ჩვენი მესამე შერკინება ვერცხლისმოყვარეობის სულის წინააღმდეგაა, რომელიც შეიცნობა როგორც უცხო და ჩვენი ბუნების გარეგანი, ურწმუნოების შედეგად რომ პოულობს საწყის წერტილს მონაზონში, რადგან სხვა ვნებათა აგზნებულობანიც (კერძოდ, მრისხანებ...
იხილეთ სრულად
ჩვენი მესამე შერკინება ვერცხლისმოყვარეობის სულის წინააღმდეგაა, რომელიც შეიცნობა როგორც უცხო და ჩვენი ბუნების გარეგანი, ურწმუნოების შედეგად რომ პოულობს საწყის წერტილს მონაზონში, რადგან სხვა ვნებათა აგზნებულობანიც (კერძოდ, მრისხანებისა და გულისთქმისა), ჩანს, სხეულიდან იღებენ აღძრულობას და მათ, როგორც, გარკვეულწილად, ბუნებისეულთ (იგულისხმება, რომ ადამიანის სული ბუნებითად სამნაწილედია: გულისწყრომითი (მრისხანებითი), გულისთქმითი (ნდომითი) და მოაზროვნეო...
23. საქმითი ღვაწლის მოწინააღმდეგე ეშმაკებში სამი არის წინამდგომი, რომლებსაც კვალში მოჰყვება უცხოთესლთა (ეშმაკთა) მთელი ბანაკი. ეს სამნი პირველები დგანან ბრძოლაში და სულებს უწმინდური გულისზრახვების გზით უხმობენ ბოროტებისკენ. ამათგა...
იხილეთ სრულად
23. საქმითი ღვაწლის მოწინააღმდეგე ეშმაკებში სამი არის წინამდგომი, რომლებსაც კვალში მოჰყვება უცხოთესლთა (ეშმაკთა) მთელი ბანაკი. ეს სამნი პირველები დგანან ბრძოლაში და სულებს უწმინდური გულისზრახვების გზით უხმობენ ბოროტებისკენ. ამათგან ერთნი განიკუთვნებენ ნაყროვანების სურვილებს, მეორენი ვერცხლისმოყვარეობას შთაგვაგონებენ, მესამენი კი კაცობრივი დიდებისაკენ გვიხმობენ ჩვენ. მაშ, დაეშურე განწმენდილ ლოცვას, იპყარ მრისხანება, შეიყვარე მრთელცნობიერება, დაიოკ...
21. რადგან ზოგი უწმინდური გულისზრახვა სწრაფად უკუიქცევა, გამოვიძიოთ მიზეზი, თუ რისგან გამომდინარე უნდა მომხდარიყო ეს. კერძოდ, ხომ არა – იმიტომ, რომ მოცემულ შემთხვევაში იშვიათია თვით მოვლენა და მის გამო ძნელადმოსაპოვებელია გულისზრა...
იხილეთ სრულად
21. რადგან ზოგი უწმინდური გულისზრახვა სწრაფად უკუიქცევა, გამოვიძიოთ მიზეზი, თუ რისგან გამომდინარე უნდა მომხდარიყო ეს. კერძოდ, ხომ არა – იმიტომ, რომ მოცემულ შემთხვევაში იშვიათია თვით მოვლენა და მის გამო ძნელადმოსაპოვებელია გულისზრახვის საგანი, ან კიდევ – იმიტომ, რომ ნიშანდობლივია ჩვენთვის უვნებობა და ამის გამო ვერ იმძლავრა ჩვენზე მტერმა? მაგალითისათვის, თუ ვინმე განდეგილთაგანი წარმოიდგენს, რომ ქალაქის სულიერი გამგებლობა არწმუნეს სწორედ მას, ცხადია...
58. სადაც ვინმე იძულებით და თავისი ნების გარეშე მყოფობს, იქ საპყრობილეა მისთვის და სასჯელი. დაკმაყოფილდი, ამიტომ, იმით, რაც გაქვს, რათა არ მოხდეს ისე, რომ შენ, უმადურად მიმღებმა, შენდა შეუცნობლად დასაჯო შენივე თავი; ხოლო გზა ამისკ...
იხილეთ სრულად
58. სადაც ვინმე იძულებით და თავისი ნების გარეშე მყოფობს, იქ საპყრობილეა მისთვის და სასჯელი. დაკმაყოფილდი, ამიტომ, იმით, რაც გაქვს, რათა არ მოხდეს ისე, რომ შენ, უმადურად მიმღებმა, შენდა შეუცნობლად დასაჯო შენივე თავი; ხოლო გზა ამისკენ ერთია: ამქვეყნიურთა მოძაგება
57. ისინი, რომლებიც არა კმაყოლდდებიან იმით, საარსებოდ რაც მიეცათ, და მეტსა და მეტს ეშურებიან, თავიანთ თავს ვნებებს უმონებენ, რომლებიც აშფოთებენ სულს და შთაუგდებენ მას ფიქრებსა და წარმოსახვებს, რომ ცუდია ეს ყოველივე, მას რომ ებოძა....
იხილეთ სრულად
57. ისინი, რომლებიც არა კმაყოლდდებიან იმით, საარსებოდ რაც მიეცათ, და მეტსა და მეტს ეშურებიან, თავიანთ თავს ვნებებს უმონებენ, რომლებიც აშფოთებენ სულს და შთაუგდებენ მას ფიქრებსა და წარმოსახვებს, რომ ცუდია ეს ყოველივე, მას რომ ებოძა. ამასთან, ისევე როგორც ხელს უშლის ზომაზე გრძელი სამოსელი მოასპარეზეებს სრბოლაში, ამგვარადვე ზომაზე მეტი სიმდიდრის ჟინიც აბრკოლებს სულებს, იასპარეზონ ანუ ცხონდნენ
ჰოი, რა სარგებელი აქვს სიმდიდრესა საუნჯისასა, ვინაითგან ცოცხალსა ესოდენსა ბოროტსა გიყოფს და მკვდარსა არარასა გარგებს?
ამისთვის იტყვის დავით ფსალმუნსა შინა: "რამეთუ იუნჯებს და არა უწყის, ვის შეუკრიბოს იგი". უკუეთუ იუნჯებ და შ...
იხილეთ სრულად
ჰოი, რა სარგებელი აქვს სიმდიდრესა საუნჯისასა, ვინაითგან ცოცხალსა ესოდენსა ბოროტსა გიყოფს და მკვდარსა არარასა გარგებს?
ამისთვის იტყვის დავით ფსალმუნსა შინა: "რამეთუ იუნჯებს და არა უწყის, ვის შეუკრიბოს იგი". უკუეთუ იუნჯებ და შვერი დღეთა შინა ოფლითა და სიმწარითა და მოიღვაწებ მრავლითა ჭირითა და არა თავსა ეწევი და და ბოროტად შეკრებილსა არა კეთილად განაბნევ და ძრწი დღე, რათა აგძრნას სისავსე საუნჯეთა შენთა, და ღამე გეშინის და განფრთხობილ ხარ, რათა არა მ...
ხოლო ძირი ყოვლისა უკეთურებისაი არს ვერცხლისმოყუარებაი, რომელმან შეკრის გონებაი კაცისაი და მისგან გამოვლენან ანგაჰრებანი ბოროტნი, სიძვანი და არაწმიდებანი, ბილწებანი და კერპთმსახურებანი, მტერობანი და ხდომანი, შურობანი, გულისწყომანი,...
იხილეთ სრულად
ხოლო ძირი ყოვლისა უკეთურებისაი არს ვერცხლისმოყუარებაი, რომელმან შეკრის გონებაი კაცისაი და მისგან გამოვლენან ანგაჰრებანი ბოროტნი, სიძვანი და არაწმიდებანი, ბილწებანი და კერპთმსახურებანი, მტერობანი და ხდომანი, შურობანი, გულისწყომანი, წამლობანი, შფოთებანი, ბილწობანი, მთვრალობანი, სიღოდანი, ცილისწამებანი და მსგავსნი ამათნი, ვითარცა წმიდაი მოციქული იტყვს, რამეთუ: "ესევითარისა მოქმედთა სასუფეველი ღმრთისაი ვერ დაიმკვიდრონ". ამისთვისცა გუასწავებს თვით თავ...
უკუეთუ ამასცა განერე, გასწავლის ტყუვილსა და ცრუფიცებათა და უცხო ჰყოფს სიმართლისაგან, ასწავლის სიძულვილსა კაცთასა და გინებათა და ბრძოლათა და შურსა, აღიჰყვანს ამპარტავნებასა და ზვაობასა ზედა.
ვერცხლისმოყვარება არის უბოროტესი ყოვლისა ცოდვისა, ვინათგან მოციქული პავლე ვერცხლისმოყვარებასა კერპთმსახურებასა სახელსდებს, რამეთუ ჭეშმარიტად ეგრეთცა არს. რამეთუ რომელსა აქვს საფასენი მრავალნი, არა აქვს სასოება ღმრთისა მიმართ, არამ...
იხილეთ სრულად
ვერცხლისმოყვარება არის უბოროტესი ყოვლისა ცოდვისა, ვინათგან მოციქული პავლე ვერცხლისმოყვარებასა კერპთმსახურებასა სახელსდებს, რამეთუ ჭეშმარიტად ეგრეთცა არს. რამეთუ რომელსა აქვს საფასენი მრავალნი, არა აქვს სასოება ღმრთისა მიმართ, არამედ დაუც სასეობა თვისი საფასისა თვისისა თანა, არა აქვს გონება სიმართლესა ზედა, არამედ შეძინებისა ფასისა თვისისათა, არა აქვს ცნობა მადლთა განმრავლებისა, არამედ უნჯთა განმრავლებისა. რამეთუ საცნობელნი მისნი მის შორის არიან დ...
ვაი ვერცხლისმოყვარეთა! რა-მე უნდა ეყოს დღესა მას სასჯელისასა? სადა არს საფასე მისი ურიცხვი, რათა მისცეს მაშინ ქრთამად და აღადგინონ მეხვაიშნენი ანუ მეოხნი?
ვაი ვერცხლისმოყვარეთა! იხილეთ და სცანთ: ვინაითგან უვეცხლოდ შიშველი იშ...
იხილეთ სრულად
ვაი ვერცხლისმოყვარეთა! რა-მე უნდა ეყოს დღესა მას სასჯელისასა? სადა არს საფასე მისი ურიცხვი, რათა მისცეს მაშინ ქრთამად და აღადგინონ მეხვაიშნენი ანუ მეოხნი?
ვაი ვერცხლისმოყვარეთა! იხილეთ და სცანთ: ვინაითგან უვეცხლოდ შიშველი იშვების კაცი, თვინიერ ვეცხლისაცა შემძლებელ არს ცხორებად. ვინაითგან, ოდეს დასნეულდეს, ვერა არგებს ტკივილსა ვეცხლთა და ოქროთა ზედა დადება, ვინაითგან ვერა გარემიაქცევს ვეცხლი და ოქრო სიკვდილსა, ვინაითგან საფლავთა შინა არარა გერგები...