31. გვმართებს კი ჩვენ, კვინობში (მონასტერი) მცხოვრებთ, რომ ნებაყოფლობითი არჩევანით და მოწადინე გულით მოვიკვეთოთ ყველა ჩვენი ნება წინამძღვრის წინაშე და, ღვთის თანაშეწევნით, როგორღაც ჩვენც გავხდეთ ადვილსააღვირენი (ადვილსამართავნი) დ...
იხილეთ სრულად
31. გვმართებს კი ჩვენ, კვინობში (მონასტერი) მცხოვრებთ, რომ ნებაყოფლობითი არჩევანით და მოწადინე გულით მოვიკვეთოთ ყველა ჩვენი ნება წინამძღვრის წინაშე და, ღვთის თანაშეწევნით, როგორღაც ჩვენც გავხდეთ ადვილსააღვირენი (ადვილსამართავნი) და ნების არმქონენი, ხოლო გვმართებს კი, რომ მოხერხება გვქონდეს, რათა არც მძვინვარებით ვმშფოთვარებდეთ და არც ჩვენს გულისწყრომით ნაწილს აღვძრავდეთ პირუტყვულად და არაბუნებითად, რომ შემდეგ უხილავ ბრძოლაში გაუბედავნი არ აღმოვჩნ...
სამთავროს მონასტერში ერთი უცნობი ახალგაზრდა ქალი მოვიდა. როდესაც მამა გაბრიელმა დაინახა, დაუწყო ხმამაღლა ყვირილი და უშვერი სიტყვებით ლანძღვა. უცნობი ქალი კარგა ხანს მშვიდად და მორჩილად უსმენდა მას. ლანძღვის მერე მამა გაბრიელმა სით...
იხილეთ სრულად
სამთავროს მონასტერში ერთი უცნობი ახალგაზრდა ქალი მოვიდა. როდესაც მამა გაბრიელმა დაინახა, დაუწყო ხმამაღლა ყვირილი და უშვერი სიტყვებით ლანძღვა. უცნობი ქალი კარგა ხანს მშვიდად და მორჩილად უსმენდა მას. ლანძღვის მერე მამა გაბრიელმა სითბოთი აღსავსე ხმით გადაულაპარაკა სხვას: ეს მონაზვნად გამოდგებაო.
თქვენ გგონიათ, როცა გადაწერის მორჩილება არ გქონდათ უკეთესად იყავით?! ეს თავის მოტყუებაა. შეუპასუხებელი მორჩილება, როცა ჩვენი გემოვნება უგულებელყოფილია, ყველანაირ ღვაწლზე უფრო ფასეულია და მხოლოდ იმ შემთხვევაში დაკარგავთ ამ საუნჯეს,...
იხილეთ სრულად
თქვენ გგონიათ, როცა გადაწერის მორჩილება არ გქონდათ უკეთესად იყავით?! ეს თავის მოტყუებაა. შეუპასუხებელი მორჩილება, როცა ჩვენი გემოვნება უგულებელყოფილია, ყველანაირ ღვაწლზე უფრო ფასეულია და მხოლოდ იმ შემთხვევაში დაკარგავთ ამ საუნჯეს, თუ დაუდევრად შეასრულებთ ან უფრო მაშინ, როცა ის მხოლოდ გარეგნულად აღესრულება. თვითუარყოფას ღმერთი ყოველთვის გვინაზღაურებს. რა იოლად უყურებთ მორჩილების საქმისადმი თქვენს შეწინააღმდეგებას. გუშინ აღთქმას იძლეოდით, რომ ყველა...
ერთხელ ღირს ისიდორესთან ერთი დიდი ბერის მოწაფე მოვიდა, რათა რაღაც მნიშვნელოვან საბერო საქმეზე რჩევა ეკითხა. საუბარში შემოაღამდათ და ქარიშხალი ამოვარდა: საშინელი ელვა და ქუხილი იყო. ამის მიუხედავად, მოწაფე თავის ბერთან წასასვლელთან...
იხილეთ სრულად
ერთხელ ღირს ისიდორესთან ერთი დიდი ბერის მოწაფე მოვიდა, რათა რაღაც მნიშვნელოვან საბერო საქმეზე რჩევა ეკითხა. საუბარში შემოაღამდათ და ქარიშხალი ამოვარდა: საშინელი ელვა და ქუხილი იყო. ამის მიუხედავად, მოწაფე თავის ბერთან წასასვლელთან მოემზადა. წმიდა ისიდორემ და სხვა ბერებმა შესთავაზეს, მათთან გაეთია ღამე, აღუწერდნენ, რომ საშინელი ღამეა, მან კი მდინარე უნდა გადალახოს, რომელიც, მართალია, ღრმა არ არის, მაგრამ ტალღები ძლიერ ღელავენ. მაგრამ სტუმარი მათ ა...
მორჩილება მონაზვნობის საფუძველია. მასზე საუბარი მეტად რთულია, რამეთუ მას ერთი შეხედვით, უხეში და გულუბრყვილო ფორმიდან ადამიანი ენით აუწერელ სამყაროში გადაჰყავს, იმ სამყაროში, რომელსაც არც ერთი ადამიანური განზომილება არ მიესადაგება...
იხილეთ სრულად
მორჩილება მონაზვნობის საფუძველია. მასზე საუბარი მეტად რთულია, რამეთუ მას ერთი შეხედვით, უხეში და გულუბრყვილო ფორმიდან ადამიანი ენით აუწერელ სამყაროში გადაჰყავს, იმ სამყაროში, რომელსაც არც ერთი ადამიანური განზომილება არ მიესადაგება. მორჩილება საიდუმლოებაა, რომელიც მხოლოდ სულიწმიდის მადლით ეხსნება ადამიანს, იგი არის ეკლესიის ცხოველმყოფელობისა და საიდუმლოების საფუძველი. მორჩილება, როგორც საკუთარი გონებისა და ნების უარყოფა, შეიძლება ღვთის განგებულები...
581. როგორია ისეთი ადამიანი, ვინც სიკვდილამდე მორჩილებს თავის მოძღვარს?
იხილეთ სრულად
ის, ვინც სიტყვას შეუბრუნებს თავის სულიერ მოძღვარს, ეშმაკებს ახარებს. ხოლო ის, ვინც სიკვდილმდე მორჩილებს მას, თვით ანგელოზებსაც განაცვიფრებს. რამეთუ, აეთი ადამიანი ღვთის საქმეს სჩადის ძე ღვთისას მსგავსად, რომელიც თავისი მამისადმი მორჩილებას სიკვდილამდე, ჯვარცმამდეც კი აღასრულებდა.
ქმარი არ მიშვებს ეკლესიაში, შეიძლება დავუჯერო ოჯახის შენარჩუნების მიზნით?
იხილეთ სრულად
ქმარს (ან ცოლს) ყველაფერი უნდა დაუჯეროთ, რაც ღვთის ნებას არ ეწინააღმდეგება, ხოლო რომელშიც ირღვევა, არ უნდა დაუჯეროთ. თვითონ უფალი ამბობს სახარებაში: "რომელსა უყუარდეს მამაი ანუ დედაი (ან ქმარი, ან ცოლი, ან შვილები) უფროის ჩემსა, არა არს იგი ჩედა ღირს" (მათ. X, 37). მოციქულთა საქმეშიც ნათქვამია, რომ ჩვენ ღმერთს უნდა ვმორჩილებდეთ და არა ადამიანებს.