98. სული იმყოფება სხეულში, სულში კი არის გონება, ხოლო გონებაში - სიტყვა, რომელთა მიერ შემეცნებული და განდიდებული ღმერთი უკვდავყოფს სულს, ანიჭებს რა მას უხრწნელებასა და შვებას, რადგან ღმერთმა ოდენ სიკეთისა გამო მიჰმადლა არსებობა ქმ...
იხილეთ სრულად
98. სული იმყოფება სხეულში, სულში კი არის გონება, ხოლო გონებაში - სიტყვა, რომელთა მიერ შემეცნებული და განდიდებული ღმერთი უკვდავყოფს სულს, ანიჭებს რა მას უხრწნელებასა და შვებას, რადგან ღმერთმა ოდენ სიკეთისა გამო მიჰმადლა არსებობა ქმნილებებს.
შობილს, ბუნებრივია, უყვარს მშობელი. ჩვენ ყველანი ვიშვით ქრისტე იესოში ახალი ცხოვრებისათვის. კი არ ვითვლებით, არამედ ნამდვილად ვართ მასში შობილნი. გამოდის რომ, უნდა გვიყვარდეს იგი. თუ ჩვენ თვითონ ვერ ვხედავთ და ვერც სხვები ხედავენ ...
იხილეთ სრულად
შობილს, ბუნებრივია, უყვარს მშობელი. ჩვენ ყველანი ვიშვით ქრისტე იესოში ახალი ცხოვრებისათვის. კი არ ვითვლებით, არამედ ნამდვილად ვართ მასში შობილნი. გამოდის რომ, უნდა გვიყვარდეს იგი. თუ ჩვენ თვითონ ვერ ვხედავთ და ვერც სხვები ხედავენ ამ სიყვარულს ჩვენში, ეს იმიტომ, რომ ჩვენ არ ვიყენებთ ქრისტიანულ ძალებს. თუ მათ ავამოქმედებთ, სიყვარულს გავაღვიძებთ ჩვენში; გაღვიძებული სიყვარული, თავის მხრივ, უფრო ქმედითად დაიწყებს ქრისტიანული ძალების გაღვიძებასა და ამო...
უფლისადმი სიყვარული მოიცავს ყველა ჩვენს მისდამი ურთიერთობებს. აი, რა უნდა გაგვაჩნდეს ღმერთთან მიმართებაში: რწმენა, რომ ის არის ჩვენი უფალი და ჩვენ ვართ მისი, რომ იგი არ დაგვტოვებს ჩვენ არც ამ და არც იმ ქვეყნად, და ვიაროთ მასზედ მი...
იხილეთ სრულად
უფლისადმი სიყვარული მოიცავს ყველა ჩვენს მისდამი ურთიერთობებს. აი, რა უნდა გაგვაჩნდეს ღმერთთან მიმართებაში: რწმენა, რომ ის არის ჩვენი უფალი და ჩვენ ვართ მისი, რომ იგი არ დაგვტოვებს ჩვენ არც ამ და არც იმ ქვეყნად, და ვიაროთ მასზედ მიჯაჭვული გულით. აქ არის სწორედ წმინდა და ღვთივსათნო ცხოვრების ძირი და ფესვი. ამაში გამოიხატება სიყვარულიც; და როგორი ხარისხისაცაა ჩვენი მიმართება ღვთისადმი, ასეთია სიყვარულიც. თუ გაათბობ და აამაღლებ, გათბება და ამაღლდება ...
თუ თქვენ განუწყვეტლივ ფიქრობთ უფალზე, მაშ, გიყვართ იგი; ხოლო, თუ არ ფიქრობთ, ან მცირედ ფიქრობთ, მაშინ არ გიყვართ, ან მცირედ გიყვართ იგი. თუკი მოშურნე ხართ, რომ ყველაფერში ასიამოვნოთ უფალს და ზუსტად ასრულებთ მის ნებას, რაც მის წმინ...
იხილეთ სრულად
თუ თქვენ განუწყვეტლივ ფიქრობთ უფალზე, მაშ, გიყვართ იგი; ხოლო, თუ არ ფიქრობთ, ან მცირედ ფიქრობთ, მაშინ არ გიყვართ, ან მცირედ გიყვართ იგი. თუკი მოშურნე ხართ, რომ ყველაფერში ასიამოვნოთ უფალს და ზუსტად ასრულებთ მის ნებას, რაც მის წმინდა მცნებებშია გამოხატული, მაშ გიყვართ იგი; ხოლო თუ არ გაქვთ მოშურნეობა, ან მცირედ გაქვთ, მაშ არ გიყვართ, ან მცირედ გიყვართ იგი. თუ ღვთისადმი ღვთისადმი თბილი გრძნობა გაქვთ ისე, რომ მისი სახელის ერთ ხსენებაზეც კი თქვენი გუ...
გული გვეტყვის, გვიყვარს თუ არა ღმერთი. როგორც ადამიანთაგან ვინმე თუ გვიყვასმ მისდამი თბილი გრძნობა გვანიშნებს სიყვარულის არსებობაზე ჩვენში, ასევე ღვთისადმი სიყვარულის არსებობას გვაგრძნობინებს ჩვენი გულისა და აზრების უფლისაკენ სწრა...
იხილეთ სრულად
გული გვეტყვის, გვიყვარს თუ არა ღმერთი. როგორც ადამიანთაგან ვინმე თუ გვიყვასმ მისდამი თბილი გრძნობა გვანიშნებს სიყვარულის არსებობაზე ჩვენში, ასევე ღვთისადმი სიყვარულის არსებობას გვაგრძნობინებს ჩვენი გულისა და აზრების უფლისაკენ სწრაფვა და მისდამი თბილი ყურადღება. ვისაც ვინ უყვარს, ცდილობს ყველაფრით ასიამოვნოს მას, გამოიცნოს მისი სურვილები და შეასრულოს ისინი. ვისაც ვინ უყვარს, იგი ყველაფერში ეყრდნობა მას და დარწმუნებულია, რომ ეს უკანასკნელი არ მიატო...
ჩავუკვირდეთ საკუთარ თავს და გავარკვიოთ, არის თუ არა ჩვენში სიყვარული. თუ აღმოვაჩენთ, რომ იგი არ არის, ან სუსტია, შევეცადოთ გავაძლიეროთ, რათა არ დავისაჯოთ ღვთის მოძულეებთან ერთად
თუ ჩაუკვირდით, რას ეუბნება წმ. პავლე კორინთელებს: რომელსა არა უყვარდეს უფალი ჩვენი იესო ქრისტე, იყავნ შეჩვენებულ, მარანათა (1 კორ. 16,22)! აზრობრივად ვჩერდები ამ მრისხანე განაჩენზე და, უპირველეს ყოვლისა, მოგიწოდებთ სიხარული...
იხილეთ სრულად
თუ ჩაუკვირდით, რას ეუბნება წმ. პავლე კორინთელებს: რომელსა არა უყვარდეს უფალი ჩვენი იესო ქრისტე, იყავნ შეჩვენებულ, მარანათა (1 კორ. 16,22)! აზრობრივად ვჩერდები ამ მრისხანე განაჩენზე და, უპირველეს ყოვლისა, მოგიწოდებთ სიხარულით აღსავსე მადლობა შევწიროთ უფალს, რომ ეს განაჩენი ჩვენ, ქრისტიანებს, არ გვეხება. ჩვენ ქრისტიანები, ანუ ქრისტესნი ვართ, მაშინ გვიყვარს კიდეც იგი. როგორადაც მას ვუყვარვართ. არც მოციქული გულისხმობს ღვთისადმი სიყვარულის ნაკლებობას ...
ჭეშმარიტად საწყალობელ არს კაცი იგი, რომლისა თანა არა არს სიყუარული, რამეთუ დღენი ცხორებისა მისისანი ვითარცა სიზმარნი წარხდენ. ვინ არა ეგლოვდეს ეგევითარსა მას, რომელმან განაშორნა თავი თვისი სიყუარულისაგან და დააკლო სულსა თვისსა ნათ...
იხილეთ სრულად
ჭეშმარიტად საწყალობელ არს კაცი იგი, რომლისა თანა არა არს სიყუარული, რამეთუ დღენი ცხორებისა მისისანი ვითარცა სიზმარნი წარხდენ. ვინ არა ეგლოვდეს ეგევითარსა მას, რომელმან განაშორნა თავი თვისი სიყუარულისაგან და დააკლო სულსა თვისსა ნათელი ბრწყინვალე და მოუგო მას ბნელი იგი წყუდიადი. ჭეშმარიტსა გეტყვითქვენ, ძმანო ჩემნო, რომლისა თანა არა არს სიყუარული, ღმერთი არა არს მის თანა, რამეთუ უტყუველი პირი იტყვის ამას, რამეთუ: რომელსა თანა არა არს სიყუარილი, იგი ...
რომლისა თანა არს სიყუარული, არარაი განიჩემის საკუთრად თავისა თვისისა, არამედ ყოველი, რომელი აქუნ, სხუათათვის ჰნებავნ. რომლისა თანა არნ სიყუარული, არავის ჰხედავნ უცხოდ, არამედ ყოველთავე თვისა მეგობრად ჰხედავნ, და არცა ოდეს აღშფოთნი...
იხილეთ სრულად
რომლისა თანა არს სიყუარული, არარაი განიჩემის საკუთრად თავისა თვისისა, არამედ ყოველი, რომელი აქუნ, სხუათათვის ჰნებავნ. რომლისა თანა არნ სიყუარული, არავის ჰხედავნ უცხოდ, არამედ ყოველთავე თვისა მეგობრად ჰხედავნ, და არცა ოდეს აღშფოთნის და არცა უხარინ ბოროტსა ზედა ძმისასა და არცა ძუირსა იტყუინ ტყუილით და არცა ვისთვის მტერობასა იმარხავნ თვინიერ ეშმაკთასა, არამედ ყოველსავე სულგრძელებით მოითმენნ. ნეტარ არს მის კაცისა, რომელმან მოიგო სიყუარული და ესრეთ მი...
რომლისა თანა არს სიყუარული, არა ემოყუსებინ მზაკუვარსა, არცა ვალნ ამპარტავანთა თანა. რომლისა თანა არნ სიყუარული, არა შურნ მონაგები ცოდვილთაი, არამედ ზრუნავნ მათთვის და ასწავებნ ლმობიერად, და ნუგეშინის სცემნ, და ოდეს იხილის მოყუასი ...
იხილეთ სრულად
რომლისა თანა არს სიყუარული, არა ემოყუსებინ მზაკუვარსა, არცა ვალნ ამპარტავანთა თანა. რომლისა თანა არნ სიყუარული, არა შურნ მონაგები ცოდვილთაი, არამედ ზრუნავნ მათთვის და ასწავებნ ლმობიერად, და ნუგეშინის სცემნ, და ოდეს იხილის მოყუასი ჭირსა შინა და განსაცდელსა, მწუხარე არნ მისთვის და ელმინ, და შემწე ეყვის ყოველთა ყოვლითა ძალითა მისითა, ვიდრე სუკუდიდმდე. რომლისა თანა არნ სიყუარული, არა უგულებელსყვის უცხოი, არამედ შეიწყნაროს სიყუარულით და განუსვენის მოს...