აბა დააკვირდი უგუნურის კაცის თვისებას: უგუნური კაცი სწორეთ მით არის უგუნური, რომელ მას თავის თავი მოსწონს, იგი ძლიერ კმაყოფილი არის თავის თავისა, მას თავი თვისი უყვარს, მას თავი თვისი ერთ დიდ რამედ მიაჩნია; მისი უგუნური თავის მოყვ...
იხილეთ სრულად
აბა დააკვირდი უგუნურის კაცის თვისებას: უგუნური კაცი სწორეთ მით არის უგუნური, რომელ მას თავის თავი მოსწონს, იგი ძლიერ კმაყოფილი არის თავის თავისა, მას თავი თვისი უყვარს, მას თავი თვისი ერთ დიდ რამედ მიაჩნია; მისი უგუნური თავის მოყვარება მას მარადის აცთუნებს, უმალავს თვისსა სიცუდესა და არ უმხელს თვისსა სიბოროტესა.
link
როცა ღვთის გზაზე მიმავალს დაბრკოლება გხვდება, ეშმაკისგან დაგებული: ეჭვი, ურწმუნოება გულისა, ხანაც მრისხანება მათზე, ვინც უსიტყვოდ იმხახურებს სიყვარულს, პატივისცემას, ან სხვა ამნაირი ვნებები, არ შეშფოთდე, ასე იცოდე: - ესაა კვამლი დ...
იხილეთ სრულად
როცა ღვთის გზაზე მიმავალს დაბრკოლება გხვდება, ეშმაკისგან დაგებული: ეჭვი, ურწმუნოება გულისა, ხანაც მრისხანება მათზე, ვინც უსიტყვოდ იმხახურებს სიყვარულს, პატივისცემას, ან სხვა ამნაირი ვნებები, არ შეშფოთდე, ასე იცოდე: - ესაა კვამლი და სიმყრალე ბოროტისა, რომელიც უფლის იესო ქრისტეს სახელის ერთი ხსენებისთანავე გაქრება!
link
ნებისმიერი სახელმწიფო ანუ საზოგადოება ერთი მთელიანი სხეულივითაა და როგორც სხეულის თითოეული ნაწილი, ღვთით თავის საჭირო ადგილზეა მორგებული, ასეა საზოგადოებაშიც, თითოეული ღვთისაა თავის ადგილზე დადგენილი. თუმცა ამასთანავე, თითოეული მა...
იხილეთ სრულად
ნებისმიერი სახელმწიფო ანუ საზოგადოება ერთი მთელიანი სხეულივითაა და როგორც სხეულის თითოეული ნაწილი, ღვთით თავის საჭირო ადგილზეა მორგებული, ასეა საზოგადოებაშიც, თითოეული ღვთისაა თავის ადგილზე დადგენილი. თუმცა ამასთანავე, თითოეული მათგანის კერძო ნამოქმედარი ხდება სწორედ მიზეზი იმისა, რომ ისინი ადგილებს იცვლიან.
link
საგალობელთა კრებულებზე მუშაობაში ვპოულობ დიდ სიმდიდრეს, ეს პქრო-ვერცხლზე და თვალ-მარგალიტზე უძვირფასესი საუკუნო საუნჯეა!.. მე წარმოდგენილი მაქვს ჩემი თავი, როგორც ოქროსმეჭედი და თვალ-მარგალიტის დამლაგებელი! მე ხანდახან გაკვირვებაშ...
იხილეთ სრულად
საგალობელთა კრებულებზე მუშაობაში ვპოულობ დიდ სიმდიდრეს, ეს პქრო-ვერცხლზე და თვალ-მარგალიტზე უძვირფასესი საუკუნო საუნჯეა!.. მე წარმოდგენილი მაქვს ჩემი თავი, როგორც ოქროსმეჭედი და თვალ-მარგალიტის დამლაგებელი! მე ხანდახან გაკვირვებაში მოვდივარ: ვინ მოუშვა ჩემამდე ეს ძვირფასი სიმდიდრე, რომ მე უღირსი ამაში ხელს ურევ!
link
ეს ქვეყანა ცოცხალი, ყოვლადბრძენი ღმერთის ქმნილება, სავსეა სიცოცხლით: ყველგან, ყველაფერში სიცოცხლე და სიბრძნეა, მისი აზრის გამოხატულება ჩანს როგორც მთელ სამყაროში, ასევე მის მცირე ნაწილებშიც. ეს გახლავთ ნამდვილი წიგნი, საიდანაც კაც...
იხილეთ სრულად
ეს ქვეყანა ცოცხალი, ყოვლადბრძენი ღმერთის ქმნილება, სავსეა სიცოცხლით: ყველგან, ყველაფერში სიცოცხლე და სიბრძნეა, მისი აზრის გამოხატულება ჩანს როგორც მთელ სამყაროში, ასევე მის მცირე ნაწილებშიც. ეს გახლავთ ნამდვილი წიგნი, საიდანაც კაცმა შეიძლება ღმერთი შეიმეცნოს (იქნებ ისე ნათლად არა, როგორც გამოცხადებით, მაგრამ მაინც).
link
უმაღლესი ხარისხი უგუნურებისა ის არის, როდესაც კაცს არა თუ მხოლოდ ის მოსწონს, რაც მის შორის არის კარგი და მოსაწონი (გონიერი კაცი ამასაც არ იქმს), არამედ ისიც მოსწონს, რაც არის მის შორის ცუდი, მავნებელი და სასირცხო. ძნელად დაიჯერებს...
იხილეთ სრულად
უმაღლესი ხარისხი უგუნურებისა ის არის, როდესაც კაცს არა თუ მხოლოდ ის მოსწონს, რაც მის შორის არის კარგი და მოსაწონი (გონიერი კაცი ამასაც არ იქმს), არამედ ისიც მოსწონს, რაც არის მის შორის ცუდი, მავნებელი და სასირცხო. ძნელად დაიჯერებს ამას კაცი, გარნა გამოცდილება ამტკიცებს, რომელ ზოგიერთ კაცს სწორედ თვისი უგუნურება მოსწონს.
link
ვინც საუბარში საჟინებით იცავს საკუთარ აზრს თუნდაც მართალი იყოს, მან უნდა იცოდეს, რომ ეშმაკეული უძლურებითაა შეპყრობილი. თუ ის ამგვარად თანასწორებთან იქცევა, მაშინ უპირატესის მიერ მხილებით შესაძლებელია მისი განკურნება, მაგრამ თუ უფრ...
იხილეთ სრულად
ვინც საუბარში საჟინებით იცავს საკუთარ აზრს თუნდაც მართალი იყოს, მან უნდა იცოდეს, რომ ეშმაკეული უძლურებითაა შეპყრობილი. თუ ის ამგვარად თანასწორებთან იქცევა, მაშინ უპირატესის მიერ მხილებით შესაძლებელია მისი განკურნება, მაგრამ თუ უფროსებთან და უბრძნეს ადამიანებთან საუბრობს ასე, კაცთაგან მისი აღდგინება არავის ძალუძს.
link
აჰა, რა ჰქმნა მაცხოვარმან ჩვენთვის. და რას მოითხოვს იგი ჩვენგან ამათ ყოველთა წილ? მოითხოვს მხოლოდ მას, რომელ მისი სწავლა და ყოველი მისი მაგალითი არ დარჩეს ჩვენთვის უსარგებლოდ, არამედ ვისარგებლოთ მით ჩვენისა განათლებისა და ბედნიერე...
იხილეთ სრულად
აჰა, რა ჰქმნა მაცხოვარმან ჩვენთვის. და რას მოითხოვს იგი ჩვენგან ამათ ყოველთა წილ? მოითხოვს მხოლოდ მას, რომელ მისი სწავლა და ყოველი მისი მაგალითი არ დარჩეს ჩვენთვის უსარგებლოდ, არამედ ვისარგებლოთ მით ჩვენისა განათლებისა და ბედნიერებისათვის. გარნა საუბედუროდ რა მცირესა ხედავს იგი ჩვენ შორის ერთგულებასა და მომზადებასა.
link
არცა ერთიწოდება, ანუ მდგომარეობა კაცისასა ქვეყანასა ზედა არ არის შეურაცხებელი ანუ დამამამდაბლებელი კაცისა, რომელ ღმერთი მოხედავს შინაგანსა ღირსებასა კაცისასა და არა გარეგანსა მდგომარეობასა მისსა, და რომელ კაცს ყოველსა მდგომარეობას...
იხილეთ სრულად
არცა ერთიწოდება, ანუ მდგომარეობა კაცისასა ქვეყანასა ზედა არ არის შეურაცხებელი ანუ დამამამდაბლებელი კაცისა, რომელ ღმერთი მოხედავს შინაგანსა ღირსებასა კაცისასა და არა გარეგანსა მდგომარეობასა მისსა, და რომელ კაცს ყოველსა მდგომარეობასა შინა ანუ წოდებასა შეუძლიან დაიცვას კაცობრივი თვისი ღირსება და სათნო ეყოს ღმერთსა.
link
ღვთისმსახურისა და ღვთისმოშიშის გულს უხილავი, სულიერი ერთობა აქვს ღმერთთან. როგორც მამა და მკაცრი მრჩეველი, უფალი ხან გვიწონებს და ხანაც გვიწუნებს აზრებს, სურვილებსა და განზრახვებს. ხან ამბობს: ეს კარგიაო და ხანაც ეს ცუდიაო. კეთილი...
იხილეთ სრულად
ღვთისმსახურისა და ღვთისმოშიშის გულს უხილავი, სულიერი ერთობა აქვს ღმერთთან. როგორც მამა და მკაცრი მრჩეველი, უფალი ხან გვიწონებს და ხანაც გვიწუნებს აზრებს, სურვილებსა და განზრახვებს. ხან ამბობს: ეს კარგიაო და ხანაც ეს ცუდიაო. კეთილისათვის გვაჯილდოვებს, ბოროტისათვის გვსჯის. და ეს ყველაფერი აკი სრულიად ნათEლია აქვე მიწაზე.