589. თუ ინებებ, ძმებს მოთმინების და მორჩილების შესახებ გამოუცხადე, რამეთუ ისინი შენს სიტყვას რწმენით იღებენ. ბერმა მათ ეს შემდეგნაირად აუხსნა:
იხილეთ სრულად
ძმებო, თქვენ აქ მოსვენებისთვის არ მოსულხართ, არამედ ჭირისთვის. რამეთუ ასე ამცნო უფალმა მოციქულებს: „სოფელსა ამას ჭირი გაქუს“ (იოანე 16, 33). თუ თქვენ მას უგულებელყოფთ, მაშინ ისიც უგულებელგყოფთ თქვენ. ვისაც ღვთისაგან კურთხევის მიღება სურს, ის უსმენს უფალს, რადგან თავად მან თქვა: „უკუეთუ ვინმე სიტყუაი ჩემი დაიმარხოს, სიკუდილი არა იხილოს უკუნისამდე“ (იოანე 8, 51); ხოლო, ვინც საუკუნო ცხოვრებას ეძებს, ის სისხლის დათხევამდე ცდილობს მისი სიტყვის დაცვას ...
552. ძმამ იმავე ბერს ჰკითხა და უთხრა: რადგან ჩემს გამო აბბამ უნდა აგოს პასუხი, მაშინ როგორ ვკითხო მას საქმის თაობაზე? ასე ხომ არა: აბბა, დამრთავ ამა და ამ საქმის კეთების ნებას?
იხილეთ სრულად
იმას კი ნუ იტყვი: „მე ამა და ამ საქმის გაკეთება მსურს“, არამედ თქვი: „აბბა, რის გაკეთებას დამავალებ?“. ვინაიდან თუ შემკითხველს საქმესთან დაკავშირებით თავის ნება ამოძრავებს, ანუ თუ ლტოლვა აქვს და თავისებურად სურს მისი გაკეთება, მაშინ მას რომც დაავალონ ამ საქმის გაკეთება, ის საკუთარი თავის დაზიანებისთვის თვითონ აგებს პასუხს, იმიტომ, რომ საქმეს თვითნებურად აკეთებს.
ღირსი დანიელი (მესვეტე, ქრისტეშობიდან V საუკუნე; ხსენება 11 დეკემბერს) წმიდა სვიმონ მესვეტის სამყოფელში ცხოვრობდა. მან განიზრახა, იერუსალიმის წმიდა ადგილებისთვის თაყვანი ეცა, იქიდან კი მდუმარებისთვის უდაბნოში წასულიყო. სიმეონს უყვ...
იხილეთ სრულად
ღირსი დანიელი (მესვეტე, ქრისტეშობიდან V საუკუნე; ხსენება 11 დეკემბერს) წმიდა სვიმონ მესვეტის სამყოფელში ცხოვრობდა. მან განიზრახა, იერუსალიმის წმიდა ადგილებისთვის თაყვანი ეცა, იქიდან კი მდუმარებისთვის უდაბნოში წასულიყო. სიმეონს უყვარდა იგი და ურჩია, მასთან დარჩენილიყო, მაგრამ დანიელის სურვილი ვერ დაძლია. ისიც სულიერი ლტოლვით გაუდგა გზას.გზაზე მან შეიტყო, რომ პალესტინაში ძმათა შორის ამბოხი დაწყებულიყო (მაშინ სამარიტელნი ამბოხდნენ და ქრისტიანებს ხოც...
588. ვინც საერთო საცხოვრებელში მოთმინებით იცხოვრებს, როგორ ცხონდება? და რა უპირატესობა აქვს მას, ვინც იმ ადგილზე ცხოვრობს, სადაც წმინდა მამები იმყოფებიან?
იხილეთ სრულად
ვინც სიმდაბლესა და მორჩილებაში აღესრულება, მას ქრისტე აცხოვნებს, რამეთუ უფალი იესოა მისი დამცველი. ხოლო, ვინც საკუთარ ნებას მისდევს, თუმცა ზოგჯერ კი მორჩილების და სიმდაბლის ნიღაბს ატარებს, მაშინ ის საკუთარ თავზე თავად აგებს პასუხს. ხოლო ისეთს, რომელიც თავის ნებაზე, ხორციელი მოსვენებისთვის ცხოვრობს, და არა სულიერი სარგებლისთვის, დრო და დრო უნდა შევაგონოთ, მისი გულისთვის, ვისაც - „ყოველთაი კაცთაი ჰნებავს ცხორებაი და მეცნიერებასა ჭეშმარიტებისასა მოს...
წმიდაო მამაო, როგორ დავეხმაროთ ადამიანს, რომელსაც უსაფუძვლოდ ჰგონია, რომ ავად არის?
იხილეთ სრულად
იმისათვის, რომ ასეთ ადამიანს ეშველოს, მას მოძღვარი უნდა ჰყავდეს, ენდობოდეს და ემორჩილებოდეს მას. მოძღვარს უნდა გაუმხილოს თავისი ზრახვები, ის კი დამოძღვრავს მას: - "ამას ყურადღებას ნუ მიაქცევ, აი, ამის მიმართ კი პირიქით, ყურადღებით იყავი". თუ ადამიანი მოძღვარს არ ენდობა და მისას არ ისმენს, ამგვარი აზრები მოსვენებას არასოდეს მისცემს. იცი რას ნიშნავს, როდესაც ადამიანები დახმარებას გთხოვენ და თვითონ თითს თითზე არ აკარებენ?! აი, მაგალითად, ახალგაზრდა ...
570. მე აბბა სერიდის შესახებ შემიძლია მრავალი დიდი, საკვირველი და განცვიფრების ღირსი მონათხრობი გადმოგცეთ; მაგრამ, ბევრს ვტოვებ და სიტყვის შესამოკლებლად, მხოლოდ მცირედს გავიხსენებ, რაც საკმარისი იქნება იმისათვის, რომ ამ მამის სათნ...
იხილეთ სრულად
570. მე აბბა სერიდის შესახებ შემიძლია მრავალი დიდი, საკვირველი და განცვიფრების ღირსი მონათხრობი გადმოგცეთ; მაგრამ, ბევრს ვტოვებ და სიტყვის შესამოკლებლად, მხოლოდ მცირედს გავიხსენებ, რაც საკმარისი იქნება იმისათვის, რომ ამ მამის სათნოება აღგიწეროთ. მან ჭაბუკობიდანვე ქალწულობა დაიმარხა და სხვებზე გაცილებით უფრო თავშეკავებული იყო; ძლიერი დათრგუნვისაგან მთლიანად დაუწყლულდა სხეული. ამის გამო წმინდა ბერმა (ბარსანუფიმ) ილოცა ღვთისადმი და განკურნა ის, და ა...
563. ძმამ, რომელიც საერთო საცხოვრებლიდან წავიდა და შემდეგ კვლავ დაბრუნდა, იმავე ბერს მიმართა: ჩემო მამებო, შევცოდე, რამეთუ ეშმაკისგან გალანძღულმა საკუთარი დედა (წმინდა სავანე) და თქვენი მფარველობა მივატოვე; ამიტომ გევედრებით იმ ახალდამწყებთა რიგში ჩამრიცხეთ, რომელთაც ჯერ მონაზვნური სქემა არ შეუმოსიათ
554. თუკი რომელიმე საქმეში პირადი ნება არა მაქვს, მაგრამ მსურს, რომ აბბას ვასიამოვნო და საქმის შესახებ გავახსენებ მას, რამეთუ ვიცი, რომ მას ესიამოვნება მისი შესრულება, ასევე თუ მე შემთხვევით რაიმეს გაკეთებას დამავალებს და არ შევასრულებ, უხერხული ხომ არ იქნება თუ შევახსენებ, რომ საქმე დასამთავრებელი მაქვს?
იხილეთ სრულად
სჯობს დაელოდო, სანამ აბბასგან მითითებას მიიღებ. ხოლო, როდესაც ხედავ, რომ ის საგონებელშია და არ იცის ვის დაავალოს, მაშინ თუ გსურს ასიამოვნო, უთხარი მას და ეს უხერხული არ იქნება. ხოლო თუ შენ, რაიმე საქმის გაკეთება დაგავალა და არ გააკეთე, მაშინ მხოლოდ გაახსენე, რომ საქმე არაა შესრულებული და სხვა არაფერი თქვა; და ასე წარმოჩნდება, რომ შენ ამ საქმეში შენი ნება არ გამოძრავებდა.
ქრისტეს ცხოვრება სამი თვალსაზრისით შეიძლება განვიხილოთ. პირველი – მორჩილება, რომელსაც იგი იცავდა თავისი მშობლების მიმართ ოცდაათ წლამდე; მეორე – დროის ამ შუალედში მისი ღვაწლი და მესამე – მისი უფლისა და ახლობლებისადმი სიყვარული 30 წ...
იხილეთ სრულად
ქრისტეს ცხოვრება სამი თვალსაზრისით შეიძლება განვიხილოთ. პირველი – მორჩილება, რომელსაც იგი იცავდა თავისი მშობლების მიმართ ოცდაათ წლამდე; მეორე – დროის ამ შუალედში მისი ღვაწლი და მესამე – მისი უფლისა და ახლობლებისადმი სიყვარული 30 წლის ასაკის შემდეგ. ცალ-ცალკე ვისაუბროთ თითოეული ასპექტის შესახებ.ვიფიქროთ, ძმანო, იმაზე, რომ მეუფე ყოველივესი, რომელსაც ემორჩილება ყოველი სულიერი, თავად ყველაზე უფრო მეტად იცავდა მშობელბისადმი მორჩილებას. იგი უჯერებდა თა...
548. ამ საცხოვრებლის წინამძღვარმა (აბბამ), სადაც სხვა წმინდა ბერებიც იმყოფებოდნენ, ერთი საქმის გაკეთება ბრძანა; ზოგიერთმა ძმამ კი, რომელიც საკუთარ შეხედულებაზე რჩებოდა და საქმე ემძიმებოდა, დრტვინვა დაიწყო. მიხვდა რა ამას, დიდმა ბერმა შემდეგი პასუხი გასცა მათ:
იხილეთ სრულად
ძმებო! უფალმა თქვა: „ცხოვართა ჩემთა ხმისა ჩემისაი ისმინიან და მომდევდენ მე“ (იოანე 10, 27), და ა.შ. და ამიტომ, ვინც ჭეშმარიტი მოწაფეა, ის თავის აბბას ყველაფერში თვით სიკვდილამდე ემორჩილება, და ყველაფერს, რასაც აბბა აკეთებს, საკუთარი თავის შესაგონებლად მოაქცევს, და ვერ ბედავს, რომ ნაბრძანებზე იმსჯელოს და თქვას: „რატომ ასე? ან რა საჭიროა ეს?“. სხვაგვარად ის აბბას მოწაფე კი არ იქნება, არამედ მსაჯული; ყველაფერ ამას კი სხვა არაფერი წარმოშობს, თუ არა ა...