გახსოვთ, როგორი დამოკიდებულებები გამოხატა ქრისტეს მიმართ ორმა მასთან ერთად ჯვარცმულმა ავაზაკმა?! ორივემ იხილა ჯვარზე მიმსჭვალული ქრისტე, ორივე გრძნობდა, როგორ შეიძრა მიწა, ორივე ერთნაირ მდგომარეობაში იმყოფებოდა! და ამ დროს რას იზრ...
იხილეთ სრულად
გახსოვთ, როგორი დამოკიდებულებები გამოხატა ქრისტეს მიმართ ორმა მასთან ერთად ჯვარცმულმა ავაზაკმა?! ორივემ იხილა ჯვარზე მიმსჭვალული ქრისტე, ორივე გრძნობდა, როგორ შეიძრა მიწა, ორივე ერთნაირ მდგომარეობაში იმყოფებოდა! და ამ დროს რას იზრახავდა ერთი და რას - მეორე?! პირველი, რომელიც მის მარცხვინ ეკიდა, გმობდა ქრისტეს და ამბობდა: "შენ თუ ხარ ქრისტე, იხსენ თავი შენი და ჩუენცა". მეორე - მარჯვნივ ჯვარცმული - ამგვარად აღიარებდა: "ჩვენ სამართლად ღირსი, რომელი ...
ადამიანის სულიერი მდგომარეობა მისი ზრახვების ხარისხის მიხედვით იცნობა. ადამიანები საგნებსა და მოვლენებზე იმისდამიხედვით მსჯელობენ, რაც თვითონ აქვთ თავში. როდესაც სულიერება არ გააჩნიათ, მცდარი დასკვნები გამოაქვთ და სხვების მიმართ უ...
იხილეთ სრულად
ადამიანის სულიერი მდგომარეობა მისი ზრახვების ხარისხის მიხედვით იცნობა. ადამიანები საგნებსა და მოვლენებზე იმისდამიხედვით მსჯელობენ, რაც თვითონ აქვთ თავში. როდესაც სულიერება არ გააჩნიათ, მცდარი დასკვნები გამოაქვთ და სხვების მიმართ უსამართლონი არიან. მაგალითად, ვისაც სურს, რომ მის მიერ გაღებული მოწყალება საიდუმლოდ დარჩეს და ამიტომ ღამით აღასრულებს ამ ღვაწლს, იგი ღამით ქუჩაში გამვლელ ხალხზე ცუდად არასდროს იფიქრებს. ხოლო ის, ვინც ღამეებს ცოდვის ქმნაში...
რატომაა, რომ ორი ადამიანი ერთსა და იმავე მოვლენას სრულიად განსხვავებულად უცქერს? - და განა ყველა თვალი ერთნაირად მკაფიოდ ხედავს?! იმისათვის, რომ ყოველივე მკაფიოდ და სუფთად დაინახო, ძალიან ჯანმრთელი სულიერი თვალი უნდა გქონდეს....
იხილეთ სრულად
რატომაა, რომ ორი ადამიანი ერთსა და იმავე მოვლენას სრულიად განსხვავებულად უცქერს?- და განა ყველა თვალი ერთნაირად მკაფიოდ ხედავს?! იმისათვის, რომ ყოველივე მკაფიოდ და სუფთად დაინახო, ძალიან ჯანმრთელი სულიერი თვალი უნდა გქონდეს. თუ სულიერი თვალი ჯანმრთელია, ადამიანი შინაგან სისუფთავეს ფლობს
როდესაც ყველაფერს კეთილი ზრახვით უცქერს, ადამიანი განიწმინდება და ღვთის მადლს იღებს. ხოლო "ბოროტი", მემარცხენე ზრახვებით კაცი განიკითხავს და უსამართლოდ აწყენინებს ხოლმე სხვებს, ღვთის მადლის მოვლინებას აბრკოლებს, რის შემდეგაც მოდის...
იხილეთ სრულად
როდესაც ყველაფერს კეთილი ზრახვით უცქერს, ადამიანი განიწმინდება და ღვთის მადლს იღებს. ხოლო "ბოროტი", მემარცხენე ზრახვებით კაცი განიკითხავს და უსამართლოდ აწყენინებს ხოლმე სხვებს, ღვთის მადლის მოვლინებას აბრკოლებს, რის შემდეგაც მოდის ეშმაკი და ტანჯავს მას
ზრახვა ააშკარავებს ჩვენს სულიერ მდგომარეობას. კეთილ ზრახვას უდიდესი მნიშვნელობა აქვს, ის სულიერად ცვლის კაცს და პირიქით: ბოროტი ზრახვა ადამიანს ტანჯავს. როდესაც იგი განდევნის ბოროტ ზრახვებს და მათ ნაცვლად კეთილ ზრახვებს უთმობს ადგ...
იხილეთ სრულად
ზრახვა ააშკარავებს ჩვენს სულიერ მდგომარეობას. კეთილ ზრახვას უდიდესი მნიშვნელობა აქვს, ის სულიერად ცვლის კაცს და პირიქით: ბოროტი ზრახვა ადამიანს ტანჯავს. როდესაც იგი განდევნის ბოროტ ზრახვებს და მათ ნაცვლად კეთილ ზრახვებს უთმობს ადგილს, მისი გონება და გული იწმინდება და იქ ღვთის მადლი სახლდება
16. ამ საუკუნის (სააქაოს) გულისზრახვები უფალმა გადასცა კეთილ მწყემსს, ადამიანს, როგორც ცხვრები. დაწერილია, რომ მისცა მან ყოველ ადამიანს გულისზრახვა მის გულში (შდრ. ებრ. 10.16), თანაშეაუღლა რა მასთან გულისთქმა და მრისხანება მისვე შ...
იხილეთ სრულად
16. ამ საუკუნის (სააქაოს) გულისზრახვები უფალმა გადასცა კეთილ მწყემსს, ადამიანს, როგორც ცხვრები. დაწერილია, რომ მისცა მან ყოველ ადამიანს გულისზრახვა მის გულში (შდრ. ებრ. 10.16), თანაშეაუღლა რა მასთან გულისთქმა და მრისხანება მისვე შესაწევნელად, რომ ადამიანს, ერთი მხრივ, მრისხანების გზით უკუექცია „მგელთა“ გულისზრახვები, მეორე მხრივ კი, გულისთქმის გზით, შეეტკბო მას „ცხვრები“ (ე.ი. კეთილი გულისზრახვები), ამ „ცხვართა“ გამო მრავალგზის წვიმებით, ქარებით ...
8. არის ეშმაკი, "მოხეტიალედ" წოდებული, რომელიც განსაკუთრებით განთიადისას წარმოუჩნდება ძმებს და მიმოჰყავს მათი გონება ქალაქიდან ქალაქში, დაბიდან დაბაში, სახლიდან სახლში, ვითომცდა უბრალო საუბრების წარმართვის მიზნით, და ეს გონება, ვო...
იხილეთ სრულად
8. არის ეშმაკი, "მოხეტიალედ" წოდებული, რომელიც განსაკუთრებით განთიადისას წარმოუჩნდება ძმებს და მიმოჰყავს მათი გონება ქალაქიდან ქალაქში, დაბიდან დაბაში, სახლიდან სახლში, ვითომცდა უბრალო საუბრების წარმართვის მიზნით, და ეს გონება, ვოღაც თავის ნაცნობებთან ხანგრძლივად მოსაუბრე, შემხვედრთა მიზეზით ბღალავს საკუთარ ცხოვრების წესს (ე.ი. დაკანონებული განდეგილური ტიპიკონის შესაბამისი ცხოვრება, განდეგილობის მდგომარეობა) და მცირე–მცირედ განშორებული ღვთის ცოდნ...
7. ანგელოზურ, ადამიანურ და ეშმაკეულ გულისზრახვათა შორის დიდი დაკვირვების შედეგად შეცნობილი მაქვს იმ განსხვავების არსებობა, რომ, უპირველესად, აგელოზური გულისზრახვები მოვლენათა ბუნებას გამოეძიებენ და მათ სულერ საზრისებს იკვლევენ, რ...
იხილეთ სრულად
7. ანგელოზურ, ადამიანურ და ეშმაკეულ გულისზრახვათა შორის დიდი დაკვირვების შედეგად შეცნობილი მაქვს იმ განსხვავების არსებობა, რომ, უპირველესად, აგელოზური გულისზრახვები მოვლენათა ბუნებას გამოეძიებენ და მათ სულერ საზრისებს იკვლევენ, როგორც, მაგალითად, იმას, თუ რის გამო შეიქმნა ოქრო, რა მიზეზით შთაითესა იგი მიწის ქვედა ნაწილებში ქვიშის სახით და რად მოიპოვებენ მას დიდი გარჯისა და შრომის ფასად, ანდა რად ხდება, რომ უკვე მოპოვებულს წყლით რეცხავენ, ცეცხლში...
6. გულისზრახვათაგან ზოგი განკვეთს და ზოგი განიკვეთება. მაგალითად, განკვეთს უკეთური გულისზრახვა კეთილს. ამასთან, ეს უკეთურიც, თავის მხრივ, კეთილისგან განიკვეთება. კერძოდ, სულიწმინდა ყურადღებას აპყრობს თავდაპირველ გულისზრახვას და მა...
იხილეთ სრულად
6. გულისზრახვათაგან ზოგი განკვეთს და ზოგი განიკვეთება. მაგალითად, განკვეთს უკეთური გულისზრახვა კეთილს. ამასთან, ეს უკეთურიც, თავის მხრივ, კეთილისგან განიკვეთება. კერძოდ, სულიწმინდა ყურადღებას აპყრობს თავდაპირველ გულისზრახვას და მასთან მიმართებით ან გვკიცხავს ჩვენ, ანდა სათნოგვიყოფს. ეს ნიშნავს შემდეგს: ვთქვათ, მაქვს სტუმართმოყვარეობის გულისზრახვა, და უთუოდ მაქვს იგი უფლის გამო. მაგრამ განიკვეთება ეს გულსზრახვა, როდესაც მომეახლება მაცთური და შთამა...