ერთი წმიდა ბერი იყო და ერთი მორჩილი ჰყავდა. ამ ბერმა უთხრა მორჩილს, - წადი ბაღში და კომბოსტოს ჩითილი უკუღმა ჩარგე. მორჩილმა გაიფიქრა, - სიბერისგან რას ამბობს თვითონაც არ იცისო და ჩითილი წაღმა ჩარგო. ნერგმა არ გაიხარა. ამის გამო ბე...
იხილეთ სრულად
ერთი წმიდა ბერი იყო და ერთი მორჩილი ჰყავდა. ამ ბერმა უთხრა მორჩილს, - წადი ბაღში და კომბოსტოს ჩითილი უკუღმა ჩარგე. მორჩილმა გაიფიქრა, - სიბერისგან რას ამბობს თვითონაც არ იცისო და ჩითილი წაღმა ჩარგო. ნერგმა არ გაიხარა. ამის გამო ბერმა უთხრა: აი, ეს არის ურჩობის ნაყოფიო. მორჩილმა გულისხმაჰყო და პატიება სთხოვა. წავიდა და ჩითილი უკუღმა ჩარგო. გაიხარა ნერგმა. აი, ეს უკვე მორჩილების ნაყოფია, - მიუგო ბერმა მორჩილს.
მორჩილებაში ყოფნა აღემატება წირვაზე და...
ეშმაკი მორჩილების წინააღმდეგ მთელი თავისი ძალით და მზაკვრობით ჯანყდება. ის მოწაფეს ბერის არარსებულ და არსებულ ცოდვებს უჩვენებს. ამათგან მეორეს კი დამახინჯებულს, თითქოსდა გამადიდებელი მინის ქვეშ დაანახებს. თუ მოწაფემ მადლი მოიხვეჭა...
იხილეთ სრულად
ეშმაკი მორჩილების წინააღმდეგ მთელი თავისი ძალით და მზაკვრობით ჯანყდება. ის მოწაფეს ბერის არარსებულ და არსებულ ცოდვებს უჩვენებს. ამათგან მეორეს კი დამახინჯებულს, თითქოსდა გამადიდებელი მინის ქვეშ დაანახებს. თუ მოწაფემ მადლი მოიხვეჭა მაშინ ის იტყვის: “მე ბერისა მეტად მჯერა, ვიდრე საკუთარი თვალებისა და ყურებისა, რადგან ისინი არც თუ იშვიათად ცრუობენ”. სხვა შემთხვევაში მან უნდა თქვას: “ჩემი დამრიგებელი ისევე ცოდვილია, როგორც ყოველი ადამიანი, მაგრამ “ძა...
არასწორია, როდესაც ვინმე თავისუფალი ნების დათრგუნვას მორჩილებას უწოდებს. მორჩილება თავისუფალი ნების დათრგუნვას კი არ ეწოდება, არამედ ამ ნების წარმართვას დამორჩილებისაკენ. სწორედ ამის სწავლას ავითარებს სამონასტრო ცხოვრება არსობრივა...
იხილეთ სრულად
არასწორია, როდესაც ვინმე თავისუფალი ნების დათრგუნვას მორჩილებას უწოდებს. მორჩილება თავისუფალი ნების დათრგუნვას კი არ ეწოდება, არამედ ამ ნების წარმართვას დამორჩილებისაკენ. სწორედ ამის სწავლას ავითარებს სამონასტრო ცხოვრება არსობრივად, რამეთუ სიკეთეა თავისუფალი ნებაც და საღმრთო მორჩილებაც. მიზანი ამ ორი სიკეთის ერთმანეთთან დაკავშირებაა. სხვა შემთხვევაში გამოვა, რომ მთელი ჩვენი მოვალეობა იმ ნებელობის ჩახშობა ყოფილა, რომლის დამფუძნებელიც თავად უფალია....
მორჩილების სათნოება რომ აღსრულდეს, აუცილებელია ჯერ მასში მოძღვრისა და შემდგომ სულიერი შვილის განსწავლა. ეს ნიშანდობლივია, რადგამ წმიდა წერილის სულისკვეთება გვახსენებს: იმას, რაც სათნოებად იწოდება და მიგვაჩნია, რომ მოსაპოვებელი გვა...
იხილეთ სრულად
მორჩილების სათნოება რომ აღსრულდეს, აუცილებელია ჯერ მასში მოძღვრისა და შემდგომ სულიერი შვილის განსწავლა. ეს ნიშანდობლივია, რადგამ წმიდა წერილის სულისკვეთება გვახსენებს: იმას, რაც სათნოებად იწოდება და მიგვაჩნია, რომ მოსაპოვებელი გვაქვს, სჭირდება შესწავლა, შემდგომ ამისა – შესწავლილისა და შეთვისებულის სულგრძელობით აღსრულება. მაშასადამე, მორჩილება ნიშნავს უფლის მცნებების აღსრულებაში ჩVენს დამორჩილებას, რომლის საშუალებითაც ჩვენ მოვიპოვებთ უფლის სიყვარუ...
გარკვეულწილად უფალმა სამყარო ისე მოაწყო, რომ საჭიროებისამებრ ყველას ვიღაცისადმი დამორჩილება მართებს: ქვეშევრდომებს - უფროსების, ბავშვებს - მშობლების, ცოლებს - ქმრების და ასე შემდეგ. ყველგან შეგუება, საკუთარი ნების უგულებელყოფა და ...
იხილეთ სრულად
გარკვეულწილად უფალმა სამყარო ისე მოაწყო, რომ საჭიროებისამებრ ყველას ვიღაცისადმი დამორჩილება მართებს: ქვეშევრდომებს - უფროსების, ბავშვებს - მშობლების, ცოლებს - ქმრების და ასე შემდეგ. ყველგან შეგუება, საკუთარი ნების უგულებელყოფა და სხვისი ნებისადმი მორჩილება გვმართებს. მორჩილების გარეშე ვერ გადავრჩებით
ნამით მორწყული მიწა ნაყოფიერების დედაა, ხოლო სიწმინდის დედა დაყუდებასთან ერთად მორჩილებაა. ვინც სხეულის უვნებლობა დაყუდებით მოიპოვა, სოფელთან ხშირი სიახლოვისას შეიძლება შეურყეველი ვერ დარჩეს, ხოლო ვინც ის მორჩილებით შეიძინა, ყველგ...
იხილეთ სრულად
ნამით მორწყული მიწა ნაყოფიერების დედაა, ხოლო სიწმინდის დედა დაყუდებასთან ერთად მორჩილებაა. ვინც სხეულის უვნებლობა დაყუდებით მოიპოვა, სოფელთან ხშირი სიახლოვისას შეიძლება შეურყეველი ვერ დარჩეს, ხოლო ვინც ის მორჩილებით შეიძინა, ყველგან გამოცდილი და ურყევია.
ბერის პირველი მცნება, რომელზეც მთელი ბერმონაზვნობაა დაფუძვნებული, მორჩილება და საკუთარი ნების სრული აღკვეთაა. ამ მცნების დარღვევას შედეგად მოჰყვა საყოველთაო დამღუპველი ადამის პირველქმნილი ცოდვა, და თუ ხსნილია კაცობრიობა - კვლავ მო...
იხილეთ სრულად
ბერის პირველი მცნება, რომელზეც მთელი ბერმონაზვნობაა დაფუძვნებული, მორჩილება და საკუთარი ნების სრული აღკვეთაა. ამ მცნების დარღვევას შედეგად მოჰყვა საყოველთაო დამღუპველი ადამის პირველქმნილი ცოდვა, და თუ ხსნილია კაცობრიობა - კვლავ მორჩილების წყალობით, რომელიც ახალი ადამის, ჩვენი მხსნელის და ღმერთის იესუ ქრისტეს მიერ აღესრულა. ამიტომაც არის დღემდე დაუმორჩილებლობა უდიდესი ცოდვა. მისგან მრავალი დაიღუპება..
მორჩილება უმთავრესია, ლოცვასა და მარხვაზე მთავარიც კი! არ შედრკე და თანამოძმეაგან წყენა უდრტვინველად დაითმინე, რადგან ბერი, ვითარცა ხმალი, ყველასაგან ნაცემი და ნაბეგვი უნდა იყოს. არ არის წინამძღვრის განკითხვასა და მისდამი დაუმორჩი...
იხილეთ სრულად
მორჩილება უმთავრესია, ლოცვასა და მარხვაზე მთავარიც კი! არ შედრკე და თანამოძმეაგან წყენა უდრტვინველად დაითმინე, რადგან ბერი, ვითარცა ხმალი, ყველასაგან ნაცემი და ნაბეგვი უნდა იყოს. არ არის წინამძღვრის განკითხვასა და მისდამი დაუმორჩილებლობაზე დიდი ცოდვა
31. გვმართებს კი ჩვენ, კვინობში (მონასტერი) მცხოვრებთ, რომ ნებაყოფლობითი არჩევანით და მოწადინე გულით მოვიკვეთოთ ყველა ჩვენი ნება წინამძღვრის წინაშე და, ღვთის თანაშეწევნით, როგორღაც ჩვენც გავხდეთ ადვილსააღვირენი (ადვილსამართავნი) დ...
იხილეთ სრულად
31. გვმართებს კი ჩვენ, კვინობში (მონასტერი) მცხოვრებთ, რომ ნებაყოფლობითი არჩევანით და მოწადინე გულით მოვიკვეთოთ ყველა ჩვენი ნება წინამძღვრის წინაშე და, ღვთის თანაშეწევნით, როგორღაც ჩვენც გავხდეთ ადვილსააღვირენი (ადვილსამართავნი) და ნების არმქონენი, ხოლო გვმართებს კი, რომ მოხერხება გვქონდეს, რათა არც მძვინვარებით ვმშფოთვარებდეთ და არც ჩვენს გულისწყრომით ნაწილს აღვძრავდეთ პირუტყვულად და არაბუნებითად, რომ შემდეგ უხილავ ბრძოლაში გაუბედავნი არ აღმოვჩნ...