უპირველეს ყოვლისა, ის, ვინც უფლისაგან მადლს ითხოვს, უნდა ითმენდეს განსაცდელებსა და გასაჭირს, როგორი სახითაც არ უნდა მოდიოდნენ ისინი. ხოლო თუკი განსაცდელის ჟამს ის აღშფოთებულია და არ იჩენს საკმარის მოთმინებას, მადლიც არ მოვა საკმარ...
იხილეთ სრულად
უპირველეს ყოვლისა, ის, ვინც უფლისაგან მადლს ითხოვს, უნდა ითმენდეს განსაცდელებსა და გასაჭირს, როგორი სახითაც არ უნდა მოდიოდნენ ისინი. ხოლო თუკი განსაცდელის ჟამს ის აღშფოთებულია და არ იჩენს საკმარის მოთმინებას, მადლიც არ მოვა საკმარისი, სათნოებაც ვერ აღწევს სრულყოფილებას და ნიჭის ღირსიც არ ხდება
გამოცდილება ქმედების მეშვეობით მოიპოვება დროთა განმავლობაში. მადლი კი იმიტომ იწოდება მადლად, რომ უსასყიდლოდ - საბოძვარით ეძლევა, რომელიც ღმერთზეა დამოკიდებული და მიეცემა რწმენის სითბოს, სიმდაბლისა და კეთილი განზრახვის შესაბამისად
სამოთხის ნათლის ხილვამდე ვინ გახდა ამგვარი უვნებელობის ღირსი როგორც ისააკ ასური, რადგან წინასწარმეტყველთა შორის ყველაზე დიდი და სახელოვანი დავითი მიმართავდა უფალს: "მილხინე მე, რათა განმისვენო". ეს დიდი მოღვაწე კი ეუბნებოდა ღმერთს...
იხილეთ სრულად
სამოთხის ნათლის ხილვამდე ვინ გახდა ამგვარი უვნებელობის ღირსი როგორც ისააკ ასური, რადგან წინასწარმეტყველთა შორის ყველაზე დიდი და სახელოვანი დავითი მიმართავდა უფალს: "მილხინე მე, რათა განმისვენო". ეს დიდი მოღვაწე კი ეუბნებოდა ღმერთს: დააცხვრე, უფალო, ღელვანი მადლისა შენისანი".
მეტისმეტს როდი გთხოვს ქრისტე იმისათვის, რომ თვისი წმინდა ნიჭები გიბოძოს, მხოლოდ აღიარე: თუ გაქვს კიდეც რაიმე კარგი - მისია. და თანაუგრძნე მას, ვისაც არა გააჩნია რა. ნუ განიკითხავ იმისთვის, რომ უქონელია, რომ ცოდვილია, ავი, უკეთური,...
იხილეთ სრულად
მეტისმეტს როდი გთხოვს ქრისტე იმისათვის, რომ თვისი წმინდა ნიჭები გიბოძოს, მხოლოდ აღიარე: თუ გაქვს კიდეც რაიმე კარგი - მისია. და თანაუგრძნე მას, ვისაც არა გააჩნია რა. ნუ განიკითხავ იმისთვის, რომ უქონელია, რომ ცოდვილია, ავი, უკეთური, მოლაყბე, ქურდი, მეძავი თუ ცრუ. თუ ამგვარ ცოდნას შეიძენ, ვერასდროს შეძლებ ადამიანის განკითხვას, სასიკვდილო ცოდვაშიც რომ იხილო. რადგან მყისვე ამბობ: "არა აქვს, ქრისტე ჩემო, შენი მადლი, ამიტომ სცოდავს. თუ მიმატოვებ, მე უარ...
აი, შენ შეიტყვე, რომ თიხა ხარ, გლახაკი და შიშველი. ახლა კი ევედრე იმას, ვისაც ძალუძს ბუნების აღდგენა და შენი გამდიდრება. და თუკი გიბოძებს ბევრსა თუ მცირეს, პატივი მიაგე შენს კეთილისმყოფელს და სხვისას საკუთარივით ნუ მიითვისებ. ტკივ...
იხილეთ სრულად
აი, შენ შეიტყვე, რომ თიხა ხარ, გლახაკი და შიშველი. ახლა კი ევედრე იმას, ვისაც ძალუძს ბუნების აღდგენა და შენი გამდიდრება. და თუკი გიბოძებს ბევრსა თუ მცირეს, პატივი მიაგე შენს კეთილისმყოფელს და სხვისას საკუთარივით ნუ მიითვისებ. ტკივილითა და ცრემლებით მიიღებ მადლს. და ისევ, სიხარულისა და მადლიერების ცრემლით შეინარჩუნებ მას. სითბოთი და მოშურნეობით მოიზიდავ, სიცივითა და სიზარმაცით კი დაკარგავ
თუკი, მაგალითად ამბობ: "ცოდვილი ვარ!" შინაგანად კი ფიქრობ, რომ მართალი ხარ, ხიბლს ვერ გაექცევი. მადლს დარჩენა სურს, მაგრამ რადგან შენ სინამდვილეში ჯერ კიდევ ვერ გიპოვია ჭეშმარიტება, იგი იძულებულია, დაგტოვოს. ვინაიდან სხვაგვარად უე...
იხილეთ სრულად
თუკი, მაგალითად ამბობ: "ცოდვილი ვარ!" შინაგანად კი ფიქრობ, რომ მართალი ხარ, ხიბლს ვერ გაექცევი. მადლს დარჩენა სურს, მაგრამ რადგან შენ სინამდვილეში ჯერ კიდევ ვერ გიპოვია ჭეშმარიტება, იგი იძულებულია, დაგტოვოს. ვინაიდან სხვაგვარად უეჭველად შენს გულისსიტყვაში იფიქრებ, რომ ის ხარ, რაც სინამდვილეში არ ხარ, მეტი კი რაღაა ხიბლისთვის საჭირო და ამიტომ მადლი არ რჩება
დასაბამიცა და ჭეშმარიტებაც ისაა, რომ შეიცნო, რომ არარა ხარ, ნული და რომ არაფრისგან წარმოიშვა ყველაფერი. "თქუა და იქმნეს, თავადმან ბრძანა და დაებადნეს". თქვა და შეიქმნა დედამიწა და აიღო თიხა და გამოსახა კაცი: უსულო, უჭკუო, უბრალოდ ...
იხილეთ სრულად
დასაბამიცა და ჭეშმარიტებაც ისაა, რომ შეიცნო, რომ არარა ხარ, ნული და რომ არაფრისგან წარმოიშვა ყველაფერი. "თქუა და იქმნეს, თავადმან ბრძანა და დაებადნეს". თქვა და შეიქმნა დედამიწა და აიღო თიხა და გამოსახა კაცი: უსულო, უჭკუო, უბრალოდ თიხის ადამიანი. ეს არის შენი საკუთარი არსება. ესა ვართ ყველანი, მიწა და ლაფი.ეს პირველი გაკვეთილია მისთვის, ვისაც მადლის მიღება სურს, ოღონდ ისე, რომ მადლი სამუდამოდ მასთან დარჩეს. ამით იგი შემეცნებას იძენს, ამ უკანასკნელ...
მადლი, დიდი თუ მცირე ნიჭია უკიდეგანო ღმრთაებრივი მდიდრადგაცემიდან, რომელსაც იგი, როგორც სახიერი, გასცემს თავისი უსაზღვრო სიკეთიდან. და ისევ იღებს რა იმას, რასაც ჩვენ მას ვაძლევთ მადლიერების გამო, ანუ ღმრთის შემეცნებას, რომლისგანაც...
იხილეთ სრულად
მადლი, დიდი თუ მცირე ნიჭია უკიდეგანო ღმრთაებრივი მდიდრადგაცემიდან, რომელსაც იგი, როგორც სახიერი, გასცემს თავისი უსაზღვრო სიკეთიდან. და ისევ იღებს რა იმას, რასაც ჩვენ მას ვაძლევთ მადლიერების გამო, ანუ ღმრთის შემეცნებას, რომლისგანაც აღმოცენდება განცვიფრება, სიყვარული, მსახურება, გალობა, დიდებისმეტყველება - ყველაფერ ამას იღებს რა, სახიერი მომცემელი, კვლავ მოგვაგებს თვისთაგან თვისს, "შენნი შენთაგან".თავისი სიმდიდრიდან გვაჯილდოვებს და ჩვენ, ღატაკნი, ბ...