ვაი ჩუენდა, ძმანო ჩემნო, ვითარ უკუე ვიყუნეთ ჟამსა მას, ოდეს იგი ყოველნი შიშუელნი და ქედ-დადრეკილნი წარვდგეთ წინაშე მისა ადგილსა მას შესაძრწუნებელსა და ზარის სახდელსა. ვაი ჩუენდა, სადა უკუე იყოს ჟამსა მას თავხედობაი იგი სიჭაბუკისა ...
იხილეთ სრულად
ვაი ჩუენდა, ძმანო ჩემნო, ვითარ უკუე ვიყუნეთ ჟამსა მას, ოდეს იგი ყოველნი შიშუელნი და ქედ-დადრეკილნი წარვდგეთ წინაშე მისა ადგილსა მას შესაძრწუნებელსა და ზარის სახდელსა. ვაი ჩუენდა, სადა უკუე იყოს ჟამსა მას თავხედობაი იგი სიჭაბუკისა ჩუენისაი, ანუ ძლიერებაი გუამისაი ამის? სადამე იყოს შუენიერებაი იგი მტყუვარი და უსარგებლოი? მაშინ სადამე იყოს შემკულებაი სამოსლისაი, ანუ გულის-თქუმაი ცოდვისა და ბილწებისაი? სადა უკუე იყუნენ მაშინ სოდომიანნი? სადამე იყუნენ...
84. როგორ არიგებენ წმ. მამები დაქორწინების მსურველებს?
იხილეთ სრულად
ვინც ცოლის შერთვას აპირებს, ვურჩევ ნეტარ პავლეს მიმართოს. წაიკითხოს მისი კანონები ქორწინების შესახებ და წინასწარ შეიტყოს, რის აღსრულებას უბრძანებს კაცს... და თუ გიბრძანებს, რომ მემრუშე ცოლის გარდა ყველა სხვა ნაკლის მქონე უნდა გიყვარდეს და სახლში გესვას, მზად იყავი გადაიტანო ცოლის უკეთურება. და თუ ეს ძნელი და აუტანელია, მაშინ გაფრთხილდი და ყოველი ღონე იხმარე, რათა ზნეკეთილი, მშვიდი და მორჩილი ცოლი შეირთო. სხვა შემთხვევაში იცოდე, ორიდან ერთი უნდა ა...
სარგებელს მოგიტანს სუმრობა და ოხუნჯობა? მხოლოს სიცილს გამოიწვევ. არც ერთი უქმი სიტყვა არ უნდა თქვა, რადგან უქმმეტყველებიდან უწესო საუბრებზე გადადიან. ახლა მხიარულების დრო კი არა, ტირილის, წუხილისა და გოდების დროა. შე...
იხილეთ სრულად
სარგებელს მოგიტანს სუმრობა და ოხუნჯობა? მხოლოს სიცილს გამოიწვევ. არც ერთი უქმი სიტყვა არ უნდა თქვა, რადგან უქმმეტყველებიდან უწესო საუბრებზე გადადიან. ახლა მხიარულების დრო კი არა, ტირილის, წუხილისა და გოდების დროა. შენ კი ხუმრობ? შენ მახლობლად ეშმაკია, შენ ირგვლივ დადის, ბდღვინავს, შენს შეჭმას ცდილობს, ყველაფერს შენს წინააღმდეგ მიმართავს, გეგმებს აწყობს, რა ხრიკებით გამოგიყვანოს თავშესაფრიდან, კბილებს აღჭრიალებს, ღმუის, ცეცხლს აჩაღებს შენი გადარჩე...
554. რომელია ქრისტეს მოწაფეთა სხვათაგან გამომარჩეველი თვისება?
იხილეთ სრულად
ქრისტეს არ უხსენებია არცერთი იმ სასწაულთაგანი, რომელიც მოციქულთ უნდა აღესრულებინათ, მაგრამ ის კი თქვა: „ამით ცნან ყოველთა, ვითარმედ ჩემნი მოწაფენი ხართ, უკუეთუ იყუარებოდით ურთიერთას“ (იოან. 13.35). პავლე კი ამბობს: „აღმასრულებელი შჯულისა სიყვარული არს“ (რომ. 13, 10) და თვინიერ მისსა, ყველანაირი ტალანტი ურგებიაო (1 კორ. 13, 12). აი, ეს თვისებაა უპირველესი, ქრისტეს მოწაფეთა სხვათაგან გამომარჩეველი.
რაიმე უკუე იყოს უძვიეს და უსაწყალობელეს კაცისა მის, რომელი მარადის გულ-მწყრალ არნ, რამეთუ ვითარცა ეშმაკეულთა არა აქუს განსუენება ამას განსასვენებელსა. ეგრეთცა გულმანკიერსა, რომელსა მტერი ესუას, არა აქუს განსუენება არცაღათუ ჟამ ერთ...
იხილეთ სრულად
რაიმე უკუე იყოს უძვიეს და უსაწყალობელეს კაცისა მის, რომელი მარადის გულ-მწყრალ არნ, რამეთუ ვითარცა ეშმაკეულთა არა აქუს განსუენება ამას განსასვენებელსა. ეგრეთცა გულმანკიერსა, რომელსა მტერი ესუას, არა აქუს განსუენება არცაღათუ ჟამ ერთ, რამეთუ სიტყუაი მტერისაი და ზრახვაი აღსძრავნ მას მწუხარებად. და უკუეთუ ესმინ მას ხმაი შემაწუხებელისა მისისაი. ანუ ახსენის ვინმე სახელი მტერისა მისისაი წინაშე მისსა, აღეტყინის იგი ვითარცა ნაძეძი, და შინაგანი მისი ყოველი ...
საყვარელნო, ძმანო ჩემნო!ვიქმნნეთ ჩვენცა წმიდა, ვისწრაფოთ ქმნაი კეთილისა. ხოლო რაი არს კეთილი? სჯაი ობლისა და განმართლება ქვრივისა. რამეთუ დიდ არს წერილთა შინა სიტყვა ესე ობოლთა და ქვრივთა, არამედ ჩვენ არა დიდად გვაქვს იგი (მიჩნეუ...
იხილეთ სრულად
საყვარელნო, ძმანო ჩემნო!ვიქმნნეთ ჩვენცა წმიდა, ვისწრაფოთ ქმნაი კეთილისა. ხოლო რაი არს კეთილი? სჯაი ობლისა და განმართლება ქვრივისა. რამეთუ დიდ არს წერილთა შინა სიტყვა ესე ობოლთა და ქვრივთა, არამედ ჩვენ არა დიდად გვაქვს იგი (მიჩნეული), რამეთუ იხილეთ, ვითარი არს მადლი მისი, რამეთუ იტყვის, ვითარმედ: "უკეთუ იყვნენ ცოდვანი თქვენნი, ვითარცა მეწამულნი, ვითარცა თოვლი განვასპეტაკო, და უკეთუ იყვნენ, ვითარცა ღებილნი, ვითარცა მატყლი განვასპეტაკო". ამისთვის უ...
999. რას გულისხმობს შემდეგი ვედრება: „არამედ მიხსნენ ჩვენ ბოროტისაგან“?
იხილეთ სრულად
ბოროტად აქ უფალი ეშმაკს იხსენიებს და გვიბრძანებს მის წინააღმდეგ დაუნდობელი ომი ვაწარმოოთ; მაცხოვარს არ უთქვამს „მიხსნენ ჩვენ ბოროტთაგან“, არამედ – ბოროტისაგან. ამით კი გვასწავლა – არასოდეს ვიყოთ მრისხანენი მოყვასთა მიმართ მათგან მიღებული წყენის გამო, არამედ მრისხანება მივმართოთ ეშმაკისაკენ, რადგან იგია ბოროტების სათავე.
712. იმსახურებს თუ არა ერთნაირ სასჯელს მღვდლისა და ერისკაცის ცოდვები?
იხილეთ სრულად
უფალს წინასწარმეტყველებამდე ადრე სურდა ეჩვენებინა, მღვდელთა ცოდვები რომ უფრო მძიმე სასჯელს იმსახურებს, ვიდრე ჩვეულებრივი ადამიანისა და მსხვერპლშეწირვის დადგენისას ბრძანა: მთელი ხალხის ცოდვათა გამომხსნელნი მსხვერპლის ტოლი ზვარაკი შეეწირათ მღვდლის შეცოდებათა გამო (ლევ. 4). ამით მან დაგვანახა, ნაჭრილობევს მღვდლისას სწორედ ისეთი შეწევნა ჭირდება, როგორც წყლულებს მთელი ხალხისას, ერთად აღებულს.
835. რა ძალა გვიბიძგებს ცოდვის ჩადენისას თავის მართლებისაკენ?
იხილეთ სრულად
ცოდვა ბოროტებაა; მაგრამ კიდევ უფრო დიდი ცოდვაა ამ დროს თავის მართლება. სწორედ ესაა ეშმაკის იარაღი. ასე იყო პირველქმნილ ადამიანებთან: მაშინ, როდესაც ადამს უნდა ეღიარებინა ჩადენილი ცოდვა, მან ცოლს დასდო ბრალი; ევამ კი, თავის მხრივ – ეშმაკს. სინამდვილეში კი ასე უნდა ეთქვათ: შევცოდეთ. მათ კი არა თუ აღიარეს, არამედ თავის მართლებაც კი დაიწყეს. რამეთუ სატანა, რომელმაც იცის, რომ ცოდვის აღიარება მისგან გათავისუფლებაა, სულს ურცხვი სიჯიუტისაკენ უბიძგებს. შე...