იტყვის მოციქული პავლე: "ნუ დაითვრებით ღვინითა, რომლითა არს სიბილწე". რამეთუ მომთვრალენი დაითვრენ რა - იმწუპებიან ვითარცა ღორნი სიმყრალესა შინა და გარდააბნევენ, რაიცა აქვნდეს კეთილი, გინათუ სიწმიდე ხორცთა, გინათუ კრძალულებაი, გინათ...
იხილეთ სრულად
იტყვის მოციქული პავლე: "ნუ დაითვრებით ღვინითა, რომლითა არს სიბილწე". რამეთუ მომთვრალენი დაითვრენ რა - იმწუპებიან ვითარცა ღორნი სიმყრალესა შინა და გარდააბნევენ, რაიცა აქვნდეს კეთილი, გინათუ სიწმიდე ხორცთა, გინათუ კრძალულებაი, გინათუ გონიერება, გინათუ სიბრძნე ანუ თუ სიმშვიდე, გინა სიმდაბლე. ამისთვის თქმულ არს, ვითარმედ: "მთვრალობითა სასუფეველი ცათა ვერვინ იხილოს", ვითარცა იტყვის: "ნუ ჰსცდებით, არცა მეძავთა, არცა კერპთ-მსახურთა, არცა მემრუშეთა, არცა...
სულსა მდაბალსა, რომელსა ეშინის ღმრთისა, ამას ვეტყვი: კაცსა განდგომილსა ათ დღე თანა აც სწავლასა ქუეშე ყოფაი და მისა შემდგომად, უკუეთუ არა აღვხადო, ჯერ-არს თქუენდა, რაითა მიბრალოთ. არა თუ თავსა ვიქებ ამით სიტყვითა, არამედ რომელი საქ...
იხილეთ სრულად
სულსა მდაბალსა, რომელსა ეშინის ღმრთისა, ამას ვეტყვი: კაცსა განდგომილსა ათ დღე თანა აც სწავლასა ქუეშე ყოფაი და მისა შემდგომად, უკუეთუ არა აღვხადო, ჯერ-არს თქუენდა, რაითა მიბრალოთ. არა თუ თავსა ვიქებ ამით სიტყვითა, არამედ რომელი საქმე სხუათა დაუდებიეს. ნინეველნი იყუნეს უცებ, ვითარცა პირუტყუნი, და მძვინვარე, ვითარცა მხეცნი, უგუნურ და უცნობელ და უგულისხმო, და არა ესმინა სიტყუაი კაცისაგანმგებელისაი კეთილად განგებისათვის და არცა დადებულ იყო მათდა ესევი...
991. რას გვეტყვით საუფლო ლოცვის პირველ სიტყვებზე – „მამაო ჩვენო“?
იხილეთ სრულად
„მამაო ჩვენო!“ ო, რა უსაზღვრო კაცთმოყვარეობაა! ო, რა აღმატებული პატივია! რომელ სიტყვას ძალუძს მადლობა მიუზღოს ჩვენთვის ასეთი სიკეთის მომცემელს? იხილე, საყვარელო, ჩემი და შენი ბუნების დაცემულობა, დაუკვირდი მის საფუძველს – ამ მიწას, მტვერს, ტალახს, თიხას, ფერფლს; რადგან მიწისგან შევქმნილვართ და მიწადვე მივიქცევით. და წარმოიდგენ რა ამას, განკვირდი ღმრთის სახიერების აღსარება მიუწვდომელი სიმდიდრის გამო. სწორედ ამ სახიერებით მოგეცა შენ, უწოდო მას მამა,...
587. საკმარისია თუ არა მარხვის დროს თავშეკავება მხოლოდ საზრდელის მიღებაში?
იხილეთ სრულად
ფრიად პატიოსან არს, საყვარელნო, მარხვა, რადგან იგი ანგელოზს მიამსგავსებს კაცს; მაგრამ მხოლოდ საჭმელისა და სასმელის მარხვას როდი ვამბობ, არამედ დაიცევ თავი შენი ყოვლისაგან ბოროტისა, სიხარბისა და მტერობისა, ძვირისხსენებისა და სიძულვილისაგან და შფოთისა და ტყუილისაგან. მარტო მარხვა როდი გვემცნა უფლისაგან, არამედ განშორება ყოვლისაგან ბოროტისა, რომელიც სძულს მას და ქმნა სათნოებათა კეთილთა, რომლებიც უყვარს მას.
339. როგორ მოვიქცე, როდესაც გულს მომიხდება ამპარტავნებისა და განდიდების აზრები?
იხილეთ სრულად
როცა გეწვევა ამპარტავნებისა და განდიდების აზრები, დაუკვირდი შენს სინდისს, ღვთის ყველა მცნებას იცავ? გიყვარს მტერი შენი? გიხარია, როცა შენი ძმა აღზევდება და სახელს იხვეჭს? მიგაჩნია თავი ცოდვილად ცოდვილთა შორის? თუ პირიქით, ისეთი განწყობა გაქვს, რომ გინდა ყველას ასწავლო და გამოასწორო? იცოდე, ეს სულიერი განწყობა შენს ყველა სიკეთეს სპობს.
658. დავემორჩილოთ თუ არა ბოროტ წინამძღვარს?
იხილეთ სრულად
გააჩნია, რა აზრით იყენებ სიტყვა „ბოროტს“. თუ ეს სარწმუნოებას ეხება, მიატოვე ასეთი ადამიანი და გაიქეცი, – და არა მხოლოდ ადამიანი, არამედ ზეციდან მოვლენილი ანგელოზიც კი; ხოლო თუ ცხოვრების წესს ეხება, მაშინ ცნობისმოყვარეობას ნუ გამოიჩენ. მოუსმინე რას ამბობს ქრისტე: „საყდართა მოსესთა (სჯულის სწავლების კათედრაზე) დასხდენ მწიგნობარნი და ფარისეველნი“. მანამდე ბევრი შესაძრწუნებელი რამ თქვა მათზე, შემდეგ კი ეს თქვა: „საყდართა მოსესთა დასხდენ... ყოველსა უკ...
საყვარელნო! აღიარებდით თვისთა ცოდვათა ყოვლითა გულითა წინაშე სულიერისა მამისა თქვენისა, რამეთუ აღსარებითა წყლულებანი სულისანი განიკურნებიან, ვითარ იგი სალმობანი ხორცთანი განცხადებითა მკურნალისათა განმრთელდებიან. ხოლო დაფარვა ცოდვის...
იხილეთ სრულად
საყვარელნო! აღიარებდით თვისთა ცოდვათა ყოვლითა გულითა წინაშე სულიერისა მამისა თქვენისა, რამეთუ აღსარებითა წყლულებანი სულისანი განიკურნებიან, ვითარ იგი სალმობანი ხორცთანი განცხადებითა მკურნალისათა განმრთელდებიან. ხოლო დაფარვა ცოდვისა მოძღვრისა მიმართ დიდად სავნებელ არს - შემდგომად სიკვდილისა სულთა შესაწუხებელ და ეშმაკთა სახარულევან იქმნების. ამისთვის ფრიად სარგებელ არს აღსარება ცოდვათა, ხოლო დაფარვა სიხარულ სატანასი. რამეთუ იგი ლიქნით ეტყვის, ვითარ...
576. რა უფლება მიანიჭა ღმერთმა მღვდელმსახურთ?
იხილეთ სრულად
ვინც გააცნობიერა ჯერ კიდევ სისხლსა და ხორცში მყოფი კაცის ნეტარ, უკვდავ ბუნებასთნ სიახლოვის მნიშვნელობა, მისთვის ნათელი უნდა იყოს, რა პატივით შემოსა წმინდა სულმა მღვდელმსახური. მათი მეშვეობით აღესრულება მღვდელმოქმედება და სხვა მსახურებანი, რომელსაც დიდი მნიშვნელობა აქვს ჩვენი სრულყოფისა და ცხონებისათვის. ხალხს, ჯერაც ამ სოფელში მიმოქცეულთ, ენიჭებათ განმგებლობა ზეციურისა, უფლება, რომელიც ღმერთს თავისი ანგელოზებისა და მთავარანგელოზებისთვისაც არ უბოძ...
უკუეთუ გრქუა შენ მარხვისათვის, მიზეზ-იდგამ შენ უძლურებასა გუამისასა. და უკუეთუ გრქუა შენ გლახაკთ-მოწყალებისათვის, მიზეზ-იდგამ შენ უპოვრებასა. და უკუეთუ გრქუა შენ მარადის ლოცვასა დადგრომაი წინაშე ღმრთისა, მიზეზიდგამ შენ ხორცთა სახმ...
იხილეთ სრულად
უკუეთუ გრქუა შენ მარხვისათვის, მიზეზ-იდგამ შენ უძლურებასა გუამისასა. და უკუეთუ გრქუა შენ გლახაკთ-მოწყალებისათვის, მიზეზ-იდგამ შენ უპოვრებასა. და უკუეთუ გრქუა შენ მარადის ლოცვასა დადგრომაი წინაშე ღმრთისა, მიზეზიდგამ შენ ხორცთა სახმრისათვის ზრუნვასა. და უკუეთუ გრქუა: ისმენდ წიგნის კითხვასა და გულისხმა-ჰყოფდ ძალსა თქუმულთასა, მიზეზ-იდგამ უმეცრებასა წიგნთა კითხვისასა. უკუეთუ გრქუა: მშვიდობა-ყავ მოყუასთა შენთა თანა, მეტყვი მე: არა შეიწყნარებენ სიტყუას...