ნუმცა უკვე ვგონებთ ჩვენ, საყვარელნო, თუ კმა გვეყოს სარწმუნოება ოდენ ცხოვრებად ჩვენდა, უკეთუ არა ვჰქმნეთ საქმენი კეთილნი, არამედ უღირსითა სამოსლითა შემოსილნი მივიდეთ სანატრელსა მას ქორწილსა და ჩვენზედაცა მოიწიოს, რაი იგი უბადრუკსა...
იხილეთ სრულად
ნუმცა უკვე ვგონებთ ჩვენ, საყვარელნო, თუ კმა გვეყოს სარწმუნოება ოდენ ცხოვრებად ჩვენდა, უკეთუ არა ვჰქმნეთ საქმენი კეთილნი, არამედ უღირსითა სამოსლითა შემოსილნი მივიდეთ სანატრელსა მას ქორწილსა და ჩვენზედაცა მოიწიოს, რაი იგი უბადრუკსა (მონასა) ზედა მოიწია. რამეთუ ბოროტ არს, უკეთუ ღმერთმან და მეუფემან არა უღირს იჩინოს უნდოთა ამათ და საწყალობელთა კაცთა სერობასა თვისსა წოდებაი და ჩვენ ესრეთ უგულისხმო ვიქმნნეთ. რამეთუ ესოდენსა მას პატივსა ზედა არავე შევი...
535. მიზანშეწონილია თუ არა, ვინმეს დარწმუნებას ყვირილით და მრისხანებით რომ ვცდილობდეთ?
იხილეთ სრულად
უფალი ყოველთვის მშვიდად და წყნარად ლაპარაკობდა, თავისი მაგალითით ჩვენც სიმშვიდისკენ მოგვიწოდებს და გვასწავლის, რომ როდესაც ვინმეს ვესაუბრებით ან ვარწმუნებთ რამეში, მრისხანებისა და გაღიზიანების გარეშე ვილაპარაკოთ. კაცი, რომელიც ადვილად ღიზიანდება, ვერაფერს უმტკიცებს სხვას და პირიქით, უფრო მეტადაც აეჭვებს. მაშ, დავიოკოთ მრისხანება, ნუ ვეცდებით ვინმეს დარწმუნებას ყვირილით და მრისხანებით, ყვირილი საზრდოა მრისხანებისა. აღვირი ვასხათ ამ ცხენს, რომ ძირს...
საყვარელნო! ქრისტიანესა შვენის რათა იყოს აღმასრულებელ მარადის მცნებათა ქრისტესთა, აქვნდეს გულის-ხმის-ყოფა, და წვრთა საღმრთოთა წერილთა, ხსენება სიკვდილისა და სასჯელისა, მოწყალება, სახიერება და ხსენება ქრისტეს ვნებათა. უკეთუ ესენი ...
იხილეთ სრულად
საყვარელნო! ქრისტიანესა შვენის რათა იყოს აღმასრულებელ მარადის მცნებათა ქრისტესთა, აქვნდეს გულის-ხმის-ყოფა, და წვრთა საღმრთოთა წერილთა, ხსენება სიკვდილისა და სასჯელისა, მოწყალება, სახიერება და ხსენება ქრისტეს ვნებათა. უკეთუ ესენი მოვიგნეთ, და ამათ მიერ წმიდა იქმნას სული, და ღირს შეწყნარებად უდიდესსა საიდუმლოსა, რომლისა ძლით შემძლებელ არს კაცი ყოველთაგან ვნებათა განთავისუფლებად. ხოლო რა არს საიდუმლო იგი, რომლისათვის უხმს პირველვე განმზადებაი და გა...
დაე, მოვიძულოთ ფული და დიდება. ის, ვინც განთავისუფლდა ამ ვნებისგან, ყველა ადამიანზე მეტად თავისუფალი და ყველა მდიდარზე უფრო მდიდარია. ვერ ხედავ განა, რამდენი ბოროტება ხდება ფულის გამო? არ ვამბობ, რამდენი რამ ხდება მომხვეჭელობის გა...
იხილეთ სრულად
დაე, მოვიძულოთ ფული და დიდება. ის, ვინც განთავისუფლდა ამ ვნებისგან, ყველა ადამიანზე მეტად თავისუფალი და ყველა მდიდარზე უფრო მდიდარია. ვერ ხედავ განა, რამდენი ბოროტება ხდება ფულის გამო? არ ვამბობ, რამდენი რამ ხდება მომხვეჭელობის გამო, არამედ – ფულისადმი ტრფიალის გამო. ასე მაგალითად, ვიღაცამ დაკარგა ფული – და აი ცხოვრობს ასეთი ცხოვრებით, რომელიც სიკვდილზე უარესია.რაზე წუხხარ, ადამიანო? ვინმემ რომ მიგაჯაჭვოს საგანძურს და გიბრძანოს მუდმივად ჯდომა და ...
მოვიხსენნეთ ყოველნი ცოდვანი ჩვენნი, საყვარელნო, და ვისწრაფოთ აღხოცათ მათდა აღსარებითა და სინანულითა. რამეთუ მრავალნი გზანი მოუცემიან ჩვენდა ღმერთსა აღსარებისათვის, ვითარცა იტყვის: ა, "იტყოდე შენ ცოდვათა შენთა პირველ, რათა განმართლ...
იხილეთ სრულად
მოვიხსენნეთ ყოველნი ცოდვანი ჩვენნი, საყვარელნო, და ვისწრაფოთ აღხოცათ მათდა აღსარებითა და სინანულითა. რამეთუ მრავალნი გზანი მოუცემიან ჩვენდა ღმერთსა აღსარებისათვის, ვითარცა იტყვის: ა, "იტყოდე შენ ცოდვათა შენთა პირველ, რათა განმართლდე"; და კვალად იტყვის: "უსჯულოება ჩემი გითხრა შენ, და შენ მომიტევე უღმრთოება გულისა ჩემისა"; რამეთუ არა მცირედ შეგვეწევის ჩვენ აღხოცად ცოდვათა ჩვენთა აღსარება მათი და ხსენება; ბ, და კვალად არს სხვაცა წამალი აღხოცისა მათი...
უკუეთუმცა თვისი გესუა შენ და ზედა-ედვა შენი ასი დრაჰკანი, და თვისისა მის შენისა მოვალისაი სხუასა ზედა-ედვა მცირედი რაიმე ვალი, და მო-მცა-ვიდა მისი იგი მოვალე შენდა შეგივრდამცა შენ ლმობიერად, რაითა ევედრო შენ თვისსა მას შენსა, და მ...
იხილეთ სრულად
უკუეთუმცა თვისი გესუა შენ და ზედა-ედვა შენი ასი დრაჰკანი, და თვისისა მის შენისა მოვალისაი სხუასა ზედა-ედვა მცირედი რაიმე ვალი, და მო-მცა-ვიდა მისი იგი მოვალე შენდა შეგივრდამცა შენ ლმობიერად, რაითა ევედრო შენ თვისსა მას შენსა, და მიუტეოს მცირედი რაიმე ვალისა მისგანი თანამდებსა მას, და შენმცა შეგეწყალა იგი და მომცა უწოდე თვისსა მას შენსა, რომელსა ზედა ედვა ასი დრაჰკანი და არქუმცა მას ვედრებით, ვითარმედ: მიუტევე ამას მოვალესა შენსა, რომელი თანა-აც შ...
888. ელით თუ არა ერთნაირი სასჯელი ერთსა და იმავე ცოდვის გამო მღვდლისა და უბრალო ერისკაცის ქალიშვილთ?
იხილეთ სრულად
მღვდლების ქალიშვილთ, არანაირი კავშირი რომ არა აქვთ მღვდლობასთან, თავიანთი მამებისათვის მინიჭებული პატივის გამო, ერთი და იმავე ცოდვების ჩადენისას გაცილებით მკაცრი სასჯელი ელით, ვიდრე უბრალო ხალხის ქალიშვილთ. მაგალითად, ერთმაც იმრუშა და მეორემაც – პირველს გაცილებით მძიმე სასჯელი ელის ვიდრე მორეს (ლევ. 21.9).
ამპარტავნებითა დაეცა პირველქმნილი იგი ადამ, ნეტარისა მისგან ცხოვრებისა და კვალად ეშმაკიცა, რომელმან იგი აცთუნა, ამითვე სახითა დაეცა სიმაღლისა მისგან დიდისა. ამისთვისცა იცოდა უკეთურმან ცოდვისა მის ძალი, ვითარმედ ზეცით გარდამოგდება...
იხილეთ სრულად
ამპარტავნებითა დაეცა პირველქმნილი იგი ადამ, ნეტარისა მისგან ცხოვრებისა და კვალად ეშმაკიცა, რომელმან იგი აცთუნა, ამითვე სახითა დაეცა სიმაღლისა მისგან დიდისა. ამისთვისცა იცოდა უკეთურმან ცოდვისა მის ძალი, ვითარმედ ზეცით გარდამოგდებადცა შემძლებელ არს. ამისთვის ადამს მითვე სახითა ებრძოდა და დასცა, რამეთუ, აღზვავა იგი აღთქმითა მით სწორ ღვთისა ყოფისად, და ესრეთ დასცა და შთახადა ქვესკნელსა ჯოჯოხეთისასა, რამეთუ არა რაი ესრეთ უცხო ჰყოფს ღმრთისაგან და მისც...
ძმანო ჩემნო, ჯერ არს ჩვენდა განშორებაი მრისხანებისაგან და ვეცხლის-მოყვარებისა, რომელი იგი მიზეზი არს მრისხანებისა. რამეთუ რისხვა ვნება არს ბოროტი. მრავალ ღონე დამაბნელებელი სულისა, და უშვერ-მყოფელი ხორცთა. ამისთვის ჯერ არს, რათა ...
იხილეთ სრულად
ძმანო ჩემნო, ჯერ არს ჩვენდა განშორებაი მრისხანებისაგან და ვეცხლის-მოყვარებისა, რომელი იგი მიზეზი არს მრისხანებისა. რამეთუ რისხვა ვნება არს ბოროტი. მრავალ ღონე დამაბნელებელი სულისა, და უშვერ-მყოფელი ხორცთა. ამისთვის ჯერ არს, რათა ყოვლით კერძო ვეკრძალნეთ რისხვასა. რამეთუ ბოროტ არს, უკეთუ მხეცთა დამშვიდებაი ძალ-გვედვას და გონებასა ჩვენსა განმხეცებულსა უგულებელს-ვჰყოფდეთ. რამეთუ გულის-წყრომა ცეცხლი არს შემწველი სულისა და მავნებელი ხორცთა, უშვერ-მყოფ...