ჰოი, სიმთვრალე, წარმწყმედელი კაცთა, რომლისათვის იტყვის მოციქული პავლე: “მემთვრალეთა ვერ დაიმკვიდრონ სასუფეველი ცათა, მემთვრალენი მუნ სასუფეველსა განეშორებიან და ამის სოფლისა სიმდიდრესა, რამეთუ არავინ მემთვრალეთაგანმან აღაშენა სახლ...
იხილეთ სრულად
ჰოი, სიმთვრალე, წარმწყმედელი კაცთა, რომლისათვის იტყვის მოციქული პავლე: “მემთვრალეთა ვერ დაიმკვიდრონ სასუფეველი ცათა, მემთვრალენი მუნ სასუფეველსა განეშორებიან და ამის სოფლისა სიმდიდრესა, რამეთუ არავინ მემთვრალეთაგანმან აღაშენა სახლი სიმდიდრითა, არამედ აღავსო სახლი ვახშითა და სიგლახაკითა”.
მემთვრალე მიზეზობს და იტყვის სტუმართმოყვარობასა და უცხოთშეწყალებასა.
არა, ძმაო, არა არს მემთვრალობა სტუმართა და მოყვასთა მოყვარება, არამედ ფრიადი სიძულვილი. ვინა...
link
თუ ქმარი სვამს და ჩხუბობს შეიძლება გამოვიძახოთ პოლიცია? ეს ქრისტიანულია?
იხილეთ სრულად
მოღვაწენი ამგვარად იქცეოდნენ: სულისთვის უვნებელს იტანდნენ, მავნეს კი თავს არიდებდნენ, მაგალითად სანამ სულით ავადმყოფი (შეშლილი) არაფერს ავნებდათ, უვლიდნენ, ჰკვებავდნენ, ხოლო როდესაც საშიში გახდებოდა შუშებს ამტვრევდა, ხალხს სცემდა და ა.შ. - შესაბამის დაწესებულებებში აბარებდნენ.
link
იტყვის მოციქული პავლე: "ნუ დაითვრებით ღვინითა, რომლითა არს სიბილწე". რამეთუ მომთვრალენი დაითვრენ რა - იმწუპებიან ვითარცა ღორნი სიმყრალესა შინა და გარდააბნევენ, რაიცა აქვნდეს კეთილი, გინათუ სიწმიდე ხორცთა, გინათუ კრძალულებაი, გინათ...
იხილეთ სრულად
იტყვის მოციქული პავლე: "ნუ დაითვრებით ღვინითა, რომლითა არს სიბილწე". რამეთუ მომთვრალენი დაითვრენ რა - იმწუპებიან ვითარცა ღორნი სიმყრალესა შინა და გარდააბნევენ, რაიცა აქვნდეს კეთილი, გინათუ სიწმიდე ხორცთა, გინათუ კრძალულებაი, გინათუ გონიერება, გინათუ სიბრძნე ანუ თუ სიმშვიდე, გინა სიმდაბლე. ამისთვის თქმულ არს, ვითარმედ: "მთვრალობითა სასუფეველი ცათა ვერვინ იხილოს", ვითარცა იტყვის: "ნუ ჰსცდებით, არცა მეძავთა, არცა კერპთ-მსახურთა, არცა მემრუშეთა, არცა...
link
გასმიესთა ყოველთა, რა უყო სიმთვრალესა მამასა ჩვენსა ნოეს, რომელი განშიშვლდა და ქაამის მიერ საკიცხელ იქმნა, ანუ ლოთ სიმთვრალისა ვითარსა ცოდვასა შთავარდა, ანუ ისრაელნი სიმთვრალემან რაოდენგზის დასცნა კერპთა თაყვანისცემითა, და შემდგომ...
იხილეთ სრულად
გასმიესთა ყოველთა, რა უყო სიმთვრალესა მამასა ჩვენსა ნოეს, რომელი განშიშვლდა და ქაამის მიერ საკიცხელ იქმნა, ანუ ლოთ სიმთვრალისა ვითარსა ცოდვასა შთავარდა, ანუ ისრაელნი სიმთვრალემან რაოდენგზის დასცნა კერპთა თაყვანისცემითა, და შემდგომად მათსა ჰურიათა მეფემან ჰეროდე რაბამი ცოდვა შესძინა სიმთვრალითა, რამეთუ წმიდა იოანე ნათლისმცემელი მოკლა და თავი მოჰკვეთა.
მთვრალი იყო ჰეროდე არა ერთითა სიმთვრალითა, არცა მარტო სთროდა ღვინითა, არამედ ღვინითა ცთროდა და უღ...
link
განქორწინება ცოდვაა, მაგრამ როგორ მოვიქცეთ, თუ ქმარი სვამს და მასთან ცხოვრება შეუძლებელია?
იხილეთ სრულად
ეკლესია განქორწინების ნებას იძლევა მხოლოდ მეუღლეთაგან ერთ-ერთის ღალატის შემთხვევაში. ქმრის ლოთობას ან სხვა ნაკლოვანებას ქრისტიანი აღიქვამს, როგორც ჯვარს, იმიტომ რომ ლოთობის მიზეზი შეიძლება იყოს ცოლი, რომელიც თავის საქციელით უბიძგებს ქმარს ამ ავადმყოფური მანკიერებიკსენ. შეუღლებისას თქვენ ერთმანეთს ჰპირდებით სიყვარსულს არამარტო თქვენი ბედნიერების წუთებში, არამედ სიმძიმის დროსაც; ჰპირდებით, არ მიატოვებთ მეუღლე ავადმყოფობის დროს. ლოთობა კი ავდმყოფობა...
link
ერთ ეგვიპტელ მეუდაბნოეს ეშმაკი დაჰპირდა, რომ აღარ შეაწუხებდა, თუ ის სამიდან ერთ ცოდვას მაინც ჩაიდენდა. არჩევანი ასეთი იყო: მკვლელობა, მრუშობა და სიმთვრალე. -ჩაიდინე რომელიმე ცოდვა: ან კაცი მოკალი, ან იმრუშე, ანდათვერი და ამის...
იხილეთ სრულად
ერთ ეგვიპტელ მეუდაბნოეს ეშმაკი დაჰპირდა, რომ აღარ შეაწუხებდა, თუ ის სამიდან ერთ ცოდვას მაინც ჩაიდენდა. არჩევანი ასეთი იყო: მკვლელობა, მრუშობა და სიმთვრალე.-ჩაიდინე რომელიმე ცოდვა: ან კაცი მოკალი, ან იმრუშე, ანდათვერი და ამის შემდეგ სიმშვიდეში იცხოვრე, აღარ შეგაწუხებ,-უთხრა მან.მეუდაბნოემ იფიქრა: "კაცი მოვკლა? მეშინია, რადგან ეს უდიდესი ცოდვაა, რომელიც საღმრთო სამართლითაც სიკვდილით ისჯება და სამოქალაქოთიც. ვიმრუშო? სირცხვილია, სხეულის სისუფთავე ჯე...
link
ძმანო ჩემნო! რაიმცა იყო ბოროტი (რომელი ბოროტი იყოს), რომელი არა იქმნებოდის ნაყროვანებისაგან და მთვრალობისა? რამეთუ კაცსა უძვირეს ღორთასა გამოაჩინებს: ღორი მწვირესა შინა ინწუპების და საჭმელ მისა არიან სიმყრალე, ხოლო მომთვრალე და ნ...
იხილეთ სრულად
ძმანო ჩემნო! რაიმცა იყო ბოროტი (რომელი ბოროტი იყოს), რომელი არა იქმნებოდის ნაყროვანებისაგან და მთვრალობისა? რამეთუ კაცსა უძვირეს ღორთასა გამოაჩინებს: ღორი მწვირესა შინა ინწუპების და საჭმელ მისა არიან სიმყრალე, ხოლო მომთვრალე და ნაყროვანი უძვირეს მისა არს - რამეთუ გულის-თქმათა მოიპოვებს უცხოთა ბუნებისაგან, და ტრფიალებათა უსჯულოთა ფრიად საძაგელთა. და უფროსღა ვსთქვა, თუ ეშმაკეულთაგან არა რაით განყოფილ არს კაცი მომთვრალე. ეშმაკეულთა ყოველნი სწყალობე...
link
590. მითხარი, ჩემო მამაო, როგორ უნდა შევხვდე მომსვლელებს: ერისკაცებს, მამებს და ძმებს?
იხილეთ სრულად
სიბრძნით იხელმძღვანელე, ყველა მიიღე და ნურავის დაუგებ საცდურს მოციქულის მსგავსად, რომელიც „სათნო იყო ჰურიათა მიმართ, წარმართთა და ეკლესიათა ღმრთისათა“ (1 კორ. 10, 32). ქრისტეს სიყვარულისთვის, ჩემს ბატონს შევახსენებ, რომ ჩვენი ჟამი ხორციელი განსვენებისა და სტომაქის ამოვსებისაკენ გადაიხარა, რომლებიც ყველა ვნებას წარმოშობენ; ვინც ასეთი საბაბით მოდის, დაიცავი თავი მათგან, ერისკაცი იქნება ეს, ძმა, თუ მამა. როდესაც ისინი მოვლენ, მაშინ არც მომეტებულად გ...
link
დადგება თუ არა დღესასწაული, ხალხი ცდილობს, რაც შეიძლება ბევრი ისიამოვნოს. ზოგი რაში ხედავს სიამოვნებას, სიხარულს, ზოგი რაში; უმეტესი ნაწილი მდაბალი მუშა ხალხისა დროის გადამეტებას ღვინის გადამეტებულ სმაში პოულობს. ღვინო, მართლაც, რ...
იხილეთ სრულად
დადგება თუ არა დღესასწაული, ხალხი ცდილობს, რაც შეიძლება ბევრი ისიამოვნოს. ზოგი რაში ხედავს სიამოვნებას, სიხარულს, ზოგი რაში; უმეტესი ნაწილი მდაბალი მუშა ხალხისა დროის გადამეტებას ღვინის გადამეტებულ სმაში პოულობს. ღვინო, მართლაც, როგორც სთქვა დავით წინასწარმეტყველმა, „ახარებს გულსა კაცისასა" (პს. 103, 15).მაგრამ ახარებს მაშინ, როდესაც ზომიერად სვამს კაცი. საზოგადოდ უნდა ითქვას, რომ ყოველივე სასმელი და საჭმელი მაშინ არის მარგებელი, როდესაც ზომიერად...
link