ქრისტიანის სული, როდესაც ღირსი ხდება, შემოქმედისაგან მის სულს მიიღებს, ხოლო მიღების შემდეგ, იპყრობს გონებაში მანამ, ვიდრე გონება არ განიღმრთობა; გულში, ვიდრე გული არ განიღმრთობა, ნებაში, ვიდრე ნება არ განიღმრთობა და გამუდმებულად უ...
იხილეთ სრულად
ქრისტიანის სული, როდესაც ღირსი ხდება, შემოქმედისაგან მის სულს მიიღებს, ხოლო მიღების შემდეგ, იპყრობს გონებაში მანამ, ვიდრე გონება არ განიღმრთობა; გულში, ვიდრე გული არ განიღმრთობა, ნებაში, ვიდრე ნება არ განიღმრთობა და გამუდმებულად უპყრია ის სამ განზომილებაში, ვიდრე სრულად არ განიღმრთობა სული. ასე ხდება სული დიდებული, მდიდარი და წმიდა, მაშინ იძენს იგი შესაძლებლობას გარდაქმნას, სული შთაბეროს, გაანათლოს სხეული, როგორც საკუთარი ორგანო.
სხეული სულის ფარდაა. სიკვდილი ერთბაშად ჩამოგლეჯს ამ ფარდას და სული თავის თავს ისეთს ხედავს, როგორიც ის სინამდვილეშია. ამიტომ სიკვდილი არის მომენტი, როცა სული საბოლოოდ ხვდება საკუთარ თავს. ადამიანი გაოგნებულია იმით, რომ თავის თავს ...
იხილეთ სრულად
სხეული სულის ფარდაა. სიკვდილი ერთბაშად ჩამოგლეჯს ამ ფარდას და სული თავის თავს ისეთს ხედავს, როგორიც ის სინამდვილეშია. ამიტომ სიკვდილი არის მომენტი, როცა სული საბოლოოდ ხვდება საკუთარ თავს. ადამიანი გაოგნებულია იმით, რომ თავის თავს არასოდეს იცნობდა, მთელი ცხოვრების მანძილზე ნიღაბს ატარებდა, რომელიც შეეზარდა მის სახეს და ახლა ის პირველად იხილა, რადგან სიკვდილმა ახალი, სულიერი მხედველობა მიანიჭა.
წმინდა წერილებიდან ნათლად ჩანს, რომ ხორციელი გრძნობები "ემსახურებიან კარად და ბჭედ" შინაგან საკუჭნაოს, სადაც სული იმყოფება. ეს ბჭენი იღებიან და იკეტებიან უფლის მინიშნებით. დაუშვებელია ადამიანისთვის ღვთის განგებულების უარყოფა და სა...
იხილეთ სრულად
წმინდა წერილებიდან ნათლად ჩანს, რომ ხორციელი გრძნობები "ემსახურებიან კარად და ბჭედ" შინაგან საკუჭნაოს, სადაც სული იმყოფება. ეს ბჭენი იღებიან და იკეტებიან უფლის მინიშნებით. დაუშვებელია ადამიანისთვის ღვთის განგებულების უარყოფა და საკუთარი საშუალებებით ღვთის ნების გარეშე საკუთარი გრძნობების განღება და სულებთან აშკარა კავშირში შესვლა, მაგრამ ასეც ხდება ხოლმე. ცხადია, რომ საკუთარი საშუალებებით მხოლოდ დაცემულ სულებთან შეიძლება კონტაქტში შესვლა. წმინდა ...
ჩვენ ყველანი, მრადიული სიცოცხლისა და სინათლის სამეფოსკენ მიმავალნი, ყურადღებას უნდა ვაქცევდეთ რითაა შემოსილი ჩვენი სული. დაე, ჩვენთვის მაგალითი იყოს იგი, ვინც ყოველდღიურად იმოსება და განიძარცვება, უკეთესდება, ირთვება, რათა რაც შეი...
იხილეთ სრულად
ჩვენ ყველანი, მრადიული სიცოცხლისა და სინათლის სამეფოსკენ მიმავალნი, ყურადღებას უნდა ვაქცევდეთ რითაა შემოსილი ჩვენი სული. დაე, ჩვენთვის მაგალითი იყოს იგი, ვინც ყოველდღიურად იმოსება და განიძარცვება, უკეთესდება, ირთვება, რათა რაც შეიძლება კარგად გამოიყურებოდეს. ასეთივე ზრუნვის და კიდევ უფრო მეტითაც ვალდებულნი ვართ მოვეპყრათ სულიერ სამოსელს ჩვენსას. ისინი სარკეში იმზირებიან, ჩვენი სარკე იესო ქრისტეა. როდესაც ვუცქერთ მას, ყველაზე წმიდა, ყველაზე ნათელ,...
ჩვენი ქრისტიანული რწმენის ნაყოფი სულის სიჯანსაღეა. ღმერთი იმისათვის განკაცდა, რომ სულს მისი მეშვეობით სიჯანსაღის მიღება შეძლებოდა. აქედან გამომდინარე, ვისაც ჯანსაღი სული არა აქვს, ის ჯერ კიდევ არ გამხდარა ნამდვილი ქრისტიანი. ხოლო ...
იხილეთ სრულად
ჩვენი ქრისტიანული რწმენის ნაყოფი სულის სიჯანსაღეა. ღმერთი იმისათვის განკაცდა, რომ სულს მისი მეშვეობით სიჯანსაღის მიღება შეძლებოდა. აქედან გამომდინარე, ვისაც ჯანსაღი სული არა აქვს, ის ჯერ კიდევ არ გამხდარა ნამდვილი ქრისტიანი. ხოლო სული ღმრთაებრივი ძალითა და მადლის ნათლით ჯანსაღდება, რომელიც ქრისტეს მიერ რწმენისთვის მოგვენიჭება.
სხეულს სული ანიჭებს სიცოცხლეს, სულს კი ღმერთი. მაშასადამე, ჭეშმარიტი ცხოვრებით მხოლოდ ის სული ცხოვრობს, რომელშიც სულიერად მკვიდრობს შემოქმედი ღმერთი მადლის მიერ.
უნდა ვიცოდეთ, რომ ყოველ ადამიანს აქვს სული, რომელსაც ჭეშმარიტების შეცნობა სწყურია, შია ჭეშმარიტი სიკეთე. ის, ვინც სხვა ადამიანებს ჭეშმარიტების გზას მიასწავლის, უდიდეს საქმეს აღასრულებს, ღვთისთვის სათნოს, მოყვასისთვის სარგებლობის მ...
იხილეთ სრულად
უნდა ვიცოდეთ, რომ ყოველ ადამიანს აქვს სული, რომელსაც ჭეშმარიტების შეცნობა სწყურია, შია ჭეშმარიტი სიკეთე. ის, ვინც სხვა ადამიანებს ჭეშმარიტების გზას მიასწავლის, უდიდეს საქმეს აღასრულებს, ღვთისთვის სათნოს, მოყვასისთვის სარგებლობის მომტანს და საკუთარი თავისთვის კი მაცხოვნებელს.
"სულსა აქვს სიღრმე ფრიადი", - ეს სიღრმე მდგომარეობს გონებრივი სისპეტაკით სულიერ ხედვათა საიდუმლოებაში, რომელიც, აქაცა განწმენდილ, მაღალ საზომზე მყოფ დიდ მამებს, ზესთა გრძნობითი მადლი სულიწმიდის მოვლენით ენიჭებოდა. ხედვიდენ ხედვათა...
იხილეთ სრულად
"სულსა აქვს სიღრმე ფრიადი", - ეს სიღრმე მდგომარეობს გონებრივი სისპეტაკით სულიერ ხედვათა საიდუმლოებაში, რომელიც, აქაცა განწმენდილ, მაღალ საზომზე მყოფ დიდ მამებს, ზესთა გრძნობითი მადლი სულიწმიდის მოვლენით ენიჭებოდა. ხედვიდენ ხედვათა დიდ საკვირველებათა და ასეთი საკვირველებითი ხედვა და გამოცხადება თანდათანობით ღრმავდებოდა მათი შინაგანში დაუსრულებელად, რაზედაც იგივე მაკარი იტყვის: "სულნი უვნებელნი მარადის საწადელისა მიმართ განუძღომელად მიისწრაფვიან და...