ჯვრისწერის, როგორც საეკლესიო საიდუმლოების, აღსრულების პროცესში ხორციელდება მეუღლეთა ურთიერთაღთქმის სრულყოფა და უფლისმიერ ენიჭებათ კურთხევა. ამდენად, ყოველგვარი განცხადება, რაც ამ თვალსაზრისით ქორწინებულთა წესიერების საკითხს კითხვი...
იხილეთ სრულად
ჯვრისწერის, როგორც საეკლესიო საიდუმლოების, აღსრულების პროცესში ხორციელდება მეუღლეთა ურთიერთაღთქმის სრულყოფა და უფლისმიერ ენიჭებათ კურთხევა. ამდენად, ყოველგვარი განცხადება, რაც ამ თვალსაზრისით ქორწინებულთა წესიერების საკითხს კითხვის ნიშნის ქვეშ ქვეშ დააყენებ, უარსაყოფია. ხოლო ვინც ასეთ განსაზღვრებას დანერგავს, მიანიშნებს მის გაუთვითცნობიერებლობაზე საეკლესიო სამართლებრივ ნორმებში.
link
მინდა შევეხო საზოგადოებაში გავრცელებულ აზრს ჯვარდაუწერელი მეუღლეების ქორწინების განსაზღვრების შესახებ. არცთუ იშვიათად გაიგონებ, თითქოს ჯვარდაუწერელი მეუღლეები მრუშები არიან, ხოლო მათი შვილები მრუშობის ნაყოფები. კატეგორიულად უნდა ი...
იხილეთ სრულად
მინდა შევეხო საზოგადოებაში გავრცელებულ აზრს ჯვარდაუწერელი მეუღლეების ქორწინების განსაზღვრების შესახებ. არცთუ იშვიათად გაიგონებ, თითქოს ჯვარდაუწერელი მეუღლეები მრუშები არიან, ხოლო მათი შვილები მრუშობის ნაყოფები. კატეგორიულად უნდა ითქვას, რომ ეს სრულებითაც არ შეესაბამება სინამდვილეს.
როდესაც კაცი და ქალი აღუთქვამს ერთმანეთს მეუღლეობას, ამ აღთქმით უკვე არიან ცოლ-ქმარნი. მრუშობად იწოდება მოქმედება, როდესაც ცოლიანი ან ქმარიანი ღალატობს თავის მეუღლეს. ...
link
გამოკვეთილად განსახილველ საკითხად მივიჩნიეთ ქორწინებაც. ადამიანის სრულფასოვანი ცხოვრება წარმოუდგენელია ისეთი პირადი სივრცისა და სამყაროს გარეშე, როგორიცაა ოჯახური გარემო. ნიშანდობლივია, რომ ამ თვალსაზრისით გარკვეული ასაკობრივი და ...
იხილეთ სრულად
გამოკვეთილად განსახილველ საკითხად მივიჩნიეთ ქორწინებაც. ადამიანის სრულფასოვანი ცხოვრება წარმოუდგენელია ისეთი პირადი სივრცისა და სამყაროს გარეშე, როგორიცაა ოჯახური გარემო. ნიშანდობლივია, რომ ამ თვალსაზრისით გარკვეული ასაკობრივი და სქესობრივი მოწიფულობის შედეგად ხდება სურვილის აღძვრა და შეაბამისად, დასახული მიზნის განხორციელებაც. გასათვალისწინებელია ისიც, რომ მეუღლის ყოლის სურვილი ყოველთვის ფიზიოლოგიურ მოწიფულობასთან არ არის დაკავშირებული, ასეტი მი...
link
951. რას გვასწავლიან წმ. მამები მრავალქორწინებულობის შესახებ?
885. რას გვასწავლიან წმ. მამები ნათესავთა შორის ქორწინების შესახებ?
858. როგორ შეჰფერის ქრისტიანს ქორწილის გადახდა?
828. მისაღებია თუ არა მესამედ დაქორწინება?
იხილეთ სრულად
მესამედ დაქორწინება კანონის მიხედვით არ არსებობს. ამის გამო მესამე ქორწინება კანონის მიხედვით არ სდგება. ასეთებს ვთვლით ეკლესიის ლაქად და ბიწად. მაგრამ საერთო სახალხო განსჯის საგნად არ ვაქცევთ, რადგან ისინი უკეთესად იქცევიან, ვიდრე აშკარა სიძვის მოქმედნი.
link
770. რას ნიშნავს წმ. პავლე მოციქულის სიტყვები, ქორწინების შესახებ: „საიდუმლო ესე დიდი არს“ (ეფეს. 5.32)?
იხილეთ სრულად
რატომ არის საიდუმლო ესე დიდი? იმიტომ, რომ ქალწული, რომელიც სულ სახლში ზის და არასოდეს უნახავს საქმრო, პირველი დღიდან ისე ეჩვევა და უყვარდება იგი, როგორც საკუთარი სხეული. ასევე ქმარსაც, რომელსაც მანამდე არც უნახავს და არც დალაპარაკებია თავის საცოლეს, ის ურჩევნია ყველას – მეგობრებს, ნათესავებსა და თვით მშობლებსაც კი. მშობლებიც, თუ რაიმე სხვა შემთხვევისათვის ართმევენ ფულს, დრტვინავენ, შფოთავენ, ჩივიან და სასამართლოს გადასცემენ დამნაშავეს. ახლა კი კა...
link
699. შეუძლია თუ არა გათხოვება იმ დედაკაცს, რომლის ქმარი შორ გზაზე წავა და უკვალოდ გაქრება?
657. შეიძლება თუ არა, რომ ქვრივმა იქორწინოს?
იხილეთ სრულად
ქვრივს, რადგან თავის თავზე უფლებამოსილია, დაქორწინების შემთხვევაში ბრალი არ ედება, თუ არავის თანაცხოვრებას არ დაარღვევს, რადგან მოციქული ამბობს: „უკუეთუ მოკუდეს ქმარი იგი, თავისუფალი არს, უნდეს თუ ქროწინება, გარნა ხოლო უფლის მიერ“ (1 კორ. 7. 39)
link