ქურდობა. მცნება "არა იპარო" ზოგიერთს მეტისმტეტად კონკრეტულად ესმის, როგორც მხოლოდ აშკარა პარვისა და ქურდობის აკრძალვა, მაგრამ სინამდვილეში პარვად ითვლება ყოველგვარი მიტაცება სხვისი ქონების, პირადისა თუ საზოგადოსი. ტაცებად (პარვად)...
იხილეთ სრულად
ქურდობა. მცნება "არა იპარო" ზოგიერთს მეტისმტეტად კონკრეტულად ესმის, როგორც მხოლოდ აშკარა პარვისა და ქურდობის აკრძალვა, მაგრამ სინამდვილეში პარვად ითვლება ყოველგვარი მიტაცება სხვისი ქონების, პირადისა თუ საზოგადოსი. ტაცებად (პარვად) უნდა ჩაითვალოს ვალის დაუბრუნებლობა (ფულის, ნივთების), მუქთახორობა, მათხოვრობა უკიდურესი გაჭირვების გარეშე, როდესაც კაცს შეუძლია იმუშაოს და ისე მოიპოვოს საკვების ფული. თუ ვინმე სხვისი უბედურებით არგებლობს და ართმევს მას...
link
ყველაფერი ღმრთისგანაა - სნეულებებიც და სიჯანსაღეც; ღმრთისაგან ყველაფერი ცხონებისათვის გვეძლევა. შენც ასე მიიღე შენი სნეულება და ჰმადლობდე ღმერთს, რომ შენი ცხონებისთვის ზრუნავს. რით შეეწევა ღმრთისაგან მოცემული სნეულება ჩვენს ცხონებ...
იხილეთ სრულად
ყველაფერი ღმრთისგანაა - სნეულებებიც და სიჯანსაღეც; ღმრთისაგან ყველაფერი ცხონებისათვის გვეძლევა. შენც ასე მიიღე შენი სნეულება და ჰმადლობდე ღმერთს, რომ შენი ცხონებისთვის ზრუნავს. რით შეეწევა ღმრთისაგან მოცემული სნეულება ჩვენს ცხონებას, ეს შეიძლება არ გამოვიძიოთ, იმიტომ, რომ ალბათ ვერც გავიგებთ. ღმერთი სნეულებას ზოგჯერ სასჯელად გვიგზავნის, როგორც ეპიტიმიას; ზოგჯერ გონზე მოსასვლელად, რომ გამოფხიზლდეს კაცი; ზოგჯერ უბედურებისაგან გადასარჩენად, რომელშია...
link
მიუხედავად იმისა, რომ ცოდვილებისათვის გამზადებულია მარადიული ტანჯვა-წამება, ისინი მშვიდად სცოდავენ, ვინაიდან თვლიან, რომ ყოველივე ეს გამონაგონია. და ეს იმიტომ, რომ ისინი ფიქრობენ, თითქოს ცოდვისგან თავის გამოხსნა ძალიან ადვილი და მ...
იხილეთ სრულად
მიუხედავად იმისა, რომ ცოდვილებისათვის გამზადებულია მარადიული ტანჯვა-წამება, ისინი მშვიდად სცოდავენ, ვინაიდან თვლიან, რომ ყოველივე ეს გამონაგონია. და ეს იმიტომ, რომ ისინი ფიქრობენ, თითქოს ცოდვისგან თავის გამოხსნა ძალიან ადვილი და მარტივი იყოს. - საკმარისია, მხოლოდ მღვდელს მოუთხრო და რაიმე ეპიტიმია აღასრულო. როგორც კი ამას წარმოიდგენენ, თავს ისევ მშვიდად გრძნობენ და საერთოდ არ ზრუნავენ თავიანთ ცოდვებზე, ვინაიდან მიაჩნიათ, რომ სინანული ჯერ კიდევ ადრ...
link
როდის არის საეჭვო ცხონება?
მრავალი მინახავს რაიმე სნეულებით გაწამებული, თითქოს ეპიტიმია დადებულნი, ამ გზით განიწმიდებოდნენ სულიერი ვნებებისაგან.
რა უნდა ვიფიქროთ უნებურ და მოულოდნელ მკვლელობაზე?
587. როდესაც ძმათაგან ვინმე შესცოდავს, როგორ ვამხილო ის, ცალკე თუ ძმების თანდასწრებით?
იხილეთ სრულად
თუ დანაშაული დიდია, მაშინ ძმების თანდასწრებით ამხილე, მაგრამ წინასწარ უნდა უთხრა მას: „თუ არ გამოსწორდები, ძმების თანდასწრებით განვაცხადებ ამას“. ასე უფალმა გვამცნო: „ამხილე მას, რაჟამს შენ და იგი ხოლო იყვნეთ მარტონი. უკუეთუ ისმინოს შენი, შეიძინე ძმაი იგი შენი. ხოლო უკუეთუ არა ისმინოს, მიიყვანე შენ თანა ერთი, ან ორი სხუაი“ (მათე 18, 15). და ა.შ. ხოლო, როდესაც შეცოდება უმნიშვნელოა, მაშინ ცალკე ამხილე და ეპიტიმიაც დაადე.
link
549. კვლავ დიდი ბერისაგან, ერთ-ერთ მამას, რომელმაც ჰკითხა: უნდა დაისაჯოს თუ არა მისი მოწაფე შეპასუხებისთვის მკაცრი ეპიტიმიით?
იხილეთ სრულად
საყვარელო ძმაო, იცოდე, ჩვენი ჟამი ბოროტია. დასჯა უდავოდ კარგია, გაკვირვების ღირსია, და მას თავის სასარგებლოდ მრავალი მოწმობა გააჩნია; რამეთუ წერილი ამბობს: „რომელი უყუარნ უფალსა, სწავლის“ (ებრ. 12, 6), და კიდევ: „ნეტარ არს კაცი, რომელიცა განსწავლო, უფალო“ (ფსალ. 93, 12), და სხვ. მაგრამ ამ ძმას გულფიცხელობა ებრძვის; იქნებ მოითმინო და იშრომო მასთან. ამხილე, შეჰრისხენ და ნუგეშინის-ეც, მოციქულის სიტყვის თანახმად (2 ტიმ. 4, 2); და თუ ამ სასჯელს მიიღებ...
link
ვინაიდან თავდაპირველად გამოუცდელი ვიყავი, აღსარებაზე მოსულ ბერებსა და ერისკაცებს მძიმე ეპიტიმიას (საკანონოს) ვუწესებდი, და ეს გამოუცდელობით მომდიოდა. როცა მშიერი ვარ, მაშინ უკეთ მესმის ადამიანის სულის.
ძველ ეკლესიაში არსებობდა საზოგადო სინანულის წესი „დაცემულთათვის“, რომლებმაც ვერ შეინარჩუნეს რწმენა დევნილობის დროს. ამ წესის თანახმად მონანულები ოთხ ჯგუფად ნაწილდებოდნენ:
ა) „მოტირალნი“ – მათ არ ჰქონდათ საზოგადო ღვთისმსახურე...
იხილეთ სრულად
ძველ ეკლესიაში არსებობდა საზოგადო სინანულის წესი „დაცემულთათვის“, რომლებმაც ვერ შეინარჩუნეს რწმენა დევნილობის დროს. ამ წესის თანახმად მონანულები ოთხ ჯგუფად ნაწილდებოდნენ:
ა) „მოტირალნი“ – მათ არ ჰქონდათ საზოგადო ღვთისმსახურებაზე დასწრების უფლება და ეკლესიის კარიბჭესთან განრთხმულნი ტირილით ევედრებოდნენ ტაძარში შემსვლელებს მათზე ელოცათ;
ბ) „მსმენელნი“ – მათ ნება ეძლეოდათ კათაკმეველთა ლიტურგიის დასრულებამდე ტაძრის სტოაში მდგარიყვნენ;
გ) „მუხლმოდრეკი...
link