გევედრები, საყვარელნო ძმანო, რათა ვიდრემდის გვაქვს სასოება ცხოვრებისა, ვიდრემდის შემძლებელ ვართ მოქცევად, ყოვლით კერძო ვისწრაფოთ ცხოვნებად სულთა ჩვენთა. რამეთუ მოშურნე სხვასა არა რას ჰხედავს, არამედ ამას ოდენ, რათამცა გულის-თქმა ...
იხილეთ სრულად
გევედრები, საყვარელნო ძმანო, რათა ვიდრემდის გვაქვს სასოება ცხოვრებისა, ვიდრემდის შემძლებელ ვართ მოქცევად, ყოვლით კერძო ვისწრაფოთ ცხოვნებად სულთა ჩვენთა. რამეთუ მოშურნე სხვასა არა რას ჰხედავს, არამედ ამას ოდენ, რათამცა გულის-თქმა თვისი აღასრულა. დაღაცათუ ტანჯვა წინა ედვას მოშურნესა, ანუ მებრ სიკვდილი, იგი ოდენ ვნებისა თვისისა ისწრაფვის აღსრულებად. ეგრეთვე სიძვისა მოყვარე და ეგრეთვე ვეცხლის-მოყვარე. ხოლო უკეთუ ვნებათა ესე ზომი მძლავრება აქვს, არა ...
link
ბოროტ არს შური და ორგულებითა სავსე. შურმან აღავსო სოფელი ბევრეულითა ბოროტითა: შურის მიერ არიან კაცის კლვანი, ვეცხლის-მოყვარებანი, ცუდად მზვაობრობანი. შურისა მიერ არიან ავაზაკობანი და მპარავობანი. შურისა მიერ ევნო ფრიადი იგი ვნება...
იხილეთ სრულად
ბოროტ არს შური და ორგულებითა სავსე. შურმან აღავსო სოფელი ბევრეულითა ბოროტითა: შურის მიერ არიან კაცის კლვანი, ვეცხლის-მოყვარებანი, ცუდად მზვაობრობანი. შურისა მიერ არიან ავაზაკობანი და მპარავობანი. შურისა მიერ ევნო ფრიადი იგი ვნება ნათესავსა ჩვენსა. რომელიცა ბოროტი იხილო, შურისაგან ნაშობი არს. აჰა ესერა ეკლესიათაცა მოიწია და მრავალნი ბოროტნი ჰქმნნა. შურისა სენმან, შვა ვეცხლის-მოყვარება, შურმან ყოველივე ზედაი ქვე ჰქმნა, შურმან დაამხვა სიმართლე, შურ...
link
იხილეთ უკვე, ძმანო, ვითარ ბოროტ არს შური და ვითარ თვალთა დაუბრმობს მის მიერ ძლეულთა, რამეთუ, ვითარცა განცოფებულნი, მრავალ გზის თავთა თვისთა მოიკვლენ, ეგრეთვე მოშურნე თვისსა ცხოვრებასა წარსწყმედს. კაცი მოშურნე უბოროტეს მხეცისა არს...
იხილეთ სრულად
იხილეთ უკვე, ძმანო, ვითარ ბოროტ არს შური და ვითარ თვალთა დაუბრმობს მის მიერ ძლეულთა, რამეთუ, ვითარცა განცოფებულნი, მრავალ გზის თავთა თვისთა მოიკვლენ, ეგრეთვე მოშურნე თვისსა ცხოვრებასა წარსწყმედს. კაცი მოშურნე უბოროტეს მხეცისა არს: რამეთუ მხეცნი ბოროტისა წილ მიაგებენ ბოროტსა, ხოლო მოშურნე კეთილისა წილ იქმს, ბოროტსა. და ესრეთ მხეცთაცა უძვირეს არს და სწორ ეშმაკთა. და ნუ უკვე ეშმაკთაცა უძვირეს? რამეთუ მათ ჩვენდა მომართ დაუგებელი (განუწყვეტელი ბრძოლა...
link
ხოლო რომლისა თანა არა არნ შური, მოხარულთა თანა უხარინ მას და მოქმედთა თანა შემწე ეყვის კეთილისა საქმესა. უკუეთუ ძმაი ვინმე იხილის დაბრკოლებად, ხელის ამპყრობელ ეყვის მას და განამტკიცებნ მას ძლიერად, ხოლო უკუეთუ განსუენებად იხილის, ...
იხილეთ სრულად
ხოლო რომლისა თანა არა არნ შური, მოხარულთა თანა უხარინ მას და მოქმედთა თანა შემწე ეყვის კეთილისა საქმესა. უკუეთუ ძმაი ვინმე იხილის დაბრკოლებად, ხელის ამპყრობელ ეყვის მას და განამტკიცებნ მას ძლიერად, ხოლო უკუეთუ განსუენებად იხილის, არა შეასმენნ. და უკუეთუ ცოდვასა იხილის, არა განგმის შეურაცხებით და არცა განიკითხავნ, არამედ ასწავებნ მოსწრაფედ და მის თანავე ელმინ. უკუეთუ იზილის აღშფოთებულად, დააწყნარებნ მშვიდობად სიყუარულით. და უკუეთუ იხილის მწუხარედ,...
link
ნეტარ არს, რომელი არა იძლია შურითა და ხდომითა, რამეთუ შური და ხდომაი შეთხზულ არიან ურთიერთას, და რომლისა თანა არს ერთი მათგანი, ორივე მის თანა არს. ნეტარ არს, რომელი არა შევარდა საფრხესა შურისასა, რამეთუ რომელსა ჰშურდეს კეთილი მოყ...
იხილეთ სრულად
ნეტარ არს, რომელი არა იძლია შურითა და ხდომითა, რამეთუ შური და ხდომაი შეთხზულ არიან ურთიერთას, და რომლისა თანა არს ერთი მათგანი, ორივე მის თანა არს. ნეტარ არს, რომელი არა შევარდა საფრხესა შურისასა, რამეთუ რომელსა ჰშურდეს კეთილი მოყუსისაი, იგი ეშმაკთა თანა დაისაჯოს. და რომელსა აქუს შური საეშმაკოი, ოდეს იხილის ძმაი თვისი დიდებულად პატივსა შინა, აქუნ მას მტერობაი და სიძულილი და ყოველი ბოროტი.უკუეთუ ვინმე იხილის წარმატებად, დაუმძიმდის და ჰგმობნ მანკიე...
link
მოშურნესა არასადა უხარინ წარმატებაი კაცისაი, რამეთუ გული მისი მარადის სავსე არს მწუხარებითა და გუამი მისი განილევინ და ძალი მოაკლდებინ, და ყოველსავე იგი თუალითა ბოროტითა ჰხედავნ, და თუალთ-აღებნ, დღეს ამისთანა არნ და ხვალე იმის თან...
იხილეთ სრულად
მოშურნესა არასადა უხარინ წარმატებაი კაცისაი, რამეთუ გული მისი მარადის სავსე არს მწუხარებითა და გუამი მისი განილევინ და ძალი მოაკლდებინ, და ყოველსავე იგი თუალითა ბოროტითა ჰხედავნ, და თუალთ-აღებნ, დღეს ამისთანა არნ და ხვალე იმის თანა, ყოველთა თანა იცვალებინ და მისგან იშვის მტერობაი და სიძულილი. ამისაგან ვივლტოდით, საყუარელონო, რაითა არა ნაყოფსა მისსა ვეზიარნეთ
link
რომელი წყლულ არს ისრითა შურისაითა, არს იგი ყოვლადვე უბადრუკ და თანა-მოდგამ და ზიარ ეშმაკისა, რომელმან-იგი შურისა მიზეზითა სიკუდილი სოფლად შემოიღო. რომლისა თანა არს შური და ხდომაი, არს იგი ყოვლისავე წინააღმდგომ და არა ჰნებავს პატივ...
იხილეთ სრულად
რომელი წყლულ არს ისრითა შურისაითა, არს იგი ყოვლადვე უბადრუკ და თანა-მოდგამ და ზიარ ეშმაკისა, რომელმან-იგი შურისა მიზეზითა სიკუდილი სოფლად შემოიღო. რომლისა თანა არს შური და ხდომაი, არს იგი ყოვლისავე წინააღმდგომ და არა ჰნებავს პატივი ვისიმე უფროის თავისა თვისისა. და ოდეს ვინმე იხილის სულიერად წარმატებასა, შეურაცხ-ყვის და სწუნობნ. და უკუეთუ იხილის კაცი სათნოებასა შინა, ჰგმობნ და იჭუეულყვის მდაბალი. და თუ ვინმე მმარხველად იხილის, იტყვინ მისთვის, ვითა...
link