საყვარეელნო! მარხვა დედა არს სიწმიდისა და წინამძღვარი მარხვისა. მარხვა ცხად მყოფელი არს სინანულისა, და ყვავილი ყოვლისა კეთილისა ნაყოფისა! მარხვა არა ჭამადთა ხოლო ოდენ გამოისახვის, არამედ ყოველთა ვნებათაგან ჯერ არს მარხვაი და უფრო...
იხილეთ სრულად
საყვარეელნო! მარხვა დედა არს სიწმიდისა და წინამძღვარი მარხვისა. მარხვა ცხად მყოფელი არს სინანულისა, და ყვავილი ყოვლისა კეთილისა ნაყოფისა! მარხვა არა ჭამადთა ხოლო ოდენ გამოისახვის, არამედ ყოველთა ვნებათაგან ჯერ არს მარხვაი და უფროსად ჭეშმარიტი მარხვა ესე არს, რათა მარხვისა ჩვენისა პურსა მივსცემდეთ მშიერთა და შევმოსდეთ შიშველთა, რათა მუნ გამოგვზარდნეს ჩვენცა ქრისტემან შეგვმოსოს სამოსელი უხრწნელებისა.უკეთუ აქა დავიმარხნეთ ქრისტეს მცნებანი და ვასვათ...
link
საყვარელნო! მარხვა და ლოცვაი კაცსა ანგელოს ჰყოფენ და ზეცისა მხედრობათა მობაძავად გამოაჩენენ. აწ უკვე, რომელსა ენებოს ჭეშმარიტისა ლოცვის და მარხვისა მოგებად და წარმართნეს ესე სათნოებანი, სანატრელ არს იგი. რამეთუ ესე ვითარსა მას არ...
იხილეთ სრულად
საყვარელნო! მარხვა და ლოცვაი კაცსა ანგელოს ჰყოფენ და ზეცისა მხედრობათა მობაძავად გამოაჩენენ. აწ უკვე, რომელსა ენებოს ჭეშმარიტისა ლოცვის და მარხვისა მოგებად და წარმართნეს ესე სათნოებანი, სანატრელ არს იგი. რამეთუ ესე ვითარსა მას არა უხმს მრავალი საფასე, და რომელსა არა უხმს მრავალი საფასე, არა იქმნების ანგაჰარ; რომელი განეშოროს ანგაჰარებასა, იგი შემძლებელ იქმნების წარმართებად მოწყალებისა. კაცი მმარხველი მსუბუქად მდგომარე არნ ლოცვისა, გულის-თქმათა ბ...
link
საყვარელნო, მარხვა სამოთხესა შინა განიწესა. რამეთუ ადამ არა დააკლო ღმერთმან მარხვასარომელსაცა ჰრქვა: "ყივლისაგან ხისა, რომელ არიან სამოთხესა შინა, სჭამოთ, ხოლო ხისა მისგან, რომელ არს ცნობად კეთილისა და ბოროტისა, არა სჭამოთ მისგან...
იხილეთ სრულად
საყვარელნო, მარხვა სამოთხესა შინა განიწესა. რამეთუ ადამ არა დააკლო ღმერთმან მარხვასარომელსაცა ჰრქვა: "ყივლისაგან ხისა, რომელ არიან სამოთხესა შინა, სჭამოთ, ხოლო ხისა მისგან, რომელ არს ცნობად კეთილისა და ბოროტისა, არა სჭამოთ მისგან". და აჰა ესე არს სახე მარხვისა. ხოლო უკეთუ სამოთხესა შინა იყო მარხვაი, რაბამ უფროს გარე სამოთხისა სარგებელ არს? უკეთუ პირველ წყლულებისა იყო წამალ, რაბამ უფროს წყლულებასა ზედა? უკეთუ არღარა შემოსრულ იყო ჩვენ ზედა ბრძოლა ...
link
იტყვის მოციქული პავლე: "ნუ დაითვრებით ღვინითა, რომლითა არს სიბილწე". რამეთუ მომთვრალენი დაითვრენ რა - იმწუპებიან ვითარცა ღორნი სიმყრალესა შინა და გარდააბნევენ, რაიცა აქვნდეს კეთილი, გინათუ სიწმიდე ხორცთა, გინათუ კრძალულებაი, გინათ...
იხილეთ სრულად
იტყვის მოციქული პავლე: "ნუ დაითვრებით ღვინითა, რომლითა არს სიბილწე". რამეთუ მომთვრალენი დაითვრენ რა - იმწუპებიან ვითარცა ღორნი სიმყრალესა შინა და გარდააბნევენ, რაიცა აქვნდეს კეთილი, გინათუ სიწმიდე ხორცთა, გინათუ კრძალულებაი, გინათუ გონიერება, გინათუ სიბრძნე ანუ თუ სიმშვიდე, გინა სიმდაბლე. ამისთვის თქმულ არს, ვითარმედ: "მთვრალობითა სასუფეველი ცათა ვერვინ იხილოს", ვითარცა იტყვის: "ნუ ჰსცდებით, არცა მეძავთა, არცა კერპთ-მსახურთა, არცა მემრუშეთა, არცა...
link
ძმანო ჩემნო! რაიმცა იყო ბოროტი (რომელი ბოროტი იყოს), რომელი არა იქმნებოდის ნაყროვანებისაგან და მთვრალობისა? რამეთუ კაცსა უძვირეს ღორთასა გამოაჩინებს: ღორი მწვირესა შინა ინწუპების და საჭმელ მისა არიან სიმყრალე, ხოლო მომთვრალე და ნ...
იხილეთ სრულად
ძმანო ჩემნო! რაიმცა იყო ბოროტი (რომელი ბოროტი იყოს), რომელი არა იქმნებოდის ნაყროვანებისაგან და მთვრალობისა? რამეთუ კაცსა უძვირეს ღორთასა გამოაჩინებს: ღორი მწვირესა შინა ინწუპების და საჭმელ მისა არიან სიმყრალე, ხოლო მომთვრალე და ნაყროვანი უძვირეს მისა არს - რამეთუ გულის-თქმათა მოიპოვებს უცხოთა ბუნებისაგან, და ტრფიალებათა უსჯულოთა ფრიად საძაგელთა. და უფროსღა ვსთქვა, თუ ეშმაკეულთაგან არა რაით განყოფილ არს კაცი მომთვრალე. ეშმაკეულთა ყოველნი სწყალობე...
link
ნაყროვანება წყლისა მსგავს არს: აღმოივსის მუცელი თვისი ძლიერად და მყის დაცალიერდის, ხოლო ხრწნილებაი, ვითარცა წყალსა, უჩინო ჰყოფს მას, და მან მეყვსეულად კვალად აღმოივსის და მარადის, ვითარცა წყალი, ჰსდინ იგი! ხოლო შვება და ნაყრ...
იხილეთ სრულად
ნაყროვანება წყლისა მსგავს არს: აღმოივსის მუცელი თვისი ძლიერად და მყის დაცალიერდის, ხოლო ხრწნილებაი, ვითარცა წყალსა, უჩინო ჰყოფს მას, და მან მეყვსეულად კვალად აღმოივსის და მარადის, ვითარცა წყალი, ჰსდინ იგი!ხოლო შვება და ნაყროვანება არა თვით ოდენ განიხრწნების, არამედ მისთანა ძლიერებასაცა და სიწმიდესა სულისასა წარღვნის და ხორცთა სიმრთელესა დაჰხსნის. რამეთუ მდინარე მძაფრი არა შესჭამს კიდეთა თვისთა. ესრეთ, ვითარცა მრავალნი ჭამადნი სიმრთელესა დახსნიან...
link
გევედრები, საყვარელნო ძმანო, რათა ვიდრემდის გვაქვს სასოება ცხოვრებისა, ვიდრემდის შემძლებელ ვართ მოქცევად, ყოვლით კერძო ვისწრაფოთ ცხოვნებად სულთა ჩვენთა. რამეთუ მოშურნე სხვასა არა რას ჰხედავს, არამედ ამას ოდენ, რათამცა გულის-თქმა ...
იხილეთ სრულად
გევედრები, საყვარელნო ძმანო, რათა ვიდრემდის გვაქვს სასოება ცხოვრებისა, ვიდრემდის შემძლებელ ვართ მოქცევად, ყოვლით კერძო ვისწრაფოთ ცხოვნებად სულთა ჩვენთა. რამეთუ მოშურნე სხვასა არა რას ჰხედავს, არამედ ამას ოდენ, რათამცა გულის-თქმა თვისი აღასრულა. დაღაცათუ ტანჯვა წინა ედვას მოშურნესა, ანუ მებრ სიკვდილი, იგი ოდენ ვნებისა თვისისა ისწრაფვის აღსრულებად. ეგრეთვე სიძვისა მოყვარე და ეგრეთვე ვეცხლის-მოყვარე. ხოლო უკეთუ ვნებათა ესე ზომი მძლავრება აქვს, არა ...
link
ბოროტ არს შური და ორგულებითა სავსე. შურმან აღავსო სოფელი ბევრეულითა ბოროტითა: შურის მიერ არიან კაცის კლვანი, ვეცხლის-მოყვარებანი, ცუდად მზვაობრობანი. შურისა მიერ არიან ავაზაკობანი და მპარავობანი. შურისა მიერ ევნო ფრიადი იგი ვნება...
იხილეთ სრულად
ბოროტ არს შური და ორგულებითა სავსე. შურმან აღავსო სოფელი ბევრეულითა ბოროტითა: შურის მიერ არიან კაცის კლვანი, ვეცხლის-მოყვარებანი, ცუდად მზვაობრობანი. შურისა მიერ არიან ავაზაკობანი და მპარავობანი. შურისა მიერ ევნო ფრიადი იგი ვნება ნათესავსა ჩვენსა. რომელიცა ბოროტი იხილო, შურისაგან ნაშობი არს. აჰა ესერა ეკლესიათაცა მოიწია და მრავალნი ბოროტნი ჰქმნნა. შურისა სენმან, შვა ვეცხლის-მოყვარება, შურმან ყოველივე ზედაი ქვე ჰქმნა, შურმან დაამხვა სიმართლე, შურ...
link
იხილეთ უკვე, ძმანო, ვითარ ბოროტ არს შური და ვითარ თვალთა დაუბრმობს მის მიერ ძლეულთა, რამეთუ, ვითარცა განცოფებულნი, მრავალ გზის თავთა თვისთა მოიკვლენ, ეგრეთვე მოშურნე თვისსა ცხოვრებასა წარსწყმედს. კაცი მოშურნე უბოროტეს მხეცისა არს...
იხილეთ სრულად
იხილეთ უკვე, ძმანო, ვითარ ბოროტ არს შური და ვითარ თვალთა დაუბრმობს მის მიერ ძლეულთა, რამეთუ, ვითარცა განცოფებულნი, მრავალ გზის თავთა თვისთა მოიკვლენ, ეგრეთვე მოშურნე თვისსა ცხოვრებასა წარსწყმედს. კაცი მოშურნე უბოროტეს მხეცისა არს: რამეთუ მხეცნი ბოროტისა წილ მიაგებენ ბოროტსა, ხოლო მოშურნე კეთილისა წილ იქმს, ბოროტსა. და ესრეთ მხეცთაცა უძვირეს არს და სწორ ეშმაკთა. და ნუ უკვე ეშმაკთაცა უძვირეს? რამეთუ მათ ჩვენდა მომართ დაუგებელი (განუწყვეტელი ბრძოლა...
link
ვისწაოთ უკვე ძნამო უფლისა მიერ, სახიერება და სიმშვიდე, ვითარცა იტყვის, ვითარმედ: "ისწავეთ ჩემგან, რამეთუ მშვიდ ვარ და მდაბალ გულითა". ესრეთ ვისწაოთ და აღვირ ვახსნეთ ყოველსავე უკეთურებასა, უკეთუ ვინ ამაღლდეს ჩვენზედა, ხოლო ჩვენ და...
იხილეთ სრულად
ვისწაოთ უკვე ძნამო უფლისა მიერ, სახიერება და სიმშვიდე, ვითარცა იტყვის, ვითარმედ: "ისწავეთ ჩემგან, რამეთუ მშვიდ ვარ და მდაბალ გულითა". ესრეთ ვისწაოთ და აღვირ ვახსნეთ ყოველსავე უკეთურებასა, უკეთუ ვინ ამაღლდეს ჩვენზედა, ხოლო ჩვენ დავმდაბლდეთ, და ნუ შურის მეძიებელ ვართ, და ნუცა მოვკლავთ სულთა ჩვენთა. რამეთუ მრისხანება მხეცი არს, მხეცი ბოროტი და ფიცხელი. ვეტყოდეთ უკვე თავთა ჩვენთა, ჟამსა მას რისხვისასასიტყვათა მათ წერილისათა, ვითარმედ: "მიწა ხარ და ნ...
link