ჭეშმარიტისა ქრისტიანისა ჯერ არა, ძმანო ჩემნო, ბრწყინვალე ყოფად სოფელსა შინა და ყოველსავე საქმესა სიმშვიდით საცნაურ: სლვისაგან და ხედვისა, სახისაგან და ხმისა, ჯდომისაგან და დგომისა, რათა ყოველსავე შინა ქრისტეს მიერი სიმშვიდე ბრწყი...
იხილეთ სრულად
ჭეშმარიტისა ქრისტიანისა ჯერ არა, ძმანო ჩემნო, ბრწყინვალე ყოფად სოფელსა შინა და ყოველსავე საქმესა სიმშვიდით საცნაურ: სლვისაგან და ხედვისა, სახისაგან და ხმისა, ჯდომისაგან და დგომისა, რათა ყოველსავე შინა ქრისტეს მიერი სიმშვიდე ბრწყინვიდეს. ხოლო, უკეთუ განრისხნები, და მხეცთა ბოროტთა მიემსგავსები: ჰბრდღვინავ ვითარცა კურო (ბუღა ხარი, დაუკოდავი), ხუვივი (ხვიხვინებ ხურვებით) - ვითარცა ცხენი, დედათა ზედა ნაყროვნებ - ვითარცა დათვი, განსუქნები - ვითარცა ღ...
link
ძმანო ჩემნო, ჯერ არს ჩვენდა განშორებაი მრისხანებისაგან და ვეცხლის-მოყვარებისა, რომელი იგი მიზეზი არს მრისხანებისა. რამეთუ რისხვა ვნება არს ბოროტი. მრავალ ღონე დამაბნელებელი სულისა, და უშვერ-მყოფელი ხორცთა. ამისთვის ჯერ არს, რათა ...
იხილეთ სრულად
ძმანო ჩემნო, ჯერ არს ჩვენდა განშორებაი მრისხანებისაგან და ვეცხლის-მოყვარებისა, რომელი იგი მიზეზი არს მრისხანებისა. რამეთუ რისხვა ვნება არს ბოროტი. მრავალ ღონე დამაბნელებელი სულისა, და უშვერ-მყოფელი ხორცთა. ამისთვის ჯერ არს, რათა ყოვლით კერძო ვეკრძალნეთ რისხვასა. რამეთუ ბოროტ არს, უკეთუ მხეცთა დამშვიდებაი ძალ-გვედვას და გონებასა ჩვენსა განმხეცებულსა უგულებელს-ვჰყოფდეთ. რამეთუ გულის-წყრომა ცეცხლი არს შემწველი სულისა და მავნებელი ხორცთა, უშვერ-მყოფ...
link
ვინაიგან უკვე იუდასთვის გვასმიეს, ვისწრაფოთ ჩვენცა, ძმანო, განფრთხობად და მღვიძარე ყოფად მარადის: რამეთუ, უკეთუ რომელი იგი წმიდასა მას მოციქულთა კრებულთა შინა იყოფოდა, ესოდენნი ნიჭნი მოეხვნეს უფლისა მიერ, რომელსა ესოდენნი სასწაულ...
იხილეთ სრულად
ვინაიგან უკვე იუდასთვის გვასმიეს, ვისწრაფოთ ჩვენცა, ძმანო, განფრთხობად და მღვიძარე ყოფად მარადის: რამეთუ, უკეთუ რომელი იგი წმიდასა მას მოციქულთა კრებულთა შინა იყოფოდა, ესოდენნი ნიჭნი მოეხვნეს უფლისა მიერ, რომელსა ესოდენნი სასწაულნი ექმნნეს, რამეთუ ერთი იყო ათთორმეტთაგანი, რომელნი წარავლინნა იესო მკვდართა აღდგინებადდა კეთროვანთა განწმედად.ვინათგან უკვე ესე ვითარი იგი შეპყრობილ იქმნა სენითა მით ვეცხლის-მოყვარებისათა, და მოძღვარი თვისი განჰყიდა, და...
link
ძმანო, ისმინეთ ჩემი, რამეთუ ბოროტ არს ვეცხლის-მოყვარება ბოროტი. და თვალთა და ყურთა დაუყოფს, და მხეცისა უფიცხეს ჰყოფს კაცსა: არცა გონებისა მხილებასა, არცა მეგობრობასა, არცა თვისისა სულისა ცხოვნებასა უტევებს გულის-ხმის-ყოფად, არამე...
იხილეთ სრულად
ძმანო, ისმინეთ ჩემი, რამეთუ ბოროტ არს ვეცხლის-მოყვარება ბოროტი. და თვალთა და ყურთა დაუყოფს, და მხეცისა უფიცხეს ჰყოფს კაცსა: არცა გონებისა მხილებასა, არცა მეგობრობასა, არცა თვისისა სულისა ცხოვნებასა უტევებს გულის-ხმის-ყოფად, არამედ ვინათგან ჰსძლოს კაცსა ვეცხლის-მოყვარებამან, სრულიად დაიმონებს მას, ვითარცა მძლავრი ბოროტი. და უბოროტესი ესე არს, როემლ დაარწმუნებს, რომ რათა მადლიერცა მისდა იყვნენ, და რაზომცა ჰმონებდენ მას, ესე ზომცა აღორძინდების გული...
link
საყვარელნო! შევუდგეთ იესს და აღვიღოთ ჯვარი ჩვენი. რამეთუ იტყვის: "უარ ჰყავნ თავი თვისი და აღიღენ ჯვარი თვისი და შემომიდეგინ მე". ესე არს აღება ჟვარისა, რათა მოვაკვდინნეთ ასონი ჩვენნი ქვეყანასა ზედა, დავშრიტოთ გულის-თქმა, მოვაკვდი...
იხილეთ სრულად
საყვარელნო! შევუდგეთ იესს და აღვიღოთ ჯვარი ჩვენი. რამეთუ იტყვის: "უარ ჰყავნ თავი თვისი და აღიღენ ჯვარი თვისი და შემომიდეგინ მე". ესე არს აღება ჟვარისა, რათა მოვაკვდინნეთ ასონი ჩვენნი ქვეყანასა ზედა, დავშრიტოთ გულის-თქმა, მოვაკვდინოთ გულის-წყრომა, მოვკლათ შური, და ესე არს მსხვერპლი ცხოველი, რომელი არა მტვერ იქმნების, არცა კვამლად განიბნევის, არცა ცეცხლი უხმს და შეშა და მახვილი, არამედ აქვს მახვილად და ცეცხლად სული წმიდა.ესე მახვილი აღიღე, ძმაო, დ...
link
ვივლტოდეთ, ძმანო, ცუდად მზვაობრისა მხეცისაგან მარადის, რამეთუ მზაკვარი არს და მრავალფერი, და ყოველსა ადგილსა მიჰფენს თავის გესლსა და სახესაცა შინა და შვებასა და შვენიერებასა ხორცთასა. ცუდად მზვაობრობისათვის უმეტეს სახმართასა ვეძი...
იხილეთ სრულად
ვივლტოდეთ, ძმანო, ცუდად მზვაობრისა მხეცისაგან მარადის, რამეთუ მზაკვარი არს და მრავალფერი, და ყოველსა ადგილსა მიჰფენს თავის გესლსა და სახესაცა შინა და შვებასა და შვენიერებასა ხორცთასა. ცუდად მზვაობრობისათვის უმეტეს სახმართასა ვეძიებთ, ცუდად მზვაობრობისათვის არს შვენიერება სამოსელთა საძიებელ, ცუდად მზვაობრობისაგან გარდაემატა გარდაემატა ჩვენ შორის ანგაჰარებაი. არამედ ერიდე ამას ბოროტსა, ჰოი ძმაო, და უკეთუ გნებავს რათა დიდება გაქვნდეს, იქმოდე სათნოე...
link
ყოვლისა ბოროტისა მიზეზი არს ცუდად მზვაობრობაი. ამან მოიყვანნა ჰურიანი შურად ქრისტესსა, და ამან კვალად დაარწმუნა მათ. და მოუხდეს იესოს და ჰრქვეს, ვითარმედ: "რად არა იმარხვენ მოწაფენი შენნი". ვივლტოდეთ უკვე, საყვარელნო, ცუდად მზვაო...
იხილეთ სრულად
ყოვლისა ბოროტისა მიზეზი არს ცუდად მზვაობრობაი. ამან მოიყვანნა ჰურიანი შურად ქრისტესსა, და ამან კვალად დაარწმუნა მათ. და მოუხდეს იესოს და ჰრქვეს, ვითარმედ: "რად არა იმარხვენ მოწაფენი შენნი". ვივლტოდეთ უკვე, საყვარელნო, ცუდად მზვაობრობისა ვნებისაგან, და უკეთუ ამისგან ვივლტოდეთ, გეენიისაგან განვერნეთ, რამეთუ ესე არს, რომელი აღატყინებს ცეცხლსა გეენიისასა, და ყოველგან განუფენია თვისნი რტონი, და ყოველი ჰასაკი და ნათესავი დაუპყრიეს. ამან ეკლესიანი ზედა...
link
ვივლტოდეთ ძმანო, ცუდად მზვაობრობისაგან, რომელი ესე უძვირეს არს ყოველთა ვნებათასა. ცუდად მზვაობრობისაგან იშვების ანგაარება და სახმართ მოყვარება, ცუდად მზვაობრობისაგან იქმნების სიძულილი და ბრძოლანი, და შფოთი, რამეთუ, რომელი უმეტესს...
იხილეთ სრულად
ვივლტოდეთ ძმანო, ცუდად მზვაობრობისაგან, რომელი ესე უძვირეს არს ყოველთა ვნებათასა. ცუდად მზვაობრობისაგან იშვების ანგაარება და სახმართ მოყვარება, ცუდად მზვაობრობისაგან იქმნების სიძულილი და ბრძოლანი, და შფოთი, რამეთუ, რომელი უმეტესსა დიდებასა ეძიებდეს, მარადის ბრძოლათა და ბოროტთა შინა არს, და ვერაოდეს ჰპოვებს გულის-თქმისა თვისისა დასასრულსა, - ხოლო ესე ყოველი ცუდად მზვაობრობისაგან არს. რამეთუ რაისაგან არს სიმრავლე სამკაულთა, მონათა და ტაძართა, რომე...
link
საყვარელნო, უკეთუ იოანე ნათლისმცემელი არა ღირს იყო საბელთა ხამლთაქრისტესთა განხსნად, იოანე, რომლისა უზესთაესი ნაშობთა შორის დედათასა არავინ აღდგომილ არს, ჩვენ სადა დავაწესნეთ თავნი ჩვენნი?! უკეთუ რომელი იგი უზესთაეს იყო ყოვლისა ს...
იხილეთ სრულად
საყვარელნო, უკეთუ იოანე ნათლისმცემელი არა ღირს იყო საბელთა ხამლთაქრისტესთა განხსნად, იოანე, რომლისა უზესთაესი ნაშობთა შორის დედათასა არავინ აღდგომილ არს, ჩვენ სადა დავაწესნეთ თავნი ჩვენნი?! უკეთუ რომელი იგი უზესთაეს იყო ყოვლისა სოფლისა, მან სთქვა, ვითარმედ უკანასკნელთაცა მონათა მისთა შერაცხვად არა ღირს ვარ, რაი ვჰსთქვათ ჩვენ, რომელნი ბევრეულითა ბოროტითა სავსე ვართ. რომელნი ესოდენ ნაკლულევან ვართ მისისა სათნოებისაგან, რომელთაცა ქვეყანისაგან არა ა...
link
ამპარტავნებითა დაეცა პირველქმნილი იგი ადამ, ნეტარისა მისგან ცხოვრებისა და კვალად ეშმაკიცა, რომელმან იგი აცთუნა, ამითვე სახითა დაეცა სიმაღლისა მისგან დიდისა. ამისთვისცა იცოდა უკეთურმან ცოდვისა მის ძალი, ვითარმედ ზეცით გარდამოგდება...
იხილეთ სრულად
ამპარტავნებითა დაეცა პირველქმნილი იგი ადამ, ნეტარისა მისგან ცხოვრებისა და კვალად ეშმაკიცა, რომელმან იგი აცთუნა, ამითვე სახითა დაეცა სიმაღლისა მისგან დიდისა. ამისთვისცა იცოდა უკეთურმან ცოდვისა მის ძალი, ვითარმედ ზეცით გარდამოგდებადცა შემძლებელ არს. ამისთვის ადამს მითვე სახითა ებრძოდა და დასცა, რამეთუ, აღზვავა იგი აღთქმითა მით სწორ ღვთისა ყოფისად, და ესრეთ დასცა და შთახადა ქვესკნელსა ჯოჯოხეთისასა, რამეთუ არა რაი ესრეთ უცხო ჰყოფს ღმრთისაგან და მისც...
link