476. როგორ უნდა ვისმენდეთ ღვთისმსახურებას ტაძარში მყოფნი?
იხილეთ სრულად
უბრალო საქმედ ნუ მიიჩნევ ღვთისმსახურებაზე დასწრებას... ეს მთავარია. თუმცა, ასევე საჭიროა ლოცვის მოსმენა და გონებისა და გრძნობების მიდევნება მის კვალდაკვალ, ყურადღბით მოსმენა იმის, რასაც იქ გალობენ და კითხულობენ. მაგრამ ჩვეულებრივ, გონება გვეფანტება. ეს ლოცვითი განწყობის უკმარისობის გამო ხდება. თქვენ კი ასე მოიქეცით: როგორც კი შენიშნავთ, რომ აზრებით ეკლესიიდან გახვედით, ისევ უკან მოაბრუნეთ იგი და შეგნებულად ნურასოდეს მისცემთ თავს ოცებისა და გონება...
link
655. ვინ არის მოწყალე სამარიტელი?
იხილეთ სრულად
სჯულისმეცნიერი ებრაელის კითხვას – „ვინ არს მოყვას ჩემდა?“ (ლუკ. 10, 30) – მაცხოვარმა მოწყალე სამარიტელზე იგავით უპასუხა. ავაზაკებისაგან და ჭრილ ცოცხალ–მკვდარ ებრაელს, რომელსაც გვერდი გულგრილად აუარეს მღვდელმა და ლევიტელმა, სამარიტელმა უპატრონა. თუმცა, ებრაელებს სამარიტელნი სძულდათ; წყლულები შეუხვია, ზეთი და ღვინო დაასხა, შემდეგ სასტუმროში მიიყვანა და მის პატრონს ჩააბარა იმ პირობით, რომ იმაზე მეტს მისცემდა, რაც მის მოვლაში დაეხარჯებოდა. ამ იგავს მ...
link
თითოეულმა თქვენთაგანმა ასწავლოს და ჩააგონოს საკუტარ თავს ქრისტეს სიტყვების ჭეშმარიტება და ის ჩასახლდება თქვენში. ამისთვის იკითხე, იაზროვნე, დაისწავლე, შეიგრძენი, შეიყვარე და ასე გააგრძელე ცხოვრება. უკანასკნელი საკუთარი განსწავლულო...
იხილეთ სრულად
თითოეულმა თქვენთაგანმა ასწავლოს და ჩააგონოს საკუტარ თავს ქრისტეს სიტყვების ჭეშმარიტება და ის ჩასახლდება თქვენში. ამისთვის იკითხე, იაზროვნე, დაისწავლე, შეიგრძენი, შეიყვარე და ასე გააგრძელე ცხოვრება. უკანასკნელი საკუთარი განსწავლულობის ზღვარია. სანამ მისთვის არ მიგვიღწევია, ვერ ვიტყვით, რომ ვინმე განისწავლა, თუნდაც ქრისტეს სიტყვები ზეპირად იცოდეს და კარგად მსჯელობდეს. სწორედ, მის უკმარისობას საყვედურობდა წმ. მოც. პავლე ებრაელებს, რომაელთა მიმართ ეპ...
link
ერთი ძველის წარჩინებული კაცი იობი ესრეთ იტყვის თავზე: „მე მარადის ვსძრწოდი და მეშინოდა ყოველთა შინა საქმეთა ჩემთა“. რას ნიშნავს ძმაო, ეს თქმა? რისა ეშინოდა იმ კაცს? ნუთუ მისნი საქმენი იყვნენ ესოდენ ბოროტნი და ცოდვილნი, რომელ მას ს...
იხილეთ სრულად
ერთი ძველის წარჩინებული კაცი იობი ესრეთ იტყვის თავზე: „მე მარადის ვსძრწოდი და მეშინოდა ყოველთა შინა საქმეთა ჩემთა“. რას ნიშნავს ძმაო, ეს თქმა? რისა ეშინოდა იმ კაცს? ნუთუ მისნი საქმენი იყვნენ ესოდენ ბოროტნი და ცოდვილნი, რომელ მას სიმართლით ეშინოდა მათგან? არა, ძმანო ჩემნო. იგი იყო კაცი მართალი და აღვსებული ქველისმოქმედებითა. მისი ცხოვრების აღწერაში არ არის ხსენებული, რომ მას ექმნას რომელიმე მძიმე ცოდვა. მაშ რას ნიშნავს ეს სიტყვა? რისთვის ეშინოდა...
link
902. როგორია ისეთი ადამიანი, რომელსაც ძალუძს ყოველგვარი ვნების გარეშე ქების მოსმენა?
ზოგჯერ, ესა თუ ის პიროვნება, ერთი შეხედვით, მართლაც კარგ საქმეს აღასრულებს: შემოსავლის ნაწილს გასცემს, გაჭირვებულებს ეხმარება, ტაძარსაც აშენებს... მაგრამ თუ ყოველივე ამას თავის გამოსაჩენად აკეთებს და სიკეთით ამპარტავნობს, რა თქმა ...
იხილეთ სრულად
ზოგჯერ, ესა თუ ის პიროვნება, ერთი შეხედვით, მართლაც კარგ საქმეს აღასრულებს: შემოსავლის ნაწილს გასცემს, გაჭირვებულებს ეხმარება, ტაძარსაც აშენებს... მაგრამ თუ ყოველივე ამას თავის გამოსაჩენად აკეთებს და სიკეთით ამპარტავნობს, რა თქმა უნდა, მიუღებელი იქნება უფლისათვის და არც ასეთი ადამიანის ლოცვა შეისმინება. ზემოთქმული ისე არ უნდა გავიგოთ, რომ ღმერთი ამქვეყნიური კეთილდღეობის სრული უარყოფისკენ მოგვიწოდებდეს ყველას. რა თქმა უნდა - არა, რადგან უფალი ჩვენ...
link
წმ. ეკლესია ქრისტიანეს, სხვათაშორის ვალად უდებს ლოცვასა და სასულიერო შინარსის წიგნების კითხვას; და მართლაც რომ აუცილებლად საჭიროა ესა ქრისტიანისთვის; მას დიდი, ფრიად დიდი სარგებლობა მოქვს ადამიანისათვის. ლოცვაში, თუ იგი წრფელი, ღრ...
იხილეთ სრულად
წმ. ეკლესია ქრისტიანეს, სხვათაშორის ვალად უდებს ლოცვასა და სასულიერო შინარსის წიგნების კითხვას; და მართლაც რომ აუცილებლად საჭიროა ესა ქრისტიანისთვის; მას დიდი, ფრიად დიდი სარგებლობა მოქვს ადამიანისათვის. ლოცვაში, თუ იგი წრფელი, ღრმა და მხურვალეა, სული მაღლდება, გონება ივლტის ღვთისადმი, გული ივსება სიხარულითა და ადამიანი გრძნობს ღვთის სიახლოვეს. ზეციური მამა დაინახავს თუ არა აღფრთოვანებულ სულს, მისდამი მტოლველსა და მსურველს მასთან შეერთებისა, თავი...
link
ლოცვა არის რელიგიურ-ზნეობრივი ცხოვრების მთავარი საქმე. ასეთი ცხოვრების ქვაკუთხედი თავისუფალი, შეგნებული ურთიერთობაა ღმერთთან, რომელიც შემდგომში ყოველივეს წარმართავს. ლოცვა ამ ურთიერთობის ასპარეზია, როგორც ურთიერთსაუბარი, ანუ ეს არ...
იხილეთ სრულად
ლოცვა არის რელიგიურ-ზნეობრივი ცხოვრების მთავარი საქმე. ასეთი ცხოვრების ქვაკუთხედი თავისუფალი, შეგნებული ურთიერთობაა ღმერთთან, რომელიც შემდგომში ყოველივეს წარმართავს. ლოცვა ამ ურთიერთობის ასპარეზია, როგორც ურთიერთსაუბარი, ანუ ეს არის ასპარეზი, სადაც მჟღავნდება ჩვენი ზნეობრივი დამოკიდებულება ღმერთთან, ხოლო მოღვაწეობა არის ის ასპარეზი, სადაც ირკვევა ჩვენი ზნეობრივი დამოკიდებულება ღმერთთან, ხოლო მოღვაწეობა არის ის ასპარეზი, სადაც ირკვევა ჩვენი ზნეობრ...
link
თუ კაცი უგზო-უკვლოდ არის დაკარგული, სად უნდა მოვიხსენიოთ, ცოცხლებში თუ მიცვალებულებში?
თუმცაღა ყველანი ვიტყვით, ვინც ქრისტიანედ სახელ-ვიდებით, რომ ჩვენ ქრისტიანენი ვართო, და მერმე ზედაც დავუმატებთ - მართლმადიდებელნიცაო, მაგრამ კი ყველანი სწორედ ქრისტიანენი არა ვართ. ზოგნი სახელითა ვართ ქრისტიანენი და საქმით კი - აღა...
იხილეთ სრულად
თუმცაღა ყველანი ვიტყვით, ვინც ქრისტიანედ სახელ-ვიდებით, რომ ჩვენ ქრისტიანენი ვართო, და მერმე ზედაც დავუმატებთ - მართლმადიდებელნიცაო, მაგრამ კი ყველანი სწორედ ქრისტიანენი არა ვართ. ზოგნი სახელითა ვართ ქრისტიანენი და საქმით კი - აღარა. ზოგნი მარტოდ სიტყვითა ვართ და არა ულითა და ცხოვრებითა. და ზოგთ არც კი ვიცით სწორედ, ქრისტიანობა რასა ჰქვიან. და ამაში საკვირველი და დიდი რამ განყოფილება მოჩანს. ეს სახელი - ქრისტიანე ქრისტე შემოსილსა ნიშვანს. და ქრი...
link