არავის აქვს საბუთი, უსაყვედუროს ქართველს, რომ მას არ ახსოვს თავისი უმთავრესი სალოცავის დღეობები, გულგრილად ეკიდება მათ და არ დაიარება სალოცავებშიო. არა, ამ საგნის შესახებ საყვედური სრულიად უსაფუძვლო და უსამართლო იქნება. ქართველ ხა...
იხილეთ სრულად
არავის აქვს საბუთი, უსაყვედუროს ქართველს, რომ მას არ ახსოვს თავისი უმთავრესი სალოცავის დღეობები, გულგრილად ეკიდება მათ და არ დაიარება სალოცავებშიო. არა, ამ საგნის შესახებ საყვედური სრულიად უსაფუძვლო და უსამართლო იქნება. ქართველ ხალხს დღესაც მტკიცედ ახსოვს, როდის, რა ღირსშესანიშნავი დღეობა მოდის და დიდი ერიც ესწრება ხოლმე ამგვარ დღეობას. საკითხავი მხოლოდ ის არის, რისთვის, რა საქმისთვის მოდის ხალხი სალოცავში. რასაკვირველია, პირჯვრის დასაწერად, ლოცვ...
ერთი მონასტრის ბერი ყვებოდა მის სოფელში მომხდარ ამბავს: ერთხელ ჩვენს სოფელში საბანში გახვეული ჩვილი იპოვნეს, სოფლის ყროლობაზე მიიყვანეს და უშვილო ოჯახებს შესთავაზეს. არავინ ისურვა მისი აყვანა, ყველა სიღარიბეს იმიზეზებდა... უე...
იხილეთ სრულად
ერთი მონასტრის ბერი ყვებოდა მის სოფელში მომხდარ ამბავს:ერთხელ ჩვენს სოფელში საბანში გახვეული ჩვილი იპოვნეს, სოფლის ყროლობაზე მიიყვანეს და უშვილო ოჯახებს შესთავაზეს. არავინ ისურვა მისი აყვანა, ყველა სიღარიბეს იმიზეზებდა... უეცრად ადგა ერთი გლეხი, რომელსაც რვა მცირეწლოვანი ბავშვი ჰყავდა და განაცხადა:-წავალ, ჩემს ცოლს ვკითხავ, თუ ის დამთანხმდა, მზად ვარ, ბავშვი მე წავიყვანო, სადაც რვა, ის მეცხრე ბავშვიც გაიზრდება.მისი ცოლი სიხარულით დათანხმდა და ბავ...
არავის აქვს საბუთი, უსაყვედუროს ქართველს, რომ მას არ ახსოვს თავისი უმთავრესი სალოცავის დღეობები, გულგრილად ეკიდება მათ დ არ დაიარება სალოცავებშიო. არა, ამ საგნის შესახებ საყვედური სრულიად უსაფუძვლო და უსამართლო იქნება. ქართველ ხალ...
იხილეთ სრულად
არავის აქვს საბუთი, უსაყვედუროს ქართველს, რომ მას არ ახსოვს თავისი უმთავრესი სალოცავის დღეობები, გულგრილად ეკიდება მათ დ არ დაიარება სალოცავებშიო. არა, ამ საგნის შესახებ საყვედური სრულიად უსაფუძვლო და უსამართლო იქნება. ქართველ ხალხს დღესაც მტკიცედ ახსოვს როდის, რა ღირსშესანიშნავი დღეობა მოდის და დიდი ერიც ესწრება ხოლმე ამგვარ დღეობას. საკითხავი მხოლოდ ის არის, რისთვის, რა საქმისთვის მოდის ხალხი სალოცავში. რასაკვირველია, პირჯვრის დასაწერად, ლოცვა–...
და შემდგომი ბრძანებული არს პირველი თხოვა ესე ღვთისა მიმართი, ვითარმედ "წმიდა იყავნ სახელი შენი".
სახელი ღვთისა, საყვარელნო, არა მხოლოდ თუ წმიდა არს, არამედ ზესთა წმიდა არს და უწმიდესი ზესთა ყოველთასა წმიდა, ვითარცა დასწერენ ...
იხილეთ სრულად
და შემდგომი ბრძანებული არს პირველი თხოვა ესე ღვთისა მიმართი, ვითარმედ "წმიდა იყავნ სახელი შენი".
სახელი ღვთისა, საყვარელნო, არა მხოლოდ თუ წმიდა არს, არამედ ზესთა წმიდა არს და უწმიდესი ზესთა ყოველთასა წმიდა, ვითარცა დასწერენ წმიდანი მამანი, ვითარმედ: "წმიდა არს იგი წმიდათათვის". გარნა არა წმიდათა და მოუქცეველთათვის არა არს იგი მათთვის წმიდა, არამედ დამსჯელ არს სახიერი იგი არა წმიდათა ცოდვილთათვის. ამისთვის ვითარცა სამისა საქმითა სათნო-ეყოფიან ღმერ...
ოდესღაც აფრიკაში ცხოვრობდა ერთი კაცი, სახელად პეტრე. ეს იყო ძალიან მდიდარი, მაგრამ, ამავე დროს, ძალიან გულქვა ადამიანი. ამ მდიდარ კაცს ერთი თავზარდამცემი ამბავი დაემართა. ზამთარი იყო. რამდენიმე ღატაკი ადამიანი მზის სუსტ სხივე...
იხილეთ სრულად
ოდესღაც აფრიკაში ცხოვრობდა ერთი კაცი, სახელად პეტრე. ეს იყო ძალიან მდიდარი, მაგრამ, ამავე დროს, ძალიან გულქვა ადამიანი. ამ მდიდარ კაცს ერთი თავზარდამცემი ამბავი დაემართა.ზამთარი იყო. რამდენიმე ღატაკი ადამიანი მზის სუსტ სხივებზე თბებოდა. უეცრად ერთ-ერთი მათგანი, ძალიან ფიცხი, წამოხტა და სანაძლეო დადო, რომ პეტრეს მისთვის მოწყალების მიცემას აიძულებდა. ღატაკი მივიდა პეტრეს სახლის კართან და მოთმინებით დაუწყო ლოდინი. ისე მოხდა, რომ როდესაც მის სახლს მი...
ნეტარი თეოდორას მონათხრობი: "ამბა ისაიამ ერთი დიდი მოძღვარი ბერის შესახებ გვაუწყა, რომ სანამ იგი განმხოლოებულ ცხოვრებას შეუდგებოდა, საკვირველ ჩვენებაში იხილა ვინმე ჭაბუკი, რომელსაც პირისახე მზესავით უბრწყინავდა. ეს მისი მფარვ...
იხილეთ სრულად
ნეტარი თეოდორას მონათხრობი:"ამბა ისაიამ ერთი დიდი მოძღვარი ბერის შესახებ გვაუწყა, რომ სანამ იგი განმხოლოებულ ცხოვრებას შეუდგებოდა, საკვირველ ჩვენებაში იხილა ვინმე ჭაბუკი, რომელსაც პირისახე მზესავით უბრწყინავდა. ეს მისი მფარველი ანგელოზი იყო, რომელმაც ხელი მოჰკიდა და უთხრა:-წამოდი, შენ ბრძოლა მოგელის!მან ის შეიყვანა რაღაც ასპარეზისმაგვარ ადგილას, რომელიც უამრავ ადამიანს აღევსო - ცალ მხარეს სპეტაკმოსილი ადამიანები ისხდნენ, მეორე მხარეს შავსამოსლიან...
208. რატომ არ შექმნა ღმერთმა მამაკაცი და დედაკაცი ყველა საქმისათვის ერთნაირად ძლიერი?
იხილეთ სრულად
იმისათვის, რომ ქალი ზედმეტი და უსარგებლო არ ყოფილიყო და ასევე, უზომოდ რომ არ გაამაყდეს. ამიტომ იზრუნა ღმერთმა თითოეულის ღირსების დაცვაზე. ყველაზე აუცილებელი და საჭირო საქმე ქმარს მისცა, უფრო ნაკლებად მნიშვნელოვანი და დაბალი – ცოლს (სახლზე ზრუნვა, ქსოვა, რთვა...), რათა ქმარს მეტი პატივი ჰქონდეს საზოგადოებაში, ცოლი კი ქმრის წინააღმდეგ არ მიდიოდეს.