თქვენს თავს მოუფონეთ და მცირედ გართობის ნება დართეთ, მაგრამ არც გიცდიათ თვალების, ენის, აზრის გაფრთხილება. ამის გამო სითბომ მიგატოვათ და დაცარიელდით. ეს ცუდია. იჩქარეთ აღიდგინოთ შინაგანი წონასწორობა და გამოითხოვეთ იგი: გამოიკეთეთ,...
იხილეთ სრულად
თქვენს თავს მოუფონეთ და მცირედ გართობის ნება დართეთ, მაგრამ არც გიცდიათ თვალების, ენის, აზრის გაფრთხილება. ამის გამო სითბომ მიგატოვათ და დაცარიელდით. ეს ცუდია. იჩქარეთ აღიდგინოთ შინაგანი წონასწორობა და გამოითხოვეთ იგი: გამოიკეთეთ, მთლიანად მიეცით თავი ლოცვას და კითხვას, სანამ ყურადღება გულში ღმერთს არ შეერწყმება და არ აღსდგება სული შემუსვრილებისა და და წყალობისა. რომლითაც უნდა განისაზღვროს, დაიბრუნეთ თუ არა სულის მშვიდობა. როგორც ჩანს, ყურადღებას...
ამბობთ, რომ წარმატება არა გაქვთ... არც გექნებათ, სანამ იწყნარებთ თავის მაამებლობას და თავის შებრალებას. თავის შეცოდება და თავის მაამებლობა პირდაპირ მიგანიშნებთ, რომ გულში მყოფობს "მე" და არა უფალი. სწორედ, თავმოყვარეობაა ის ცოდვა,...
იხილეთ სრულად
ამბობთ, რომ წარმატება არა გაქვთ... არც გექნებათ, სანამ იწყნარებთ თავის მაამებლობას და თავის შებრალებას. თავის შეცოდება და თავის მაამებლობა პირდაპირ მიგანიშნებთ, რომ გულში მყოფობს "მე" და არა უფალი. სწორედ, თავმოყვარეობაა ის ცოდვა, რომელიც, სანამ სულშია, ადამიანს მთლიანად ცოდვებში ამყოფებს და ყოველ ნაბიჯზე ცოდვისაკენ უბიძგებს. და თუკი ადამიანი მთლიანად ცოდვილია, როგორ მიეახლება მას მადლი? არ მიეახლება, როგორც ფუტკარი არ ეკარება იმ ადგილს, სადაც კვ...
ღვთივსათნო ცხოვრების უმთავრესი მტერი მრავლისადმი მზუნველობაა. ეს არის ღერძი, რომელსაც მოძრაობაში მოჰყავ თვითგამომგონებლური ამსოფლიური საქმიანობა. გათენებიდან გვიან დაღამებამდე, ყოველ დღე, დაარბენინებს ის თავის სათნომყოფელებს ერთი ...
იხილეთ სრულად
ღვთივსათნო ცხოვრების უმთავრესი მტერი მრავლისადმი მზუნველობაა. ეს არის ღერძი, რომელსაც მოძრაობაში მოჰყავ თვითგამომგონებლური ამსოფლიური საქმიანობა. გათენებიდან გვიან დაღამებამდე, ყოველ დღე, დაარბენინებს ის თავის სათნომყოფელებს ერთი საქმიდან მეორეზე და არ აძლევს არცერთი წუთით მოსვენების საშუალებას. ისინიც ვერასოდეს პოულობენ დროს, რათა მიიქცენ ღვთისკენ და თუნდაც მცირედი ხნით იყვნენ მასთან ლოცვით ურთიერთობაში. ასეთ მრავალმზრუნველობას მონაზვნობა გარიდე...
"გაბნეულობამ გძლიათ!" - ესაა შინაგანი წყობის მიმართ სამტროდ მომართული მტრის პირველი თავდასხმა. ეცადეთ ისე მოექცეთ სხვებს ურთიერთობაში და ისე იზრუნოთ საქმეებზე, რომ ღმერთიც გახსოვდეთ, ყველაფერი აკეთოთ და ილაპარაკოთ იმის გაცნობიერებ...
იხილეთ სრულად
"გაბნეულობამ გძლიათ!" - ესაა შინაგანი წყობის მიმართ სამტროდ მომართული მტრის პირველი თავდასხმა. ეცადეთ ისე მოექცეთ სხვებს ურთიერთობაში და ისე იზრუნოთ საქმეებზე, რომ ღმერთიც გახსოვდეთ, ყველაფერი აკეთოთ და ილაპარაკოთ იმის გაცნობიერებით, რომ უფალი ახლოსაა და ყველაფერი მიმართეთ მისი სათნოყოფისაკენ. წინასწარვე შეემზადეთ, რომ საქმის კეთებისას არ მოშორდეთ უფალს, არამედ იყოთ მის თანამყოფობაში და ილოცეთ ამისთვის. ეს თქვენ შეგიძლიათ, ოღონდ მტკიცე განზრახვით...
უკვე მერამდენედ გკარნახობთ სინდისი, შეიცნოთ თქვენი მოვალეობა: იყოთ უფალთან და მას არაფერი ამჯობინოთ. მისი ხსოვნა თქვენ მართლაც არ გტოვებთ! დაე, ამის ძალაც შეგწეოდეთ! ჩვენი მიზანიც ხომ ესაა. როცა ჩვენ უფალთან ვართ, ისიც ჩვენთანა. ყ...
იხილეთ სრულად
უკვე მერამდენედ გკარნახობთ სინდისი, შეიცნოთ თქვენი მოვალეობა: იყოთ უფალთან და მას არაფერი ამჯობინოთ. მისი ხსოვნა თქვენ მართლაც არ გტოვებთ! დაე, ამის ძალაც შეგწეოდეთ! ჩვენი მიზანიც ხომ ესაა. როცა ჩვენ უფალთან ვართ, ისიც ჩვენთანა. ყველაფერი ნათელია. როცა ყველა ფანჯარა ღიაა და სინათლე იჭრება, ოთახში ძალზე ნათელია ყველაფერი, მაგრამ დაკეთეთ ერთი ფანჯარა და ჩამობნელდება; თუ ყველას დაკეტავთ, მთლიანად დაბნელდება. ასევეა სულიც. როცა ის მთელი ძალით და გრძნ...
ორ იარაღს უნდა ფლობდეს ჭეშმარიტად ქრისტეს მოშიში და ფრთხილი მეომარი: სიფხიზლეს და კეთილ განხილვას. პირველი მიმართულია შიგნით, ხოლო მეორე -გარეთ; ერთი აკვირდება მოძრაობებს, რომლებიც უშუალოდ გულიდან გამოდიან, ხოლო მეორე წინასწარ ხვდ...
იხილეთ სრულად
ორ იარაღს უნდა ფლობდეს ჭეშმარიტად ქრისტეს მოშიში და ფრთხილი მეომარი: სიფხიზლეს და კეთილ განხილვას. პირველი მიმართულია შიგნით, ხოლო მეორე -გარეთ; ერთი აკვირდება მოძრაობებს, რომლებიც უშუალოდ გულიდან გამოდიან, ხოლო მეორე წინასწარ ხვდება იმ მოძრაობებს, რომლებიც შესაძლოა გარე ზემოქმედების შედეგად აღიძრან; პირველ შემთხვევაში ასე უნდა მოიქცე: მას შემდეგ, რაც ღვთის თანამყოფობის განცდა და მისი ხსოვნა სულიდან ყოველგვარ აზრებს გამოდევნის, დადექი გულის კარებ...
საკუთარი თავის მიმართ ყურადღება და უფლისადმი ლოცვა მტრის ყოველგვარ მახეებს აქარწყლებს. წაიკითხეთ და ისწავლეთ, ისიხის დამოძღვრის მიხედვით, თუ როგორ უნდა იმომედოთ ამ დროს.
მტერს თავისი ხრიკები აქვს. მიგითითებთ მათგან უმთავრესს. როდესაც ჩასწვებით აზრებს და მათი სასიკეთო მოწოდებების ბუნებას და იმოქმედებთ ისეთი სიმტკიცით, რომ აზრების მიმზიდველობის და კეთილგამომეტყველების მიუხედავად, არ მისცემთ მათ ამო...
იხილეთ სრულად
მტერს თავისი ხრიკები აქვს. მიგითითებთ მათგან უმთავრესს. როდესაც ჩასწვებით აზრებს და მათი სასიკეთო მოწოდებების ბუნებას და იმოქმედებთ ისეთი სიმტკიცით, რომ აზრების მიმზიდველობის და კეთილგამომეტყველების მიუხედავად, არ მისცემთ მათ ამოქმედების საშუალებას, მტერი ტოვებს ამ ხაფანგს და იწყებს ზემოქმედებას გარედან, გარშემომყოფ ადამიანთა მეშვეობით: პირფერული შექებით, ზურგს უკან ლაპარაკით, განკითხვით, შევიწროებით და სხვადასხვა სახის უსიამოვნებით. ეს უნდა იცო...
როცა სულისათვის რაიმეს მნიშვნელოვანს კითხულობთ, გონებაში ის ერთი მიზნის გარშემო უნდა იყრიდეს თავს. ასე გახდება ის ერთიანი, შეკრული და მტკიცე. ცოდნისა და დარწმუნების სიმტკიცე ზნეობასაც გადასცემს.
გონების თვალი არ მოაშოროთ გულს. ყველაფერი, რაც იქიდან გამოდი, მაშინვე შეისწავლეთ: თუ კარგია - დაე იცოცხლოს; თუ ცუდია - მოკვდეს. ისწავლეთ საკუთარი თავის შეცნობა. რომელი აზრიც გულიდან ხშირად გამოდის, ის ვნება ძლიერია; სწორედ, მის წი...
იხილეთ სრულად
გონების თვალი არ მოაშოროთ გულს. ყველაფერი, რაც იქიდან გამოდი, მაშინვე შეისწავლეთ: თუ კარგია - დაე იცოცხლოს; თუ ცუდია - მოკვდეს. ისწავლეთ საკუთარი თავის შეცნობა. რომელი აზრიც გულიდან ხშირად გამოდის, ის ვნება ძლიერია; სწორედ, მის წინააღმდეგ დაიწყეთ უფრო ძლიერი მოქმედება. მაგრამ მთლიანად საკუთარ თავს არაფრით არ დაეყრდნოთ და იმედი ნუ გექნებათ, რომ საკუთარი შრომით რაიმეს მიაღწევთ. განსაწმედელ კურნებას და საშუალებას უფალი გვიგზავნის. მას მიაბარეთ თავი....