ერთმანეთისაგან უნდა განვასხვავებდეთ განსჯას და განკითხვას. ცოდვა დასაბამს იღებს მაშინ, როცა გულში ვინმესადმი მისი რაიმე ცუდი საქციელის გამო, სიძულვილი ჩაისახება. დამნაშავე განაჩენის გარეშე უნდა საჯოთ. თუ ამავე დროს, გულში აღიძვრის...
იხილეთ სრულად
ერთმანეთისაგან უნდა განვასხვავებდეთ განსჯას და განკითხვას. ცოდვა დასაბამს იღებს მაშინ, როცა გულში ვინმესადმი მისი რაიმე ცუდი საქციელის გამო, სიძულვილი ჩაისახება. დამნაშავე განაჩენის გარეშე უნდა საჯოთ. თუ ამავე დროს, გულში აღიძვრის მის მიმართ სიბრალული, მისი გამოსწორების სურვილი და თან ერთვის ლოცვა, ეს არ იქნებ განკითხვის ცოდვა, არამედ აღსრულდება სიყვარუის საქმე. განკითხვის ცოდვა უფრო გულიდან მომდინარეობს და არა ენიდან. სიტყვა შეიძლება ჩაითვალოს ა...
როცა სულში შფოთი წარმოიშვება, რა მიზეზითაც არ უნდა იყოს ის აძრული, სულს არ ენდოთ: რაც არ უნდა თქვას, ტყუის. მას, მისთვის საზიანოდ, რა თქმა უნდა, გაუგებრობაში აგდებს ეშმაკი, საბრალო კი ფართხალებს და თავის დაღწევას ცდილობს. "გულისწყ...
იხილეთ სრულად
როცა სულში შფოთი წარმოიშვება, რა მიზეზითაც არ უნდა იყოს ის აძრული, სულს არ ენდოთ: რაც არ უნდა თქვას, ტყუის. მას, მისთვის საზიანოდ, რა თქმა უნდა, გაუგებრობაში აგდებს ეშმაკი, საბრალო კი ფართხალებს და თავის დაღწევას ცდილობს. "გულისწყრომამან კაცისამან სიმართლე ღმრთისა არა ქმნის" (იაკ. 1, 20). ღვთისმიერი ხომ ყველაფერი მშვიდია, წყნარია, ტკბილი და ამ სიტკბოებას სულშიც ტოვებს და გარშემოც უხვად ავრცელებს (მიუხედავად იმისა, რომ ზოგჯერ მას კიდეც ლანძღავენ)...
ქვეყანაზე არ არსებობს ვითარება, რომლის გამოც გაბრაზება ღირდეს. რა არის სულზე და მის სიმშვიდეზე უმჯობესი? მაგრამ ჯვარი ადვილად გვართმევს სიმშვიდეს. ადამიანი თვითონაა თავის თავის მიმართ დამნაშავე. ისევ თვითონ იბერება და სხვის უსამარ...
იხილეთ სრულად
ქვეყანაზე არ არსებობს ვითარება, რომლის გამოც გაბრაზება ღირდეს. რა არის სულზე და მის სიმშვიდეზე უმჯობესი? მაგრამ ჯვარი ადვილად გვართმევს სიმშვიდეს. ადამიანი თვითონაა თავის თავის მიმართ დამნაშავე. ისევ თვითონ იბერება და სხვის უსამართლობებს აზვიადებს თავის სულში. გულში ფარულად ითვისებს სხვათა ცოდვების გასამართლებას, დასჯსუფლებას და არა თავისას. ეს ყველაფერია... ადამიანი რომ ხედავდეს თავის ცოდვებს და განიცდიდეს, სიბრაზეც არ შეიპყრობდა.
მწერთ, რომ ზოგჯრ ლოცვის დროს უნებურად, ისე, რომ არც იცით როგორ, სულიერ ცხოვრებაში თქვენთვის საინტერესო საკითხების ახსნას პოულობთ. ეს კარგია! მე მგონია, ამის შესახებ უკვე გწერდით. ეს არის ღვთაებრივი ჭეშმარიტებების ნამდვილი ქრისტიან...
იხილეთ სრულად
მწერთ, რომ ზოგჯრ ლოცვის დროს უნებურად, ისე, რომ არც იცით როგორ, სულიერ ცხოვრებაში თქვენთვის საინტერესო საკითხების ახსნას პოულობთ. ეს კარგია! მე მგონია, ამის შესახებ უკვე გწერდით. ეს არის ღვთაებრივი ჭეშმარიტებების ნამდვილი ქრისტიანული შესწავლა. ამ დროს სრულდება აღთქმული: ყველანი განისწავლებიან ღვთისაგან. ეს ასეც ხდება. ღვთის თითით იწერება გულში ჭეშმარიტება, რომლებიც აღარაოდეს აღმოიფხვრება და არც შეირყევა. ნუ მიატოვებთ უყურადღებოდ ჭეშმარიტებების ას...
ხომ არ ფიქრობს თქვენი მეგობარი, რომ ამ სოფლის ხმაურისაგან გაქცევიტ უკვე ყველაფერი გააკეთა? იცის კი მან, რომ გული მაშინაც მშვიდადაა, როდესაც ადამიანი საკუთარი კმაყოფილებისათვის დამოუკიდებლად ცხოვრობს? ღმერთმა დაიფაროს ის ასეთი განწ...
იხილეთ სრულად
ხომ არ ფიქრობს თქვენი მეგობარი, რომ ამ სოფლის ხმაურისაგან გაქცევიტ უკვე ყველაფერი გააკეთა? იცის კი მან, რომ გული მაშინაც მშვიდადაა, როდესაც ადამიანი საკუთარი კმაყოფილებისათვის დამოუკიდებლად ცხოვრობს? ღმერთმა დაიფაროს ის ასეთი განწყობისაგან. ეს ასე იმათ ჰგონიათ, ვისაც მიაჩნიათ, რომ სწორ გზაზე დგანან.
როცა ვინმე მარტოობას გირღვევთ, ჯავრი და გულისწყრომა არ გამოგადგებათ... ეს თავის განდიდების გამოვლინებაა: როგორ გაბედა ვინმე და ხელი შეგიშალათ! ამ დროს მტერიც იქვე ახლოსაა შემომძვრალი. მოიმართეთ, არ მიეცეთ ასეთ განწყობას. სიძულვილი...
იხილეთ სრულად
როცა ვინმე მარტოობას გირღვევთ, ჯავრი და გულისწყრომა არ გამოგადგებათ... ეს თავის განდიდების გამოვლინებაა: როგორ გაბედა ვინმე და ხელი შეგიშალათ! ამ დროს მტერიც იქვე ახლოსაა შემომძვრალი. მოიმართეთ, არ მიეცეთ ასეთ განწყობას. სიძულვილი და გაჯავრება დასაშვებია მხოლოდ მაშინ, როცა ისინი უკეთურ აზრებსა და გრძნობებს ეხება.
ფხიზლად ყოფნა ნიშნავს, არ მივუშვათ გული რაიმეს მიეკედლოს ღვთის გარდა. ასეთი მიტმასვნა ათრობს სულს და ის უკვე გაუცნობიერებლად მოქმედებს. სიფხიზლე გულის მკაცრ დაკვირვებას გულისხმობს, რათა უკეთურმა შეგრძნებამ არ წამოყოს თავი.
თუ ყურადღებით მოვეკიდებით, არის ერთი მეთოდი, რომლის წყალობითაც იშვიათად დაგვისხლტება ვნება შეუმჩნევლად. კერძოდ, გამოსაკვლევია, ჩვენი აზრები და გრძნობები საით გვიბიძგებენ - ღვთის სათნოყოფისაკენ თუ თავისმაამებლობისაკენ. ეს სრულიად ა...
იხილეთ სრულად
თუ ყურადღებით მოვეკიდებით, არის ერთი მეთოდი, რომლის წყალობითაც იშვიათად დაგვისხლტება ვნება შეუმჩნევლად. კერძოდ, გამოსაკვლევია, ჩვენი აზრები და გრძნობები საით გვიბიძგებენ - ღვთის სათნოყოფისაკენ თუ თავისმაამებლობისაკენ. ეს სრულიად არაა რთული. მხოლოდ ყურადღებით დააკვირდით საკუთარ თავს, თუ რაიმეს აკეთებთ თავის მაამებლობის საწინააღმდეგოდ, მაშინ არ ცდებით. ერთი ბერი ეუბნებოდა თავის მოწაფეს: "შეხედე, ნუ გააჩერებ შენთან მოღალატეს". "ვინარის ასეთი მოღალატ...