74. ხშირად მებადება კითხვა: სად არის ცათა სასუფეველი? რას მეტყოდით?
იხილეთ სრულად
ცათა სასუფეველი თქვენშია. რადგან ღვთის ძე შენშია, მაშინ მისი სასუფეველიც შენშია. აი, ზეციური სიმდიდრე, თუკი გსურს, იგი შენშია. აი, ცოდვილო, ცათა სასუფეველი, იგი შენშია. შედი შენს თავში, ეძიე გულმოდგინედ და იოლად იპოვი მას. შენს გარეთ სიკვდილია, მისი კარი ცოდვაა. შეიცან შენი თავი, დაემკვიდრე შენს გულში, რადგანაც იქ ღმერთია
265. რა თვისებები ახასიათებს მოთმინებით აღჭურვილ ადამიანს?
იხილეთ სრულად
მომთმენი სიხარულით ხვდება ჭირსა და განსაცდელთ. იგი მზადაა ყველას დაემორჩილოს. სავსეა სიყვარულითა და სულგრძელებით, ლოცულობს მაჭირვებელთა და მოძულეთათვის. იმარხავს დუმილს და სწყურია წიგნების კითხვა, მარხვის მოსწრაფეა და სწადია ლოცვა, ხელსაქმეში დაუზარელია და გაცემა–ბოძებაში ხალისიანი. ყველა საქმეში სანდოა. მსახურება ახარებს და ძმებს ტკბილი სიტყვით ამშვიდებს. საუბარში ბრძენია, ღამისთევის მოხარულია და უცხოთა შეწყნარებისათვის მუდამ მზადმყოფი. სნეულთა ...
17. შეიძლება თუ არა საუბარი მაშინ, როდესაც ღვთისმსახურება მიმდინარეობს?
იხილეთ სრულად
აბა, წარმოიდგინე, რა საქციელი იქნება, მავანი ხელმწიფეს ესაუბრებოდეს, ამ დროს ვიღაც მონამ დაუძახოს, მან მეფეს ზურგი შეაქციოს და იმ მონასთან დაიწყოს ლაპარაკი! აი, ზუსტად ამგვარად იქცევა ის ადამიანიც, ვინც ღვთისმსახურების აღსრულებისას მავანთან საუბრობს, სხვა რამეზე ფიქრობს და საერთოდ გონებაგაფანტულია.
235. როგორი უნდა იყოს ჩვენი დამოკიდებულება მღვდლების მიმართ?
იხილეთ სრულად
გულისხმავყოთ, ძმანო, თუ რაოდენ დიდია და უსასრულო მღვდლობის ღირსება. პატივი მივაგოთ და სათნო–ვიყოთ კაცნი, რომელთაც მღვდლობის პატივი შეუმოსიათ. უნდა გვიყვარდეს მღვდელნი, ისინი არიან ღვთის მეგობარნი და ჩვენი შუამდგომელნი მის წინაშე. პატივი მივაგოთ მღვდელს – მსახურს ღვთისას, რამეთუ მცნებად დაგვიდო უფალმა: "რომელმან შეიწყნაროს წინასწარმეტყუელი, სახელად წინასწარმეტყუელისა, სასყიდელი წინასწარმეტყუელისა მიიღოს" (მათ. 10. 41). რომც არ იცნობდე შენ მღვდელს ...
სინანული სულიერი სარგებელია. ვფიქრობ, რომ სინანული სულიერი მონაგებია, რადგან იმკის იმას, რაც არ დაუთესავს. სხეული ხრწნას თესავს და სინანული მასაც იმკის და ადამიანს სიწმინდეს ანიჭებს. ბიწიერება ვნებებს თესავს, სინანული კი აღ...
იხილეთ სრულად
სინანული სულიერი სარგებელია. ვფიქრობ, რომ სინანული სულიერი მონაგებია, რადგან იმკის იმას, რაც არ დაუთესავს. სხეული ხრწნას თესავს და სინანული მასაც იმკის და ადამიანს სიწმინდეს ანიჭებს. ბიწიერება ვნებებს თესავს, სინანული კი აღმოფხვრის მათ და სათნოებას თესავს. ის იღებს იმას, რაც არ გაუცია; სინანული კეთილმსახური შემკრებია, სარგებლისა, მომკითხველი იმისა, რაც არ გაუცია. ის ცოდვილებს მიმართავს: "მომეცით თქვენი ცოდვების ტვირთი - ჩემი ზღვევინების სარგებელი...
სამგზის სანატრელ არს კაცი იგი, რომლისა თანა არს კრძალულებაი, რამეთუ კრძალულებითა ცხონდების კაცი. ისმინეთ უკუე, ძმანო ჩემნო, რავდენსა შინა საქმესა სახმარ არს კრძალულება კაცისათვის: კრძალვაი ნებასა ბოროტსა და კრძალვაი მრავლის...
იხილეთ სრულად
სამგზის სანატრელ არს კაცი იგი, რომლისა თანა არს კრძალულებაი, რამეთუ კრძალულებითა ცხონდების კაცი. ისმინეთ უკუე, ძმანო ჩემნო, რავდენსა შინა საქმესა სახმარ არს კრძალულება კაცისათვის: კრძალვაი ნებასა ბოროტსა და კრძალვაი მრავლისმეტყუელებასა ცუდისა სიტყუასა და გინებასა და ყუედრებასა და წყევასა, და არა ზრახვად ყოლადვე, რომელი არა ჯერ-არს;კრძალვაი შესმენისაგან მოყუსისა, რაითა არავინ შეურაცხვყოთ და არცა საიდუმლოი ვისი განვაცხადოთ, დაკრძალვაი სმენისაგან დ...
სინანული ღმერთმა დააწესა. იხილა ღმერთმა, რომ კაცთა მოდგმას მტერი აშფოთებს, და მის დასამხობად სინანული დააწესა. მტერი გვარწმუნებს, შევცოდოთ, სინანული კი გამზადებულია ცოდვილის შესაწყნარებლად. მტერი უშჯულოების ჩადენისკენ გვიბი...
იხილეთ სრულად
სინანული ღმერთმა დააწესა. იხილა ღმერთმა, რომ კაცთა მოდგმას მტერი აშფოთებს, და მის დასამხობად სინანული დააწესა. მტერი გვარწმუნებს, შევცოდოთ, სინანული კი გამზადებულია ცოდვილის შესაწყნარებლად. მტერი უშჯულოების ჩადენისკენ გვიბიძგებს, ხოლო სინანული გვირჩევს, უშჯულოება მოვიძულოთ და ღვთისადმი მოვექცეთ. პირველი სასოწარკვეთას გვინერგავს, ხოლო მეორე ცხონების სასოებას აღგვითქვამს. ცოდვა სინდისს აღშობს და აძინებს, სინანული კი მისი განწმენდისა და დამშვიდების ...
586. რა მდგომარეობაში იქნება ქრისტეს ეკლესია ანტიქრისტეს მეუფების ჟამს?
იხილეთ სრულად
იმ დროს ატირდება ყოველი ზღვა და ხმელეთი, ატირდება ჰაერი და მასთან ატირდებიან ნადირნი ტყისანი და ფრინველნი ცისანი კაცთა მოდგმისათვის, რამეთუ ყოველნი განუდგნენ ყოვლაწმიდა ღმერთს და ირწმუნეს მაცდურისა. ნაცვლად მაცხოვრის ცხოველსმყოფელი ჯვარისა, მოიღეს ნიშანი ბილწისა და განდგომილისა. ატირდება ცა და ქვეყანა, რამეთუ პირთაგან კაცთა არღა აღევლინება ლოცვა და ფსალმუნება; და გლოვა დიდი იქნება ქრისტეს ეკლესიაში, რამეთუ არცა სადა ღვთისმსახურება აღესრულება და ა...