განა თვით ყველაზე გულმოდგინე და ყურადღებიანი დამკვირვებელი შეძლებს, აღმოაჩინოს, როგორ ხდება, რომ მკვდარი, მიწაში ჩაგდებული თესლი აღმოაცენებს ახალ მცენარეს და მის შესაბამის მრავალ ამონაზარდს? ეს სასწაული ისევე ძნელი ასახსნელია, როგ...
იხილეთ სრულად
განა თვით ყველაზე გულმოდგინე და ყურადღებიანი დამკვირვებელი შეძლებს, აღმოაჩინოს, როგორ ხდება, რომ მკვდარი, მიწაში ჩაგდებული თესლი აღმოაცენებს ახალ მცენარეს და მის შესაბამის მრავალ ამონაზარდს? ეს სასწაული ისევე ძნელი ასახსნელია, როგორც გახრწნილი ფერფლიდან ადამიანის აღდგომა, ამიტომაა, რომ აღდგომის დოგმატის ჭეშმარიტებაში კორინთელთა განსამტკიცებლად წმ. პავლე მოციქულს მოაქვს მცენარის მაგალითი, რომელიც დამპალი მრაცვლიდან იბადება და უგუნურს უწოდებს მათ,...
აწ უკუე რაიმე ვყო მე ცოდვილმან ამან, რომელსა არა მაქუს გლოვაი, არცა ტირილი, არამედ სხუათა ვასწავებ და ვუქებ და მე არა ვჰყოფ. ვაი მე, ვითარღა უდებ ვყავ და შეურაცხ სულისა ჩემისა ცხორებაი! ვაი მე, რამეთუ მეცნიერებით ვცოდავ, რამეთუ იწ...
იხილეთ სრულად
აწ უკუე რაიმე ვყო მე ცოდვილმან ამან, რომელსა არა მაქუს გლოვაი, არცა ტირილი, არამედ სხუათა ვასწავებ და ვუქებ და მე არა ვჰყოფ. ვაი მე, ვითარღა უდებ ვყავ და შეურაცხ სულისა ჩემისა ცხორებაი! ვაი მე, რამეთუ მეცნიერებით ვცოდავ, რამეთუ იწყი მე შეტყუებაი ბრალთაი და არა დავსცხრები მათგან საქმესა. ვაი მე, რამეთუ არა მაქუს მე შენდობაი, რამეთუ სიტყვით საგონებელ ვარ მე მარჯვენითთა მათ თანად და მე საქმით მარცხენითთა მათ თანად ვარ. აღგიარებ ცოდვათა ჩემთა, უფალო,...
779. როგორ შეიძლება სიამაყის ცოდვის დაძლევა?
იხილეთ სრულად
თუ გსურს, რომ დათრგუნო სიამაყის ცოდვა, რასაც არ უნდა აღასრულებდე, ნუ იტყვი, რომ შენი ხელებით, ან შენი საკუთარი ძალით აკეთებ ამას. არამედ, თუკი მარხულობ, მღვიძარებ, გძინავს შიშველ მიწაზე, ფსალმუნთგალობას აღავლენ, ან მრავალ მეტანიას ასრულებ, თქვი, რომ ღვთის შეწევნით აღესრულება ყოველივე ეს და არა ჩემი ძალითა და ჩემი მცდელობით–თქო.
როგორც ჩვენი ცხოვრების დღეებს აკლდება, ჯერ-არს, რათა ჩვენც ასევე დავაკლდეთ ჩვენს ცოდვებს, მაგრამ ცხოვრება გვეპარება და ჩვენ ამას ვერ ვაცნობიერებთ. დღეები და ღამეები აჩქარებით მიმიქრიან ჩვენი ცხოვრების შესამცირებლად და გვათამაშებენ...
იხილეთ სრულად
როგორც ჩვენი ცხოვრების დღეებს აკლდება, ჯერ-არს, რათა ჩვენც ასევე დავაკლდეთ ჩვენს ცოდვებს, მაგრამ ცხოვრება გვეპარება და ჩვენ ამას ვერ ვაცნობიერებთ. დღეები და ღამეები აჩქარებით მიმიქრიან ჩვენი ცხოვრების შესამცირებლად და გვათამაშებენ ჩვენ, როგორც ბავშვები თამაშობენ ბურთს: გადაუგდებს ერთი - გადმოუგდებს მეორე. დღე ღამეს მიგვაგდებს, და ღამე - დღეს. შორ გზაზე მივდივართ და ფეხსაცმლისა და საგზლისთვის არ ვზრუნავთ, რადგან ქონების შეძენა გვნებავს, შენაძენის ...
დღე საწუთროდან მსწრაფლ განსვლას გიხმობს, ამგვარად: "სწრაფად გადი ჩემგან", და ღამე სამკვიდრებლის დატოვებას გიბრძანებს. დრო გეუბნება: "გაათავისუფლე აფგილი". ცისკარი გდევნის ვიდრე მწუხრამდე და ღამე გდევნის გათენებამდე. ესენი არ დაცხე...
იხილეთ სრულად
დღე საწუთროდან მსწრაფლ განსვლას გიხმობს, ამგვარად: "სწრაფად გადი ჩემგან", და ღამე სამკვიდრებლის დატოვებას გიბრძანებს. დრო გეუბნება: "გაათავისუფლე აფგილი". ცისკარი გდევნის ვიდრე მწუხრამდე და ღამე გდევნის გათენებამდე. ესენი არ დაცხებიან, ვიდრე ცხოვრებიდან არ გაგაძევებენ. რატომ გძინავს ასე უგუნურად, შენი მტრები და შენი სულის მეძიებლები ფხიზლობენ და გამალებით ცდილობენ შენს გაყვანას ამ ქვეყნიდან! დრონი სწრაფად გადასცემენ შენს თავს ერთიმეორეს - წინა ჟა...
ნუ გგონია, რომ ღამე განსასვენებლად გაქვს, ვიდრე სული დაბნელებული გაქვს ბოროტი სატკივრისგან. აქამდე ამბობდი, უნდა შევინანოო და არ ინანიებდი. ხოლო ამიერიდან ცოდვის გულისთქმა თუ მოგეძალება თუ მოგეძალება, უთხარი მას: "წადი ჩემგან, დღე...
იხილეთ სრულად
ნუ გგონია, რომ ღამე განსასვენებლად გაქვს, ვიდრე სული დაბნელებული გაქვს ბოროტი სატკივრისგან. აქამდე ამბობდი, უნდა შევინანოო და არ ინანიებდი. ხოლო ამიერიდან ცოდვის გულისთქმა თუ მოგეძალება თუ მოგეძალება, უთხარი მას: "წადი ჩემგან, დღეს შენთვის არ მცალია, დღეს ქველმოწმედებისთვის მოვიცალე, სინანულს შევუდექი, სიმართლის გზას ვადგავარ მტკიცედ და ძველი წყლულების კურნება მნებავს. წადი ჩემგან დღეს და ნუ მაწუხებ, ნუ მომაცდენ იმის აღსრულებას, რა დავიწყე. როცა ...
მარადის უბადრუკ და საწყალობელ არს, რომლისა თანა არა არს მორცილებაი, რამეთუ დრტვინავნ იგი ყოვლისათვის მარადის. მონაზონი ურჩი და მჩივანი. ფრიად მავნებელ არს ადგილსა და დამაბრკოლებელ ძმათა. მონაზონსა ურჩსა უკუეთუ ებრძანის რაიმე, არა ...
იხილეთ სრულად
მარადის უბადრუკ და საწყალობელ არს, რომლისა თანა არა არს მორცილებაი, რამეთუ დრტვინავნ იგი ყოვლისათვის მარადის. მონაზონი ურჩი და მჩივანი. ფრიად მავნებელ არს ადგილსა და დამაბრკოლებელ ძმათა. მონაზონსა ურჩსა უკუეთუ ებრძანის რაიმე, არა ქმნის, არამედ სიტყუა-უგებნ და არა-სადა კეთილისა საქმესა წარემართის, და რომელნი იქმანედ მათ, აბრკოლებნ და ურჩებით სიტყვის-გებასა ასწავებნ. მცონართა უშუელინ და მოწყინეთა შეეწევინ და ყოველთა დაჰხსნინ, და განდგომილებასა ასწა...
აწ უკუე ნუ უგულებელს-ჰყოფ, ძმაო, კეთილისა საქმესა, ნუუკუე არღარა გეპოვოს ჟამი ცხოვრებასა შენსა და ინანდე მერმე ურგებად. სახე განვიგოთ აქა უკუე, ოდეს წარვიდეთ ჩვენ, მუნ ვერ შემიძლონ ჩუენ შეპყრობად მთავართა მათ ბნელისათა, რამეთუ არ...
იხილეთ სრულად
აწ უკუე ნუ უგულებელს-ჰყოფ, ძმაო, კეთილისა საქმესა, ნუუკუე არღარა გეპოვოს ჟამი ცხოვრებასა შენსა და ინანდე მერმე ურგებად. სახე განვიგოთ აქა უკუე, ოდეს წარვიდეთ ჩვენ, მუნ ვერ შემიძლონ ჩუენ შეპყრობად მთავართა მათ ბნელისათა, რამეთუ არა ეშინიან მათ მეფისაგან და არცა მთავართა მათ პატივსცემენ, არცა დიდსა, არცა მცირესა, არამედ მათგან ხოლო, რომელნი ვლენან გზათა სიმართლისათა და აღასრულნეს დღენი მათნი კეთილითა საქმითა. მათგან შიშით განეშორნენ და მსწრაფლ გან...