ჭეშმარიტად საწყალობელ არს კაცი იგი, რომლისა თანა არა არს სიყუარული, რამეთუ დღენი ცხორებისა მისისანი ვითარცა სიზმარნი წარხდენ. ვინ არა ეგლოვდეს ეგევითარსა მას, რომელმან განაშორნა თავი თვისი სიყუარულისაგან და დააკლო სულსა თვისსა ნათ...
იხილეთ სრულად
ჭეშმარიტად საწყალობელ არს კაცი იგი, რომლისა თანა არა არს სიყუარული, რამეთუ დღენი ცხორებისა მისისანი ვითარცა სიზმარნი წარხდენ. ვინ არა ეგლოვდეს ეგევითარსა მას, რომელმან განაშორნა თავი თვისი სიყუარულისაგან და დააკლო სულსა თვისსა ნათელი ბრწყინვალე და მოუგო მას ბნელი იგი წყუდიადი. ჭეშმარიტსა გეტყვითქვენ, ძმანო ჩემნო, რომლისა თანა არა არს სიყუარული, ღმერთი არა არს მის თანა, რამეთუ უტყუველი პირი იტყვის ამას, რამეთუ: რომელსა თანა არა არს სიყუარილი, იგი ...
მურში ნუ გაატარებ ამ ღამეს, ვიდრე შენს ცოდვა-ბრალს არ შემურავ. ნუ დახუჭავ თვალებს დასაძინებლად, ვიდრე გონებას ღვთის მიმართ არ აამაღლებ ლოცვისვის. იხილე, რა სწრაფად გადის დღე. ისწრაფე, რომ მასთან ერთად გაატანო წარსულს შენი უკეთურებ...
იხილეთ სრულად
მურში ნუ გაატარებ ამ ღამეს, ვიდრე შენს ცოდვა-ბრალს არ შემურავ. ნუ დახუჭავ თვალებს დასაძინებლად, ვიდრე გონებას ღვთის მიმართ არ აამაღლებ ლოცვისვის. იხილე, რა სწრაფად გადის დღე. ისწრაფე, რომ მასთან ერთად გაატანო წარსულს შენი უკეთურებაც. ღამით განეშორე ცოდვას და განთიადისას ყველას უჩვენე შენი ქველმოქმედება, და არა ქველმოქმედებისთვის მზადება. სანამ მომზადებას შეუდგებოდე, მანამდე იწყე სიკეთის ყოფა. შენი სიტყვა დაე, ჭეშმარიტი იყოს და შენს ცხად ქმედებებშ...
პირველი გლოვაი საღმრთოი ესე არს, რაითა განიხილოს კაცმან სული თვისი და არა იყოს იგი საჩვენებელ კაცთა, არამედ სამადლობელად ღმრთისა, რომელი ხედავს საიდუმლოთა გულისათა, რაითა მოვიღოთ მისგან ნეტარებაი და ვიყუნეთ წინაშე კაცთა მხიარულ და...
იხილეთ სრულად
პირველი გლოვაი საღმრთოი ესე არს, რაითა განიხილოს კაცმან სული თვისი და არა იყოს იგი საჩვენებელ კაცთა, არამედ სამადლობელად ღმრთისა, რომელი ხედავს საიდუმლოთა გულისათა, რაითა მოვიღოთ მისგან ნეტარებაი და ვიყუნეთ წინაშე კაცთა მხიარულ და მოხარულ სულითა წმიდითა და ნიჭითა ღმრთისაითა. და შინაგან ვიყვნეთ მგლოვარე და ვითხოვდეთ ღმრთისაგან, რაითა დაგვიცვნეს ყოვლისაგან ბოროტისა საქმისა. და არა დავაკლდეთ სასუფეველსა მისსა და კეთილთა მათ, რომელნი აღთქუმულ არიან ნ...
რომლისა თანა არს სიყუარული, არარაი განიჩემის საკუთრად თავისა თვისისა, არამედ ყოველი, რომელი აქუნ, სხუათათვის ჰნებავნ. რომლისა თანა არნ სიყუარული, არავის ჰხედავნ უცხოდ, არამედ ყოველთავე თვისა მეგობრად ჰხედავნ, და არცა ოდეს აღშფოთნი...
იხილეთ სრულად
რომლისა თანა არს სიყუარული, არარაი განიჩემის საკუთრად თავისა თვისისა, არამედ ყოველი, რომელი აქუნ, სხუათათვის ჰნებავნ. რომლისა თანა არნ სიყუარული, არავის ჰხედავნ უცხოდ, არამედ ყოველთავე თვისა მეგობრად ჰხედავნ, და არცა ოდეს აღშფოთნის და არცა უხარინ ბოროტსა ზედა ძმისასა და არცა ძუირსა იტყუინ ტყუილით და არცა ვისთვის მტერობასა იმარხავნ თვინიერ ეშმაკთასა, არამედ ყოველსავე სულგრძელებით მოითმენნ. ნეტარ არს მის კაცისა, რომელმან მოიგო სიყუარული და ესრეთ მი...
თუ მოშურნე ხარ, ძმაო, მღვდლობის ხარისხისა – მაშინ დაშვერი, რომ სათნოეყო მეუფეს, იღვაწე სიმართლით, ღვთაებრივის სიბრძნით და ქალწულების სისპეტაკით. მგზნებარე თანამოსაგრედ გამოჩნდი მსგავსად უბიწო იოსებისა, უცხოთშემწყნარებელი – როგორც აბრაამ, ღატაკთმოყვარე – როგორც იობი, სიყვარული სავსე – როგორც დავითი. მშვიდი იყავი, როგორც მოსე. გზასაცდენილი გზაზე დააყენე; მკელობელნი განამტკიცე; დაცემულთ ხელი აღუპყარ და უძლურნი ყველგან შეიფარე და მრავალი სხვაც აღასრუ...
რომელსა ზედა უფლებულ არს სული შფოთისა და რისხვისაი, იგი მარადის გულმწყრალ არნ საქმესა ზედა კნინსაცა და დიდსაცა. ამისთვის იტყვის წმიდაი წერილი, ვითარმედ გულმწყრალობამან კაცისამან სიმართლე ღმრთისაი არა ქმნის, და ჭეშმარიტად საწყალობე...
იხილეთ სრულად
რომელსა ზედა უფლებულ არს სული შფოთისა და რისხვისაი, იგი მარადის გულმწყრალ არნ საქმესა ზედა კნინსაცა და დიდსაცა. ამისთვის იტყვის წმიდაი წერილი, ვითარმედ გულმწყრალობამან კაცისამან სიმართლე ღმრთისაი არა ქმნის, და ჭეშმარიტად საწყალობელ არს კაცი იგი, რომელი ესრეთ ძლეულ არს სულისა მისგან მრისხანებისა. ვითარცა წერილ არს, ვითარმედ: გულ-მწყრალი მკვლელ არს სულისა თვისისა და არს იგი მარადის შფოთ და მწუხარე და გულის წყრომითა გუამი მისი დადნებინ და სული მისი ...
პირველი მონაზონისა სულისა ოხრებაი სიცილი და განცხრომაი არს. ჰოი მონაზონო, ოდეს იხილო ესევითარი რაიმე სულსა შენსა დადგრომილი, გულისხმა-ყავ, ვითარმედ მიახლებულ ხარ შენ სიღრმესა წარსაწყმედელისასა, მაშინ ითხოვდი ღმრთისაგან ვედრებით, რ...
იხილეთ სრულად
პირველი მონაზონისა სულისა ოხრებაი სიცილი და განცხრომაი არს. ჰოი მონაზონო, ოდეს იხილო ესევითარი რაიმე სულსა შენსა დადგრომილი, გულისხმა-ყავ, ვითარმედ მიახლებულ ხარ შენ სიღრმესა წარსაწყმედელისასა, მაშინ ითხოვდი ღმრთისაგან ვედრებით, რაითა გიხსნეს შენ ამის ესევითარისა სიკუდილისაგან. სიცილმან და განცხრომამან წარწყმიდის სული მონაზონისაი. სიცილმან და განცხრომამან შთააგდის სული მონაზონისაი ვნებათა მწინკულევანსა, არა ხოლო თუ ოდენ ჭაბუკი, არამედ მოხუცებულიც...