დიდი მარხვა არის სინანულის დრო, ხოლო სინანული არის გამარჯვება ცოდვილ ვნებებსა და გულისთქმებთან ბრძოლაში, რაც ადამიანისათვის იმდენად მძიმეა, რომ თვით უფალმა-ზედამდგომელმა ის ჯვრის ტვირთვას გაუთანაბრა. ამის შესახებ ცოცხლად გვახსენებ...
იხილეთ სრულად
დიდი მარხვა არის სინანულის დრო, ხოლო სინანული არის გამარჯვება ცოდვილ ვნებებსა და გულისთქმებთან ბრძოლაში, რაც ადამიანისათვის იმდენად მძიმეა, რომ თვით უფალმა-ზედამდგომელმა ის ჯვრის ტვირთვას გაუთანაბრა. ამის შესახებ ცოცხლად გვახსენებს დიდი მარხვის შუაში, ჯვრის თაყვანისცემის კვირაში. როგორც უფალმა ჩვენი ცხონების გულისათვის ზიდა ჯვარი, ასევე თითოეულმა ჩვენგანმა უნდა ზიდოს "თავისი ჯარი", რომ უფლის მიერ ჩვენთვის შემზადებული ცხონება მოვიხვეჭოთ.
link
ჯვრის გარეშე, ძლევის გარეშე – ცხონება არ არის!
ასე გვასწავლის ჭეშმარიტი ქრისტიანობა. მოძღვრება ძლევაზე, ჯვრის ტარებაზე მთელ წმინდა წერილს წითელ ზოლად მიჰყვება, მასზე ნათლად მოწმობს ეკლესიის მთელი ისტორია, ღვთის სათნომყოფელთა – ღვთ...
იხილეთ სრულად
ჯვრის გარეშე, ძლევის გარეშე – ცხონება არ არის!
ასე გვასწავლის ჭეშმარიტი ქრისტიანობა. მოძღვრება ძლევაზე, ჯვრის ტარებაზე მთელ წმინდა წერილს წითელ ზოლად მიჰყვება, მასზე ნათლად მოწმობს ეკლესიის მთელი ისტორია, ღვთის სათნომყოფელთა – ღვთის მოშიშ ქრისტიანთა მოღვაწეების ცხოვრება. დიდი მარხვა გამოიხატა, ცხოვრებისეულ ჯვრის ტარებაში, მხოლოდ ყოველწლიური განმეორებითი ვარჯიშით, ვარჯიში ძლევაში, განუყოფლად დაკავშირებული ჭეშმარიტი ქრისტიანის მთელ ცხოვრებასთან.
link
სამყარო ყველა თავისი ქვეყნიური შესაძლებლობებით გვეუბნება: იყავით ბედნიერი, იცხოვრეთ უზრუნველად, იარეთ ფართო გზით. ხოლო ქრისტე სახარების საშუალებით გვამცნობს: იარეთ ვიწრო გზით, გზით ბრძოლისა და ტანჯვისა, რადგან ჭეშმარიტი ბედნიერები...
იხილეთ სრულად
სამყარო ყველა თავისი ქვეყნიური შესაძლებლობებით გვეუბნება: იყავით ბედნიერი, იცხოვრეთ უზრუნველად, იარეთ ფართო გზით. ხოლო ქრისტე სახარების საშუალებით გვამცნობს: იარეთ ვიწრო გზით, გზით ბრძოლისა და ტანჯვისა, რადგან ჭეშმარიტი ბედნიერების მოსაპოვებლად ეს ერთადერთი გზა არსებობს. ეკლესიის შემწეობის გარეშე როგორ შევძლებთ, ამ საშინელი არჩევანის წინაშე გადაწყვეტილება მივიღოთ, როგორ შევძლებთ, შევინანოთ და დავუბრუნდეთ იმ ნათელი და სასიხარულო აღთქმისაკენ, რომელ...
link
როდესაც ადამიანი მოგზაურობისათვის ემზადება, მან უნდა იცოდეს იმ მოგზაურობის მიზანი; მარხვა თავისი უმთავრესი მნიშვნელობით სწორედ სულიერი მოგზაურობაა, მისი მიზანი კი აღდგომაა – „დღესასწაული დღესასწაულთა“, მარხვა არის მომზადება „სრულყ...
იხილეთ სრულად
როდესაც ადამიანი მოგზაურობისათვის ემზადება, მან უნდა იცოდეს იმ მოგზაურობის მიზანი; მარხვა თავისი უმთავრესი მნიშვნელობით სწორედ სულიერი მოგზაურობაა, მისი მიზანი კი აღდგომაა – „დღესასწაული დღესასწაულთა“, მარხვა არის მომზადება „სრულყოფილისა აღდგომისათვის, ჭეშმარიტისა გამოცხადებისათვის“. ამიტომ ჩვენც იქიდან უნდა დავიწყოთ, რომ შევეცადოთ, მარხვის აღდგომასთან კავშირში გავერკვეთ, იმიტომ რომ ამ კავშირში გარკვევა რაღაც – ძალიან არსებითზე, რაღაც ძალიან გადა...
link
მარხვა და აღდგომა ყოველწლიურად ხელახლა გვევლინება იმის განსაცხადებლად და მოსახვეჭად, რაც პირადი ნათლისღებისას სიკვდილითა და აღდგომით მივიღეთ.
წმიდამან ეკლესიამან განგებ ისე დააწყო ყოველი დიდ მარხვის წესები, რომ უნებლიედ გააღვიძებენ იგინი თვით უდებთაცა და მცონარეთა.
დიდი მარხვა არის ჟამი განღვიძებისა ჩვენდა ძილისაგან. მართლა, რაც გინდა დაუდევნელი და უსასო იყოს ქრისტიანე კაცი, არ შეიძლება ცოტაოდენ მაინც არ გაიღვიძოს და არ დაფიქრდეს თავის თავზედ დღეთა შინა დიდისა მარხვისასა.
დიდი მარხვა, ვითარცა უწყებულ არს თქვენდამიცა, არის ჟამი მომატებულისა ლოცვისა, მარხვისა და მონანებისა;
აჰა, ვითარსა საღმრთოსა ტაბლასა დაგიგებს შენ წმიდა ეკლესია დღეთა ამათ შინა (იგულისხმება დიდი მარხვა). აჰა, რაოდენნი და ვითარნი მქადაგებელნი წარმოგიდგებიან შენ. განიღვიძე უკვე! ვიდრემდის უნდა გეძინოს შენ, ვიდრემდის უნდა გამოსცადო სუ...
იხილეთ სრულად
აჰა, ვითარსა საღმრთოსა ტაბლასა დაგიგებს შენ წმიდა ეკლესია დღეთა ამათ შინა (იგულისხმება დიდი მარხვა). აჰა, რაოდენნი და ვითარნი მქადაგებელნი წარმოგიდგებიან შენ. განიღვიძე უკვე! ვიდრემდის უნდა გეძინოს შენ, ვიდრემდის უნდა გამოსცადო სულგრძელება და მოთმინება მამისა შენისა ზეციერისა. საკმაო არს ესოდენი ძილი, უკეთუ არა, იგი გადიქცევა სიკვდილად. "განიბანენით, წმიდა იქმენით, მოსპენით უკეთურებანი სულთაგან თქვენთა, ისწავეთ კეთილისა ქმნა, გამოიძიეთ მსჯავრი" -...
link
დრო არს, ძმაო, გაიღვიძო ძილისაგან შენისა; ისარგებლე საღმრთოითა ამით ჟამითა (დიდმარხვა), თუ ახლაც უდებ იქმენ, თუ ახლაც უსარგებლოთ დარჩა შენთვის ესოდენი შეგონება, სწავლა, ქადაგება, რაღა მოგაქცევს შენ და ვინღა შეგაგონებს, ვერაოდეს ვე...
იხილეთ სრულად
დრო არს, ძმაო, გაიღვიძო ძილისაგან შენისა; ისარგებლე საღმრთოითა ამით ჟამითა (დიდმარხვა), თუ ახლაც უდებ იქმენ, თუ ახლაც უსარგებლოთ დარჩა შენთვის ესოდენი შეგონება, სწავლა, ქადაგება, რაღა მოგაქცევს შენ და ვინღა შეგაგონებს, ვერაოდეს ვერსად ვერ გაიგონებ შენ ესრეთ ტკბილსა და ლმობიერსა სიტყვათა, როგორითაც გეტყვის შენ წმიდა ანდრია კრიტელი (იგულისხმება დიდმარხვის დროს საკითხავი წმ. ანდრია კრიტელის კანონი). არ შეიძლება უჯობესად შეგონება კაცისა! სწორედ სულმა...
link