სხვა დროს მამა გაბრიელი გვასწავლიდა: როდესაც ეშმაკს ახსენებთ, ის იმ წუთასვე მოდის. ამიტომ პირჯვარი უნდა გადაიწეროთ, რომ ვერ მოგეკაროთო. ერის კაცს, რამდენიმე ეშმაკი ებრძვის, ხოლო ბერს ლეგიონიო.
ეშმაკს ბევრი ხერხი მოეპოვება, რომლითაც იგი ცდილობს დაამხოს და დაამარცხოს უზრუნველები სულის ცხოვნების საქმეში. ამიტომ ფრთხილად უნდა მიუდგეთ და გაეცნოთ მას, რომ არ მოხვდეთ მის ბადეში და არ დაუშვათ იგი თქვენამდე: ენაც უნდა დაიჭიროთ, ...
იხილეთ სრულად
ეშმაკს ბევრი ხერხი მოეპოვება, რომლითაც იგი ცდილობს დაამხოს და დაამარცხოს უზრუნველები სულის ცხოვნების საქმეში. ამიტომ ფრთხილად უნდა მიუდგეთ და გაეცნოთ მას, რომ არ მოხვდეთ მის ბადეში და არ დაუშვათ იგი თქვენამდე: ენაც უნდა დაიჭიროთ, თვალიც უნდა დაიცოთ, გულიც სუფთად იქონიოთ, ერთი სიტყვით, მუდამ მზად იყოთ ბრძოლისათვის, რომ თითქოს თავს გესხმოდენ რომელიმე ნადირი და დაღუპვას გიქადდენ. ამიტომაც ხალხთა მასწავლებელი, მოციქული პავლე, რათა მისი სულიერი მოწაფე...
სატანას არა აქვს არავითარი უფლება, რომ ვინმე გამოსცადოს და თუ მაინც ცდის, ამას იგი აკეთებს მხოლოდ ღვთისაგან დაშვებით. ხოლო ღვთისაგან დაშვება ხდება ან ადამიანების ცოდვებისათვის დასასჯელად, ან არადა, მათი განსწავლისათვის, რათა მათ შესძინოს მეტი გამოცდილება.
ჰოი! ბოროტის მოყუარენო, კეთილის განზრახუა არა ოდეს გნებავს თქუენ ნათესავისათვის ჩუენისა, რამეთუ მზაკუარნი ხართ და მტყუარნი და ვითარ ვისმინოთ თქუენი, ცრუთა და ამოთა; რომელნი არა განიზრახავთ უმჯობესსა კაცთასა, რამეთუ მოსწრაფე ხართ ჯ...
იხილეთ სრულად
ჰოი! ბოროტის მოყუარენო, კეთილის განზრახუა არა ოდეს გნებავს თქუენ ნათესავისათვის ჩუენისა, რამეთუ მზაკუარნი ხართ და მტყუარნი და ვითარ ვისმინოთ თქუენი, ცრუთა და ამოთა; რომელნი არა განიზრახავთ უმჯობესსა კაცთასა, რამეთუ მოსწრაფე ხართ ჯოჯოხეთად შთაგდებასა მათსა და ვითარ მეტყვით მე ვითარმედ თქუენი არს ადგილი ესე, ანუ არა უფლისა არს ქუეყანა და სავსება მისი, სოფელი თანად და ყოველი დამკვიდრებულნი მას შინა? რომელიცა სამკიდრებელად ჩუენ კაცთათვის მოუნიჭებია, ...
ურიცხვი და მრავალფეროვანი გზებით მიძვრება ეშმაკი კაცის სულში, ღმერთისაგან აშორებს მას და თავისი ბნელი, მოძულე, მომაკვდინებელი არსებით უტევს, ავიწროებს. ვნების ერთი გამოძრავება კმარა და უმალ ეხსნება გზა სულისაკენ, არ გამოეპარება შო...
იხილეთ სრულად
ურიცხვი და მრავალფეროვანი გზებით მიძვრება ეშმაკი კაცის სულში, ღმერთისაგან აშორებს მას და თავისი ბნელი, მოძულე, მომაკვდინებელი არსებით უტევს, ავიწროებს. ვნების ერთი გამოძრავება კმარა და უმალ ეხსნება გზა სულისაკენ, არ გამოეპარება შოგ შეღწევის უმცირესი საშუალებაც კი. ზუსტად ასევე, უამრავია გზა, რომლითაც სული წმიდა მკვიდრდება სულში: გზა რწფელი სარწმუნოებისა, გულითადი სიმდაბლე, გულითადი სიყვარული ღვთისა და მოყვასისა და ა.შ. მაგრამ მთელი უბედურება ისაა...
„და ნუცა სცემთ ადგილს ეშმაკსა“ (ეფეს. 4. 27). რას ნიშნავს ეს სიტყვა ძმაო? ეს იმას ნიშნავს, რომ ნუ მისცემთ მაცთურს, ანუ ეშმაკს იმისთანა შემთხვევას და მიზეზს, რომლითაც მას შეეძლოს მიახლება თქვენდამი და წარწყმედა თქვენიო. მართლა, ეშმ...
იხილეთ სრულად
„და ნუცა სცემთ ადგილს ეშმაკსა“ (ეფეს. 4. 27). რას ნიშნავს ეს სიტყვა ძმაო? ეს იმას ნიშნავს, რომ ნუ მისცემთ მაცთურს, ანუ ეშმაკს იმისთანა შემთხვევას და მიზეზს, რომლითაც მას შეეძლოს მიახლება თქვენდამი და წარწყმედა თქვენიო. მართლა, ეშმაკი, ანუ სულიერი მტერი ჩვენი, იმ ზომად გვაცთუნებს ჩვენ, რა ზომადაც თვითონ ჩვენ მივსცემთ მას მიზეზებს. მიზეზად ის მიიღებს ყოველსა ჩვენსა ცუდსა მიდრეკილებასა, უკრძალველობასა, დაუდევნელობასა. ზოგიერთი კაცი, ანუ უგუნურებით, ...
უამრავია ეშმაკთა საწერტელნი და საცდურნი: თუ უქონლობით ვერ შეარყია სული, მაშინ სიმდიდრეს წარმოუდგენს ოცნებით; თუ გინებით და ყვედრებით ვერ შეარყია, ქებასა და დიდებას წარმოუდგენს; თუ ჯანმრთელობით იძლია, მაშინ ავადმყოფობას შეჰყრის სხეულს; თუ გემოთმოყვარეობით ვერ აცდუნა, მაშინ უნებლიე ავადმყოფობით მოინდომებს მისი სულის გადადრეკას; რადგან ღვთისგან გამოითხოვს და მძიმე და ძლიერ ავადმყოფობას მოაწევს, რათა ამით მაინც სულმოკლე გახადოს იგი და დაუბნელოს გონებ...