324. ვინ გამოიგონა წვალებანი და განხეთქილებანი ეკლესიაში?
იხილეთ სრულად
მას მერე, რაც მტერი იძლია ქრისტეს მოსვლით და მოვიდა ნათელი, განმანათლებელი წარმართთა, აღმობრწყინდა მნათობი მაცხოვნებელი, ბედნიერების მომტანი კაცთათვის, მას მერე, რაც ბოროტმა იხილა კერპები დაცარიელებული, განა შეიძლება უფრო დახვეწილი მზაკვრობისა და ცნობიერების წარმოდგენა, ვიდრე ის ახალი ტყუილი, მტერმა რომ მოიფიქრა – თვით ქრისტიანის სახელით აცდუნოს გაუფრთხილებელნი? მან გამოიგონა წვალებანი და განხეთქილებანი, რათა დაამხოს სარწმუნოება, დაამახინჯოს ჭეშმ...
link
310. საიდან იღებს დასაბამს საეკლესიო იერარქია?
იხილეთ სრულად
არსებითად, იერარქია თავის დასაბამს "საუკუნო მღვდელმთავრისაგან" იღებს – ღმერთკაც იესო ქრისტესაგან, ყოვლადწმიდა სამების მეორე ჰიპოსტასისაგან... იერარქია თავად იესო ქრისტესგანაა, და თვით ქრისტეს – იერარქიაშია და სწორედ ამიტომ იგი აიგივებს თავს იერარქიასთან, როცა ასე უქადაგებს წმ. მოციქულებს: "რომელმან თქუენი ისმინოს, ჩემი ისმინა; და რომელმან თქუენ შეურაცხ–გყვნეს, მე შეურაცხ–მყოფს; და რომელმან მე შეურაცხმყოს, შეურაცხჰყოფს მომავლინებელსა ჩემსა" (ლუკ. ...
link
295. საიდან დაედო დასაბამი ეკლესიის ცხოვრებას?
ტაძარი არის ღვთის სახილავი და თაყვანის საცემელი, ადგილი ქმნილებისა შემოქმედისადმი, - ამიტომ ადგილი საღმრთო და ყოვლად სასიამოვნო კეთილმსახურის, გინდ ღვთის მოშიში სულისათვის. მაშ ასე, დადექ ტაძარში, ღვთის წინაშე თუნდაც ისე, როგორც შ...
იხილეთ სრულად
ტაძარი არის ღვთის სახილავი და თაყვანის საცემელი, ადგილი ქმნილებისა შემოქმედისადმი, - ამიტომ ადგილი საღმრთო და ყოვლად სასიამოვნო კეთილმსახურის, გინდ ღვთის მოშიში სულისათვის. მაშ ასე, დადექ ტაძარში, ღვთის წინაშე თუნდაც ისე, როგორც შენ დადგებოდი ქვეყნიური მეფის წინაშე. დაუტევე ღვთის სახლის, გინდ ტაძრის ზღურბლის (კარის ქუსლის დასადგმელი ადგილი) გარეთ ყოველივე შენი მსოფლიო ზრუნვა. "საკმარისია ქვეყნისათვის სიბოროტე თვისი" (მათ. 6, 34). რისთვის შემოვიტა...
link
ტაძარი არის ღვთივ-დაწესებული სულიერი სამკურნალო. ყველამ იცის საკუთარი გამოცდილებით, რომ ჩვენი სული, მსგავსად სხეულისა სხვადასხვა სატკივრებს განიცდის, და რომ ეს სატკივრები თუმცა ბევრთათვის მცირედ მნიშვნელოვანია, მაგრამ უკიდურესად ს...
იხილეთ სრულად
ტაძარი არის ღვთივ-დაწესებული სულიერი სამკურნალო. ყველამ იცის საკუთარი გამოცდილებით, რომ ჩვენი სული, მსგავსად სხეულისა სხვადასხვა სატკივრებს განიცდის, და რომ ეს სატკივრები თუმცა ბევრთათვის მცირედ მნიშვნელოვანია, მაგრამ უკიდურესად საშიშია, ვინაიდან ისინი საუკუნო სიკვდილსა გვრიან სულს. ხორციელი სატკივრების საკურნებლად გამოგონილია მრავალი საშუალება, სულის საკურნებლად კი ცოდვიანი საწამლავისაგან ვერავინ ვერ შეძლო საშუალების გამონახვა, გარდა ერთი ღმერთი...
link
ტაძარი არის ღვთივ-დაწესებული მსოფლიო სასწავლებელი კეთილმსახურებისა, ვინაიდან არიან საგნები, რომლის შესახებ ნათელი და გარკვეული წარმოდგენა ყველასათვის საჭიროა, ეს არის ღმერთი, შემოქმედი ცისა და ქვეყანისა, და ჩვენზე მზრუნველი. ეს არ...
იხილეთ სრულად
ტაძარი არის ღვთივ-დაწესებული მსოფლიო სასწავლებელი კეთილმსახურებისა, ვინაიდან არიან საგნები, რომლის შესახებ ნათელი და გარკვეული წარმოდგენა ყველასათვის საჭიროა, ეს არის ღმერთი, შემოქმედი ცისა და ქვეყანისა, და ჩვენზე მზრუნველი. ეს არის მაცხოვარი ჩვენი და უფალი იესო ქრისტე, რომელმაც მისი ჯვარცმული სიკვდილით ქვეყანა ცოდვებისაგან იხსნა, და ჩვენს მოვალეობას შეადგენს რათა გვრწამდეს იგი და მის მცნებებს ვასრულებდეთ. ვის შეუძლია, რომ გვამცნოს ჩვენ ყველას გა...
link
ტაძარი არის ღვთივ-დაწესებული მსოფლიო სასულიერო სამსჯავრო. ადამიანი, რომელიც სასამართლოში მოხვდება მნიშვნელოვანი დანაშაულისათვის, ფრიად დაინტერესებულია იცოდეს, თუ რა მოელის მას მომავალში, რა განაჩენი ექნება გამოტანილი. მაგრამ ჩვენ ...
იხილეთ სრულად
ტაძარი არის ღვთივ-დაწესებული მსოფლიო სასულიერო სამსჯავრო. ადამიანი, რომელიც სასამართლოში მოხვდება მნიშვნელოვანი დანაშაულისათვის, ფრიად დაინტერესებულია იცოდეს, თუ რა მოელის მას მომავალში, რა განაჩენი ექნება გამოტანილი. მაგრამ ჩვენ ყველას გვაქვს მეტად სამძიმო საქმე ზეცასთან; ჩვენ ყველას გვაქვს ჩვენს შემოქმედთან ძველი ბედკრული დავა. ადრე თუ გვიან ბოლო უნდა მოეღოს ამ მტრობას, სამოთხის კარიდან მომდინარეს. რა მოელის კერძოთ, თითოეულ ჩვენთაგანს, სად შეიძ...
link
245. რას გვეტყვით ეკლესიაში შუღლის შეასახებ?
200. როგორ მოძღვრავენ წმ. მამები მათ, რომლებიც ტაძარს საუბრების ადგილად აქცევენ?
იხილეთ სრულად
ყველა ქმნილება, უტყვიცა და მეტყველიც, ზეციერიცა და მიწიერიც, შემოქმედს ადიდებს. საბრალო ადამიანები კი, ტოვებენ რა სახლებს და ტაძარში შეიყრებიან, რათა იქ რაღაც სარგებლობა მაინც მიიღონ, სმენას ღვთის სიტყვებს არ უმორჩილებენ, არ შეიცნობენ თავიანთ ბუნებას, არ განიცდიან, რომ მათზე ცოდვა ბატონობს, არ სწუხან, მოუხმობენ რა მეხსიერებაში თავიანთ ცოდვებს, არ ძრწიან წინაშე სამსჯავროსა, არამედ გაღიმებულები უწვდიან რა ერთმაენთს მარჯვენას, სამლოცველო სახლს გრძელ...
link
160. როგორია ხვედრი იმისა, ვინც ეკლესიას განეშორება?
იხილეთ სრულად
ყოველი, ვინვ ეკლესიას განეშორება, მემრუშე ცოლს ემსგავსება და უცხო გაუხდება ეკლესიისათვის აღთქმულ სუფევას. ვინც განუდგება ეკლესიას, იგი აკლდება ქრისტეს მიერ დაპირებულ ჯილდოს. იგი, უცხო და უხმარი, მტერია ეკლესიისა... ეკლესიის გარეშე მდგომი კაცის ცხონება მხოლოდ მაშინ იქნებოდა შესაძლებელი, ვინმე რომ გადარჩენილიყო წარღვნის დროს ისეთი, ვინც ნოეს კიდობანში არ იჯდა.
link