პირველ მადლს, როგორც ვთქვით, გრძნობა–მოქმედება ჰქვია და იგი განწმენდელია, რადგან მლოცველმა ღმერთაებრივი მოძრაობა–მოქმედება იგრძნო საკუთარ თავში.
მეორეს განმანათლებელი ეწოდება. მისით იღებს ადამიანი ცოდნის ნათელს, აღიყვანება ღ...
იხილეთ სრულად
პირველ მადლს, როგორც ვთქვით, გრძნობა–მოქმედება ჰქვია და იგი განწმენდელია, რადგან მლოცველმა ღმერთაებრივი მოძრაობა–მოქმედება იგრძნო საკუთარ თავში.
მეორეს განმანათლებელი ეწოდება. მისით იღებს ადამიანი ცოდნის ნათელს, აღიყვანება ღმერთის ჭვრეტაში. არა სინათლე, არა წარმოდგენები, არა ხატები, არამედ გონების გაცისკროვნება, გულისსიტყვათა სიწმინდე და ცნებათა სიღრმე. ეს რომ მოვიდეს, მლოცველს უნდა ჰქონდეს სრული მდუმარება და ჰყავდეს უხიბლო მოძღვარი.
მესამე მდგომ...
link
როცა ღვთის მადლში ვართ, მაშინ ჩვენი ლოცვა ხდება წმინდა. ვილოცოთ განუწყვეტლივ, საწოლშიც, დასაძინებლად რომ ვემზადებით, ან როცა ვისვენებთ.
მარტოოდენ კეთილ განზრახვებსა და ღვთივსათნო მისწრაფებებზე დაემყნობა ღვთიური ლოცვა–კურთხევა და აღესრულება საქმენი საკვირველნი და სასწაულნი წარმოუდგენელნი. ჩვენ ვხედავთ, რომ ღვთიურ კურთხევას მიმთხვეული მცონარე ადამიანები მოღვაწენი, შ...
იხილეთ სრულად
მარტოოდენ კეთილ განზრახვებსა და ღვთივსათნო მისწრაფებებზე დაემყნობა ღვთიური ლოცვა–კურთხევა და აღესრულება საქმენი საკვირველნი და სასწაულნი წარმოუდგენელნი. ჩვენ ვხედავთ, რომ ღვთიურ კურთხევას მიმთხვეული მცონარე ადამიანები მოღვაწენი, შრომისმოყვარენი ხდებიან, მუქთახორები – თავგამოდებულნი, ძუნწი ვერცხლისმოყვარენი – მოწყალენი, მემთვრალენი – ფხიზელნი, მფლანგველნი და ქარაფშუტები – ხელმომჭირნენი და კეთილგონიერნი, ხელმრუდენი – პატიოსნები, ჩხუბისთავნი – მშვიდ...
link
მადლისმიერი შეწევნის გარეშე შენ ვერცერთი ვნების, ვერცერთი ცოდვის დამარცხებას ვერ შეძლებ, ყოველთვის შესთხოვე დახმარება ქრისტეს, შენს მაცხოვარს. იგი იმისთვის მოვიდა ქვეყნად, იმისთვის ევნო, მოკვდა და აღდგა, რომ ყოველივეში დაგვეხმაროს...
იხილეთ სრულად
მადლისმიერი შეწევნის გარეშე შენ ვერცერთი ვნების, ვერცერთი ცოდვის დამარცხებას ვერ შეძლებ, ყოველთვის შესთხოვე დახმარება ქრისტეს, შენს მაცხოვარს. იგი იმისთვის მოვიდა ქვეყნად, იმისთვის ევნო, მოკვდა და აღდგა, რომ ყოველივეში დაგვეხმაროს, გადაგვარჩინოს ცოდვისა და ვნებათა მძლავრებისაგან, განგვწმინდოს ცოდვებისაგან, სულიწმიდის მიერ მოგვცეს ძალა კეთილი საქმეების აღსასრულებლად, რომ განგვანათლოს, განგვამტკიცოს, დაგვამშვიდოს. ამბობ: როგორ ვცხონდე, როცა ყოველ ნ...
link
მადლი ღვთისა თავისუფლებას არ გვართმევს, იგი გვეხმარება ღმერთის მცნებების შესრულებაში. ადამი მადლში იყო, მაგრამ ნება არ ჰქონდა წართმეული. ასევე ანგელოზებიც სულიწმიდაში იმყოფებიან, მაგრამ არა აქვთ წართმეული თავისუფალი ნება. ბევრმა ა...
იხილეთ სრულად
მადლი ღვთისა თავისუფლებას არ გვართმევს, იგი გვეხმარება ღმერთის მცნებების შესრულებაში. ადამი მადლში იყო, მაგრამ ნება არ ჰქონდა წართმეული. ასევე ანგელოზებიც სულიწმიდაში იმყოფებიან, მაგრამ არა აქვთ წართმეული თავისუფალი ნება. ბევრმა არ იცის გზა ხსნისა, შევიდნენ სიბნელეში და ვერ ხედავენ ჭეშმარიტების ნათელს. ის კი არის, იყო და იქნება და ყველას სიყვარულით ეძახის თავისკენ: „მოდით ჩემთან ყოველნი მაშვრალნი და ტვირთმძიმენი, შემიცანით მე და მოგცემთ სიმშვიდეს...
link
ლოცვის მეორე სახე გონიერ-გულისმიერი ლოცვაა. თუმცა პირველიც ასეთივე უნდა იყოს, მაგრამ იგი იბადება სიტყვიერი, უკვე მზა ლოცვის წარმოთქმასთან ერთად; ხოლო ეს უშუალოდ გულიდან იღებს დასაბამს და იქიდან აღევლინება ღვთისადმი. ასეთი იყო მოსე...
იხილეთ სრულად
ლოცვის მეორე სახე გონიერ-გულისმიერი ლოცვაა. თუმცა პირველიც ასეთივე უნდა იყოს, მაგრამ იგი იბადება სიტყვიერი, უკვე მზა ლოცვის წარმოთქმასთან ერთად; ხოლო ეს უშუალოდ გულიდან იღებს დასაბამს და იქიდან აღევლინება ღვთისადმი. ასეთი იყო მოსეს ლოცვა მეწამულ ზღვასთან. ასეთ ლოცვას მოციქული შემდეგი სიტყვებით ხსნის: "მადლითურთ უგალობდით გულთა შინა თქუენთა უფალსა". გვეუბნება "მადლის ზემოქმედებით იგალობეთ, არამხოლოდ ბაგეებით, არამედ ღვთის წინაშე ყურადღებით და აზრე...
link
საგულისხმოა, რომ დიდი ცოდნისა და განათლების მიღება, არა მხოლოდ წიგნებითაა შესაძლებელი, არამედ უმეტესად სულიწმიდის მოპოვებისათვის გაწეული დიდი შრომითა და ასკეტური ღვაწლით. წმინდანთა ცხოვრებაში ხშირია მაგალითები, როცა არაწიგნიერ ადა...
იხილეთ სრულად
საგულისხმოა, რომ დიდი ცოდნისა და განათლების მიღება, არა მხოლოდ წიგნებითაა შესაძლებელი, არამედ უმეტესად სულიწმიდის მოპოვებისათვის გაწეული დიდი შრომითა და ასკეტური ღვაწლით. წმინდანთა ცხოვრებაში ხშირია მაგალითები, როცა არაწიგნიერ ადამიანებს დიდი ასკეტური ღვაწლის შემდეგ, სულიწმიდის მადლით აღვსილებს, სხვადასხვა ენებისა და ყოველი წიგნის მცნობელობასთან ერთად, იმ დაფარულ კანონზომიერებათა აღქმაც რომ მიმადლებიათ, რომელიც მიუწვდომელია ჩვეულებრივ წიგნიერ და ...
link
თუ მავთულს ჟანგისაგან გაათავისუფლებ, მაშინ ძველი კაცი კარგი გამტარი ხდება, მაშინ იგი საკუთარ თავში საღმრთო მადლს ატარებს და საღმრთო მადლის ნათელს იღებს. წინააღმდეგ შემთხვევაში – მოკლე ჩართვა ხდება და მადლი არ მოქმედებს. ყველაფრის ...
იხილეთ სრულად
თუ მავთულს ჟანგისაგან გაათავისუფლებ, მაშინ ძველი კაცი კარგი გამტარი ხდება, მაშინ იგი საკუთარ თავში საღმრთო მადლს ატარებს და საღმრთო მადლის ნათელს იღებს. წინააღმდეგ შემთხვევაში – მოკლე ჩართვა ხდება და მადლი არ მოქმედებს. ყველაფრის საფუძველი ამაშია: ადამიანმა ყურადღება უნდა მიაპყროს იმას, ხომ არ დატოვა იგი საღმრთო მადლმა და მაშინ მას საღმრთო განათლება ექნება. იმიტომ, რომ თუ საღმრთო განათლება არ არის, არც საქმე ვარგა რამედ.
link
რა საოცარია, შენთან მოსულები როგორ იცვლებიან სიკეთისაკენ?
სადაცა ჰსუფევს სულიწმიდა, იქ კაცი ყოველს ჭირს ადვილად მოითმენს. რა სახით მოქმედობს სულიწმიდა კაცის გულში? იმ სახით, რომელ იგი განაღვიძებს და გააცოცხლებს ბუნებითთა ძალთა და თვისებათა კაცისათა და არა მოსპობს, ანუ გააქრობს მათ.