ნებისმიერი სახელმწიფო ანუ საზოგადოება ერთი მთელიანი სხეულივითაა და როგორც სხეულის თითოეული ნაწილი, ღვთით თავის საჭირო ადგილზეა მორგებული, ასეა საზოგადოებაშიც, თითოეული ღვთისაა თავის ადგილზე დადგენილი. თუმცა ამასთანავე, თითოეული მა...
იხილეთ სრულად
ნებისმიერი სახელმწიფო ანუ საზოგადოება ერთი მთელიანი სხეულივითაა და როგორც სხეულის თითოეული ნაწილი, ღვთით თავის საჭირო ადგილზეა მორგებული, ასეა საზოგადოებაშიც, თითოეული ღვთისაა თავის ადგილზე დადგენილი. თუმცა ამასთანავე, თითოეული მათგანის კერძო ნამოქმედარი ხდება სწორედ მიზეზი იმისა, რომ ისინი ადგილებს იცვლიან.
link
ყველასათვის დანასახია: შუქი მიწას ციდან ეფინება, რადგან მზე, მთვარე და ვარსკვლავები ცის კამარიდან გვინათებენ. ეს იმაზე მიუთითებს, რომ შეუქმნელი გონიერი ნათელი - უფალი ღმერთი ჩვენი, ცაში დავანებული უპირატესად და მისგან გვეფინება შუ...
იხილეთ სრულად
ყველასათვის დანასახია: შუქი მიწას ციდან ეფინება, რადგან მზე, მთვარე და ვარსკვლავები ცის კამარიდან გვინათებენ. ეს იმაზე მიუთითებს, რომ შეუქმნელი გონიერი ნათელი - უფალი ღმერთი ჩვენი, ცაში დავანებული უპირატესად და მისგან გვეფინება შუქი სულიერი და ხილული, შუქი გულისა და გონებისა. "იყო ნათელი ჭეშმარიტი, რომელი განანათლებს ყოველსა კაცსა, მომავალსა სოფლად" (იოანე.1,9) და "ღმერთი სიყუარული არს" (იოანე.4,16). ყველანაირი აზრი, გულში გაჩენილი გრძნობა, რომელ...
თუკი ლოცვისას გულს დახსნილება და დარდი მოერიოს, იცოდე, ბოროტისგანაა, რომელიც ყველანაირად ცდილობს შენი ლოცვის დაბრკოლებას. გამაგრდი, განმტკიცდი და ღვთის ხსენებით მოიშორე ეგ დამღუპველი შეგრძნება. დააკვირდი: გონებას თუ ვერ დაეუფლა, მ...
იხილეთ სრულად
თუკი ლოცვისას გულს დახსნილება და დარდი მოერიოს, იცოდე, ბოროტისგანაა, რომელიც ყველანაირად ცდილობს შენი ლოცვის დაბრკოლებას. გამაგრდი, განმტკიცდი და ღვთის ხსენებით მოიშორე ეგ დამღუპველი შეგრძნება. დააკვირდი: გონებას თუ ვერ დაეუფლა, მაშინ გულზე აამღვრევს ხოლმე ბოროტი ყოვლისმპყრობელი ღვთის გმობას. რას ნიშნავს გულში ღვთის გმობა? ეჭვი, ურწმუნოება, დახსნილობა, (სასოწარკვეთა) მოუთმენლობა, თუკი ღვთისგან განსაცდელი მოდის და ჩივი ამის გამო, ყველანაირი ვნება ...
link
ადამიანებს უგუნურების წყვდიადი მოსავთ, არაფერი გაეგებათ ღვთისა, თავისი თავისა და საკუთარი ცხონების მტრებისა, ამიტომაცაა ბოროტი სულები იოლად იკალათებენ ჩვენი სულის კერაზე, გვძარცვავენ და ისაკუთრებენ ჩვენს სიმდიდრეს.
link
როცა შინაგან კაცს ეუბნებიან: "გაიღვიძე, რომელსა-ეგე გძინავს, და აღდეგ მკუდრეთით, და განგანათლოს შენ ქრისტემან" (ეფ. 5,14) მაშინ სულის ნამდვილ ძილზეა ლაპარაკი, რომელიც ძალიან ჰგავს სხეულის ფიზიკურ ძილს, ასევე როცა ამბობენ: სულო ჩემ...
იხილეთ სრულად
როცა შინაგან კაცს ეუბნებიან: "გაიღვიძე, რომელსა-ეგე გძინავს, და აღდეგ მკუდრეთით, და განგანათლოს შენ ქრისტემან" (ეფ. 5,14) მაშინ სულის ნამდვილ ძილზეა ლაპარაკი, რომელიც ძალიან ჰგავს სხეულის ფიზიკურ ძილს, ასევე როცა ამბობენ: სულო ჩემო, აღსდექი, ნუ გძინავს, სულის ნამდვილი ძილი იგულისხმება პირდაპირი მნიშვნელობით; როცა სხეულს ძინავს, იგი ყველანაირად ეშვება და უგრძნობი ხდება, სულიც ასევეა, ცოდვებში ჩაძინებულს, ძალები ერთმევა და უგრძნობი ხდება რწმენის, ი...
არ იქნება, არ შეგემჩნიათ, რომ ძალა გულშია: თუკი გულზე სიმსუბუქეა, კარგად და მსუბუქად გრძნობს კაცი თავს. მძიმედ აქვს გული და ცუდათაა, მაგრამ შვებასა და მოსვენებას კაცი მხოლოდ რწმენაში თუ იპოვის და განსაკუთრებით კი ეკლესიაში, სადაცა...
იხილეთ სრულად
არ იქნება, არ შეგემჩნიათ, რომ ძალა გულშია: თუკი გულზე სიმსუბუქეა, კარგად და მსუბუქად გრძნობს კაცი თავს. მძიმედ აქვს გული და ცუდათაა, მაგრამ შვებასა და მოსვენებას კაცი მხოლოდ რწმენაში თუ იპოვის და განსაკუთრებით კი ეკლესიაში, სადაცაა პირველ რიგში, რწმენის ადგილი. ღმერთი თავისი მადლით განწმენდს თქვენს გულებსა და თავის კურთხეულ უღელს გადგამთ სატარებლად. ესაა ის დიდი საიდუმლო, რომელიც უსათუოდ ყველამ უნდა იცოდეს. გულს რომ სიმსუბუქე დაეუფლება, კაცი მზად...
link
გაგინებენ და ამის გამოა, გული რომ გტკივა, ღელავ და შფოთავ? ეს მხოლოდ იმის ნიშანია, რომ ამაყი ხარ და წორედ ეგ ვნება უნდა მოიშორო და დათრგუნო, უპატიოდ უნდა გააძევო იგი გულიდან. ასე რომ, დაცინვამ არ გაგაღიზიანოს და არ შეიძულო მაგინებ...
იხილეთ სრულად
გაგინებენ და ამის გამოა, გული რომ გტკივა, ღელავ და შფოთავ? ეს მხოლოდ იმის ნიშანია, რომ ამაყი ხარ და წორედ ეგ ვნება უნდა მოიშორო და დათრგუნო, უპატიოდ უნდა გააძევო იგი გულიდან. ასე რომ, დაცინვამ არ გაგაღიზიანოს და არ შეიძულო მაგინებელი, მოძმე შენი, ის იგულე, თითქოსდა, ღვთისგან მოჩენილი ექიმი ყოფილიყოს, რომელიც გონს მოგიყვანს და სიმდაბლეს გასწავლის, ილოცე მისთვის: "აკურთხევდით მაწყევართა თქუენთა" (მათ. 5.55) დაარწმუნე თავი ამ სიტყვებით: ისინი მე კი ...
link
ლოცვისას, როცა საკუთარი ცოდვების შენდობას ითხოვ, გაიმაგრე გული ღვთის რწმენას, სასოებასა და მოწყალებაში, უფალი მზადაა, ჩვენი გულწრფელი ლოცვის გამო შეგვინდოს ცოდვები და გაფრთხილდი, გულს სასო არ წარეკვეთოს, რომელსაც სიმძიმე და ძალით ...
იხილეთ სრულად
ლოცვისას, როცა საკუთარი ცოდვების შენდობას ითხოვ, გაიმაგრე გული ღვთის რწმენას, სასოებასა და მოწყალებაში, უფალი მზადაა, ჩვენი გულწრფელი ლოცვის გამო შეგვინდოს ცოდვები და გაფრთხილდი, გულს სასო არ წარეკვეთოს, რომელსაც სიმძიმე და ძალით მორეული ცრემლი ახლავს. რაოდენ დიდი ცოდვაც არ უნდა იყოს, თუკი გულახდილად ნანობ, რაა შენი ცოდვები ღვთის მოწყალებასთან შედარებით!? ხშირად ისეც ხდება, რომ ლოცულობს კაცი მაგრამ, გულში, შიგნით არ სჯერა, რომ შეენდობა ცოდვა, თით...
ჭეშმარიტებასა და სიწმინდეში თუ ეჭვი შეგაქვს, გონება ჩვეულებრივ ბნელდება; გულს ურწმუნოება, შიში და სივიწროვე ეუფლება, მაგრამ თუკი გულწრფელად გწამს, სიხარულს, მშვიდობას, გულს სილაღე ეუფლება, გონებაც იწმინდება და შორსმჭვრეტელი ხდება....
იხილეთ სრულად
ჭეშმარიტებასა და სიწმინდეში თუ ეჭვი შეგაქვს, გონება ჩვეულებრივ ბნელდება; გულს ურწმუნოება, შიში და სივიწროვე ეუფლება, მაგრამ თუკი გულწრფელად გწამს, სიხარულს, მშვიდობას, გულს სილაღე ეუფლება, გონებაც იწმინდება და შორსმჭვრეტელი ხდება. განა აშკარა არაა, რომ ცრუა გული? როცა ეჭვი შეგაქვს რაიმე ჭეშმარიტსა და წმინდაში, გულის წუხილი იმის უეჭველი ნიშანია სწორედ, რომ მას აღარ სწამს. გული კვდება, რაკიღა ეჭვი შეაქვს ჭეშმარიტებაში, რაკიღა ხელყოფა და განადგურება...
"რამეთუ ზრახვაი იგი ხორცთაი სიკუდილ არს, ხოლო ზრახვაი იგი სულისაი ცხოვრება არს და მშვიდობა" (რომ.8,6)ვინ იქნება, არ დაეთანხმოს მოციქულის ამ სიტყვებს? ხორცის ამაოდბრძნობა ნამდვილი სიკვდილია. მოდი, დაგვენახე, შურიანო, ვერცხლისა და გ...
იხილეთ სრულად
"რამეთუ ზრახვაი იგი ხორცთაი სიკუდილ არს, ხოლო ზრახვაი იგი სულისაი ცხოვრება არს და მშვიდობა" (რომ.8,6)ვინ იქნება, არ დაეთანხმოს მოციქულის ამ სიტყვებს? ხორცის ამაოდბრძნობა ნამდვილი სიკვდილია. მოდი, დაგვენახე, შურიანო, ვერცხლისა და გემოთმოყვარევ, ამაო, ამპარტავანო და საკუთარი თავის სიყვარულით შეპყრობილო კაცო, მოდი, შეგვახედე შენს თავს, შეგვახედე შენს ცხოვრებასა და საქციელს! თუ გსურს, შენი გულისთქმებიც გაგვხსენი და შენ იქნები სწორედ ცოცხალი მაგალითი ...