სახარების განმარტება - ციტატები, გამონათქვამები

ციტატები, ამონარიდები, გამონათქვამები

წმ. ეგნატე ბრიანჩანინოვი

სული წმიდამ, რომელმაც წმიდა წერილი წინასწარმეტყველთა და მოციქულთა მეშვეობით წარმოთქვა, განმარტა კიდეც იგი წმიდა მამათა პირით. წმიდა წერილიც და მისი განმარტებაც სული წმიდის ნიჭია. მხოლოდ ამ ერთადერთ განმარტებას ღებულობს წმიდა ეკლეს... იხილეთ სრულად

link
წმ. ეგნატე ბრიანჩანინოვი

ნუ გაკადნიერდები საკუთარი გონებით განმარტო სახარება და წმიდა წერილის სხვა წიგნები. წმ. წერილი წინასწარმეტყველთა და მოციქულთა გამოთქმულია არა თვითნებურად, არამედ სული წმიდის კარნახით. მაშ, განა უგუნურება არ არის მისი თვითნებური გან... იხილეთ სრულად

link
წმ. იოანე სინელი (კიბისაღმწერელი)

არიან ეშმაკები, რომლებიც წმიდა წერილის განმარტებას გვასწავლიან; ამას უმეტესად მზვაობართა გულებში იქმან და უფრო კი ფილოსოფიით განსწავლულებში. პირველად სიმართლეს ასწავლიან, რათა თანდათან აცთუნონ და წვალებასა და გმობაში ჩააგდონ. არიან ეშმაკები, რომლებიც წმიდა წერილის განმარტებას...

link
წმ. მარკოზ მონაზონი (განშორებული)

საღმრთო წერილის სიტყვები საქმეებით იკითხე და ნუ მრავალსიტყვაობ მხოლოდ მარტივი გაგებით გაამაყებული. საღმრთო წერილის სიტყვები საქმეებით იკითხე და ნუ...

link
წმ. ეგნატე ბრიანჩანინოვი

ნუ იკადრებ სახარებისა და სხვა წმიდა წიგნთა თვითონ განმარტებას – სულიწმიდამ უკვე განმარტა იგი წმიდა მამათა მეშვეობით და მით არის სიტყვა უფლისა სიტყვა მაცხოვნებელი, ხოლო კადნიერ განმმარტებელთათვის ნება სიკვდილისა, მახვილი ორლესული, ... იხილეთ სრულად

link
პაისი მთაწმინდელი

თუ ადამიანისთვის რომელიმე დოგმატი ან წმ. წერილის ესა თუ ის ეპიზოდი გაუგებარია, მაშინ უმჯობესია, რომ გარკვეული დროის მანძილზე გადადოს მათში გარკვევა. საკუთარ თავს უნდა უთხრას: „აქ რაღაც ღრმა აზრია დაფარული და მე ის არ მესმის“. ამგვ... იხილეთ სრულად

link
არქიმანდრიტი გაბრიელი (ურგებაძე)

სახარების ახალ თარგმანში წერია იოსებზე, აღარ გაჰკარებია მარიამსო, ვიდრე არ შვა თავისი ძეო? სახარების ახალ თარგმანში წერია იოსებზე, აღარ...

link
წმ. ბარსანოფი დიდი და იოანე

389. წერილში ნათქვამია: "გამომცადე მე, უფალო, და განმცადე მე"(ფსალ.25,2), და კიდევ: "ყოველივე სიხარულად შეჰრაცხეთ, ძმანო ჩემნო, რაჟამს განსაცდელსა შესცვეთ პირად-პირადსა"(იაკ.1,2); ხოლო სხვა ადგილას: "ნუ შემიყვანებ ჩვენ განსაცდელსა"(მთ.6,13), უფალო; და კიდევ: "ილოცევდით, რაითა არა შეხვდეთ განსაცდელსა"(მთ.26,41). ისე ჩანს, თითქოს ეს ადგილები ერთმანეთს ეწინააღმდეგება, და ამიტომაც გთხოვ, ამიხსენი რა განსხვავებაა განსაცდელებს შორის იხილეთ სრულად

link
წმ. ბარსანოფი დიდი და იოანე

385. გთხოვ, ჩემო მამაო,ამიხსენი: რით შეეწია ქანანელი ქალის ასული და ასისთავის მონა საკუთარ განკურნებას? და იმ განრღვეულსაც, რომელიც მხოლოდ სხეულის სიჯანსაღეს ითხოვდა, ჯერ ხომ ცოდვები მიუტევეს (მარკ.2,5). რაშია აქ ურთიერთშეწევნა? უფალი ხომ ეუბნება მოციქულებს: "რაოდენი განჰხსნათ ქუეყანასა ზედა, ხსნილ იყოს იგი ცათა შინა" (მათე18,18), და: "უკუეთუ ვიეთნიმე მიუტევნეთ ცოდვანი, მიეტევნენ მათ"(იოანე 20,23), და არ უთქვამს: თუ ურთიერთს შეეწევითო. გთხოვ, ამიხსენი ეს ყველაფერი იხილეთ სრულად

link

899. რა მნიშვნელობით უნდა გავიგოთ საღმრთო წერილში ესოდენ მრავალგზის ნახსენები იერუსალიმი? რა მნიშვნელობით უნდა გავიგოთ საღმრთო წერილში...

link
0