
ვითარცა ამპარტავანებაი აღმომაცენებელ არს ყოვლისა ბოროტისაი, ეგრეთცა სიმდაბლე თავი არს ყოვლისა კეთილისაი. ესრეთ აღმაღლებულ არს სიმდაბლე, რამეთუ ღმერთი ჩვენთვის დამდაბლდა, რაითა ჩვენ მსგავს მისსა მყვნეს. რამეთუ იტყვის: "ისწავლეთ ჩემ... იხილეთ სრულად
ვითარცა ამპარტავანებაი აღმომაცენებელ არს ყოვლისა ბოროტისაი, ეგრეთცა სიმდაბლე თავი არს ყოვლისა კეთილისაი. ესრეთ აღმაღლებულ არს სიმდაბლე, რამეთუ ღმერთი ჩვენთვის დამდაბლდა, რაითა ჩვენ მსგავს მისსა მყვნეს. რამეთუ იტყვის: "ისწავლეთ ჩემ... იხილეთ სრულად
მრავალი გზაი გიჩუენა შენ სინანულისაი, რაითა განგამარჯოს შენ ზეცად აღსავალი. უკუეთუმცა ერთი ხოლო გზაი ეჩუენა შენდა, ნუუკუემცა ჰმიზეზობდი და სთქუ: ვერ შემძლებელ ვარ ამას გზასა მისლვად. ამისთვის მრავალი გზაი გიჩუენა შენ მრავალ-ფერთა ... იხილეთ სრულად
უკუეთუ ჭეშმარიტად იგლოვდე ცოდვათა შენთათვის, არარამან სოფლისა ამის სიყუარულმან გძლოს შენ. აწ უკუეთუ გნებავს ნუგეშინის0ცემის, იგლოვდე, რამეთუ ვინაითგან ღმერთი ნუგეშინის-მცემელ შენდა არს საყუარელო
დაღაცათუ ყოვლით კერძოვე წვიმდენ შენ ზედა მწუხარებანი, ვერ შეგიძლონ შენ, რამეთუ ნუგეშინის-ცემაი ღმრთისაი, უზეშთაეს არს ყოველთა მწუხარებათა. და მესამე გზაი გიჩუენა შენ, რაითა აღვირ ასხნე გულის-წყრომასა და მოიგო სიმშვიდე, რაითა ნეტარ... იხილეთ სრულად
ეკრძალე, ნუუკუე წარსწყმიდო მოთმინებაი, თავს-დებაი და სიმშვიდე, და უფროისღა მცირესა რასმე და საწუნელსა ზედა, ვითარცა ოდესმე მსახურმან შენმან შემუსრა ჭურჭელი რაიმე, გინა დასთხია ზეთი, გინა წარ-რაიმეწყმიდა, და აღშფოთნე მისთვის და მით... იხილეთ სრულად
დაუტევე ყოველი გულის წყრომაი სიმხურვალისაი და ისარი შურისაი. რამეთუ შური ძირი არს სიკუდილისაი, და მრავალნი სალმობანი შეუდგან, რამეთუ მუსმარი არს მახვილი გულისაი, რამეთუ არა შეაწეს გულად, ტკივილი მუსმრისაი, ვითარ-იგი შეაწევს ტკივილ... იხილეთ სრულად
დაიცევ პირი შენი ფიცისაგან, დაღაცათუ სამართლად ჰფუცვიდე, რამეთუ ენისა საცთური მსწრაფლ იქმნის და მცირედნი დაიცვებიან მისგან. მოსწრაფე იყავ დაცვად თესლისაგან მტერისა, რამეთუ იგი ყოვლითურთ მოსწრაფე არს წარწყმედად სულსა ამას უბადრუკსა... იხილეთ სრულად
განიშორე შენგან ტყუილი და ვერ მიგეახლოს შენ მაჩვენებლობაი
ვერ განჰკუეთს მახვილი, ვითარ-იგი განჰკუეთს ენაი, რამეთუ მახვილმან ხორცი ოდენ განჰკუეთის, ხოლო ენამან წარწყმიდნის სულნი და ხორცნი
ვევლტოდით კაცთმოთნებასა და მაჩუენებლობასა, რამეთუ მაჩუენებლობაი ფიცხელი ვნებაი არს და იგი არს პირველი საქმე ეშმაკისაი, რამეთუ მით დასცა ადამი. და ყოველი ბოროტი მაჩუენებლობით დაიწყების, ვითარცა ყოველი კეთილი სიწრფოებით და სიმართლით... იხილეთ სრულად