
გყვედრიან შენ - ნუ ჰყვედრი, გაგდებენ - დაითმინე, განგიკითხავენ - შეაქე, შენი თავი შენ თავად განსაჯე. ამრიგად უფალიც არ განგსჯის. შენი ნება ღვთის ნებას დაუმორჩილე. არასოდეს იპირფერო, გიყვარდეს შენი სისხლი და ხორცი. თუ ხორციელად იცხ... იხილეთ სრულად
გყვედრიან შენ - ნუ ჰყვედრი, გაგდებენ - დაითმინე, განგიკითხავენ - შეაქე, შენი თავი შენ თავად განსაჯე. ამრიგად უფალიც არ განგსჯის. შენი ნება ღვთის ნებას დაუმორჩილე. არასოდეს იპირფერო, გიყვარდეს შენი სისხლი და ხორცი. თუ ხორციელად იცხ... იხილეთ სრულად
აი მე, გლახაკი სერაფიმე, სახარებას ყოველდღიურად ვკითხულობ. ორშაბათს მათეს სახარებას ვკითხულობ თავიდან ბოლომდე, სამშაბათს - მარკოზის სახარებას, ოთხშაბათს - ლუკასას, ხუთშაბათს იოანესას, ბოლო დღეებში კი ვანაწილებ სამოციქულოს და საქმე... იხილეთ სრულად
"სახლსა მამისა ჩემისასა სავანე მრავალ არიან. უკუეთუ არა, გარქუმცა თქუენ, ვითარმედ: მე წარვიდე და განგიმზადო თქუენ ადგილი"(ინ. 14,2). მე, გლახაკი ამ სიტყვებზე დავფიქრდი და ზეციური სასუფევლის ნახვა ვინატრე, ხუთი დღე-ღამე... იხილეთ სრულად
ეშმაკებს ჩლიქებით, რქებითა და კუდით წარმოადგენენ, რადგან ადამიანის წარმოსახვისათვის ამაზე საზარელი არსების მოგონება შეუძლებელია. ისინი უფლისაგან თვითნებურმა განდგომამ და ღვთის წყალობის ნებაყოფლობით უარყოფამ ნათელის ანგელოზებიდან, ... იხილეთ სრულად
ეძიე უფალი, - მაგრამ არა საცხოვრებელი მისი..., სადაც უფალია, იქ სიბოროტე არ არის, ღვთიურის მიღებით ადამიანის გული ხარობს, ხოლო ეშმაკეულის მიღებით - შფოთავს
როდესაც ქრისტიანის გული რაიმე ღვთიურს მიიღებს, იგი სხვა მხრივ მტკიცებას აღარ საჭიროებს, რომ ყოველივე ეს უფლისგან არის - თვითონვე რწმუნდება საქმით, რადგან სულის ნაყოფი - სიყვარული, სიხარული, მშვიდობა, სულგრძელება, სახიერება, სიკეთე... იხილეთ სრულად
ძილისაგან აღდგომილმა ყოველმა ქრისტიანმა ხატების წინ უფლის ლოცვა უნდა წაიკითხოს: "მამაო ჩვენო" - სამჯერ, ყოვლადწმიდა სამების სახელზე, შემდეგ ღვთისმშობლის სადიდებელი, "ღვთისმშობელო ქალწულო გიხაროდენ" - ასევე სამჯერ და ბოლოს მრწამსი,... იხილეთ სრულად
თუ ლოცვისას გონი და გული შეუერთდება ერთმანეთს და სულის ფიქრები გაბნეული არ იქნება, მაშინ გული სულიერი სითბოთი გათბება, რომელშიც ქრისტეს ნათელი აღმობრწყინდება და ადამიანს სიმშვიდითა და სიხარულით აღავსებს
ვითარცა გემს აქვს მრავალი მოწყობილობა, აფრები და სხვა, და საჭით იმართება, ასევე იმართება ტაძარი სულიწმიდით, მისი სათნო მესაჭეები - ეკლესიის მოძღვარნი, მთავარეპისკოპოსები და ეპისკოპოსები, მოციქულთა მემკვიდრეები არიან
გახსოვდეს, რომ ჭეშმარიტი ბერული მანტია ცილისწამებისა და შეურაცხყოფის მშვიდად მიღებაა. სადაც განსაცდელი არ არის, იქ არც ცხონებაა