უფლის შესახებ არაფერი თქვა ისეთი, რაც თავად მისგან არ გისწავლია
არაფერია იმ გონებაზე ღატაკი, რომელიც უფლის გარეშე მის შესახებ "ბრძნადმეტყველებს"
ჭეშმარიტად ეგრეთ არს, ვითარცა სთქუ, მეფეო, რამეთუ მე ქრისტიანე ქმნილ ვარ და დამიტევებიეს მამული უღმერთოება და არღარა თაყვანს-ვცემ ცეცხლსა შემწველსა, არცა მზესა, კაცთათვის სამსახურად დაბადებულსა, არამედ ღმერთსა ცხოველსა, რომელმან ქ...
იხილეთ სრულად
ჭეშმარიტად ეგრეთ არს, ვითარცა სთქუ, მეფეო, რამეთუ მე ქრისტიანე ქმნილ ვარ და დამიტევებიეს მამული უღმერთოება და არღარა თაყვანს-ვცემ ცეცხლსა შემწველსა, არცა მზესა, კაცთათვის სამსახურად დაბადებულსა, არამედ ღმერთსა ცხოველსა, რომელმან ქმნა ცანი და ქვეყანა და ყოველნი, რა არს მათ შინა ხილულნი, ანუ უხილავნი, რომელსა აქუს უკუდავება და მკვიდრ არს იგი ნათელსა შინა თუალთ-შეუდგამსა, რომელი-იგი არავინ იხილა, ვერცა შემძლებელ არს.
link
ჩვენ ვიცით ერთ-ერთი უმთავრესი თვისება ღმერთისა - უცვალებლობა. იგი უცვალებელია, არასოდეს იცვლება, რაც იმას ნიშნავს, რომ იგი არ შეიძლება იყოს ბრაზიანი, შემდეგ გახდეს კეთილი და ა.შ. იგი ყოველთვის ერთნაირია - ყოველთვის სიყვარულია, ყოვ...
იხილეთ სრულად
ჩვენ ვიცით ერთ-ერთი უმთავრესი თვისება ღმერთისა - უცვალებლობა. იგი უცვალებელია, არასოდეს იცვლება, რაც იმას ნიშნავს, რომ იგი არ შეიძლება იყოს ბრაზიანი, შემდეგ გახდეს კეთილი და ა.შ. იგი ყოველთვის ერთნაირია - ყოველთვის სიყვარულია, ყოველთვის ერთგვარად უყვარს ადამიანი და ერთნაირად ზრუნავს მასზ, ოღონდ მზრუნველობა ვლინდება სხვადასხვა ფორმით, და იმგვარად, როგორც ეს ადამიანს სჭირდება. ამიტომ ჩვენ არ უნდა გვავიწყდებოდეს, რომ უფალი, რომელიც ჩვენ მეგობარს გვი...
link
ღმერთს, როგორც მარადიულს, არა აქვს დასაბამი - საწყისი და დასასრული, რადგან რასაც დასაბამი აქვს, ის შექმნილია (ე.ი. არ იყო და არის ვინმეს მეშვეობით). ღმერთი სულია, არ არის ხელშეხებადი, უკვდავია და უნივთო. საღმრთო ბუნების ნებისმიერი...
იხილეთ სრულად
ღმერთს, როგორც მარადიულს, არა აქვს დასაბამი - საწყისი და დასასრული, რადგან რასაც დასაბამი აქვს, ის შექმნილია (ე.ი. არ იყო და არის ვინმეს მეშვეობით). ღმერთი სულია, არ არის ხელშეხებადი, უკვდავია და უნივთო. საღმრთო ბუნების ნებისმიერი სახის წარმოდგენა გონებაში ან ფიქრში, ასევე წარმოდგენა, რაც მისი ფიზიკური სახის არსებობასთან, ფორმასთან, სიმაღლესთან, სიგანესთან, აგებულებასთან და საერთოდ ნებისმიერ გამომსახველობასთან იქნება დაკავშირებული, მცდარია. ეს იმ...
link
"არა მოიღო სახელი ღვთისა შენისა ამაოსა ზედა". ხშირად საჭიროების გარეშე, ამაოდ ახსენებენ ღვთის სახელს. ღვთის სახელის ხსენებას დიდი გაფრთხილება და შიში სჭირდება! ღვთის სახელს როცა ახსენებ, ფეხზე უნდა წამოდგე და პირჯვარი გამოისახო. ღ...
იხილეთ სრულად
"არა მოიღო სახელი ღვთისა შენისა ამაოსა ზედა". ხშირად საჭიროების გარეშე, ამაოდ ახსენებენ ღვთის სახელს. ღვთის სახელის ხსენებას დიდი გაფრთხილება და შიში სჭირდება! ღვთის სახელს როცა ახსენებ, ფეხზე უნდა წამოდგე და პირჯვარი გამოისახო. ღვთის საელის ხსენაბა მხოლოდ ლოცვისა და და სწავლების დროს შეგიძლია შიშითა და სიყვარულითა, დანარჩენ დროს კი, არანეკლები კრძალვა უნდა გქონდეს. ან კი, ვინ იცის, ღვთის სახელი რა არის?! ღმერთი ნიშნავს ღრმა-ერთს და მიუწვდომელს. ...
link
317. რას გვეტყვით მქადაგებელთა შესახებ?
ღვთისმეტყველება უფალთან ყოფნაა, თუმცა განყენებული ღვთისმეტყველება, როგორც ცალკე აკადემიური მეცნიერება, მაინც არსებობს და ეს გარდაუვალია მსოფლიოს ისტორიული პირობითობების გამო. არსებობს საშიშროება, რომ რწმენის გარეშე ამგვარი ღვთისმე...
იხილეთ სრულად
ღვთისმეტყველება უფალთან ყოფნაა, თუმცა განყენებული ღვთისმეტყველება, როგორც ცალკე აკადემიური მეცნიერება, მაინც არსებობს და ეს გარდაუვალია მსოფლიოს ისტორიული პირობითობების გამო. არსებობს საშიშროება, რომ რწმენის გარეშე ამგვარი ღვთისმეტყველება შეიძლება გაემიჯნოს ჭეშმარიტ სულიერ ცხოვრებას და განყენებულ ფილოსოფიად იქცეს ან კიდევ დაემსგავსოს ცრურწმენას, რომელიც მოკლებული იქნება მაცხოვნებელ და ცხოველმყოფელ ძალას.
link