მთელი ქრისტიანული მოძღვრება ეფუძნება აღდგომის ფაქტს. ამას მე არ ვლაპარაკობ, ამის შესახებ ბრძანებს პავლე მოციქული: „... უკეთუ ქრისტე არა აღდგომილ არს, ამაო არს სარწმუნოებაი ეგე თქუენი“ (I კორ. 15, 17). თუ ქრისტე მკვდრეთით არ აღმდგა...
იხილეთ სრულად
მთელი ქრისტიანული მოძღვრება ეფუძნება აღდგომის ფაქტს. ამას მე არ ვლაპარაკობ, ამის შესახებ ბრძანებს პავლე მოციქული: „... უკეთუ ქრისტე არა აღდგომილ არს, ამაო არს სარწმუნოებაი ეგე თქუენი“ (I კორ. 15, 17). თუ ქრისტე მკვდრეთით არ აღმდგარა, მაშინ ყველაფერი ინგრევა. მაგრამ იგი აღდგა და ეს ადასტურებს, რომ იგია უფალი სიცოცხლისა და სიკვდილისა და, მაშასადამე, არის ღმერთი!
link
კარგი იქნებოდა ეკლესიაში ყოფილიყვნენ ბრძენი და ნიჭიერი ადამიანები, მაგრამ არა იმიტომ, რომ ეკლესიას ისინი სჭირდება – მას არავინ სჭირდება. ჩვენთვის არის აუცილებელი ეკლესია, რადგან უიმისოდ ვერ გადავრჩებით. თუ რაღაცის ნიჭი გვაქვს, ცხა...
იხილეთ სრულად
კარგი იქნებოდა ეკლესიაში ყოფილიყვნენ ბრძენი და ნიჭიერი ადამიანები, მაგრამ არა იმიტომ, რომ ეკლესიას ისინი სჭირდება – მას არავინ სჭირდება. ჩვენთვის არის აუცილებელი ეკლესია, რადგან უიმისოდ ვერ გადავრჩებით. თუ რაღაცის ნიჭი გვაქვს, ცხადია, რომ ის ღვთის განდიდებას უნდა მოვახმაროთ, მაგრამ ჩვენს წვლილზე გადაჭარბებული წარმოდგენა ნუ გვექნება. ჩვენ „მონანი ვართ უხმარნი“ (ლუკ. 17, 10).
link
ეკლესია ზრუნავს ჩვენზე, უდიდეს უმრავლესობაზე, ვისაც თავისი უძლურების გამო არ ხელეწიფება სრულყოფილების ხარისხს მიაღწიოს. ეკლესია ცდილობს ხელმოკიდებული, ნაბიჯ–ნაბიჯ, როგორც ბავშვს ასწავლიან სიარულს, წაგვიყვანოს წინ, სრულყოფილებისაკე...
იხილეთ სრულად
ეკლესია ზრუნავს ჩვენზე, უდიდეს უმრავლესობაზე, ვისაც თავისი უძლურების გამო არ ხელეწიფება სრულყოფილების ხარისხს მიაღწიოს. ეკლესია ცდილობს ხელმოკიდებული, ნაბიჯ–ნაბიჯ, როგორც ბავშვს ასწავლიან სიარულს, წაგვიყვანოს წინ, სრულყოფილებისაკენ, რაც იგივე განღმრთობაა. ზუსტად ეს მიზანი აქვს მარხვასაც, რაც თავად არ არის სამოთხის „საშვი“, მაგრამ მისი მოპოვების საშუალებას გვაძლევს.
link
ღვთაებრივი ზიარება უფრო რწმენითი საიდუმლოა. ნათლისღებისას ვიყენებთ წყალს – ნაკურთხს, მაგრამ მაინც წყალს, ზეთის კურთხევისას გვაქვს ზეთი – ნაკურთხი, მაგრამ მაინც ზეთი. ღვთაებრივი ზიარების დროს ჩვენ ვხედავთ პურს, ვგრძნობთ პურის გემოს...
იხილეთ სრულად
ღვთაებრივი ზიარება უფრო რწმენითი საიდუმლოა. ნათლისღებისას ვიყენებთ წყალს – ნაკურთხს, მაგრამ მაინც წყალს, ზეთის კურთხევისას გვაქვს ზეთი – ნაკურთხი, მაგრამ მაინც ზეთი. ღვთაებრივი ზიარების დროს ჩვენ ვხედავთ პურს, ვგრძნობთ პურის გემოს, მაგრამ ეს პური არ არის – ეს ხორცია. ვხედავთ ღვინოს, შევიგრძნობთ მის გემოს, მაგრამ ის ღვინო არ არის – სისხლია. ეს საიდუმლო უწინარესად რწმენითი საიდუმლოა, რადგან ჩვენი გრძნობებით მას ვერ ჩავწვდებით.
link
ნურასოდეს შეწყვეტთ ლოცვას. ილოცეთ ჭამის წინ და მის შემდეგ, დილით, დღისით, საღამოთი. განსაკუთრებული ყურადღება მიაქციეთ სერობის ლოცვების კითხვას, – როგორ დაკავებულნი და დაღლილნიც უნდა იყოთ, ნუ გამოტოვებთ მას. ეს თქვენი შესაწირია და,...
იხილეთ სრულად
ნურასოდეს შეწყვეტთ ლოცვას. ილოცეთ ჭამის წინ და მის შემდეგ, დილით, დღისით, საღამოთი. განსაკუთრებული ყურადღება მიაქციეთ სერობის ლოცვების კითხვას, – როგორ დაკავებულნი და დაღლილნიც უნდა იყოთ, ნუ გამოტოვებთ მას. ეს თქვენი შესაწირია და, უპირველეს ყოვლისა, თქვენი სიყვარულის გამოხატულება. როდესაც გვიან ღამით დაგირეკავთ ახლობელი, ხომ გავიწყდებათ დაღლილობა, შეგიძლიათ საათობით ელაპარაკოთ მას და სულაც არ საყვედურობთ გვიანი ზარის გამო, პირიქით, ბედნიერი ხართ,...
link
მნიშვნელობა არ აქვს, თუ საიდან დაიწყება ჩვენი გადარჩენა. მნიშვნელოვანია, შემდგომში რას მიუძღვნის ადამიანი თავის ცხოვრებას და როგორ დაასრულებს მას. თითოეულმა ადამიანმა ღმერთთან თავისი დაბრუნება რაღაცით უნდა დაიწყოს: ერთნი მოექცევია...
იხილეთ სრულად
მნიშვნელობა არ აქვს, თუ საიდან დაიწყება ჩვენი გადარჩენა. მნიშვნელოვანია, შემდგომში რას მიუძღვნის ადამიანი თავის ცხოვრებას და როგორ დაასრულებს მას. თითოეულმა ადამიანმა ღმერთთან თავისი დაბრუნება რაღაცით უნდა დაიწყოს: ერთნი მოექცევიან ეკონომიური კატასტროფის შემდეგ, მეორენი – ვიღაცის სიკვდილის გამო, მესამენი – ქადაგებათა მოსმენით, მეოთხენი – სტიქიური უბედურების გადატანის მერე, მეხუთენი – ავადმყოფობის შემდეგ. ადამიანის მოსაქცევად ღმერთი ყველა შესაძლო ...
link
თითოეულ მოძღვარს ორი დიდი საქმე აკისრია: პირველი საკუთარი სულის ცხონებაა, მეორე კი, პირველისაგან განუყოფელი - მათ ხელმძღვანელობას მინდობილი სულის გადარჩენა. „ეკრძალენით უკუე თავთა თქუენთა და ყოველსავე სამწყსოსა, რომელსა-ეგე თქუენ ...
იხილეთ სრულად
თითოეულ მოძღვარს ორი დიდი საქმე აკისრია: პირველი საკუთარი სულის ცხონებაა, მეორე კი, პირველისაგან განუყოფელი - მათ ხელმძღვანელობას მინდობილი სულის გადარჩენა. „ეკრძალენით უკუე თავთა თქუენთა და ყოველსავე სამწყსოსა, რომელსა-ეგე თქუენ სულმან წმიდამან დაგადგინნა მოღუაწედ და მწყსად ეკლესიასა უფლისა ღმრთისასა, რომელი მოიგო სისხლითა თვისითა“ (საქმ. 20.28). ასეთია მთავარი წესი სამღვდელო მსახურებისა!
თუ გსურთ სულიერ ცხოვრებაში წარმატებას მიაღწიოთ, არაფერი დ...
link
ქორწინებაში თავშეკავება მხოლოდ და მხოლოდ ღვთისადმი სიყვარულის გამო - ეს მწვერვალია სრულყოფილებისა. როცა მეუღლეების თავშეკავების მიზეზია არ იყოლიონ ბავშვები, ისინი კარგად იქცევიან, მაგრამ თუ აქვთ ურთიერთობა და არ ეწინააღმდეგებიან ბ...
იხილეთ სრულად
ქორწინებაში თავშეკავება მხოლოდ და მხოლოდ ღვთისადმი სიყვარულის გამო - ეს მწვერვალია სრულყოფილებისა. როცა მეუღლეების თავშეკავების მიზეზია არ იყოლიონ ბავშვები, ისინი კარგად იქცევიან, მაგრამ თუ აქვთ ურთიერთობა და არ ეწინააღმდეგებიან ბავშვების გაჩენას, ეს უფრო უკეთესია. ყოველ შემთხვევაში, ერთნი და მეორენიც სათანადოდ მოქმედებენ. უფრო მაღალი დონის მიღწევა დამოკიდებულია მეუღლეთა ორმხრივ სურვილზე და არავითარ შემთხვევაში ერთპიროვნულ გადაწყვეტილებაზე. ეს უკ...
link
როცა ვიცავთ მარხვას ან რომელიმე სათნოებაში ვცდილობთ წარმატების მიღწევას, ჩვენ ეს უნდა ვაკეთოთ თავმდაბლად, როგორც "უხმარმა მონებმა", დავემორჩილოთ საეკლესიო დადგენილებებს და იმაზე არ ვიყოთ დამოკიდებულნი, ვინმე გვიყურებს, თუ არა, როგ...
იხილეთ სრულად
როცა ვიცავთ მარხვას ან რომელიმე სათნოებაში ვცდილობთ წარმატების მიღწევას, ჩვენ ეს უნდა ვაკეთოთ თავმდაბლად, როგორც "უხმარმა მონებმა", დავემორჩილოთ საეკლესიო დადგენილებებს და იმაზე არ ვიყოთ დამოკიდებულნი, ვინმე გვიყურებს, თუ არა, როგორც არ შეიძლება მივისწრაფოდეთ დიდებისკენ, ასევე არ უნდა გვეშინოდეს ხალხის საყვედურებისა და ბრალდებებისა, თუკი ვასრულებთ ჩვენს მოვალეობას - ვიცავთ ღვთის მცნებებს. სწორი არ იქნება, ავიკვიატოთ აზრი, რომ ვიღაცას სირთულეებს ვ...
link
სულით დაავადებულთა უმნიშნველო ნაწილს მართლაც შეადგენენ ბოროტი ძალით შეპყრობილი ადამიანები. სულით ავადმყოფთა უდიდესი უმრავლესობა კი სულაც არ არის ეშმაკეული და მათი ფსიქიკური დაავადებების გამოვლენა საერთოდ არ უკავშირდება დემონურ ენე...
იხილეთ სრულად
სულით დაავადებულთა უმნიშნველო ნაწილს მართლაც შეადგენენ ბოროტი ძალით შეპყრობილი ადამიანები. სულით ავადმყოფთა უდიდესი უმრავლესობა კი სულაც არ არის ეშმაკეული და მათი ფსიქიკური დაავადებების გამოვლენა საერთოდ არ უკავშირდება დემონურ ენერგიებს.
ეშმაკეულია თუ არა, ამას ეკლესია ადგენს ავადმყოფის ქცევის მიხედვით წმიდა საიდუმლოთა მიმართ: იღებს თუ არა ღვთაებრივ ზიარებას, ამბობს აღსარებას, ან როგორ იქცევა სახარების, პატიოსანი ჯვრის, წმიდა ნაწილებისა და წმიდა ...
link