ეს სულიერი სენი - რისხვა, არის ამპარტავნების ნაშობი, რომლის სისასტიკე მეხისებური ძლიერებით გამანადგურებელია სულიერ არსებათა შორის ყოველივე სიკეთისა. ამპარტავნება შობს მრისხანებას, ხოლო მრისხანება ათრობს ადამიანის გონებას და მიზეზი...
იხილეთ სრულად
ეს სულიერი სენი - რისხვა, არის ამპარტავნების ნაშობი, რომლის სისასტიკე მეხისებური ძლიერებით გამანადგურებელია სულიერ არსებათა შორის ყოველივე სიკეთისა. ამპარტავნება შობს მრისხანებას, ხოლო მრისხანება ათრობს ადამიანის გონებას და მიზეზია მოუფიქრებელ და განუსჯელ მოქმედებათა. ამპარტავნება და მრისხანება მძვინვარე მტერია ადამიანთა შორის სიყვარულისა და წყაროა სიძულვილისა და განხეთქილებისა. კიდეც ამით არის ამპარტავნება საშინელი სენი რომ მისი შედეგი, გინა ნაშ...
როგორ ვებრძოლოთ მრისხანებას? - ჯერ ჩვენს გულში უნდა ვძლიოთ მას. სანამ ამას შევძლებდეთ, მანამდე დადუმება ამ ცნებაზე გამარჯვებას უდრის. შემდეგ, იოანე სინელი გვირჩევს, გავიხსენოთ ჩვენი შემაწუხებლის ღირსებები, მისი სიკეთე, რამეთუ მრის...
იხილეთ სრულად
როგორ ვებრძოლოთ მრისხანებას? - ჯერ ჩვენს გულში უნდა ვძლიოთ მას. სანამ ამას შევძლებდეთ, მანამდე დადუმება ამ ცნებაზე გამარჯვებას უდრის. შემდეგ, იოანე სინელი გვირჩევს, გავიხსენოთ ჩვენი შემაწუხებლის ღირსებები, მისი სიკეთე, რამეთუ მრისხანების ჟამს გვეჩვენება, რომ იგი ყოველგვარი ბოროტებითა და ბიწიერებით არის სავსე. ამავე დროს გავიხსენოთ ჩვენი ცოდვები, და მრისხანებაც ჩაცხრება. წმიდა მამები გვირჩევენ - მრისხანების დროს დადუმება თუ არ შეგიძლიათ და მაინც პ...
უბედურება ისაა, რომ ჩვენი მრისხანება თითქმის ყოველთვის სამართლიანი გვგონია. ხშირად ვივიწყებთ წმინდა წერილის სიტყვებს: „რამეთუ გულისწყრომამან კაცისამან სიმართლე ღმრთისაი არა ქმნას“. ხედავთ, ისე დაბნელდა ცოდვით ჩვენი გონება, რომ ბორ...
იხილეთ სრულად
უბედურება ისაა, რომ ჩვენი მრისხანება თითქმის ყოველთვის სამართლიანი გვგონია. ხშირად ვივიწყებთ წმინდა წერილის სიტყვებს: „რამეთუ გულისწყრომამან კაცისამან სიმართლე ღმრთისაი არა ქმნას“. ხედავთ, ისე დაბნელდა ცოდვით ჩვენი გონება, რომ ბოროტება სიკეთედ მიგვაჩნია. ზოგიერთი თავის გასამართლებლად ამბობს: „თუმცა ვიფეთქებ ხოლმე, მაგრამ მალე გადამივლის“. მაგრამ უსმინეთ, რას ამობს ამის შესახებ დიდი და გამოცდილი მოძღვარი, წმინდა მამა იოანე კიბისაღმწერელი: „...ზოგჯ...
ცუდად მრისხანე კაცი ვერარასა სათნოებასა მოიღვაწებს და, უკეთუმცა მოიღვაწა, რისხვითავე თვისითა დაარღვევს. ცუდად მრისხანესა კაცსა არა უვის კაცთაგანი მოყვასად, არცა კეთილისა მთქმელ, არცა ძმანი, არცა შვილნი, არცა სხვანი რაივე. მრისხანე...
იხილეთ სრულად
ცუდად მრისხანე კაცი ვერარასა სათნოებასა მოიღვაწებს და, უკეთუმცა მოიღვაწა, რისხვითავე თვისითა დაარღვევს. ცუდად მრისხანესა კაცსა არა უვის კაცთაგანი მოყვასად, არცა კეთილისა მთქმელ, არცა ძმანი, არცა შვილნი, არცა სხვანი რაივე. მრისხანესა კაცსა ვერა შეაგონებს ერთგული, ვერა შემართებს კადნიერი, ვერასა უმჯობესსა ეტყვის თანაგანმზრახი. მრისხანე კაცი ვერასოდეს განისვენებს, ოდესცა მოცალე იყოს, ვერაოდეს მხიარულ ჰყოფს თავსა თვისსა, თუცა შვილისაცა ქორწილი აქვნდე...
ერთი სახე მრისხანებისა, თუმცა არ არის წმინდა და სათნო, მაგრამ დასაძრახისი და გასამტყუნარიც არ არის. კაცს ხშირად უნებლივად მოუვა გული და გაჯავრდება, როდესაც მას ვინმე ჩაგრავს ან სიტყვით ან საქმით. თუ ვინმემ ცილისწამება მოიგონა, ანუ...
იხილეთ სრულად
ერთი სახე მრისხანებისა, თუმცა არ არის წმინდა და სათნო, მაგრამ დასაძრახისი და გასამტყუნარიც არ არის. კაცს ხშირად უნებლივად მოუვა გული და გაჯავრდება, როდესაც მას ვინმე ჩაგრავს ან სიტყვით ან საქმით. თუ ვინმემ ცილისწამება მოიგონა, ანუ უსამართლოთ უჩივლა, წაართვა რამე, არ შეუძლია მაშინ კაცს გული არ მოუვიდეს, არ გაჯავრდეს, არ დაიწყოს წუხილი და ჩივილი მისთვის, რომ ისიც კაცია, ადამიანი, ყველაფერს ვერ მოითმენს. მაგრამ ამისთანა შემთხვევაშიც, ესე იგი როდესაც...
თქვენი გაბრაზება N-ზე ცუდი პროგრესის მაჩვენებელია! გულის გარეშეც ხომ შეიძლებოდა საქმეზე ლაპარაკი. სიმანდვილეში, ქვეყნად არ არის საგანი, რომლის გამოც ღირდეს გაბრაზება. სულზე და მის სიმშვიდეზე ძვირფასი არაფერია! გაბრაზება ართმევს მა...
იხილეთ სრულად
თქვენი გაბრაზება N-ზე ცუდი პროგრესის მაჩვენებელია! გულის გარეშეც ხომ შეიძლებოდა საქმეზე ლაპარაკი. სიმანდვილეში, ქვეყნად არ არის საგანი, რომლის გამოც ღირდეს გაბრაზება. სულზე და მის სიმშვიდეზე ძვირფასი არაფერია! გაბრაზება ართმევს მას ამ სიმშვიდეს. აქ თვითონ ადამიანი აღიზიანებს საკუთარ თავს. უფრო აბუქებს, ზრდის თავის სულში სხვის დანაშაულს, ეს მხოლოდ იმიტომ, რომ ყურადღება არ არის თავის მიმართ: და აფეთქდება ხოლმე. გულის სიღრმეში დევს საკუთარი თავისთვი...
მრისხანება არის სისხლის დუღილი გულში და მის სიახლოვეს, რაც ხდება ნაღვლის აორთქლებისა თუ ამღვრევის გამო; ზოგჯერ მრისხანებას თან ახლავს შურისძიების გრძნობაც, რამეთუ, როცა შეურაცხყოფას გვაყენებენ, ანდა გვგონია, რომ შეურაცხყოფა მოგვაყენეს, მრისხანება შეგვიპყრობს ხოლმე, ანუ იმ გრძნობით ვართ აღვსილნი, რომელშიც აღრეულია რისხვა და სწრაფვა შურისძიებისაკენ.
მრისხანისა კაცისა მეგობრობა მსგავს არს ასპიტისა ხელთა ჭირვასა, რომელსა მარადის აქვს გესლი მაკვდინებელი. მრისხანისა კაცისა მოყვარობასა უმჯობეს არს უბეთა შინა ჯდომა ღრიანკალისა, რომელი კუბენს თავითა და უცემს კუდითა. მრისხანისა კაცის...
იხილეთ სრულად
მრისხანისა კაცისა მეგობრობა მსგავს არს ასპიტისა ხელთა ჭირვასა, რომელსა მარადის აქვს გესლი მაკვდინებელი. მრისხანისა კაცისა მოყვარობასა უმჯობეს არს უბეთა შინა ჯდომა ღრიანკალისა, რომელი კუბენს თავითა და უცემს კუდითა. მრისხანისა კაცისა საუბარსა უტკბოის კოცნა ჭინჭრისა მსხუნავისა. მრისხანისა კაცისა თანა ყოფასა უფრორე განსვენება აქვს, თუცა მძინარემან დაიდვას ბალიშად გძღარბი ეკლოვანიბნ - სადითაც გარდააბრუნო, უმწერტელეს იყოს. მრისხანესა კაცსა თანა სვლასა ...
ნუ აღშფოთდები და ნუ განრისხდები შენს მოყვასზე, თუ მისგან შენზე რაიმე ყვედრებას გაიგებ. დაფიქრდი, სამართლიანი ხომ არ არის იგი? თუ უსამართლოა, მაშ, ისარს შენს მიღმა ჩაუქროლია; რატომ უნდა იყო ავად, თუ არ დაჭრილხარ? თუ ეს სამართლიანია...
იხილეთ სრულად
ნუ აღშფოთდები და ნუ განრისხდები შენს მოყვასზე, თუ მისგან შენზე რაიმე ყვედრებას გაიგებ. დაფიქრდი, სამართლიანი ხომ არ არის იგი? თუ უსამართლოა, მაშ, ისარს შენს მიღმა ჩაუქროლია; რატომ უნდა იყო ავად, თუ არ დაჭრილხარ? თუ ეს სამართლიანია, მაშინ ნუ იწუწუნებ მყვედრებელზე, როგორც მტერზე, რომელიც ჭრილობას გაყენებს, არამედ მადლიერი იყავი მისი, როგორც ექიმის, რომელიც გიხსნის ჭრილობას და მის მოშუშებას ცდილობს. ნუ გაღიზიანდები, თუ მისგან საქმით მოყენებული წყენა...