
მამა და ძე ერთნი არიან არა იმ აზრით, თითქოს ერთი ორ ნაწილად იყოს გაყოფილი, რომლებიც ერთ რამეს შეადგენენ, და არც იმ აზრით, რომ ერთი რამ თითქოს ორი სახელით იყოს წოდებული. პირიქით, რიცხვით ორნი იმიტომ არიან, რომ მამა მამაა და არა ძე,... იხილეთ სრულად
მამა და ძე ერთნი არიან არა იმ აზრით, თითქოს ერთი ორ ნაწილად იყოს გაყოფილი, რომლებიც ერთ რამეს შეადგენენ, და არც იმ აზრით, რომ ერთი რამ თითქოს ორი სახელით იყოს წოდებული. პირიქით, რიცხვით ორნი იმიტომ არიან, რომ მამა მამაა და არა ძე,... იხილეთ სრულად
ქმნილებასთან მიმართებაში სიტყვა ღმერთი წმიდა წერილში იმიტომაც იწოდება პირველშობილად, რომ სიტყუა, რომელიც დასაბამად ჰქმნიდა ყოველივე არსებულს, თავის დამდაბლებით გარდამოხდა ქმნილებასთან, რათა მათ შესძლებოდათ არსებობად მოსვლა... და კ... იხილეთ სრულად
სადაც სიტყვაა, იქაა სულიც. სულს იგივე ერთობა აქვს ძესთან, რაც ძეს მამასთან, იგივე თვისებაც. რამეთუ, სადაც ნათელია, იქვეა ბრწყინვალებაც. სული საკუთარი ხატია ძისა, მისი ცოცხალი ქმედება და ელვარე მადლი. სული სიტყვასთან აერთებს ქმნილე... იხილეთ სრულად
მამა ყოველივეს ქმნის სიტყვით სულის მიერ, რამეთუ სადაც არის სიტყვა, იქაა სულიც და ქმნადსაც სიტყვით სულისაგან აქვს მიღებული არსებობის ძალა ძის მიერ.
გამოცხადების ღმერთი სიტყუაა, რამეთუ სიტყვამ, ყოველგან განვრცობილმა, ღვთისმცნობელობით აღავსო ყოველივე ზენა და ქვენა სამყაროში, სიღრმესა თუ სივრცეში, ზენა სამყაროში - სულიერ ქმნილებათა შორის, ქვენა სამყაროში - თავისი ხორციელქმნითა ... იხილეთ სრულად
თავმდაბალს არ ახსოვს ბოროტება, რომელიც სხვამ მიაყენა და არ განიკითხავს ცოდვილ ადამიანს. ამრიგად, იგი სამი საშუალებით ღებულობს ცოდვათა მიტევებას: როგორც არაგანმკითხველი არ განიკითხება; როგორც თავმდაბალი გამართლდება და როგორც მიმტევ... იხილეთ სრულად
სამება არის ერთი ღმერთი. იგი განუყოფელია და მსგავსია მხოლოდ საკუთარი თავისა. არის წმიდა და სრულყოფილი სამება, შეცნობადი მამაში, ძეში და წმიდა სულში, ესაა ერთი ღმერთი, რომელსაც თავის თავში არაფერი აქვს უცხო ან გარედან მიღებული.
ნათლისღების საიდუმლო წმიდა სამების სახელით აღესრულება, რამეთუ სწორედ სამებისაგან მოგვენიჭა საღმრთო მადლი. ღმერთმა, არა როგორც რისამე არმქონემ და ნაკლულოვანმა, არამედ როგორც მამამ, თავისი სიბრძნით დააფუძნა ქვეყანა, ყოველივე შეჰქმნა... იხილეთ სრულად
სიკვდილი რომ მიეღო, ქრისტეს შემოსილი ჰქონდა სხეული, და არ შეჰგავდა წინ აღდგომოდა სიკვდილს, რათა მკვდრეთით აღდგომის წინააღმდგომი არ ყოფილიყო... საკვირველად აღსრულდა ერთსა და იმავეში ორგვარი რამ – ყოვეთა სიკვდილიც სრულიქმნა უფლის სხ... იხილეთ სრულად
თავისი ადამიანური ბუნების სიკვდილით უფალმა კი არ მოიცილა სხეული, არამედ იმისთვის მიიღო ადამიანთაგან სიკვდილი, რომ სხეულით მკვდრეთით აღმდგარიყო და ადამიანებიც უკვდავნი შეექმნა სხეულითაც, რამეთუ როგორც კი სიკვდილი მის სხეულს შეეხო, ... იხილეთ სრულად