გამოკვეთილად განსახილველ საკითხად მივიჩნიეთ ქორწინებაც. ადამიანის სრულფასოვანი ცხოვრება წარმოუდგენელია ისეთი პირადი სივრცისა და სამყაროს გარეშე, როგორიცაა ოჯახური გარემო. ნიშანდობლივია, რომ ამ თვალსაზრისით გარკვეული ასაკობრივი და ...
იხილეთ სრულად
გამოკვეთილად განსახილველ საკითხად მივიჩნიეთ ქორწინებაც. ადამიანის სრულფასოვანი ცხოვრება წარმოუდგენელია ისეთი პირადი სივრცისა და სამყაროს გარეშე, როგორიცაა ოჯახური გარემო. ნიშანდობლივია, რომ ამ თვალსაზრისით გარკვეული ასაკობრივი და სქესობრივი მოწიფულობის შედეგად ხდება სურვილის აღძვრა და შეაბამისად, დასახული მიზნის განხორციელებაც. გასათვალისწინებელია ისიც, რომ მეუღლის ყოლის სურვილი ყოველთვის ფიზიოლოგიურ მოწიფულობასთან არ არის დაკავშირებული, ასეტი მი...
ერთხელ ჩემთან მეორეკლასელი გიმნაზიელი ბიჭუნა მოვიდა, მან ჭიშკარზე რკინის ურდულით დამიკაკუნა. თუმცა წასაკითხი წერილების მთელი ტომარა მედგა, გადავწყვიტე, გავსულიყავი და მეკითხა, რა უნდოდა. "აბა, ყმაწვილო, მიბრძანე, რა გნებავს?" - ვე...
იხილეთ სრულად
ერთხელ ჩემთან მეორეკლასელი გიმნაზიელი ბიჭუნა მოვიდა, მან ჭიშკარზე რკინის ურდულით დამიკაკუნა. თუმცა წასაკითხი წერილების მთელი ტომარა მედგა, გადავწყვიტე, გავსულიყავი და მეკითხა, რა უნდოდა. "აბა, ყმაწვილო, მიბრძანე, რა გნებავს?" - ვეკითხები. ის კი ამბობს: "ეს მამა პაისის სენაკია? მამა პაისი მინდოდა." "სენაკი კი მისია, მაგრამ თვითონ მამა პაისი არ არის, სიგარეტის საყიდლად წავიდა". ვპასუხობ მე. "ალბათ სიგარეტისთვის იმიტომ წავიდა, რომ ვინმემ სთხოვა". კე...
ქრისტიანობა და თავის თავში ჩაკეტილობა ურთიერთგამომრიცხავი ცნებებია. ქრისტიანისათვის ყოველი ადამიანი, რა ეროვნებისა და სარწმუნოებისაც არ უნდა იყოს იგი, მოყვასია და ღვთის წინაშე ვალდებულია უყვარდეს ის. მოწყალე სამარიტელის იგავი ამის...
იხილეთ სრულად
ქრისტიანობა და თავის თავში ჩაკეტილობა ურთიერთგამომრიცხავი ცნებებია. ქრისტიანისათვის ყოველი ადამიანი, რა ეროვნებისა და სარწმუნოებისაც არ უნდა იყოს იგი, მოყვასია და ღვთის წინაშე ვალდებულია უყვარდეს ის. მოწყალე სამარიტელის იგავი ამის ნათელი დადასტურებაა.ამიტომაც, ერთი შეხედვით სადაო არაფერი უნდა გვქონდეს მათთან, რომელნიც უარყოფენ ნაციონალურ-სახელმწიფოებრივი განსხვავების აუცილებლობას და მსოფლიო ერთიანი ოჯახისა და მსოფლიო მოქალაქის ცნებების დამკვიდრებ...
ყმაწვილების სკოლაში შეყვანით ოჯახი მათი რელიგიური-ზნეობრივი აღზრდის მოვალეობისაგან სრულიადაც არ თავისუფლდება, ის ისევ უმთავრეს აღმზრდელ წრედ რჩება. ბავშვები მომეტებულად ოჯახში იმყოფებიან, და ზნეობრივი ცხოვრების ცხად-ყოფისათვის მოხ...
იხილეთ სრულად
ყმაწვილების სკოლაში შეყვანით ოჯახი მათი რელიგიური-ზნეობრივი აღზრდის მოვალეობისაგან სრულიადაც არ თავისუფლდება, ის ისევ უმთავრეს აღმზრდელ წრედ რჩება. ბავშვები მომეტებულად ოჯახში იმყოფებიან, და ზნეობრივი ცხოვრების ცხად-ყოფისათვის მოხერხებული შემთხვევები ოჯახში უფრო მეტია, ვიდრე სკოლაში. სასწავლებელთა მიზანთა შორის ტყუილად აძლევენ პირველ ადგილს სარწმუნოებრივ-ზნეობითს აღზრდას. რისთვის უნდა აჩეჩონ სასწავლებელს უპირველეს მიზნად ის, რასაც იგი ვერ შეასრულ...
მოხუცებული კასიანე, რომელიც მთელი ცხოვრების განმავლობაში მარხულობდა, ერთ ბერს სულისათვის სასარგებლოზე ესაუბრებოდა. რადგან მათი საუბარი საკმაო ხანს გაგრძელდა, ბერმა თვლემა დაიწყო. ღირსი კასიანე შეწუხდა ღვთის მიმართ ბერის დაუდევრობი...
იხილეთ სრულად
მოხუცებული კასიანე, რომელიც მთელი ცხოვრების განმავლობაში მარხულობდა, ერთ ბერს სულისათვის სასარგებლოზე ესაუბრებოდა. რადგან მათი საუბარი საკმაო ხანს გაგრძელდა, ბერმა თვლემა დაიწყო. ღირსი კასიანე შეწუხდა ღვთის მიმართ ბერის დაუდევრობის გამო და მოისურვა, მის წინაშე მაცდური სულის ქმედება გაემჟღავნებინა. მან ისეთი საუბარი დაიწყო, რაც მხოლოდ მხიარულად დროის გატარებას შეეფერებოდა... უეცრად ბერმა გამოიღვიძა და ყურისგდება დაიწყო, რათა არცერთი სიტყვა არ გამო...
წმიდა ტიხონი, ამაფუნტის ყოფილი ეპისკოპოსი და მართლმადიდებლობის დიდი მოშურნე, ახალგაზრდობის წლებში პურს ყიდიდა, რადგან მისი მამა მცხობელი იყო. კეთილმორწმუნე ყრმას ნუგეშისმცემელი გული ჰქონდა და ხშირად რამდენიმე პურს ღატაკებს უსასყიდ...
იხილეთ სრულად
წმიდა ტიხონი, ამაფუნტის ყოფილი ეპისკოპოსი და მართლმადიდებლობის დიდი მოშურნე, ახალგაზრდობის წლებში პურს ყიდიდა, რადგან მისი მამა მცხობელი იყო. კეთილმორწმუნე ყრმას ნუგეშისმცემელი გული ჰქონდა და ხშირად რამდენიმე პურს ღატაკებს უსასყიდლოდ სჩუქნიდა; ამის გამო გაღიზიანებული მამა შვილს მკაცრად სჯიდა. მაშინ, წმიდა ტიხონმა მამას უთხრა:-ჩემო მშობელო, ამაოდ მიწყრები, შენს პურს უფალს ვასესხებ, მისგან კი ვიღებ წმიდა წიგნთა ხელნაწერებს, სადაც წერია, რომ ღვთისთვ...
587. საკმარისია თუ არა მარხვის დროს თავშეკავება მხოლოდ საზრდელის მიღებაში?
იხილეთ სრულად
ფრიად პატიოსან არს, საყვარელნო, მარხვა, რადგან იგი ანგელოზს მიამსგავსებს კაცს; მაგრამ მხოლოდ საჭმელისა და სასმელის მარხვას როდი ვამბობ, არამედ დაიცევ თავი შენი ყოვლისაგან ბოროტისა, სიხარბისა და მტერობისა, ძვირისხსენებისა და სიძულვილისაგან და შფოთისა და ტყუილისაგან. მარტო მარხვა როდი გვემცნა უფლისაგან, არამედ განშორება ყოვლისაგან ბოროტისა, რომელიც სძულს მას და ქმნა სათნოებათა კეთილთა, რომლებიც უყვარს მას.
236. რას ნიშნავს ფსალმუნის სიტყვები: "უფალმან წყლით–რღვნა დაამკვიდრის" (ფსალმ. 28.10)?
იხილეთ სრულად
წარღვნა იმგვარი დაღვრაა წყლისა, როცა იგი ყველა საგანს უხილავს ხდის და ყოველივეს, რაც კი წაბილწული იყო, ასუფთავებს. წინასწარმეტყველი "წყლით–რღვნას" ნათლობის მადლს უწოდებს, რათა სულმა, განბანილმა ცოდვებისაგან და განწმენდილმა ძველი ადამიანისაგან, ბოლოსდაბოლოს შეძლოს და ღვთის სამკვიდრებელად იქცეს სულიწმიდით.
ერთხელ იოანე სებაიტელი უდაბნოში იჯდა და ღვთივსათნო საქმეებზე ფიქრობდა. უეცრად ღირსი მამის მოსანახულებლად და მისგან ლოცვა-კურთხევის მისაღებად ერთი სავანის ბერი მივიდა. იოანემ მისი სავანის ძმების ცხოვრება გამოჰკითხა და განსაკუთრებით...
იხილეთ სრულად
ერთხელ იოანე სებაიტელი უდაბნოში იჯდა და ღვთივსათნო საქმეებზე ფიქრობდა. უეცრად ღირსი მამის მოსანახულებლად და მისგან ლოცვა-კურთხევის მისაღებად ერთი სავანის ბერი მივიდა. იოანემ მისი სავანის ძმების ცხოვრება გამოჰკითხა და განსაკუთრებით ერთი ბერი გაიხსენა, რომელზეც ცუდი ხმები დადიოდა.-სულ არ შეცვლილა, - მიუგო სტუმარმა.-ვაი მას! - წამოიძახა იოანემ და ამ სიტყვების წარმოთქმისთანავე რაღაც საოცარმა ხილვამ მოიცვა: უეცრად ის გოლგოთაზე აღმოჩნდა, ხედავდა ორ ავ...