წმიდა მოწამე ზოსიმე მეუდაბნოე ცხოვრობდა IV საუკუნეში (ხსენება 19/IX). ერთხელ ნადირობისას კილიკიის განმგებელმა დომეტიანემ უცნობი მოხუცი დაინახა, რომელიც მშვიდად და ალერსით ესაუბრებოდა მის გარშემო შეკრებილ გარეულ მხეცებს. მონადირეთა...
იხილეთ სრულად
წმიდა მოწამე ზოსიმე მეუდაბნოე ცხოვრობდა IV საუკუნეში (ხსენება 19/IX). ერთხელ ნადირობისას კილიკიის განმგებელმა დომეტიანემ უცნობი მოხუცი დაინახა, რომელიც მშვიდად და ალერსით ესაუბრებოდა მის გარშემო შეკრებილ გარეულ მხეცებს. მონადირეთა დანახვაზე მხეცები გაიფანტნენ. მოხუცი დაჰკითხეს - ვინ ხარ და უდაბნოში რისთვის ცხოვრობო. მეუდაბნოემ ასე მიუგო განმგებელს: "მე ზოსიმე მქვია და ქრისტიანი ვარ, ხოლო უდაბნოში იმის გამო ვცხოვრობ მხეცებთან, რომ არ მსურს ქალაქში...
არავინ იფიქროს, ცოდვა უმნიშვნელო რამ იყოს; ცოდვა - საშინელი ბოროტებაა და სულს აუფასურებს, აქავ და იმავ სოფლისათვისაც. მარადიულ სოფელში ცოდვილს ხელ-ფეხი ეკვრება (სულს ვგულისმობ) და ისე ეშვება წყვდიადის უფსკრულში, როგორც წმინდა წერი...
იხილეთ სრულად
არავინ იფიქროს, ცოდვა უმნიშვნელო რამ იყოს; ცოდვა - საშინელი ბოროტებაა და სულს აუფასურებს, აქავ და იმავ სოფლისათვისაც. მარადიულ სოფელში ცოდვილს ხელ-ფეხი ეკვრება (სულს ვგულისმობ) და ისე ეშვება წყვდიადის უფსკრულში, როგორც წმინდა წერილი ბრძანებს (იგ.5.22) ეს იმას ნიშნავს, რომ მას სრულიად ერთმევა სულიერი ძალები, არადა, სულს, თავისუფალი მოქმედებისათვის დაბადებულს, საშინელი უღონოებისა და გამანადგურებელი უმოქმედობის დათმენა უწევს, არანაირი სიკეთის უნარი...
ნერონი - ფუქსავატი და უზნეო, პატივმოყვარე და ეგოისტი, გარყვნილი და ეჭვიანი, მეშურნე და მოსისხლე. ჰქონდა აკვიატებული აზრი, რომ იყო უდიდესი პოეტი, მსახიობი, მომღერალი, მხატვარი და მოქანდაკე. თხზავდა ლექსებს, გამოდიოდა ცირკში, ჯამბაზ...
იხილეთ სრულად
ნერონი - ფუქსავატი და უზნეო, პატივმოყვარე და ეგოისტი, გარყვნილი და ეჭვიანი, მეშურნე და მოსისხლე. ჰქონდა აკვიატებული აზრი, რომ იყო უდიდესი პოეტი, მსახიობი, მომღერალი, მხატვარი და მოქანდაკე. თხზავდა ლექსებს, გამოდიოდა ცირკში, ჯამბაზობდა... სიკვდილით ემუქრებოდა ყველას, ვინც მისი „უდიდესი ხელოვნებით“ აღტაცებაში არ მოვიდოდა.მისი ბრძანებით მოკლეს დედამისი, მეუღლე, თვითმკვლელობამდე მიიყვანა ფილოსოფოსი სენეკა...როცა რომს თავს საშინელი უბედურობა დაატყდა -...
აი, ყველა ის საშუალება, რომელნიც ჩვენში ვნებებს აღმოფხვრიან: ჩვენი საკუთარი გონებრივი ღვაწლი და შრომა, მოძღვარი და თავად უფალი. უკვე აღვნიშნეთ, რომ შინაგანიაზრობრივი ბრძოლის გარეშე გარეგანი ბრძოლა ვერ წარემატება. ეს მნიშვნელოვანია...
იხილეთ სრულად
აი, ყველა ის საშუალება, რომელნიც ჩვენში ვნებებს აღმოფხვრიან: ჩვენი საკუთარი გონებრივი ღვაწლი და შრომა, მოძღვარი და თავად უფალი. უკვე აღვნიშნეთ, რომ შინაგანიაზრობრივი ბრძოლის გარეშე გარეგანი ბრძოლა ვერ წარემატება. ეს მნიშვნელოვანია როგორც დამოძღვრას დაქვემდებარებული ბრძოლის, ასევე განგებულებით მიმდინარე წმედის დროს. ამიტომ შინაგანი ბრძოლა უწყვეტად და შეუცვლელად უნდა მიმდინარეობდეს. მარტო ის იმდენად ძლიერი არაა, მაგრამ მის გარეშე სხვა ყველა უმოქმე...
როგორ ვაჩვენოთ სექტანტებს, რომ მათი რწმენა მაცხოვნებელი არ არის?
იხილეთ სრულად
ჰკითხეთ სექტანტებს: სად არიან მათი წმიდანები, სასწაულთმოქმედნი? მათ არ ჰყავთ ისინი და არც შეიძლება ჰყავდეთ: სექტანტები არ ცნობენ მათ და ამით ამტკიცებენ, რომ მათი რწმენა წმინდა არ არის. თუ არ წარმოაჩენს წმიდანებს, არ გაწმენდს ადამიანებს, არ ახდენს სასწაულებს, არ ჰყავს თავისი სასწაულთმოქმედნი, ასეთი რწმენა მაცხოვნებელი არ არის. ასეთი რწმენა ქრისტესი არ არის, იმიტომ რომ ქრისტეს ჯვარზე არ არის დაფუძნებული. ყველა სექტა გაჩნდა ქრისტეს ეკლესიისადმი წინა...
როგორ ვიკითხოთ გონივრულად საღვთო წიგნები?
იხილეთ სრულად
კარგია ღვთიურის მოსმენა და კითხვა, უკეთესია - საუბრები, გამოცდილების ურთიერთგაზიარება, კიდევ უფრო უკეთესი - დიდი გამოცდილების მქონეთა სიტყვა, ყველაზე ნაყოფიერია ღვთის სიტყვა, შემდეგ კი მამათა თხზულებანი და წმიდანთა ცხოვრება. წმიდანთა ცხოვრება უკეთესია დამწყებთათვის, მამათა თხზულებანი - საშუალოთათვის, ღვთის სიტყვა - სრულყოფილთათვის.კითხვის წინ სული უნდა გაითავისუფლო ყველაფრისაგან; ლოცვით უნდა მიმართო უფალს, წაკითხულს ყურადღებით უნდა მოეკიდო და ღრმ...
663. როდესაც ჩემი მსახური რაღაცაში სცოდავს, მინდა დავსაჯო, მაგრამ როგორ გავაკეთო ეს?
იხილეთ სრულად
იმისათვის რომ გამოსწორდეს, აღარ შესცოდოს და დასჯა მის ცხონებას მოემსახუროს, ღვთისნიერი სიყვარულის სულით დასაჯე. მაგრამ რისხვით არ გააკეთო ეს, რადგან ბოროტება სიკეთეს არ წარმოშობს. თუ აღშფოთდი, დააყოვნე, სანამ შფოთი გაივლის და, ამის შემდეგ, ის თანაგრძნობითა და ღვთის შიშით დასაჯე.