ვითარ უკუე ჯერ არს ყოფაი ჩუენი ჟამსა მას და რომელიმე სიხარული იყოს ჩუენდა, სიხარული მიუწვდომელი, ოდეს-იგი ჰრქუას მეუფემან მარჯუენით მდგომარეთა მათ, მხიარულითა პირითა: "მოვედით კურთხეულნო მამისა ჩემისანო, და დაიმკვიდრეთ სასუფეველი ...
იხილეთ სრულად
ვითარ უკუე ჯერ არს ყოფაი ჩუენი ჟამსა მას და რომელიმე სიხარული იყოს ჩუენდა, სიხარული მიუწვდომელი, ოდეს-იგი ჰრქუას მეუფემან მარჯუენით მდგომარეთა მათ, მხიარულითა პირითა: "მოვედით კურთხეულნო მამისა ჩემისანო, და დაიმკვიდრეთ სასუფეველი განმზადებული თქუენთვის სოფლის დაბადებითგან წინაით" (მათე 25,34). მაშინ, ძმანო ჩემნო, მიიღონ გვირგვინი შუენიერი და სასუფეველი დიდებული ხელისაგან ღმრთისა თვისისა და სუფევდენ ქრისტეს თანა, რაჟამს დაიმკვიდრნენ კეთილნი იგი აღ...
სამწუხაროა, მაგრამ ჩვენ ხშირად ზიარებისათვის ვეზიარებით. მიზანი კი ერთადერთია - ცხონება, ანუ დაბრუნება იქ, სადაც იყო ჩვენი დიდი წინაპარი - ადამი, დაბრუნება სამოთხეში - ეს არის ცხონება. სამოთხე არის არა რაღაც განყენებული კომფორტი, ...
იხილეთ სრულად
სამწუხაროა, მაგრამ ჩვენ ხშირად ზიარებისათვის ვეზიარებით. მიზანი კი ერთადერთია - ცხონება, ანუ დაბრუნება იქ, სადაც იყო ჩვენი დიდი წინაპარი - ადამი, დაბრუნება სამოთხეში - ეს არის ცხონება. სამოთხე არის არა რაღაც განყენებული კომფორტი, რომელიც შეიძლება ნებისმიერმა ცოდვილმა ადამიანმა იგემოს, არამედ სამოთხე, რომელიც უპირველეს ყოვლისა, არის მარადიული პიროვნული ურთიერთობა ცოცხალ ღმერთთან და, აქედან გამომდინარე ყოველგვარი სიკეთე, ბედნიერება, ნეტარება, გნება...
სამოთხე დაინერგა ღმერთისაგან ქვეყანაზედა შემდგომად ყოვლის სოფლის დაბადებისა კაცისათვისა სამოყოფად, როგორც სიტყვიერისა და გონიერისათვის, რომელიც რომ კაცი ღმრთის ხატებად და მსგავსებად დაიბადა და პატივ იცა. აღმოსავლესს უმწვერვალესსა ...
იხილეთ სრულად
სამოთხე დაინერგა ღმერთისაგან ქვეყანაზედა შემდგომად ყოვლის სოფლის დაბადებისა კაცისათვისა სამოყოფად, როგორც სიტყვიერისა და გონიერისათვის, რომელიც რომ კაცი ღმრთის ხატებად და მსგავსებად დაიბადა და პატივ იცა. აღმოსავლესს უმწვერვალესსა უმაღლესსა ადგილსა, ყოვლის სიკეთით გარდაცემული, შვენიერის ჰაერით მორთული და ხეთა უკვდავთა და მარად ყვავილოვანთაგან აღმკული, რომელშიგაც არარა ცხოველთაგანი არ იმყოფება მგრძნობელი და გონიერი და მარტოდ კაცისათვის ღირსი სამყოფ...
გაიხსენეთ, სამოთხეში პირველი შევიდა ავაზაკი, რომელიც მეზვერეზე უარესი იყო: მკვლელიც იყო და სხვა ათასი საშინელი ცოდვის ჩამდენიც, მაგრამ სამოთხეში ის შევიდა პირველი. იმიტომ შეიყვანა უფალმა სამოთხეში, რომ მან თავისი ცოდვიანობა დაინახ...
იხილეთ სრულად
გაიხსენეთ, სამოთხეში პირველი შევიდა ავაზაკი, რომელიც მეზვერეზე უარესი იყო: მკვლელიც იყო და სხვა ათასი საშინელი ცოდვის ჩამდენიც, მაგრამ სამოთხეში ის შევიდა პირველი. იმიტომ შეიყვანა უფალმა სამოთხეში, რომ მან თავისი ცოდვიანობა დაინახა, განიცადა და აღიარა კიდეც. უფალს სურს, ჩვენც დავფიქრდეთ, არ დავკმაყოფილდეთ საკუთარი სათნოებებით, არ დავრჩეთ ფარისეველნი, ოღონდ ამ სიტყვის არა თავდაპირველი მნიშვნელობით, არამედ უკვე დღევანდელი გაგებით. ფარისეველი ხომ დღ...
ნეტარ არიან მორწმუნენი, ნეტარ არიან
რადგან სიკვდილიც ვერ აშინებთ, რაც მთავარია,
ნეტარ არიან მორწმუნენი, ნეტარ არიან, -
შვილნი ნათლისა, ცის მამულში, ღმერთთან არიან...
ნეტარ არიან მორწმუნენი, ნეტარ არიან,
იხილეთ სრულად
ნეტარ არიან მორწმუნენი, ნეტარ არიან
რადგან სიკვდილიც ვერ აშინებთ, რაც მთავარია,
ნეტარ არიან მორწმუნენი, ნეტარ არიან, -
შვილნი ნათლისა, ცის მამულში, ღმერთთან არიან...
ნეტარ არიან მორწმუნენი, ნეტარ არიან,
რადგან სიკეთეს ასხივებენ, მზეებრ არიან, -
რადგან სიხარბემ მათი გული ვერ გადარია,
ნეტარ არიან მორწმუნენი, ნეტარ არიან.
ჰყვავის მათ გულში სიყვარული, მშვიდი დარია,
ნეტარ არიან მორწმუნენი, ნეტარ არიან.
უღვთოდ რამდენი სიბრმავე და სიმწუხარეა?..
ნეტარ არ...
მართალია ნეტარება მდგომარეობს უფალი ღმერთის პირისპირ ჭვრეტაში, მისი დიდებულების შეცნობაში, რაც ადამიანის სულს ამაღლებს და ათავისუფლებს ყოველივე ქვეყნიური სიმძიმისაგან და ანიჭებს ნეტარებას.
სასუფეველი ღვთისა კაცის გულში არ არის რაიმე უძრავი, არამედ თითქმის ყოველ დღე და ყოველს წამს იცვლება, ხან დიდდება, ხან მცირდება. თუ გსურისთ, ძმანო ჩემნო, რომ ყოველთვის იყოს თქვენს გულში სასუფეველი ღვთისა და იზრდებოდეს, ეცადეთ, რომ ...
იხილეთ სრულად
სასუფეველი ღვთისა კაცის გულში არ არის რაიმე უძრავი, არამედ თითქმის ყოველ დღე და ყოველს წამს იცვლება, ხან დიდდება, ხან მცირდება. თუ გსურისთ, ძმანო ჩემნო, რომ ყოველთვის იყოს თქვენს გულში სასუფეველი ღვთისა და იზრდებოდეს, ეცადეთ, რომ ყოველ დღე განაახლოთ იგი და გააცოცხლოთ სულიერითა საზრდოითა. როგორათაც სხეული კაცისა იზრდება და განახლდება საზრდოის მიღებითა, ეგრეთვე შინაგანი ცხოვრება შენი, ესე იგი სასუფეველი ღვთისა, ყოველ დღე უნდა განახლდეს სულიერის საზ...
„არა არს სასუფეველი ღვთისა საჭმელ და სასმელ, არამედ სიმართლე და მშვიდობა და სიხარულ სულითა წმიდითა“ (რომაელ. 14.17). ამ სიტყვებით წმინდა მოციქული პავლე შეგვაგონებს ჩვენ, რომელ სასუფეველი ღვთისა არ არის რომელიმე გარეგანი ნივთიერება...
იხილეთ სრულად
„არა არს სასუფეველი ღვთისა საჭმელ და სასმელ, არამედ სიმართლე და მშვიდობა და სიხარულ სულითა წმიდითა“ (რომაელ. 14.17). ამ სიტყვებით წმინდა მოციქული პავლე შეგვაგონებს ჩვენ, რომელ სასუფეველი ღვთისა არ არის რომელიმე გარეგანი ნივთიერება, ანუ ხილული საგანი. იგი არა მდგომარეობს არცა სასმელსა და საჭმელსა შინა, არცა ტანისამოსსა, არცა სიმდიდრესა შინა, არცა ქვეყნიურსა ღირსებასა ანუ დიდებასა შინა. მაშასადამე, იგი არის უხილავი, შინაგანი თვისება გულისა და სულის...