მღვდლის ან მღვდელმთავრის მიერ ჯვრის გადასახვა გამოხატავს უფლის კურთხევას და წყალობას ადამიანების მიმართ. რა დიდებული და ძვირფასი ჩვეულებაა. ნეტარია, ვინც ამ კურთხევას რწმენით იღებს. ამ კურთხევის გაცემისას რაოდენი ყურადღება მართებს ღვთის მსახურს.
ნებისმიერი, სულ მცირე წოდების მღვდელმსახურის ხელისუფლებაც კი აღემატება ქვეყნიური მეფის ხელისუფლებას, რამეთუ ხელმწიფენიც თავს უხრიან მღვდელმსახურს და ხელზე ემთხვევიან. ძველ აღთქმაშიც ხომ მღვდლები სცხებნდნენ მირონს მეფეებს და ასე აკურთხევდნენ სამეფო მსახურებისათვის.
ვინც გააცნობიერა ჯერ კიდევ სისხლსა და ხორცში მყოფი კაცის ნეტარ, უკვდავ ბუნებასთნ სიახლოვის მნიშვნელობა, მისთვის ნათელი უნდა იყოს, რა პატივით შემოსა წმინდა სულმა მღვდელმსახური. მათი მეშვეობით აღესრულება მღვდელმოქმედება და სხვა მსახურებანი, რომელსაც დიდი მნიშვნელობა აქვს ჩვენი სრულყოფისა და ცხონებისათვის. ხალხს, ჯერაც ამ სოფელში მიმოქცეულთ, ენიჭებათ განმგებლობა ზეციურისა, უფლება, რომელიც ღმერთს თავისი ანგელოზებისა და მთავარანგელოზებისთვისაც არ უბოძ...
თუკი არ იცი, ღირსია თუ არა ესა თუ ის მღვდელმსახური მისი წოდებისა, ნუ მოიძაგებ მას ქრისტეს მცნებისათვის, რამეთუ, როგორც ოქროს არ აკლდება ღირსება იმის გამო, რომ ტალახითაა მოთხვრილი და როგორც პატიოსანთვლიანი სამკაული არ უფასურდება უწმინდურ საგნებთან შეხებით, ასევე, მღვდლობაც ვერ შეიბილწება ადამიანისაგან, ეს უკანასკნელი უღირსიც რომ იყოს!
როდესაც აბბა ამოსი იერუსალიმის პატრიარქის ტახტზე აღსაყდრდა, სხვადასხვა სავანეებისა და უდაბნოების მოსაგრეები, ჩვეულებისამებრ, მივიდნენ ღვთის უპირველესი მღვდელმსახურისთვის პატივის მისაგებად.-ილოცეთ ჩემ ცოდვილისათვის, - უთხრა მათ პატრიარქმა და თაყვანი სცა, - განუწყვეტლივ ილოცეთ, მამანო და ძმანო! უდიდესი და უმძიმესია ჩემი ტვირთი და მაშინებს ეს ღვაწლი. სადღაც წამიკითხავს, რომ, რომის პირველი წინამძღვარი ლევი, ორმოცი დღის განმავლობაში იყო ტაძარში ლოცვას...
მეფე კონსტანტინემ ამბოხის ჩასახშობად მრავალრიცხოვანი მხედრობა გაგზავნა სამი მხედართმთავრის წინამძღოლობით; მაგრამ ზღვაზე ამტყდარი ქარიშხალი მათ გზის გაგრძელების საშუალებას არ აძლევდა. უკეთესი ამინდის მოლოდინში ისინი ერთ ზღვისპირა ქალაქში გაჩერდნენ, რომელიც წმიდა ნიკოლოზის სამწყსოს მიეკუთვნებოდა.საფიქრებელია, რომ მხედართმთავრები არცთუ მკაცრად ადევნებდნენ თვალყურს ლაშქრის წესრიგსა და კეთილზნეობრივ საქციელს, რადგან ქალაქის მცხოვრებლებმა მალე იგრძნეს,...
რადგან უხელმძღვანელო ადამიანს, ყველაზე ცბიერსა და ცვალებად სულიერ არსებას – ეს არის ჭეშმარიტად ხელოვება ხელოვნებათა და მეცნიერება მეცნიერებათა... და ამისათვის რაოდენი განათლებაა საჭირო, რაოდენი ზედმიწევნითი და ღრმა ცოდნა გვმართებს ადამიანური ბუნებისა და სულისა, როგორი შორსმჭვრეტელობა, რაოდენი გამოცდილება! აი, რატომ არ არის მართებული მღვდლობის ძიება ახალგაზრდობაში; აი, რატომ ადგენს ეკლესია გარკვეულ ასაკს, რომელზე ადრეც ამ პატივის მიღება ნებადართულ...
სოფლის წარდგინებით ხელდასხმულნი ან დადგენილნი არ უნდა ექვემდებარებოდნენ არც პირად მსახურებას და არც გადასახადს. ასევე ზოგიერთი ძლიერი პიროვნების წარდგინებით ან რწმუნებით დადგენილებმაც არ უნდა იმსახურონ პიროვნულად, არამედ საკუთრებით უნდა მიიღონ მასში მონაწილეობა, განსაკუთრებით მაშინ, თუ გაგვიგონია, რომ ისინი შემოწირულობის საფუძველზე არიან ხელდასხმულნი. რამეთუ ეს საქმე რაღაცნაირად შეიძლება მოსათმენი იყოს (აქ ორიგინალში რამოდენიმე სიტყვა გაცრეცილია ...