
ეშმაკებს ჩლიქებით, რქებითა და კუდით წარმოადგენენ, რადგან ადამიანის წარმოსახვისათვის ამაზე საზარელი არსების მოგონება შეუძლებელია. ისინი უფლისაგან თვითნებურმა განდგომამ და ღვთის წყალობის ნებაყოფლობით უარყოფამ ნათელის ანგელოზებიდან, ... იხილეთ სრულად
ეშმაკებს ჩლიქებით, რქებითა და კუდით წარმოადგენენ, რადგან ადამიანის წარმოსახვისათვის ამაზე საზარელი არსების მოგონება შეუძლებელია. ისინი უფლისაგან თვითნებურმა განდგომამ და ღვთის წყალობის ნებაყოფლობით უარყოფამ ნათელის ანგელოზებიდან, ... იხილეთ სრულად
"სახლსა მამისა ჩემისასა სავანე მრავალ არიან. უკუეთუ არა, გარქუმცა თქუენ, ვითარმედ: მე წარვიდე და განგიმზადო თქუენ ადგილი"(ინ. 14,2). მე, გლახაკი ამ სიტყვებზე დავფიქრდი და ზეციური სასუფევლის ნახვა ვინატრე, ხუთი დღე-ღამე... იხილეთ სრულად
აი მე, გლახაკი სერაფიმე, სახარებას ყოველდღიურად ვკითხულობ. ორშაბათს მათეს სახარებას ვკითხულობ თავიდან ბოლომდე, სამშაბათს - მარკოზის სახარებას, ოთხშაბათს - ლუკასას, ხუთშაბათს იოანესას, ბოლო დღეებში კი ვანაწილებ სამოციქულოს და საქმე... იხილეთ სრულად
გყვედრიან შენ - ნუ ჰყვედრი, გაგდებენ - დაითმინე, განგიკითხავენ - შეაქე, შენი თავი შენ თავად განსაჯე. ამრიგად უფალიც არ განგსჯის. შენი ნება ღვთის ნებას დაუმორჩილე. არასოდეს იპირფერო, გიყვარდეს შენი სისხლი და ხორცი. თუ ხორციელად იცხ... იხილეთ სრულად
ბოროტმზრახველი მტერი უძღებია მოღვაწეთა წინააღმდეგ მიმართულ თავის მტრულ ჩანაფიქრებში. თუ წმინდა მებრძოლი შინაგანი ცდუნებითა და შიშით ვერ სძლია, მაშინ გარეგანად ესხმის თავს
ეშმაკის თავდასხმა ობობას ქსელს ჰგავს, რომელიც სულის შებერვაზე ირღვევა. როგორც კი ჯვრის ძალით დაიცავ თავს, მისი ყოველი მზაკვრობა მალევე ქრება
ავი სულები საზარელნი არიან, ვითარცა ანგელოზის ნათელს ვერ იხილავს ცოდვილი, ასევე ეშმაკთა ნახვაა საშინელება, რამეთუ საზარელნი არიან
ბერმონაზვნები მოწინააღმდეგე ძალებს ისე ებრძვიან, ვითარცა მტრებს, ხოლო უდაბნოში მცხოვრებნი კი, ვითარცა ლომებსა და ჯიქებს
რას ამბობენ ექიმები იმ წმინდანებზე, რომლებიც ერთი შეხებით კურნავენ ადამიანებს ჩირქოვანი წყლულებისა და იარებისაგან? რას იტყვით მოსეს კვერთხზე, რომლითაც უფალმა ქვიდან წყალი გადმოადინა?
რაც წმინდა ეკლესიამ შვიდ მსოფლიო კრებაზე დააწესა, ის უნდა შეასრულო. ვაი მას, ვინც რაიმე მოაკლოს ან დაამატოს ყოველივეს