ცას რომ ახედავ, უფალი იესო ქრისტე ეძებე, იმ უკიდეგანო სიმაღლეებში საიდანაც იგი პირველმოწამე სტეფანესა და სავლეს გამოეცხადა და ემუდარე: გაცხოვნოს. ეს გამოცხადება (იგულისხმება პირველმოწამე სტეფანეს სასწაული) იმას როდი ნიშნავს, რომ გ...
იხილეთ სრულად
ცას რომ ახედავ, უფალი იესო ქრისტე ეძებე, იმ უკიდეგანო სიმაღლეებში საიდანაც იგი პირველმოწამე სტეფანესა და სავლეს გამოეცხადა და ემუდარე: გაცხოვნოს. ეს გამოცხადება (იგულისხმება პირველმოწამე სტეფანეს სასწაული) იმას როდი ნიშნავს, რომ გამჩენმა მხოლოდ მაშინ გახსნა ცის კრეტსაბმელი და მხოლოდ მაშინ დაინახა ისინი იმ სიმაღლიდან, არამედ იმას, რომ იგი განუწყვეტლივ გვხედავს ყველას, ხედავს ჩვენს საქმეებს, სიტყვას, აზრს, განზრახვას და ეს დამოწმებულია მრავალთა გამ...
link
ცოდვის ჩადენა ურგები საქმეა, უგუნურებაა. ცოდვილს სძულს თავის თავი, ზურგს აქცევს ადამიანების საკრებულოს, რადგან მისი შევიწროვებული ჭია-მატლ შესეული გულისათვის ყველანაირი საზოგადოება, რომელიც მასავით ფართო, ლაღი ცხოვრებით არ ცხოვრობ...
იხილეთ სრულად
ცოდვის ჩადენა ურგები საქმეა, უგუნურებაა. ცოდვილს სძულს თავის თავი, ზურგს აქცევს ადამიანების საკრებულოს, რადგან მისი შევიწროვებული ჭია-მატლ შესეული გულისათვის ყველანაირი საზოგადოება, რომელიც მასავით ფართო, ლაღი ცხოვრებით არ ცხოვრობს. ძნელი ასატანია, გაუსაძლისია, ცოდვილისათვის ღვთის გაჩენილი არე-მარე, ეს უკიდეგანო ქვეყანაც კი ვიწროა, რადგან ეს სოფელი მართალი, ყოვლად წმინდა უფლის შემოქმედებაა და რაკიღა ცოდვილი ღვთის კანონს არ მისდევს, სიყვარულის, მშ...
link
ეჭვის, ურწმუნოების, გმობის აზრების მოსვლისას ვინ იტანჯება, ის საგანი რაშიაც დაეჭვდნენ, ვისაც გმობენ, ვისიც არ ჯერათ, თუ ის ვისაც არ ჯერა, გმობს და დაეჭვებულია? რა თქმა უნდა, ეს უკანასკნელი და მას ეშინია და შიშის, "სადაც არ იყო შიშ...
იხილეთ სრულად
ეჭვის, ურწმუნოების, გმობის აზრების მოსვლისას ვინ იტანჯება, ის საგანი რაშიაც დაეჭვდნენ, ვისაც გმობენ, ვისიც არ ჯერათ, თუ ის ვისაც არ ჯერა, გმობს და დაეჭვებულია? რა თქმა უნდა, ეს უკანასკნელი და მას ეშინია და შიშის, "სადაც არ იყო შიში" (ფს.13,5.) მას საკუთარი ეჭვი, ურწმუნოება, გმობა აწვალებს, ხოლო საგანი მისი აგონიისა, მტკიცე, შეუძვრელი, აშკარად ჯაბნის, აიძულებს კიდეც, რომ შეიცვალოს აზრები (დაეჭვებულმა) საკუთარივე სიმშვიდისა გამო და მანამდე არ აძლევ...
link
გულში ჩასახლებული მრისხანება, საერთოდ ყველანაირი ვნება, ერთს ეცდება - ბოროტების გარდუვალი კანონის თანახმად გადმოიღვაროს გარეთ. ასეც ამბობენ ხოლმე, ჩვეულებრივ, განრისხებულზე, მან დაანთხია კაცს თავისი სიცოფეო. ბოროტების უბედურებაც ი...
იხილეთ სრულად
გულში ჩასახლებული მრისხანება, საერთოდ ყველანაირი ვნება, ერთს ეცდება - ბოროტების გარდუვალი კანონის თანახმად გადმოიღვაროს გარეთ. ასეც ამბობენ ხოლმე, ჩვეულებრივ, განრისხებულზე, მან დაანთხია კაცს თავისი სიცოფეო. ბოროტების უბედურებაც ისაა, გულში არ კავდება, ძალსაა გადმოინთხიოს, გამოვიდეს გარეთ. აქედანაც კი ჩანს, ძლიერია მიზეზი ბოროტებისა, კარგა დიდი სამფლობელოს პატრონიცაა, თვითონაა იქ მბრძანებელი, "სოფელი ესე ჭირსა ზედა დგას" (იოანე.5,19.) როგორც გაზი...
link
თუკი ღმერთმა არსებობა გიბოძა, ყველაზე დიდი ნიჭი სიკეთისა, თუკი დაცემის მერე, როცა დავშორდით ღმერთს, სიცოცხლიდან სიკვდილში გადავინაცვლეთ და გამჩენმა, ჩვენივე აღდგომისათვის, იმისათვის რომ სიკვდილიდან კვლავ სიცოცხლეში დაგვაბრუნოს, სა...
იხილეთ სრულად
თუკი ღმერთმა არსებობა გიბოძა, ყველაზე დიდი ნიჭი სიკეთისა, თუკი დაცემის მერე, როცა დავშორდით ღმერთს, სიცოცხლიდან სიკვდილში გადავინაცვლეთ და გამჩენმა, ჩვენივე აღდგომისათვის, იმისათვის რომ სიკვდილიდან კვლავ სიცოცხლეში დაგვაბრუნოს, საკუთარი ძეც კი მოგვმადლა, რა უმნიშვნელო უნდა იყოს ის, რასაც ამ ყველაფერთან შედარებით ვითხოვთ ლოცვისას, როგორ იქნება არ მოგვცეს ღმერთმა ჩვენთვის არსებითად მნიშვნელოვანი, ან როგორ გვეპატიოს, თუ ეჭვი მაინც გვიჩნდება, რომ მოგ...
link
აქ. ამ ამაოებისა, მრუშს, ცოდვიან სოფელში, ჩვენს სულსა და ხორცს განუწყვეტლივ, ხშირად შეუმჩნევლადაც ერჩის "... მღილი და მჭამელი და მპარავი" (მათ. 6,19) ფიქრს ამოფარებული ხელცივი (მპარავი) სულ იმის ცდაშია, გამოგვასალმოს სულის საუნჯეს...
იხილეთ სრულად
აქ. ამ ამაოებისა, მრუშს, ცოდვიან სოფელში, ჩვენს სულსა და ხორცს განუწყვეტლივ, ხშირად შეუმჩნევლადაც ერჩის "... მღილი და მჭამელი და მპარავი" (მათ. 6,19) ფიქრს ამოფარებული ხელცივი (მპარავი) სულ იმის ცდაშია, გამოგვასალმოს სულის საუნჯეს, რაცაა: "... სიმართლე და მშვიდობა და სიხარულია სულითა წმინდითა" (რომ. 14,17). რა ქნას, როგორ იზღვიოს კაცმა თავი განმხრწნელი ცოდვებისაგან, აზრებს ამოფარებული მპარაბებისაგან? რწმენით და სინანულით სავსე ლოცვით. ესაა, რომ ა...
link
ვნებებს დამორჩილებული კაცო, რა გინდა? სიცოცხლეო, ამბობ. რა გჭირს, რისთვის ფუსფუსებ? ცხოვრებისთვისო, ისევ მეტყვი, მაგრამ ცხოვრობ ნამდვილი ცხოვრებით? გონება, გამოცდილება გაიძულებს და არაო მეუბნები. რას ეძახი ნამდვილ ცხოვრებას, როგო...
იხილეთ სრულად
ვნებებს დამორჩილებული კაცო, რა გინდა? სიცოცხლეო, ამბობ. რა გჭირს, რისთვის ფუსფუსებ? ცხოვრებისთვისო, ისევ მეტყვი, მაგრამ ცხოვრობ ნამდვილი ცხოვრებით? გონება, გამოცდილება გაიძულებს და არაო მეუბნები. რას ეძახი ნამდვილ ცხოვრებას, როგორი უნდა იყოს იგი? მპასუხობ ისევ გამოცდილებით, გონებიდან: ცოცხალი სარწმუნოება, სიყვარული ღვთისა და კაცისა, ესაა მხიარულება გულისა, ამის გარეშე ცოდვას ვყავარ გაწამებული, უუფლებო მოვა ვარ ვნებებისა, წუხილსა და ურვაში გადის ...
link
თუ გსურს ღმერთმა სწრაფად შესძინოს მტკიცე სარწმუნოება შენს ლოცვას, ეცადე შენი საქმე და სიტყვა, ადამიანებთან მიმართებაში გულწრფელი იყოს. ნუ იკადრებ ორგულობას მოყვასისას და როცა პირდაპირი და მიმდობი გახდები სხვების მიმართ, მაშინ მოგმ...
იხილეთ სრულად
თუ გსურს ღმერთმა სწრაფად შესძინოს მტკიცე სარწმუნოება შენს ლოცვას, ეცადე შენი საქმე და სიტყვა, ადამიანებთან მიმართებაში გულწრფელი იყოს. ნუ იკადრებ ორგულობას მოყვასისას და როცა პირდაპირი და მიმდობი გახდები სხვების მიმართ, მაშინ მოგმადლებს ღმერთი უბრალო, გულწრფელ სარწმუნოებას. ძნელად ისმენს უფალი გულმრუდე კაცის ლოცვას და ამით ის უნდა აგრძნობინოს ადამიანს, რომ არაგულწრფელი თვისტომთან, ვერ შეძლებს, ღვთის წინაშეც ვერ იქნება ბოლომდე გულწრფელი, უხინჯო.
link
ქრისტეა, ქრისტეშია ჩვენი ნუგეში, აქ, ამ სოფელში და როგორ დავიჯერო, სიკვდილის მერე, მიწიერ მტრებთან ომგადახდილს, მარადიული ნეტარება არ მელის მასთან. ქრისტეს გარეშე ჩემი ყოფა აქაც მძიმეა და როგორ არ მჯეროდეს, რომ უფრო მეტად გამიჭირდ...
იხილეთ სრულად
ქრისტეა, ქრისტეშია ჩვენი ნუგეში, აქ, ამ სოფელში და როგორ დავიჯერო, სიკვდილის მერე, მიწიერ მტრებთან ომგადახდილს, მარადიული ნეტარება არ მელის მასთან. ქრისტეს გარეშე ჩემი ყოფა აქაც მძიმეა და როგორ არ მჯეროდეს, რომ უფრო მეტად გამიჭირდება იქ, სადაც ღმერთი სამუდამოს მომაშორებს თავის სახეს. ასეა, ჩვენი სულების მდგომარეობა აქვე, ამ სოფელშივე მიგვანიშნებს, თუ რა გველის, რას უნდა გავუსწოროთ თვალი მომავალში, ასე რომ, ჩვენი აქაური შინაგანი ყოფა უკვე გახლავთ ...
link
"ხოლო ჩემი მიახლება ღვთისა მიმართ კეთილ არს" (ფს.72,28.) ამბობს დავითი, ვინც შეიგრძნო ლოცვის, ღვთის დიდების სიხარული. ამას ამოწმებს სხვებიც და მეც, ცოდვილი. დააკვირდით: აქვე, ამ სოფელში მიახლება ღმერთთან, სიკეთეა (და ეს მაშინ, როც...
იხილეთ სრულად
"ხოლო ჩემი მიახლება ღვთისა მიმართ კეთილ არს" (ფს.72,28.) ამბობს დავითი, ვინც შეიგრძნო ლოცვის, ღვთის დიდების სიხარული. ამას ამოწმებს სხვებიც და მეც, ცოდვილი. დააკვირდით: აქვე, ამ სოფელში მიახლება ღმერთთან, სიკეთეა (და ეს მაშინ, როცა კვლავ სხეულში ვართ.) და რა ფუფუნება უნდა იყოს ღმერთთან ყოფნა ცაში! ამ სიტკბოების განცდა ამ სოფელში უკვე გახლავთ პირობა, ნიმუში იმ სიხარულისა, რომელსაც ღვთის წინაშე გამართლებული მომავალ სოფელში იმკვიდრებს. ხედავ, რა კეთ...
link