ნათქვამი იმ შემთხვევებს ეხება, როდესაც საუბრის საგანი მეტ-ნაკლებად იმსახურებს ყურადღებას. უმრავლეს შემთხვევაში მრავალსიტყვაობა ფუჭსიტყაობის ტოლფასია. ასეთ შემთხვევაშიც სიტყვები არ მოგვეპოვება იმის საჩვენებლად, თუ რამდენი ვნების მო...
იხილეთ სრულად
ნათქვამი იმ შემთხვევებს ეხება, როდესაც საუბრის საგანი მეტ-ნაკლებად იმსახურებს ყურადღებას. უმრავლეს შემთხვევაში მრავალსიტყვაობა ფუჭსიტყაობის ტოლფასია. ასეთ შემთხვევაშიც სიტყვები არ მოგვეპოვება იმის საჩვენებლად, თუ რამდენი ვნების მოტანა შეუძლია ამ მავნე ჩვევას და საერთოდ, მრავალსიტყვაობა აღებს გულის კარს, საიდანაც მყისვე გამოდის, კეთილკრძალულებით მოგროვილი გულის სითბო, კიდევ უფრო უკეთესად აკეთებს ამას ფუჭსიტყვაობა. მრავალსიტყვაობით ყურადღებას მოწყვ...
მოციქულმა იაკობმა, სურდა რა, ეჩვენებინა თუ როგორ უძნელდება მოლაპარაკეს თავის შეკავება ყოველივე უსარგებლო, ცოდვილი და მავნესაგან, თქვა რომ ენის შეკავების უნარი აუცილებლობის შემთხვევაში, მხოლოდ რჩეულთა ხვედრია: "რომლი სიტყვით არა სც...
იხილეთ სრულად
მოციქულმა იაკობმა, სურდა რა, ეჩვენებინა თუ როგორ უძნელდება მოლაპარაკეს თავის შეკავება ყოველივე უსარგებლო, ცოდვილი და მავნესაგან, თქვა რომ ენის შეკავების უნარი აუცილებლობის შემთხვევაში, მხოლოდ რჩეულთა ხვედრია: "რომლი სიტყვით არა სცთებოდის, იგი სრული კაცი არს, შემდლებელ არს აღვრ-ასხმად ყოვლისავე გუამისა" (იაკ. 3,2.) როგორც კი ენა დაიწყებს საკუთარი სიამოვნებისთვის ლაპარაკს, მყისვე გაიჭრება, როგორც გაუხედნავი ცხენი და არა მარტი კარგსა და აუცილებელს ი...
უფალზე ისაუბრე სრული კეთილგანწყობით, განსაკუთრებით მის სიყვარულსა და სახიერებაზე, თუმცა შიშით, რომ რაიმე არ თქვა ღმრთის დიდებულებისათვის შეუფერებელი, შფოთო არ შეიტანო მსმენელთა უზაკველ გულებში და უნებლიედ არ შესცოდო ამ შემთხვევაშ...
იხილეთ სრულად
უფალზე ისაუბრე სრული კეთილგანწყობით, განსაკუთრებით მის სიყვარულსა და სახიერებაზე, თუმცა შიშით, რომ რაიმე არ თქვა ღმრთის დიდებულებისათვის შეუფერებელი, შფოთო არ შეიტანო მსმენელთა უზაკველ გულებში და უნებლიედ არ შესცოდო ამ შემთხვევაშიც, ამიტომ ეცადე, უფრო სხვის საუბარს უსმინო.თუკი საუბარი სხვა თემას ეხება, დაე მხოლოდ ბგერები შეეხოს შენს ყურთასმენას, და არა აზრი გონებას, რომელიც შეუხრელად უნდა გქონდეს აღმართული უფლისაკენ. მაშინ კი, როდესაც აუცილებელი...
ნუ გააბამ ვრცელ საუბარს იმასთან, ვინც უკეთური გულით გისმენს, რათა თავი არ მოაბეზრო და არ შეიქმნე მისთვის საძულველი, ვითარცა წერილ არს: "სიტყვამრავალს შეიძაგებემ" (სიბ. ზირ. 20.8) გაფრთხილდი, არ ისაუბრო მკაცრად და ხმააწეულად, რამეთ...
იხილეთ სრულად
ნუ გააბამ ვრცელ საუბარს იმასთან, ვინც უკეთური გულით გისმენს, რათა თავი არ მოაბეზრო და არ შეიქმნე მისთვის საძულველი, ვითარცა წერილ არს: "სიტყვამრავალს შეიძაგებემ" (სიბ. ზირ. 20.8) გაფრთხილდი, არ ისაუბრო მკაცრად და ხმააწეულად, რამეთუ ერთიცა და მეორეც უკიდურესად საძულველია და შენს მოსაუბრეს დააეჭვებს, რომ ურგები ხარ და დიდი წარმოდგენა გაქვს შენს თავზე. ნურასოდეს ისაუბრებ საკუთარ თავზე, შენს საქმეებზე ან შენს მოყვასზე, გარდა აუცილებელი შემთხვევებისა ...
საუბრისას გაიხსენე და ეცადე შეასრულო წმ. თალასის მცნებანი, რომელიც ამგვარად ჟღერს: "ხუთი სახის სასაუბრო თემიდან, სხვებთან საუბრისას, სამი მათგანი შეგიძლია კეთილგონივრულად და უშიშრად გამოიყენო, მეოთხე-იშვიათად, ხოლო მეხუთეზე უარი ...
იხილეთ სრულად
საუბრისას გაიხსენე და ეცადე შეასრულო წმ. თალასის მცნებანი, რომელიც ამგვარად ჟღერს: "ხუთი სახის სასაუბრო თემიდან, სხვებთან საუბრისას, სამი მათგანი შეგიძლია კეთილგონივრულად და უშიშრად გამოიყენო, მეოთხე-იშვიათად, ხოლო მეხუთეზე უარი თქვი". ერთი მწერალთაგანი პირველ სამს განსაზღვრავს ასე: ჰო, არა, თავისთავად, ცხადია. მეოთხეში იგულისხმება საეჭვო, მეხუთეში კი რაც უცნობია შენთვის, ანუ: რაც იცი ნამდვილად, რომ ჭეშმარიტია ან სიცრუეა და რაც ცხადია თავისთავად...