პირველი ადამიანი საღმრთო პატივსა და სიწმიდეში იყო, იგი ყოველივეზე მეუფებდა – დაწყებული ცით და დამთავრებული ყოველივე ქვეყნიურით; მას შეეძლო გარჩევა ვნებებისა, იგი უცხო იყო დემონებისათვის და შეურყვნელი ცოდვათა და მანკიერებათაგან, რა...
იხილეთ სრულად
პირველი ადამიანი საღმრთო პატივსა და სიწმიდეში იყო, იგი ყოველივეზე მეუფებდა – დაწყებული ცით და დამთავრებული ყოველივე ქვეყნიურით; მას შეეძლო გარჩევა ვნებებისა, იგი უცხო იყო დემონებისათვის და შეურყვნელი ცოდვათა და მანკიერებათაგან, რამეთუ ნამდვილად იყო ხატი და მსგავსება ღმერთისა.
link
მაღალია ადამიანის ღირსება. აბა, იხილე, თუ ვითარ დიდნი და მშვენიერნი ქმნილებანი არიან ცანი და ქვეყანა, მზე და მთვარე, მაგრამ მათში კი არ ინება შემოქმედმა ღმერთმა დამკვიდრება და მოსვენება, არამედ მხოლოდ ადამიანში. ამიტომაც ადამიანი ...
იხილეთ სრულად
მაღალია ადამიანის ღირსება. აბა, იხილე, თუ ვითარ დიდნი და მშვენიერნი ქმნილებანი არიან ცანი და ქვეყანა, მზე და მთვარე, მაგრამ მათში კი არ ინება შემოქმედმა ღმერთმა დამკვიდრება და მოსვენება, არამედ მხოლოდ ადამიანში. ამიტომაც ადამიანი ყველა სხვა ქმნილებაზე უფრო აღმატებული და ღირებულია ღმერთისთვის, და იმადაც კი გავკადნიერდები, რომ ვიტყვი: ადამიანი არათუ ხილულ ქმნილებებზე უფრო აღმატებული და ღირებულია, არამედ უხილავ, სულიერ ქმნილებებზეც, ანუ ღმერთის მსახ...
link
დიდი და საკვირველი რამაა ადამიანის სული. მისი შექმნისას ღმერთმა იმგვარი გააჩინა იგი, რომ მის ბუნებაში არანაირი მანკიერება არ ყოფილიყო; მეტიც, ღმერთმა შეჰქმნა ადამიანის სული ხატად და მსგავსად სულიწმიდის მადლისა, შთაუნერგა მას სათნო...
იხილეთ სრულად
დიდი და საკვირველი რამაა ადამიანის სული. მისი შექმნისას ღმერთმა იმგვარი გააჩინა იგი, რომ მის ბუნებაში არანაირი მანკიერება არ ყოფილიყო; მეტიც, ღმერთმა შეჰქმნა ადამიანის სული ხატად და მსგავსად სულიწმიდის მადლისა, შთაუნერგა მას სათნოებათა ყველა კანონი, კეთილგონიერება, განსჯის უნარი, გულისხმისყოფა, რწმენა, სიყვარული და სხვა სათნოებანი, – და ყოველივე ეს მოანიჭა მას სახედ სულიწმიდისა.
link
ადამში დამკვიდრებული სიტყვა ყველაფერი იყო მისთვის: მცნობელობაც, გულისხმის–ყოფაც, შეგრძნებაც ნეტარებისა, მემკვიდრეობაც და ცოდნაც. და პირველ ადამიანებს შინაგანადაც და გარეგანადაც საღმრთო დიდება ჰქონდათ შემოსილი, ისე, რომ ისინი ვერ ხ...
იხილეთ სრულად
ადამში დამკვიდრებული სიტყვა ყველაფერი იყო მისთვის: მცნობელობაც, გულისხმის–ყოფაც, შეგრძნებაც ნეტარებისა, მემკვიდრეობაც და ცოდნაც. და პირველ ადამიანებს შინაგანადაც და გარეგანადაც საღმრთო დიდება ჰქონდათ შემოსილი, ისე, რომ ისინი ვერ ხედავდნენ თავიანთ სიშიშვლეს.
link
ადამიანს, წმიდა სულების მსგავსად, შეეძლო ღვთის შემეცნება და ღმერთთან ურთიერთობა. წმინდა სხეული მას არ აბრკოლებდა და არც სულთა სამყაროსაგან განაშორებდა. სხეულით მოსილ ადამიანს სამოთხეში ცხოვრების უნარი შესწევდა, სადაც ახლა მხოლოდ წ...
იხილეთ სრულად
ადამიანს, წმიდა სულების მსგავსად, შეეძლო ღვთის შემეცნება და ღმერთთან ურთიერთობა. წმინდა სხეული მას არ აბრკოლებდა და არც სულთა სამყაროსაგან განაშორებდა. სხეულით მოსილ ადამიანს სამოთხეში ცხოვრების უნარი შესწევდა, სადაც ახლა მხოლოდ წმინდანებს შეუძლიათ მკვიდრობა და ისიც მხოლოდ სულით, ხოლო წმინდანთა სხეულები აღდგომის შემდეგ შევლენ სასუფეველში და ეს სხეულები ცოდვით დაცემის დროს შეძენილ სიტლანქეს საფლავებში დატოვებენ; მაშინ ისინი სულიერნი შეიქნებიან, სუ...
link
ადამიანის საბოლოო მიზანი და უმაღლესი სიკეთე ღმერთთან ერთობაში, თანაზიარებაში მდგომარეობს. ღმერთმა ინება, რომ ადამიანი მასში ჰპოვებდეს მოსვენებას, და ადამიანიც სხვაგან ვერსად ნახავს სიმშვიდეს, თვინიერ ღმერთისა. შესაქმის თავდაპირველ...
იხილეთ სრულად
ადამიანის საბოლოო მიზანი და უმაღლესი სიკეთე ღმერთთან ერთობაში, თანაზიარებაში მდგომარეობს. ღმერთმა ინება, რომ ადამიანი მასში ჰპოვებდეს მოსვენებას, და ადამიანიც სხვაგან ვერსად ნახავს სიმშვიდეს, თვინიერ ღმერთისა. შესაქმის თავდაპირველი დანიშნულებითაც სწორედ ამდაგვარ ერთობაშია პირველი ადამიანი შემოქმედ ღმერთთან.
link
ადამიანის მიერ მოქმედებულ ყოველ საქმეში ისწრაფის მტერი – ეშმაკი – შეაგინოს და წაბილწოს იგი, ანუ ცუდად მზვაობრობისა თუ ამპარტავნების თესლი დათესოს მასში, დრტვინვისა თუ სხვა რამ ესევითარით შეაზავოს მისი ქველის საქმე, რათა ღმერთისათვ...
იხილეთ სრულად
ადამიანის მიერ მოქმედებულ ყოველ საქმეში ისწრაფის მტერი – ეშმაკი – შეაგინოს და წაბილწოს იგი, ანუ ცუდად მზვაობრობისა თუ ამპარტავნების თესლი დათესოს მასში, დრტვინვისა თუ სხვა რამ ესევითარით შეაზავოს მისი ქველის საქმე, რათა ღმერთისათვის მოქმედებული კი არ იყოს, არამედ ბოროტით აღრეული, და ამგვარად თავისი ბოროტი თესლი დათესოს ადამიანში და თავისკენ მიაქციოს იგი, ანუ ღმერთისაგან განაშოროს.
link
917. რას ნიშნავს წინასწარმეტყველ ეზეკიელის ჩვენებაში ნახსენები ეტლი?
870. როგორ შეიძლება იმათი ცხონება, ვისაც არ ძალუძთ მოღვაწეობა?
იხილეთ სრულად
მარადის ეწყალის უფალს ნათესავი ჩვენი და თავისი აურაცხელი სიბრძნით არავინ დატოვა უქმად სათნოებათაგან, არამედ თითოეულს მისცა საქმე მისი გულმოდგინების ძალისაებრ, რათა ყოველი ადამიანი სათნოებისაკენ მიიზიდოს. რადგან იტყვის: „რომელმან ასუას სასუმელი გრილისა წყლისა სახელისა ჩემისათვის, ამენ გეტყვი თქუენ, არა წარიწყმიდოს მან მადლი თვისი“. ნახე, როგორ გააადვილა ღმერთმა თავისი ცნებები, რათა არავინ დარჩეს მცნების გარეშე, თუნდაც უძლური და უსუსური იყოს გონები...
link
816. რას ნიშნავს წმ. წინასწარმეტყველ ეზეკიელის ხილვაში ნახსენები ოთხი ცხოველი?
იხილეთ სრულად
ოთხი ცხოველი, რომელთაც ეტვირთათ ეტლი, არის სახე სულის ოთხ მთავარ გულისთქმათა. და როგორც არწივი ფრინველებში უმთავრესია, ლომი – ველის მხეცთა, ხარი – შინაურ პირუტყვთა და კაცი ყოველთა მთავართა, ასევეა მეუფენი სულის გულისთქმათა: ნება, სინდისი, გონება და შემყვარებელი ძალა სულისა, რომლისაგან წარმოიშობა სიყვარული და ამათით დადის სული და ამათზე განისვენებს ღმერთი.
link