როდესაც ქრისტეანი ჯვარს უყურებს ზეამაღლებულს, მან მაშინ უნდა წარმოიდგინოს შემდგომითი-შემდგომი დიდება ძისა კაცისა, რომელსაც მისი საწყისი კიდევ მის ღრმა დამცირებათა შიგან აქვს, როგორიცაა: ანგელოზების გალობა დაუსაბამო გვილის შობის დრ...
იხილეთ სრულად
როდესაც ქრისტეანი ჯვარს უყურებს ზეამაღლებულს, მან მაშინ უნდა წარმოიდგინოს შემდგომითი-შემდგომი დიდება ძისა კაცისა, რომელსაც მისი საწყისი კიდევ მის ღრმა დამცირებათა შიგან აქვს, როგორიცაა: ანგელოზების გალობა დაუსაბამო გვილის შობის დროს, ხმა მამა ზეციურ ღმერთისაგან, რომელიც ქრისტეს მის საყვარელ ძედ უწოდებს ნათლისღების დროს, და თაბორის მთაზე ფერისცვალების დროს, მისი სიტყვით, ბრმათათვის თვალების ახილვა, ყრუთათვის სმენის დაბრუნება, ბოროტი სულის განდევნა...
როდის ესმის ადამიანს სხვისი ტკივილი? როცა თავადაც ავად ხდება. როცა იმავეს განიცდის, მაშინ შეიცნობს და იგებს სხვის ტკივილს. სხვაგვარად სასტიკი რჩება და თუ ბუნებით კეთილი არ აღმოჩნდა, არავინ ეცოდება. მაგრამ ყველაფერი ის, რაც ბუნებით...
იხილეთ სრულად
როდის ესმის ადამიანს სხვისი ტკივილი? როცა თავადაც ავად ხდება. როცა იმავეს განიცდის, მაშინ შეიცნობს და იგებს სხვის ტკივილს. სხვაგვარად სასტიკი რჩება და თუ ბუნებით კეთილი არ აღმოჩნდა, არავინ ეცოდება. მაგრამ ყველაფერი ის, რაც ბუნებითაა, არც პატივს იმსახურებს, არც უპატიობას.
სენი უფლის მოსვლის ნიშანია. ვაი მას, ვინც არ ავადმყოფობს! ასეთი ადამიანი უკვე აქ, დედამიწაზევე იღუპება, რადგან ჯანმრთელნი და მდიდარნი შორს არიან ცათა სასუფევლისგან, სამოთხის სავანეებისგან.
ტირილს სხვადასხვა მიზეზი შეიძლება ჰქონდეს. ნეტარად იწოდება არა ის, ვინც ცხოვრებისეულ საკითხებზე ტირის, რადგან ტირილი შეუძლია უძლურ ბოროტებასაც, დამცირებულ სიამაყესაც, შეურაცხყოფილ თავმოყვარეობასაც. განა ცოტა არსებობს ამაო ცრემლი? ...
იხილეთ სრულად
ტირილს სხვადასხვა მიზეზი შეიძლება ჰქონდეს. ნეტარად იწოდება არა ის, ვინც ცხოვრებისეულ საკითხებზე ტირის, რადგან ტირილი შეუძლია უძლურ ბოროტებასაც, დამცირებულ სიამაყესაც, შეურაცხყოფილ თავმოყვარეობასაც. განა ცოტა არსებობს ამაო ცრემლი? მაგრამ ყველა ეს ცრემლი არის ცოდვილი, უსარგებლო და მეტად მავნე ამ ცრემლთა პატრონთათვის, რადგან მათ მოაქვთ სულიერი და ხორციელი სიკვდილი, მოციქულის სიტყვებით: "რამეთუ ღმრთისა მიერი იგი მწუხარებაი სინანულსა ცხოვრებისასა შეუნ...
ფიზიკური უბედურებანი ცოდვის შედეგსა და იმავდროულად საღვთო სასჯელსაც წარმოადგენს. ეს ასახულია ღვთის სიტყვებში, რომლითაც მან პირველმშობლებს მიმართა სამოთხიდან განდევნისას. ცხადია, სასჯელი არსებობს, როგორც ადამიანის შემდგომი და საბოლ...
იხილეთ სრულად
ფიზიკური უბედურებანი ცოდვის შედეგსა და იმავდროულად საღვთო სასჯელსაც წარმოადგენს. ეს ასახულია ღვთის სიტყვებში, რომლითაც მან პირველმშობლებს მიმართა სამოთხიდან განდევნისას. ცხადია, სასჯელი არსებობს, როგორც ადამიანის შემდგომი და საბოლოო დაცემისაგან შემაკავებელი საშუალება.
ყოველი გასაჭირი, რომელიც გვაქვს, ადამიანთაგან იქნება იგი, დემონთა თუ ჩვენივე ბუნებისაგან, ფარულად ყოველთვის შეიცავს შესაბამის შენაძენს. და ვინც სულგრძელებით ითმენს, იღებს საზღაურს - აქ დაწინდვას, იქ კი აღსრულებას.
ოროეაც ქრისტეანი ჯვარს უყურებს ძირს დაყვანილს, მაშინ მან უნდა წარმოიდგინოს სხვადასხვა გვარისა და სახის უფლის დამცირებანი, სახელდობრ: ზეციური ტახტის დატოვება და ქვეყნად მოსვლა, ქალწული მარიამისაგან მუცლადღება, შობა და ბაგად მიწვენა...
იხილეთ სრულად
ოროეაც ქრისტეანი ჯვარს უყურებს ძირს დაყვანილს, მაშინ მან უნდა წარმოიდგინოს სხვადასხვა გვარისა და სახის უფლის დამცირებანი, სახელდობრ: ზეციური ტახტის დატოვება და ქვეყნად მოსვლა, ქალწული მარიამისაგან მუცლადღება, შობა და ბაგად მიწვენა, წინადაცვეთა, იროდი მეფის დევნის გამო ეგვიპტედ ლტოლვა, 30 წლის განმავლობაში უამბოდ ყოფნა, ისე რომ, ნაზარეთმა არაფერი მის შესახებ არ იცოდა; იოანესაგან მდ. იორდანეში ნათლისღება, ეშმაკისაგან გამოცდა, მისი მოწაფის და მოციქუ...
ღვთისაკენ სწრაფვა, რა თქმა უნდა, არ გამორიცხავს სიყვარულს ადამიანისადმი. პირიქით, სწორედ ადამიანისადმი სიყვარულია მასწავლებელი ღვთის საიყვარულისა, განმსაზღვრელია იმისა, თუ რამდენად ძლიერად გვიყვარს ღმერთი. ამის მანიშნებელია ჯვრის ...
იხილეთ სრულად
ღვთისაკენ სწრაფვა, რა თქმა უნდა, არ გამორიცხავს სიყვარულს ადამიანისადმი. პირიქით, სწორედ ადამიანისადმი სიყვარულია მასწავლებელი ღვთის საიყვარულისა, განმსაზღვრელია იმისა, თუ რამდენად ძლიერად გვიყვარს ღმერთი. ამის მანიშნებელია ჯვრის ორი ურთიერთგადამკვეთი ღერძი: ჰორიზონტალური გამომხატველია ადამიანისადმი სიყვარულისა - უნდა ვისწრაფოდეთ, რომ თავგანწირული სიყვარულით გვიყვარდეს ადამიანი; ხოლო ვერტიკალური ღერძი მანიშნებელია თავგანწირული სწრაფვისა ღვთისაკენ...
დაკვირვება ცხადყოფს, რომ რწმენა სულის უკვდავებისა და რწმენა ღვთისა შინაგანად ყოველთვის იმდენად განუყოფელნი არიან, რომ პირველი მათგანის სიმძაფრეს მეორის ხარისხი განაპირობებს. რომელ ადამიანშიც მეტად ცოცხლობს ღვთისადმი რწმენა, მას მი...
იხილეთ სრულად
დაკვირვება ცხადყოფს, რომ რწმენა სულის უკვდავებისა და რწმენა ღვთისა შინაგანად ყოველთვის იმდენად განუყოფელნი არიან, რომ პირველი მათგანის სიმძაფრეს მეორის ხარისხი განაპირობებს. რომელ ადამიანშიც მეტად ცოცხლობს ღვთისადმი რწმენა, მას მით უფრო მყარად და შეუორგულებლად სჯერა სულის უკვდავებისა და პირიქით, რაც უფრო სუსტია და უსიცოცხლო რწმენა ღვთისა, მით უფრო მეტი ორჭოფობითა და ყოყმანით მიეახლება ადამიანი სულის უკვდავების ჭეშმარიტებას. ხოლო, ვინც საერთოდ დაკ...