ჰოი მეუფეო! ეგე ბრძოლა მტერისა ბოროტისა არს, რათამცა ეკლესიათა და აღაპთა მიზეზითა გლახაკთა უწყალოებასა შინა მოგვალს. არა თუ ამას იტყვის ღმერთი, ვითარმედ ეკლესიანი არა შეამკუენითო, არამედ: „მშიოდა და არა მეცით მე ჭამადიო“, ვითარცა ...
იხილეთ სრულად
ჰოი მეუფეო! ეგე ბრძოლა მტერისა ბოროტისა არს, რათამცა ეკლესიათა და აღაპთა მიზეზითა გლახაკთა უწყალოებასა შინა მოგვალს. არა თუ ამას იტყვის ღმერთი, ვითარმედ ეკლესიანი არა შეამკუენითო, არამედ: „მშიოდა და არა მეცით მე ჭამადიო“, ვითარცა იტყვის იოანე ოქროპირი ესრეთ სწავლათა თვისთა მიერ მოწყალება გლახაკთა მოიყუანა და ფრიად განყოფად იწყო უღონოთა და დავრდომილთა, ვიდრე არღარა სახილველად საკვირუელ იყო, რომელნი იგი იცნობდეს პირუელ.
ან, იქნებ, არც ის იცით, რომ ვინც მეძავს შეერთვის მისი ერთხორცი ხდება; ვინაიდან, როგორც ითქვა: ორივე იქნება ერთ ხორც.
ხოლო, ვინც უფალს შეერთვის, ერთი სულია მასთან ერთად.
ერიდეთ სიძვას. ყოველი ცოდვა, რომელსაც სჩადის კაცი...
იხილეთ სრულად
ან, იქნებ, არც ის იცით, რომ ვინც მეძავს შეერთვის მისი ერთხორცი ხდება; ვინაიდან, როგორც ითქვა: ორივე იქნება ერთ ხორც.
ხოლო, ვინც უფალს შეერთვის, ერთი სულია მასთან ერთად.
ერიდეთ სიძვას. ყოველი ცოდვა, რომელსაც სჩადის კაცი, სხეულის გარეშეა; ხოლო მეძავი საკუთარი სხეულის მიმართ სცოდავს.
თ. 6-7
ეშმაკები ჯერ ჩვენი გონების დაბნელებას ცდილობენ, შემდეგ კი იმას ჩაგვაგონებენ, რასაც მოისურვებენ; რადგან, თუ გონება თვალს არ დაიბნელებს, მაშინ ჩვენს საუნჯეს ვერავინ მოგვტაცებს. მაგრამ სიძვის ეშმაკი ამ საშუალებას სხვებზე ხშირად იყენე...
იხილეთ სრულად
ეშმაკები ჯერ ჩვენი გონების დაბნელებას ცდილობენ, შემდეგ კი იმას ჩაგვაგონებენ, რასაც მოისურვებენ; რადგან, თუ გონება თვალს არ დაიბნელებს, მაშინ ჩვენს საუნჯეს ვერავინ მოგვტაცებს. მაგრამ სიძვის ეშმაკი ამ საშუალებას სხვებზე ხშირად იყენებს. ხშირად გონებას, - ამ მბრძანებელს, დააბნელებს და კაცთა წინაშე ისეთ საქმეებს აღგვასრულებინებს, რომელთაც მხოლოდ შეშლილები აკეთებენ. როდესაც ის გამოფხიზლდება, მარტო ჩვენი მოქმედების მხილველების კი არ გვრცხვენია, არამედ თ...
ადამიანს, რომელსაც ქრისტე არ ჰყავს, ყველაფერი ძნელი და ბნელი ეჩვენება. როცა გულს ქრისტე არ ჰყავს, მაშინ იგი დაკავებულია ფულით, ქონებითა და ადამიანებით.
„არა ძალადობრივი“, - ამბობს (ქრისტე), - “ჩემი იქ ყოფნით, არამედ მხოლოდ გულის კართან დგომით და ვინც გამიღებს, მიხარია მათი გადარჩენის გამო”. გადარჩენაში ვგულისხმობ მასთან შესვლას და პურის ჭამას და ვჭამ იმას, რასაც ისინი ჭამენ და უ...
იხილეთ სრულად
„არა ძალადობრივი“, - ამბობს (ქრისტე), - “ჩემი იქ ყოფნით, არამედ მხოლოდ გულის კართან დგომით და ვინც გამიღებს, მიხარია მათი გადარჩენის გამო”. გადარჩენაში ვგულისხმობ მასთან შესვლას და პურის ჭამას და ვჭამ იმას, რასაც ისინი ჭამენ და უფლის სიტყვის მოსმენისას განდევნიან შიმშილსა და ცდომილების უკუნეთს (წმ. ანდრია).
ახალგაზრდა ყმაწვილი ეძებს თავისთვის პატარძალს, გოგონა ეძებს საქმროს. ესაა მიწიერი ცხოვრება, ღვთით კურთხეული. მაგრამ ის სული, რომელსაც გამოირჩევს უფალი და აგრძნობინებს ღმერთის სიყვარულის სიტკბოებას, ამქვეყნიურ ამაოებას არაფრად მიიჩ...
იხილეთ სრულად
ახალგაზრდა ყმაწვილი ეძებს თავისთვის პატარძალს, გოგონა ეძებს საქმროს. ესაა მიწიერი ცხოვრება, ღვთით კურთხეული. მაგრამ ის სული, რომელსაც გამოირჩევს უფალი და აგრძნობინებს ღმერთის სიყვარულის სიტკბოებას, ამქვეყნიურ ამაოებას არაფრად მიიჩნევს და არ ეჯაჭვება. მას არ შეუძლია შეიყვაროს მიწიერი; მთელი მისი გონება ზეციურისკენაა.
ბევრი ქრისტიანია, უფლის ყველა კანონის შესრულებას რომ ცდილობს, მაგრამ ამავე დროს მათში არ სუფევს სრული ერთგულება უფლის ნებისადმი და როდესაც თავს ტანჯვა დაატყდებათ ხოლმე, ამაში შემოქმედს ადანაშაულებენ და ბუზღუნებენ. ამით ისინი აღმოა...
იხილეთ სრულად
ბევრი ქრისტიანია, უფლის ყველა კანონის შესრულებას რომ ცდილობს, მაგრამ ამავე დროს მათში არ სუფევს სრული ერთგულება უფლის ნებისადმი და როდესაც თავს ტანჯვა დაატყდებათ ხოლმე, ამაში შემოქმედს ადანაშაულებენ და ბუზღუნებენ. ამით ისინი აღმოაჩენენ, რომ უფლისადმი ერთგულება იოტის ოდენადაც არ არის მათში, რწმენა კი ზედაპირულია და მასთან დაკავშირებული ყველა საქმე ადამიანურ გათვლებამდეა დაყვანილი. ამიტომ იცოდე, რომ ვარჯიში უფლისადმი ერთგულებაში, ყველა ჩვენს სულიერ...
განა იქნება რაიმე იმაზე კარგი და სასარგებლო, აწმყო ან მომავალ ცხოვრებაში, ვიდრე ქრისტესთან თანაზიარობაა? რაა იმაზე ულამაზესი და უტკბესი, ვიდრე მისი ჭვრეტაა. თუკი ღირსებია ვისმე მაინც მასთან საუბრები, უცილობლად მიუღია მისგან საუკუ...
იხილეთ სრულად
განა იქნება რაიმე იმაზე კარგი და სასარგებლო, აწმყო ან მომავალ ცხოვრებაში, ვიდრე ქრისტესთან თანაზიარობაა? რაა იმაზე ულამაზესი და უტკბესი, ვიდრე მისი ჭვრეტაა. თუკი ღირსებია ვისმე მაინც მასთან საუბრები, უცილობლად მიუღია მისგან საუკუნო ცხოვრება.