ნეტარ არიან და სამგზის სანატრელ, რომელნი ღირს იქმნენ სასუფეველისა დიდებასა მიმთხვევად! და ეგრეთვე უბადრუკ არიან და სამგზის საწყალობელ, რომელნი დიდებისა მისგან განვარდენ! ხოლო ჩვენ, ძმანო, უკეთუ გვნებავს დიდებისა მის ზიარებად, რომ...
იხილეთ სრულად
ნეტარ არიან და სამგზის სანატრელ, რომელნი ღირს იქმნენ სასუფეველისა დიდებასა მიმთხვევად! და ეგრეთვე უბადრუკ არიან და სამგზის საწყალობელ, რომელნი დიდებისა მისგან განვარდენ! ხოლო ჩვენ, ძმანო, უკეთუ გვნებავს დიდებისა მის ზიარებად, რომელი "თვალმან არა იხილა, და ყურსა არა ესმა, და გულსა კაცისასა არა მოუხდა", რომელი იგი განუმზადა ღმერთმან მოყვარეთა თვისთა, შევიტკბოთ სათნოება და მცნებათა უფლისათა მუშაკად გამოვსჩნდეთ, რათა ზეცისა იგი დიდება დავიმკვიდროთ. ...
ბოროტ არს შური და ორგულებითა სავსე. შურმან აღავსო სოფელი ბევრეულითა ბოროტითა: შურის მიერ არიან კაცის კლვანი, ვეცხლის-მოყვარებანი, ცუდად მზვაობრობანი. შურისა მიერ არიან ავაზაკობანი და მპარავობანი. შურისა მიერ ევნო ფრიადი იგი ვნება...
იხილეთ სრულად
ბოროტ არს შური და ორგულებითა სავსე. შურმან აღავსო სოფელი ბევრეულითა ბოროტითა: შურის მიერ არიან კაცის კლვანი, ვეცხლის-მოყვარებანი, ცუდად მზვაობრობანი. შურისა მიერ არიან ავაზაკობანი და მპარავობანი. შურისა მიერ ევნო ფრიადი იგი ვნება ნათესავსა ჩვენსა. რომელიცა ბოროტი იხილო, შურისაგან ნაშობი არს. აჰა ესერა ეკლესიათაცა მოიწია და მრავალნი ბოროტნი ჰქმნნა. შურისა სენმან, შვა ვეცხლის-მოყვარება, შურმან ყოველივე ზედაი ქვე ჰქმნა, შურმან დაამხვა სიმართლე, შურ...
საყვარელნო! ქადაგება წმიდისა სახარებისა არა მაშინდელთა კაცთა მიმართ ოდენ თქმულ არს, არამედ ჩვენდა მომართცა - რათა არცა ერთითა საქმითა გარდავაქცევდეთ სიმართლესა, არამედ ყოვლით კერძო სიმართლისათვის ვისწრაფდეთ: გინა თუ გლახაკი ვინ იყ...
იხილეთ სრულად
საყვარელნო! ქადაგება წმიდისა სახარებისა არა მაშინდელთა კაცთა მიმართ ოდენ თქმულ არს, არამედ ჩვენდა მომართცა - რათა არცა ერთითა საქმითა გარდავაქცევდეთ სიმართლესა, არამედ ყოვლით კერძო სიმართლისათვის ვისწრაფდეთ: გინა თუ გლახაკი ვინ იყოს, გინა მდიდარი, არა პირთა ვხედვიდეთ, არამედ საქმეთა, რამეთუ წერილ არს: "არა შეიწყალო გლახაკი სასჯელსა შინა". ხოლო რაი არს სიტყვა ესე? ესე იგი არს, ვითარმედ ნუ მისდრკები უსამართლოებისა კერძოსა, დაღაცათუ გლახაკი იყოს უსა...
მოწყალების გაღებისას უდიდესი სიუხვე გამოვიჩინოთ, რათა მცირეოდენის გაცემით უდიდესი ჯილდოების მიღების ღირსი შევიქნეთ. სად არის აქ თანასწორობა - მცირეოდენი ფული გასცე და ცოდვათა დატევება მოიპოვო? მშიერი დააპურო, და - ღირსი შეიქნე იმ ...
იხილეთ სრულად
მოწყალების გაღებისას უდიდესი სიუხვე გამოვიჩინოთ, რათა მცირეოდენის გაცემით უდიდესი ჯილდოების მიღების ღირსი შევიქნეთ. სად არის აქ თანასწორობა - მცირეოდენი ფული გასცე და ცოდვათა დატევება მოიპოვო? მშიერი დააპურო, და - ღირსი შეიქნე იმ დღეს საშინელ სამსჯავროზე კადნიერად წარსდგე და გესმის სიტყვები, რაც სასუფევლის დამკვიდრების ტოლფასია: "მშიოდა და მეცით მე ჭამადი" (მთ. 25,35). ნუთუ ის, ვინც ესოდენი წყალობა მოგანიჭა, არ შეეძლო თავად დაეკმაყოფილებინა ამ მშ...
ეკლესია უკვე, საყვარელნო, საყოფელი ზეცისა ადგილისა არს ქადაგებითა და ლოცვითა. ხოლო აწ ეკლესია არა რაისა უმჯობეს უბანსა და სახლსა სავაწროსა არს, რამეთუ შეკრბებიან დედანი ეკლესიად, შემკობილნი, რათა შეაცთუნონ უგუნურნი. უკეთუ ვინ ინებ...
იხილეთ სრულად
ეკლესია უკვე, საყვარელნო, საყოფელი ზეცისა ადგილისა არს ქადაგებითა და ლოცვითა. ხოლო აწ ეკლესია არა რაისა უმჯობეს უბანსა და სახლსა სავაწროსა არს, რამეთუ შეკრბებიან დედანი ეკლესიად, შემკობილნი, რათა შეაცთუნონ უგუნურნი. უკეთუ ვინ ინებოს მითხრობად სიტყვისა, ვჰგონებცა თუ არა აქვს სხვა ადგილი მოპოვნებად თვინიერ ეკლესიისა. ხოლო უკეთუ ვინ ინებოს ვაჭრობისა ყოფად, ჰყოფენ ეკლესიასა შინა. დაღათუ ვის უნდეს ლალვად ანუ განგებად სახლთა მეტყველებისა, ანუ სამხედროს...
საყვარელნო, ქრისტემან ჰრქვა ჰურიათა, ვითარმედ: "სადა მე ვიყო, თქვენ ვერ ძალ-გიძსთ მოსლვად". ხოლო მეშინის ნუ უკვე ჩვენდა მომართცა ითქვას ესე ცხოვრებისა ამის ჩვენისთვის, სავსისა ცოდვითა და სიცრუითა? რამეთუ, ვინაითგან არა გვაქვს ჩვე...
იხილეთ სრულად
საყვარელნო, ქრისტემან ჰრქვა ჰურიათა, ვითარმედ: "სადა მე ვიყო, თქვენ ვერ ძალ-გიძსთ მოსლვად". ხოლო მეშინის ნუ უკვე ჩვენდა მომართცა ითქვას ესე ცხოვრებისა ამის ჩვენისთვის, სავსისა ცოდვითა და სიცრუითა? რამეთუ, ვინაითგან არა გვაქვს ჩვენ სიმართლე, ვერ მივიდეთ სადა იგი არს, რამეთუ მოწაფეთათვის იტყვის, ვითარმედ: "მნებავს, რათა სადაცა მე ვიყო, ესენიცა ჩემთანა იყვნენ". ხოლო მეშინის ჩვენთვის, თუ წინააღდგომი ითქვას. ესე იგი არს, ვითარმედ: "სადა მე ვიყო, თქვე...
საყვარელნო! მივემსგავსნეთ მენელსაცხებლეთა დედათა და ნუ დავუტეებთ იესოს ჟამსა განსაცდელისა. და შემდგომად სიკვდილისაცა, მათ სული დასდვეს ქრისტესთვის, და შემდგომად აღსრულებისაცა ჰმსახურებდეს მას. ხოლო ჩვენ, არცა თუ მშიერი რა ვიხილოთ ...
იხილეთ სრულად
საყვარელნო! მივემსგავსნეთ მენელსაცხებლეთა დედათა და ნუ დავუტეებთ იესოს ჟამსა განსაცდელისა. და შემდგომად სიკვდილისაცა, მათ სული დასდვეს ქრისტესთვის, და შემდგომად აღსრულებისაცა ჰმსახურებდეს მას. ხოლო ჩვენ, არცა თუ მშიერი რა ვიხილოთ უფალი, მივუპყრობთ საზრდელსა. და რაიმე იყოს შემწე ჩვენდა, ჟამსა მებრ სიკვდილისასა და შემდგომად სიკვდილისა, ვინათგან არა გვაქვს წყალობაი? ვიცი იტყვის კაცად-კაცადი ჩვენ შორის, ვითარმედ, უკეთუმცა ვიხილე უფალი, ვითარმცა არა მ...
საყვარელნო! სათნოვეყოფოდეთ ღმერთსა, და გვირგვინოსან ვჰყოთ სული ჩვენი შიშითა ღვთისათა და მოწყალებითა, სიწმიდითა, და სიმართლითა, რამეთუ ესე ვითარნი სათნოებანი შვენიერ ჰყოფენ და შეამკობენ სულსა და სათნო არს წინაშე ღვთისა. ხოლო ნუმცა ...
იხილეთ სრულად
საყვარელნო! სათნოვეყოფოდეთ ღმერთსა, და გვირგვინოსან ვჰყოთ სული ჩვენი შიშითა ღვთისათა და მოწყალებითა, სიწმიდითა, და სიმართლითა, რამეთუ ესე ვითარნი სათნოებანი შვენიერ ჰყოფენ და შეამკობენ სულსა და სათნო არს წინაშე ღვთისა. ხოლო ნუმცა შევამკობთ, ძმანო, ხორცთა ჩვენთაოქროითა და სამკაულით წარმავალითა, რამეთუ ამას სამკაულსა სიგრძე ჟამისა განხრწნის და სხვანი მრავალნი მიზეზნი წარწყმედენ. ხოლო სულისა იგი სამკაული შორს არს ამის ყოვლისაგან, და ხორცთა სამკაული ...
გევედრები, საყვარელნო ძმანო, რათა ვიდრემდის გვაქვს სასოება ცხოვრებისა, ვიდრემდის შემძლებელ ვართ მოქცევად, ყოვლით კერძო ვისწრაფოთ ცხოვნებად სულთა ჩვენთა. რამეთუ მოშურნე სხვასა არა რას ჰხედავს, არამედ ამას ოდენ, რათამცა გულის-თქმა ...
იხილეთ სრულად
გევედრები, საყვარელნო ძმანო, რათა ვიდრემდის გვაქვს სასოება ცხოვრებისა, ვიდრემდის შემძლებელ ვართ მოქცევად, ყოვლით კერძო ვისწრაფოთ ცხოვნებად სულთა ჩვენთა. რამეთუ მოშურნე სხვასა არა რას ჰხედავს, არამედ ამას ოდენ, რათამცა გულის-თქმა თვისი აღასრულა. დაღაცათუ ტანჯვა წინა ედვას მოშურნესა, ანუ მებრ სიკვდილი, იგი ოდენ ვნებისა თვისისა ისწრაფვის აღსრულებად. ეგრეთვე სიძვისა მოყვარე და ეგრეთვე ვეცხლის-მოყვარე. ხოლო უკეთუ ვნებათა ესე ზომი მძლავრება აქვს, არა ...