ჩვენი ღმერთი არის ღმერთი წყალობისა, უხვი და კაცთმოყვარე. "შემწყნარებელ და მოწყალე არს უფალი, სულგრძელ და დიდად მოწყალე" (ფს.102,8) და არა ღმერთი მტანჯველი და სასჯელის მიმნიჭებელი. ტანჯვა - ჩვენი ცოდვებისა და ღვთის უხორცო მტრების ნ...
იხილეთ სრულად
ჩვენი ღმერთი არის ღმერთი წყალობისა, უხვი და კაცთმოყვარე. "შემწყნარებელ და მოწყალე არს უფალი, სულგრძელ და დიდად მოწყალე" (ფს.102,8) და არა ღმერთი მტანჯველი და სასჯელის მიმნიჭებელი. ტანჯვა - ჩვენი ცოდვებისა და ღვთის უხორცო მტრების ნამოქმედარია და შედეგი. ამიტომ, როცა გული წუხს, ამის მიზეზად მხოლოდ და მხოლოდ შენი ცოდვა ან ეშმაკი იგულე, უფრო სწორედ, საკუთარი თავი დაადანაშაულე, რადგან ეშმაკი ვერაფერს მიაღწევს, თუ არ ნახა შენში ისეთი რომ, რასაც მერე გა...
"მე ვარ უფალი ღმერთი და ესე არს სახელი ჩემი" (გამოს.20,5) და დიდებაი ჩემი სხუათა არა მივსცე, არცა სათნოებაი ჩემი გამოქანდაკებულთა" (ესაია.42.8)
უფლის ეს სიტყვები დიდების შესახებ ყოველთვის სრულდება, თუკი მე მისი საქმეების დიდ...
იხილეთ სრულად
"მე ვარ უფალი ღმერთი და ესე არს სახელი ჩემი" (გამოს.20,5) და დიდებაი ჩემი სხუათა არა მივსცე, არცა სათნოებაი ჩემი გამოქანდაკებულთა" (ესაია.42.8)
უფლის ეს სიტყვები დიდების შესახებ ყოველთვის სრულდება, თუკი მე მისი საქმეების დიდებას, წმინდა საიდუმლოებებით აღსრულებულთ, ვინმეს და რამეს მივაწერ და არ აღვუვლენ მას საკადრის დიდებას მელი გულით. იგი უმალ იძიებს შურს ამ საიდუმლოებების დაკნინებისათვის თავისი საოცარი, განმაცოცხლებელი და სამართლიანი მსჯავრით: ს...
link
უხილავი უფალი ხილულად მოქმედებს სულზე, როგორც მარადის ჩემთან მყოფი, ხედავს ყველა ჩემს აზრს და გრძნობას, სიზარმაცეს, ჭირვეულობას, ვნებას ჩემსას, რომელთაც საკადრისი სასჯელიც მოსდევს თან. საერთოდ კი, თუკი ჩემი შინაგანი განწყობა, შეუფ...
იხილეთ სრულად
უხილავი უფალი ხილულად მოქმედებს სულზე, როგორც მარადის ჩემთან მყოფი, ხედავს ყველა ჩემს აზრს და გრძნობას, სიზარმაცეს, ჭირვეულობას, ვნებას ჩემსას, რომელთაც საკადრისი სასჯელიც მოსდევს თან. საერთოდ კი, თუკი ჩემი შინაგანი განწყობა, შეუფერებელია და კნინია მისი სიწმინდისათვის, გულში ცეცხლივით მწველი სასჯელის დათმენა მიწევს და თუ სწორ განწყობას ვინარჩუნებ, მშვიდი და მხიარული ვარ.
არა, როგორც გინდათ, ისე თქვით, ადამიანი კი ხანდახან უაღრესად გაღიზიანებული და ბოროტია, თავის თავად კი არა, არამედ ეშმაკის გულმოდგინე "შემწეობით". დააკვირდით თუნდაც საკუთარ თავს, ან გნებავს სხვას, როცა ან თქვვენ, ან ვიღაც გაღიზიანე...
იხილეთ სრულად
არა, როგორც გინდათ, ისე თქვით, ადამიანი კი ხანდახან უაღრესად გაღიზიანებული და ბოროტია, თავის თავად კი არა, არამედ ეშმაკის გულმოდგინე "შემწეობით". დააკვირდით თუნდაც საკუთარ თავს, ან გნებავს სხვას, როცა ან თქვვენ, ან ვიღაც გაღიზიანებული და გაბოროტებულია, როგორ გინდათ, გაანადგუროთ ის თქვენი არაკეთილმოსურნე; და მერე, ეს რომ გადაივლის (ხშირად უეცრადაც კი, მფარველი ანგელოზის შემწეობით), დააკვირდით როგორი მშვიდი, კეთილი და მოკრძალებული ბუნებისა ხდებით გ...
ისევე როგორც უღირსი ზიარებისას, ასევე ცივი და უნიათო ლოცვისას სულს არ ულხინს, წუხს. ეს იმას ნიშნავს, რომ უფალი არ შედის ჩვენს გულებში და ჩვენი ურწმუნოებითა და გულგრილობით შეურაცხყოფილი იქ დამკვიდრების ნებას რთავს ბოროტ სულებს, რომ...
იხილეთ სრულად
ისევე როგორც უღირსი ზიარებისას, ასევე ცივი და უნიათო ლოცვისას სულს არ ულხინს, წუხს. ეს იმას ნიშნავს, რომ უფალი არ შედის ჩვენს გულებში და ჩვენი ურწმუნოებითა და გულგრილობით შეურაცხყოფილი იქ დამკვიდრების ნებას რთავს ბოროტ სულებს, რომ ვიგრძნოთ, რა განსხვავებაა მისსა და ბოროტის უღელს შორის,
საშინელი სინამდვილეა: მოუნანიებლად წასული ცოდვილები სიკვდილის შემდეგ კარგავენ ყოველნაირ საშუალებას გამოსწორებისას და მარადიულ ტანჯვას მიეცემიან (ცოდვამ არ იქნება, არ გაწამოს). ამას როგორ ვასაბუთებთ? ამ აზრს სრულიად თვალნათლივ ამოწ...
იხილეთ სრულად
საშინელი სინამდვილეა: მოუნანიებლად წასული ცოდვილები სიკვდილის შემდეგ კარგავენ ყოველნაირ საშუალებას გამოსწორებისას და მარადიულ ტანჯვას მიეცემიან (ცოდვამ არ იქნება, არ გაწამოს). ამას როგორ ვასაბუთებთ? ამ აზრს სრულიად თვალნათლივ ამოწმებს თუნდაც ახლანდელი მდგომარეობა ზოგიერთი ცოდვილისა და ცოდვის თავისებურება თავისთავად, რომელიც თავის ტყვეობაში მოქცეულ ადამიანს ყველანაირ გამოსავალს უჭრის. ვინაა, რომ არ იცოდეს, რომ არა ღვთის განსაკუთრებული მადლი როგორ ...
ეკლესიაში ყოფნისას ყველაზე მეტად ჩაგვესმის მღვდელმსახურთა, მკითხველთა და მგალობელთა ხმები, რომელიც ჩვენ შეწყალებას ღაღადებენ. ეგ რას ნიშნავს? იმას ნიშნავს, რომ ჩვენ ყველა, სულერთია, რამდენი ვიქნებით ღვთის ტაძარში, ჩვენი ცოდვების მ...
იხილეთ სრულად
ეკლესიაში ყოფნისას ყველაზე მეტად ჩაგვესმის მღვდელმსახურთა, მკითხველთა და მგალობელთა ხმები, რომელიც ჩვენ შეწყალებას ღაღადებენ. ეგ რას ნიშნავს? იმას ნიშნავს, რომ ჩვენ ყველა, სულერთია, რამდენი ვიქნებით ღვთის ტაძარში, ჩვენი ცოდვების მიხედვით ღვთის სასჯელს ვიმსახურებთ. საყდარში შემოსულებს, უპირველეს ყოვლისა, უნდა გვახსოვდეს - ჩვენ, ცოდვილნი, ცისა და მიწის ღმერთის, ჩვენი გამჩენისა და კეთილისმყოფელის წინაშე ვდგავართ, ვისაც დღენიადაგ, ყოველწამს ჩვენი უსა...
link
საშინელი სინამდვილეა: მოუნანიებლად წასული ცოდვილები სიკვდილის შემდეგ კარგავენ ყოველნაირ საშუალებას გამოსწორებისას და მარადიულ ტანჯვას მიეცემიან (ცოდვამ არ იქნება, არ გაწამოს). ამას როგორ ვასაბუთებთ? ამ აზრს სრულიად თვალნათლივ ამოწ...
იხილეთ სრულად
საშინელი სინამდვილეა: მოუნანიებლად წასული ცოდვილები სიკვდილის შემდეგ კარგავენ ყოველნაირ საშუალებას გამოსწორებისას და მარადიულ ტანჯვას მიეცემიან (ცოდვამ არ იქნება, არ გაწამოს). ამას როგორ ვასაბუთებთ? ამ აზრს სრულიად თვალნათლივ ამოწმებს თუნდაც ახლანდელი მდგომარეობა ზოგიერთი ცოდვილისა და ცოდვის თავისებურება თავისთავად, რომელიც თავის ტყვეობაში მოქცეულ ადამიანს ყველანაირ გამოსავალს უჭრის. ვინაა, რომ არ იცოდეს, რომ არა ღვთის განსაკუთრებული მადლი, როგორ...
შენი სულიერი ცხოვრება, ჩანს, რომ ორ მკვეთრად განსხვავებულ მდგომარეობადაა გამიჯნული: სიმშვიდე, სიხარული, სილაღე გულისა და მწუხარება, შიში და სულიერი სივიწროვე. პირველის მიზეზი ჩემში ყოველთვის შემოქმედის კანონების მიდევნებაა, უკანას...
იხილეთ სრულად
შენი სულიერი ცხოვრება, ჩანს, რომ ორ მკვეთრად განსხვავებულ მდგომარეობადაა გამიჯნული: სიმშვიდე, სიხარული, სილაღე გულისა და მწუხარება, შიში და სულიერი სივიწროვე. პირველის მიზეზი ჩემში ყოველთვის შემოქმედის კანონების მიდევნებაა, უკანასკნელისა - მათი დარღვევა. ყოველთვის ვგრძნობ და ნამდვილადაც ვამჩნევ, როგორ შემოდის პირველიც და მეორეც. ჩემს გონებაში მუდმივადაა ერთიცა და მეორეც. იმიტომ, რომ თუკი დასაწყისშივე ანადგურებს იმას, რასაც შეჭირვებისაკენ მიყავხარ...
ღვთის წმინდანები ახლობლები არიან მორწმუნეთათვის და ყველაზე გულწრფელი და კეთილი მეგობრების მსგავსად მზად არიან შეეწიონ მორწმუნესა და ღვთისმსახურს, როცა იგი სარწმუნოებითა და სიყვარულით ითხოვს შველას. ამ დროებით სოფელშიაც გვყავს გულშ...
იხილეთ სრულად
ღვთის წმინდანები ახლობლები არიან მორწმუნეთათვის და ყველაზე გულწრფელი და კეთილი მეგობრების მსგავსად მზად არიან შეეწიონ მორწმუნესა და ღვთისმსახურს, როცა იგი სარწმუნოებითა და სიყვარულით ითხოვს შველას. ამ დროებით სოფელშიაც გვყავს გულშემატკივრები, მაგრამ სანამ მათ ხმას მივაწვდენთ და სანამ ისინი რამეს შეიძლებდნენ, ხშირად კარგა ხანი გადის. სულიერი მეოხების მოსახმობად არც ვინმეს გაგზავნაა საჭირო, და არც ლოდინი: იწყებს თუ არა მორწმუნე ლოცვას, ისინი მაშინვ...