შეახვავე ერთად ყოველივე მტვერი მიწისა და ყოველივე ქვიშა ზღვისა, ყოველივე ცვარი წყალთა, ყოველივე ნაკროტენი ფრინველთა, ყოველნივე თმანი კაცთანი. ყოველივე ერთად შეგროვებულთაგან ათასთა წელიწადთა შინა ერთად ვინმე ამათგანი თვითო წარიღოს:...
იხილეთ სრულად
შეახვავე ერთად ყოველივე მტვერი მიწისა და ყოველივე ქვიშა ზღვისა, ყოველივე ცვარი წყალთა, ყოველივე ნაკროტენი ფრინველთა, ყოველნივე თმანი კაცთანი. ყოველივე ერთად შეგროვებულთაგან ათასთა წელიწადთა შინა ერთად ვინმე ამათგანი თვითო წარიღოს: ანუ ერთი მტვერი, ანუ ერთი ქვიშა, ანუ ცვარი, ანუ თმა, ანუ ნაკრტენი, რაოდენი ათასნი წელნი გარდახდენ? ცნობა მიეღების აღმრიცხველთა, არამედ იგიცა აღილევის და, მართალსა გეტყვი, ჯოჯოხეთისა ტანჯვა არა დაილევის.
link
მოვედით და აღრიცხეთ რიცხვათა გულთა თქვენთა წელიწადნი ათნი, და ათსა შეუდგინე სხვა ოცი და ოცსა შესძინე ორმოცდაათი. კვალად გარდაუმატე ასი და შემდგომად მოკლედ დასთვალე: ათი, ოცი, ორმოცდაათი და ასი. ხოლო ჯოჯოხეთსა შინა შესრულისა ტანჯ...
იხილეთ სრულად
მოვედით და აღრიცხეთ რიცხვათა გულთა თქვენთა წელიწადნი ათნი, და ათსა შეუდგინე სხვა ოცი და ოცსა შესძინე ორმოცდაათი. კვალად გარდაუმატე ასი და შემდგომად მოკლედ დასთვალე: ათი, ოცი, ორმოცდაათი და ასი. ხოლო ჯოჯოხეთსა შინა შესრულისა ტანჯვათა რიცხვი უთვალავ არს და მოულეველ.
გულისხმა ყავ: თუცა ასი ათასთა წელიწადთა შინა ერთგზის მოვიდოდეს ჯინჭველი ერთი და ზღვისგან შესმიდეს წვეთსა ერთსა წყალსა, მრავალგზის ერთისა მის წვეთისა შესმითა აღილევის. და თუცა ჯოჯოხეთ...
link
ვაი, ცოდვილნო! თუცა საზარელსა სამყოფსა შინა შთახვალთ, ცად აღსვლა, ანგელოზთა თანა ყოფნა და ღმრთაების ხილვა არღარაოდეს გეღირსებათ და დაწყებულნი სულნი ჯოჯოხეთისა სიმყრალესა, ბნელსა წყვდიადსა, მოუთმენელთა კვამლთა და მყინვართა კბილთა ...
იხილეთ სრულად
ვაი, ცოდვილნო! თუცა საზარელსა სამყოფსა შინა შთახვალთ, ცად აღსვლა, ანგელოზთა თანა ყოფნა და ღმრთაების ხილვა არღარაოდეს გეღირსებათ და დაწყებულნი სულნი ჯოჯოხეთისა სიმყრალესა, ბნელსა წყვდიადსა, მოუთმენელთა კვამლთა და მყინვართა კბილთა ღრჭენითა დაემკვიდრებიან.
ვითარ გულისხმა იყოფების კაცთა მიერ, თუ ვითარ საზარელ არს საუკუნოის ჯოჯოხეთისა ალი, შემწველი ცეცხლი და რისხვა ღმრთისა უკუნითი უკუნისამდე? ჯოჯოხეთი მოტყინარე, მხეცნი საშინელნი, ეშმაკნი უწყალონი, გ...
link
ერთგზის სასოება მივიდა ჯოჯოხეთისა კართ და კართა დაურეკა უბადრუკთა სულთა გასახარებელად. შინათ გამო ხმა უყო საუკუნომან: აღიხედენ ზე და იხილენ თვალითა შენითა, რა-ძი წერილ არს მაგას კართა ზედაო. ოდესღაც სასოებამან აღიხილნა, იხილნა წერ...
იხილეთ სრულად
ერთგზის სასოება მივიდა ჯოჯოხეთისა კართ და კართა დაურეკა უბადრუკთა სულთა გასახარებელად. შინათ გამო ხმა უყო საუკუნომან: აღიხედენ ზე და იხილენ თვალითა შენითა, რა-ძი წერილ არს მაგას კართა ზედაო. ოდესღაც სასოებამან აღიხილნა, იხილნა წერილნი ესრეთ: "ვერაოდეს გამოვალთ, ვერაოდეს ვილხენთ, მარადის ვიტანჯებით, ვერაოდეს ვიხილავთ პირსა ქრისტესსა და მარადის ვხედავთ პირსა ეშმაკთასა, განშორებულ ვართ ანგელოზთა მეგობრობისაგან და წუთსაცა ერთსა ეშმაკთა ვერ განვეშორებ...
link
სიმრთელია ჟამთა კაცნი არა ზრუნვენ საუკუნოისტვის და რა დასნეულდნენ, მწოლარენი სარეცელთა ზედა, სიკვდილსა მიახლებულნი, მაშინ გამოეძიებენ. და ამას არა გულისხმაყოფენ: საუკუნოთა შეცვალება არაოდეს იქმნების. უკეთუ კეთილი რამე უქმნიეს, საუ...
იხილეთ სრულად
სიმრთელია ჟამთა კაცნი არა ზრუნვენ საუკუნოისტვის და რა დასნეულდნენ, მწოლარენი სარეცელთა ზედა, სიკვდილსა მიახლებულნი, მაშინ გამოეძიებენ. და ამას არა გულისხმაყოფენ: საუკუნოთა შეცვალება არაოდეს იქმნების. უკეთუ კეთილი რამე უქმნიეს, საუკუნო ნეტარება მიეცემის, და ბოროტისა მოქმედსა - საუკუნო ტანჯვა.
არამედ, საყვარელნო ჩემნო ქრისტეანენო და მართლმადიდებელნო, ნუ ადროებთ ვიდრე სული ბრძოლადმდე საუკუნოისა გამოძიებათა. უწინარესვე გიხმსთ გამოძიება, რა-ძი ძალუც ს...
link
ნუ, ძმანო, ნუ საყვარელნო! ნუ მიენდობით სოფლისა ამის შვებათა და განცხრომათა, ნუ დაივიწყებთ დაუსრულებელსა მას საუკუნესა, არამედ თავითა დამდაბლებულითა მივეგებოდეთ სიმდაბლით მოსრულსა ქრისტესა, ღმერთსა ჩვენსა.
ნუ სცთებით, საყვარელნო, ნუ მიჰყოლიხართ სოფლისა ამის სიმუხთლესა, ნუ დაგივიწყებიესთ წარუვალი დიდება სასუფევლისა მის და ნეტარება ზეციური მცირისა და წუთისა ამის სოფლისათვის.
რასა ხედავთ სოფელსა ამას შინა კეთილსა განგძობილსა და ...
იხილეთ სრულად
ნუ სცთებით, საყვარელნო, ნუ მიჰყოლიხართ სოფლისა ამის სიმუხთლესა, ნუ დაგივიწყებიესთ წარუვალი დიდება სასუფევლისა მის და ნეტარება ზეციური მცირისა და წუთისა ამის სოფლისათვის.
რასა ხედავთ სოფელსა ამას შინა კეთილსა განგძობილსა და ბოროტსა ბოროტსა მოკლებულსა? უკეთუ დიდება მოგეცეს, სიმდიდრე შეგაწუხებს და მრავალნი გაჭირვებენ, ხოლო უკეთუ გლახაკ ხარ, გული გითქვამს სიმდიდრისათვის. უკეთუ გშიის, მუცელი გაშფოთებს, და უკეთუ განსძეღ, სტომაქი შესჭირდების მოდნობად....
link
არა არს სოფელსა ამას განსვენება, არცა კეთილი რამე მოუწყინარი, არცაღა გეხსოვნების, გუშინ რა კეთილი იხილე, ანუ ძოღან რა ბოროტი მოგეცა, და არცაღა იცი, ხვალე გინა მწუხრი რა ყოფად არს შენ ზედა. ვითარცა სიზმრისა წუხანდელისა ხსენება, ეს...
იხილეთ სრულად
არა არს სოფელსა ამას განსვენება, არცა კეთილი რამე მოუწყინარი, არცაღა გეხსოვნების, გუშინ რა კეთილი იხილე, ანუ ძოღან რა ბოროტი მოგეცა, და არცაღა იცი, ხვალე გინა მწუხრი რა ყოფად არს შენ ზედა. ვითარცა სიზმრისა წუხანდელისა ხსენება, ესრე არს სილანდელი საქმე შუადღე.
ვინაითგან ესრეთ არს სოფელი ესე, საქმენი მისნი წარმავალ და ცუდ, რაისათვის დაემონები სოფელსა ამას და მოიძულებ სასუფეველსა? რა სარგებელ არს, უკეთუ პირველად სოფელმან ამან კეთილი გიყოს, მას საუკ...
link
ჰოი, სიცოფე მაგინებელთა! რაისათვის განეშორებიან მადლისაგან საღმრთოისა? არა უწყიან გინება ბოროტი უკეთუ მოითმინა კაცმან, მსგავსება აქვს წინასწარმეტყველისა დავითისი, ოდეს იგი ივლტოდა აბესალომისაგან და წინა მოეგობოდა სემია დ აგინებდა ...
იხილეთ სრულად
ჰოი, სიცოფე მაგინებელთა! რაისათვის განეშორებიან მადლისაგან საღმრთოისა? არა უწყიან გინება ბოროტი უკეთუ მოითმინა კაცმან, მსგავსება აქვს წინასწარმეტყველისა დავითისი, ოდეს იგი ივლტოდა აბესალომისაგან და წინა მოეგობოდა სემია დ აგინებდა და აგინებდა ბოროტად და ესროდა ქვათა, და მონანი დავითისნი აღივსნეს გულისწყრომითა, ხოლო დავით არა უტევებდა მოსიკვდიდ მისა და ეტყოდა მათ:
- ნურარასა ავნებთ, რამეთუ ცოდვილ ვარ, და ნუუკუე შემენდოს ღმრთისა მიერ და მათ მიეტევნ...
link
ჰოი მაგინებელთა, ოდეს განცოფეულ იყონ, და ჰყეფდენ, ვითარცა ძაღლნი შემავალთა მპარავთა და უღრენდეს ზედასაზედა მოყვასთა თვისთა, რაჟამს მირბიოდეს მაგინებელი მწვირესა შინა განსაბანელად, ვითარცა კამბეჩი, გინა ღორი, რომელთა ჰგონიეს განბან...
იხილეთ სრულად
ჰოი მაგინებელთა, ოდეს განცოფეულ იყონ, და ჰყეფდენ, ვითარცა ძაღლნი შემავალთა მპარავთა და უღრენდეს ზედასაზედა მოყვასთა თვისთა, რაჟამს მირბიოდეს მაგინებელი მწვირესა შინა განსაბანელად, ვითარცა კამბეჩი, გინა ღორი, რომელთა ჰგონიეს განბანა, არამედ უფრორე შეიმწიკვლებიან მწვირითა მით მყრალითა!
ამისთვის იტყვის სოლომონ იგავსა შინა: "რომელნი წარმოიღებენ გინებასა, იგინი უგუნურ არიან."
ჰგონიეს მაგინებელთა ბოროტის ყოფა მოყვასთა თვისთა და არა უწყის, რამეთუ პირველ...
link